Queen Gorgo skrev:Når noen har fått dødsdommen av kreft, de har fått det som er å få av cellegift og annet. Er det da virkelig noen som gir opp fullt og helt?
Jeg vet flere som har nektet å gi opp, og slik har kjøpt seg litt mer tid, og det blir feil å si at de er døde fordi de gav opp.
Når noen sitter med en slik diagnose så vil, for mange, en naurlig reaksjon være å psyke seg opp og kjempe med alt de har. Det hadde jeg selv også gjort det.
Ofte sier man at den og den lever enda, nettopp fordi hn psykte seg opp og nektet å gi opp. men for andre igjen, som har mistet sine, så blir dette feil..nettopp fordi den de mistet ikke ga opp. Man kan ikke si at noen døde av en diagnose ene og alene fordi hn ga opp. Det er ikke slik det er.
Poenget er at når noen kommer seg av en sånn diagnose, så vil man legge ulike ting til grunn for denne mirakuløse endringen. Noen vil si det er medisiner, healing, positive tanker fra andre, el det at de selv nektet å gi opp.
Jeg sier ikke at det ene eller det andre er rett. Noe er rett for deg, noe er rett for andre. Men å si at andre ikke forstår seg på dette, bare fordi man ikke er enig, det faller på sin egen urimelighet.
Det er FLOTT at du ikke hadde gitt opp, og kjenner mange som ikke hadde gitt opp. Jeg kjenner flere, og har lest om flere som gir opp etter noe sånt. De har ikke styrke i kroppen til å fortsette smertehelvete, eller den lange prosessen det tar å bli frisk.
Heldigvis kjenner jeg også flere som
ikke har gitt opp.
Jeg kom med en sann historie, det var ingen teori, eller vissvass om hva jeg tror eller ikke tror. Ikke vits å lage oppstyr ut av ingenting. Selvom man skulle tro noen fikk betalt for å gjøre det. Når man ikke kjenner detaljer i en spesifikk sak (som den jeg nevnte) så trenger man heller ikke kommentere så voldsomt. Det finnes nok av andre emner å diskutere.