Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
MonkeyDKrissy skrev:Det er bilder er malt av barn som gråter. Det sies at om natten så begyner de å gråte blod, altså at de små dråpnde som render ned over kjinnene deres blr rødt og ser ut som blod.. Jeg vet ikke om dette er sant, men det er også en annen historie om disse bildene.
Vært bildet har en "partner" altså det er et sett med en gutt og ei jente. Min bestemor har ett av disse, og når de skilles (altså at de ikke står i samme rom osv) så sies det at de bringer det ulykke. Det var akkurat dette som skjedde hos bestemoren min når barna bodde hjemme. Det som skjedde var at de flyttet Jenta opp i stua mens gutten hang igjen i kjellarn. Så får hun høre historien om bildene så hun bestemmer hun seg for å flytte bildet ned i kjelleren igjen. Men så får hun en telefon om at sønnen hennes har kjørt av veien og har mistet førekortet.
Er dette ren tilfeldighet eller har det noe med bildene å gjøre tror dere?
Nei, det har ingenting med bildene å gjøre. Bilder har ingen makt, og hvis de hadde det - hvorfor skulle det ramme sønnen i huset på en slik måte at han mistet førerkortet?
Vi rammes av ulykker på grunn av tilfeldigheter, eller fordi andre mennesker påfører oss dem.
Er dere likevel bekymret for bildene og at det finnes vonde makt i dem, så ta dem ned og kast dem. Be til kongen som har all makt - makt over det onde og det gode - så er dere trygge. Jesus er den eneste som kan beskytte mot det onde.
bestemoren min har et sånt bilde. Hun sier at man ikke må kvitte seg med det, eller ta det ned, når man først har hengt det opp. Da skal det angivelig skje fæle ting. Hun visste om mange som hadde fått huset brent ned og lignende når de tok ned det bildet. Når jeg var liten pleide jeg ofte å sove på det rommet hvor det bildet hang. opplevde ingen ubehageligheter ved det.
Hulken skrev:En kompis har et slikt bilde, og gjett om han har mye uflaks? joda, det har han.
Her om dagen skulle han kjøre til butikken så ble speedometeret ødelagt.
Og en annen gang fikk han en treer på en prøve.
ja, disse bildene er virkelige farlige!
Jojo, men man kan jo ikke bevise at disse gyselige bildene faktisk HAR skyld i ulykker o.l. selv om sagnet sier så. Men redselsfulle og marerittfrembringende er de dog!
(Blei veldig merkelige ord og gammeldags ordbruk her..)
Osiris skrev:bestemoren min har et sånt bilde. Hun sier at man ikke må kvitte seg med det, eller ta det ned, når man først har hengt det opp. Da skal det angivelig skje fæle ting. Hun visste om mange som hadde fått huset brent ned og lignende når de tok ned det bildet. Når jeg var liten pleide jeg ofte å sove på det rommet hvor det bildet hang. opplevde ingen ubehageligheter ved det.
En gammel tante i familen hadde et sett slike bilder!
Var aldri noe historie om de bildene at det skjedde noe.
Men husker godt jeg var "redd" de bildene..!
De bildene er hos mormor på sove rommet hennes eller noe lignene.
Jeg tror vi har hatt noe sånt vi også
Antall ord: 22
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Grufullt!
Hvis dette som står skrevet er sant må man jo vurdere selv!
Spennende historie hveertfall! At gutten på bildet kan hjemsøke, etter sin død.
Og at kunstneren mista sitt ateleri i brann og at det er årsaken til brannene.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her