Healing og annen alternativ medisinKreft?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:Healing hjelper nok ikke mot kreft heller.

Situasjonen er at healere har en tendens til å be pasientene slutte med medisiner eller slutte å oppsøke sin lege. Det fører da til at pasientene i stor grad dør med mye unødvendige smerter.

Et annet trist poeng er at healere og naturbehandlere kan gi behandling som kan ødelegge den medisinske behandlingen pasienten får.

F.eks. kan medikamenter som legen gir være uten effekt, eller kanskje forverre sykdommen dersom den tas sammen med naturpreparater.

Vi har alt for mange eksempler på at healere/naturterapeuter ødelegger god medisin.
Jeg vet ikke helt hvilke situasjoner du viser til, kan du fremskaffe bevis for det?
http://www.domstol.no/DAtemplates/Artic ... anguage=NO
Om det er en tendens blant healere å be syke slutte med medisiner er det alarmerende! En healer skal på ingen måte opptre som en lege, stille diagnoser, eller be noen slutte med legemiddler etc.
Nei, men likevel gjør de det. Også her på forumet har noen oppfordret til å kutte medisiner for heller å gå til healer.
Det finnes retningslinjer og etiske regler som en healer skal følge!
Ja, og de skal ikke behandle kreft.
En healer kan aldri ødelegge for skolemedisin. Men det finnes desverre nok at kvakksalvere og bløffemakere - også i alternativverden.
Avhengig av hvordan du definerer healing, kan dette vare rent tull. Alt som har en virkning kan ha en negativ virkning. Men virkningsløs healing kan heller ikke ødelegge for god medisin, det har du rett i.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Apropos og dagens lille solskinnshistorie:

Min bror fikk testikkelkreft m/spredning og "dødsdommen" for 14 år siden. Det var ikke cellegift eller gode tanker fra alle rundt som gjorde han frisk. Han psyka seg opp selv, nekta å gi opp, tenkte positivt og ble sterkere enn det egentlig er mulig å bli i en sånn situasjon. Han er frisk som en fisk i dag. Sykdom har mye med innstilling å gjøre.
Hehe.

Det var ikke cellegift ... som gjorde han frisk. :D Neivel.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:
BA. skrev:Healing hjelper nok ikke mot kreft heller.

Situasjonen er at healere har en tendens til å be pasientene slutte med medisiner eller slutte å oppsøke sin lege. Det fører da til at pasientene i stor grad dør med mye unødvendige smerter.

Et annet trist poeng er at healere og naturbehandlere kan gi behandling som kan ødelegge den medisinske behandlingen pasienten får.

F.eks. kan medikamenter som legen gir være uten effekt, eller kanskje forverre sykdommen dersom den tas sammen med naturpreparater.

Vi har alt for mange eksempler på at healere/naturterapeuter ødelegger god medisin.
Jeg vet ikke helt hvilke situasjoner du viser til, kan du fremskaffe bevis for det?
http://www.domstol.no/DAtemplates/Artic ... anguage=NO
Om det er en tendens blant healere å be syke slutte med medisiner er det alarmerende! En healer skal på ingen måte opptre som en lege, stille diagnoser, eller be noen slutte med legemiddler etc.
Nei, men likevel gjør de det. Også her på forumet har noen oppfordret til å kutte medisiner for heller å gå til healer.
Det finnes retningslinjer og etiske regler som en healer skal følge!
Ja, og de skal ikke behandle kreft.
En healer kan aldri ødelegge for skolemedisin. Men det finnes desverre nok at kvakksalvere og bløffemakere - også i alternativverden.
Avhengig av hvordan du definerer healing, kan dette vare rent tull. Alt som har en virkning kan ha en negativ virkning. Men virkningsløs healing kan heller ikke ødelegge for god medisin, det har du rett i.
Ja du vrir og vender på alt som blir sagt BA. Det er umulig at ren kjærlighet kan bli negativt. Men dette forstår du ikke uansett.
Antall ord: 288
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:Apropos og dagens lille solskinnshistorie:

Min bror fikk testikkelkreft m/spredning og "dødsdommen" for 14 år siden. Det var ikke cellegift eller gode tanker fra alle rundt som gjorde han frisk. Han psyka seg opp selv, nekta å gi opp, tenkte positivt og ble sterkere enn det egentlig er mulig å bli i en sånn situasjon. Han er frisk som en fisk i dag. Sykdom har mye med innstilling å gjøre.
Hehe.

Det var ikke cellegift ... som gjorde han frisk. :D Neivel.
Nei det var faktisk ikke det. Han fikk dødsdommen etter ett år på cellegift. Det var spredning og de kunne ikke gjøre mer. Så hold kjeft om ting du ikke har greie på!!!
Antall ord: 120
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Når noen har fått dødsdommen av kreft, de har fått det som er å få av cellegift og annet. Er det da virkelig noen som gir opp fullt og helt?

Jeg vet flere som har nektet å gi opp, og slik har kjøpt seg litt mer tid, og det blir feil å si at de er døde fordi de gav opp.

Når noen sitter med en slik diagnose så vil, for mange, en naurlig reaksjon være å psyke seg opp og kjempe med alt de har. Det hadde jeg selv også gjort det.

Ofte sier man at den og den lever enda, nettopp fordi hn psykte seg opp og nektet å gi opp. men for andre igjen, som har mistet sine, så blir dette feil..nettopp fordi den de mistet ikke ga opp. Man kan ikke si at noen døde av en diagnose ene og alene fordi hn ga opp. Det er ikke slik det er.

Poenget er at når noen kommer seg av en sånn diagnose, så vil man legge ulike ting til grunn for denne mirakuløse endringen. Noen vil si det er medisiner, healing, positive tanker fra andre, el det at de selv nektet å gi opp.

Jeg sier ikke at det ene eller det andre er rett. Noe er rett for deg, noe er rett for andre. Men å si at andre ikke forstår seg på dette, bare fordi man ikke er enig, det faller på sin egen urimelighet.
Antall ord: 248
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Ja du vrir og vender på alt som blir sagt BA. Det er umulig at ren kjærlighet kan bli negativt. Men dette forstår du ikke uansett.
Jeg har ikke vridd på noe, det er du som endrer forutsetningene.

Ren kjærlighet kan også være negativt. F.eks. når man ender opp med incest. Dette kan være eksempler på overdreven og misforstått kjærlighet til sine barn.
Brenda skrev:Nei det var faktisk ikke det. Han fikk dødsdommen etter ett år på cellegift. Det var spredning og de kunne ikke gjøre mer. Så hold kjeft om ting du ikke har greie på!!!
Denne spesifikke saken kan jeg ikke uttale meg i detaljer om, men generelt er legene forsiktige med å gi ut dødsdommer. De snakker som regel om muligheter.

Dessuten kan cellegiften ha hatt virkning som ikke legene oppdaget, eller de kan ha satt igang andre kurer som har hjulpet cellegiften. Det kan også være at de har avsluttet andre elementer som har hindret cellegiften i å virke etter hensikten.

Det er mange muligheter, og jeg har ingen her, men jeg blir lattermild når jeg ser du har bestemt deg for hva som ikke hjalp. :D
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:Ja du vrir og vender på alt som blir sagt BA. Det er umulig at ren kjærlighet kan bli negativt. Men dette forstår du ikke uansett.
Jeg har ikke vridd på noe, det er du som endrer forutsetningene.

Ren kjærlighet kan også være negativt. F.eks. når man ender opp med incest. Dette kan være eksempler på overdreven og misforstått kjærlighet til sine barn.
Brenda skrev:Nei det var faktisk ikke det. Han fikk dødsdommen etter ett år på cellegift. Det var spredning og de kunne ikke gjøre mer. Så hold kjeft om ting du ikke har greie på!!!
Denne spesifikke saken kan jeg ikke uttale meg i detaljer om, men generelt er legene forsiktige med å gi ut dødsdommer. De snakker som regel om muligheter.

Dessuten kan cellegiften ha hatt virkning som ikke legene oppdaget, eller de kan ha satt igang andre kurer som har hjulpet cellegiften. Det kan også være at de har avsluttet andre elementer som har hindret cellegiften i å virke etter hensikten.

Det er mange muligheter, og jeg har ingen her, men jeg blir lattermild når jeg ser du har bestemt deg for hva som ikke hjalp. :D
Jeg snakker om ren universell kjærlighet!!
Og ja, det er helt rett, du vet ingenting om denne saken.

Og sånn er altså dette b..... fora, jeg kommer med en hyggelig solskinnshistorie også skal det kveruleres og vris på.
Antall ord: 247
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Queen Gorgo skrev:Når noen har fått dødsdommen av kreft, de har fått det som er å få av cellegift og annet. Er det da virkelig noen som gir opp fullt og helt?

Jeg vet flere som har nektet å gi opp, og slik har kjøpt seg litt mer tid, og det blir feil å si at de er døde fordi de gav opp.

Når noen sitter med en slik diagnose så vil, for mange, en naurlig reaksjon være å psyke seg opp og kjempe med alt de har. Det hadde jeg selv også gjort det.

Ofte sier man at den og den lever enda, nettopp fordi hn psykte seg opp og nektet å gi opp. men for andre igjen, som har mistet sine, så blir dette feil..nettopp fordi den de mistet ikke ga opp. Man kan ikke si at noen døde av en diagnose ene og alene fordi hn ga opp. Det er ikke slik det er.

Poenget er at når noen kommer seg av en sånn diagnose, så vil man legge ulike ting til grunn for denne mirakuløse endringen. Noen vil si det er medisiner, healing, positive tanker fra andre, el det at de selv nektet å gi opp.

Jeg sier ikke at det ene eller det andre er rett. Noe er rett for deg, noe er rett for andre. Men å si at andre ikke forstår seg på dette, bare fordi man ikke er enig, det faller på sin egen urimelighet.
Det er FLOTT at du ikke hadde gitt opp, og kjenner mange som ikke hadde gitt opp. Jeg kjenner flere, og har lest om flere som gir opp etter noe sånt. De har ikke styrke i kroppen til å fortsette smertehelvete, eller den lange prosessen det tar å bli frisk.
Heldigvis kjenner jeg også flere som ikke har gitt opp.

Jeg kom med en sann historie, det var ingen teori, eller vissvass om hva jeg tror eller ikke tror. Ikke vits å lage oppstyr ut av ingenting. Selvom man skulle tro noen fikk betalt for å gjøre det. Når man ikke kjenner detaljer i en spesifikk sak (som den jeg nevnte) så trenger man heller ikke kommentere så voldsomt. Det finnes nok av andre emner å diskutere.
Antall ord: 376
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Brenda skrev:
Queen Gorgo skrev:Når noen har fått dødsdommen av kreft, de har fått det som er å få av cellegift og annet. Er det da virkelig noen som gir opp fullt og helt?

Det er FLOTT at du ikke hadde gitt opp, og kjenner mange som ikke hadde gitt opp. Jeg kjenner flere, og har lest om flere som gir opp etter noe sånt. De har ikke styrke i kroppen til å fortsette smertehelvete, eller den lange prosessen det tar å bli frisk.

Jeg kom med en sann historie, det var ingen teori, eller vissvass om hva jeg tror eller ikke tror. Ikke vits å lage oppstyr ut av ingenting. Selvom man skulle tro noen fikk betalt for å gjøre det. Når man ikke kjenner detaljer i en spesifikk sak (som den jeg nevnte) så trenger man heller ikke kommentere så voldsomt. Det finnes nok av andre emner å diskutere.
Sa jeg det var vissvass? Nei
Lagde jeg oppstyr? Nei
Bestemmer du hvem som kan kommentere andre sine innlegg? Nei

Dersom du ikke vil det du skriver skal kommenteres, så bør du ikke legge det ut her :mozilla_wink:
Antall ord: 418
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Queen Gorgo skrev:
Brenda skrev:

Sa jeg det var vissvass? Nei
Lagde jeg oppstyr? Nei
Bestemmer du hvem som kan kommentere andre sine innlegg? Nei

Dersom du ikke vil det du skriver skal kommenteres, så bør du ikke legge det ut her :mozilla_wink:
Du sitter nok ikke i en posisjon til å bestemme hva jeg bør og ikke bør..

Har jeg sagt at DU har sagt at det var vissvass? Nei
Har jeg sagt at DU lagde oppstyr? Nei

Det var mer den generelle kultur her inne:
"Ingenting skal være usagt i en sak, heller ikke den jeg ikke har greie på".......
Antall ord: 482
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Du siterte mitt innlegg da du skrev ditt forrige innlegg. Derfor så det ut som detvar det jeg skreiv du siktet til.

Jeg har IKKE bestemt hva du bør gjøre, jeg kom bare med et tips.

Beklager om du tar alt ille opp
Antall ord: 45
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Jeg snakker om ren universell kjærlighet!!
Og ja, det er helt rett, du vet ingenting om denne saken.

Og sånn er altså dette b..... fora, jeg kommer med en hyggelig solskinnshistorie også skal det kveruleres og vris på.
Nei, du snakker om healing. Healing er så mye mer enn "ren universell kjærlighet", hva nå det er for noe, at det er ingen grunn til å begrense diskusjonen til det.

Solskinnshistorien var det ingen som kverulerte på. :D

Det som var latterlig hadde ingenting med solskinnshistorien å gjøre, men at du kategorisk valgte å utelukke beviselig virkningsfull medisin som medvirkende årsak.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Når det gjelder kreft så har vi ikke lov å behandle
akkurat denne sykdommen. Men vi kan behandle psyken
til den som har kreft.

Når mennesker får en kreftdisgnose eller andre diagnoser
for den del og velger å ikke ta i mot behandling fra
lege, men tar ansvar for seg selv og blir frisk.
Er det da også til å le av og bare placeboeffekt?

Dette at mange healere gir naturmdisiner som ikke virker
høres for meg merkelig ut, siden naturmedisin og healing
ikke har noe med hverandre å gjøre.
Også det at de ber klienten slutte med medisiner tror jeg
er noe som skjedde mye før, men som er på vei ut.
Det erhvertfall ikke god etikk og dårlig innsikt i eget arbeid
om en gjør det.
Antall ord: 132
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links