Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilder fra Gammle Lier Psykeriatiske

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
uenord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 13:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av uenord »

suss24 skrev:Ondskapen har mange ansikter. Dem som velger å forlyste seg på andres grusomme skjebner er i min mening onde mennesker. Hadde disse menneskene hatt empatiske evner tilsvarende det dem burde, ville de ha forstått det jævlige som har skjedd der, satt seg inn i dems situasjon og vist offrene den respekten de fortjener. Holdt seg unna, ikke nyte det de har opplevd. Hva hvis det var deg/din bror/din far/ din søste/ ditt barn? Ville du satt pris på den aktiviteten Lier blir utsatt for av spenningskåte mennesker??Ville du ikke heller at sjelene skulle ha fått fred og slutte å lide?
Nå snakker ikke jeg bare om Lier, men om alle slike steder. INGEN burde dra på zoo til slike steder uten å ha den hensikten å prøve å rense stedet. Det er ondskapsfullt og totalt mangel på dømekraft og empati.
Ja, ja, hadde alle hatt din empati. Akk ja, da hadde vi vel grått hele tiden tenker jeg, konstant vondt i magen og skapet fullt av medisiner.

Interessant hvordan du *vet* hva folk tenker om Lier når de er der, hvorfor de drar dit, innstillingen deres osv. Si meg - er du synsk eller et eller annet som gjør at du kan lese andres tanker og hensikter? Det må jo være det! Det kan jo ikke være slik at du forutsetter ting du ikke har peiling på!

Skal vi følge din logikk så må vel også dette opplegget med Hvite busser til Auschwitz også opphøre.

"Ingen må dra til slike steder uten å ha den hensikt å rense stedet" !? Ja vel? Hvem fant på den loven, du?
Antall ord: 278
utelukker ingenting

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Tro meg jeg gapskratter :D

I rest my case :mozilla_wink:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bitten1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Nov 2007 12:03
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av bitten1 »

Sol@ngelica skrev:
TheTech skrev:Skal man ikke bli sendt til Lier for å bli bedre? Hvis jeg hadde blitt sendt inn dit, ville jeg blitt gal...
De sendte tilogmed småsenile folk dit som familien selv syntes var i veien.
Der ble de nedopa og kom mest sannsynnlig aldri ut igjen.
Var jo best å ha det så bekvemt som mulig.
Lest 23-salen nå? :P
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

23 salen... en bok man ikke klarer og lege fra seg før den er lest. :mozilla_oops:

Gaustad off topic men hvor liger dete stede? :mozilla_innocent:

jeg har hørt noen vege rykter om at noen har laget en hjeme side dedikert lier mentalsykehus og historien rund dete stede siden skule hete noe sånt som sykehuset.net eller org-com men dete er kansje så megt som 6 mnd siden jeg hørte noe om det noen som vet? :mozilla_cool:
Antall ord: 80
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

bitten1 skrev:
Sol@ngelica skrev:
TheTech skrev:Skal man ikke bli sendt til Lier for å bli bedre? Hvis jeg hadde blitt sendt inn dit, ville jeg blitt gal...
De sendte tilogmed småsenile folk dit som familien selv syntes var i veien.
Der ble de nedopa og kom mest sannsynnlig aldri ut igjen.
Var jo best å ha det så bekvemt som mulig.
Lest 23-salen nå? :P
Nei, bare noe jeg fant på i farta :mozilla_tongue:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Kanskje det skulle ha vert et medium som rensa dette stedet og hjelpt hvileløse sjeler over i lyset.
Antall ord: 19
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Skeptiker dama: Søk på internett, masse masse informasjon om hva som skjedde der og andre steder. Det vil du også finne om du søker her på forumet. Da vil du skjønne hvorfor jeg og veldig mange andre reagerer. For å si det kort. De som led der har bidratt noe med vitenen om menneske kroppen og sinnet via medisinske forskning. Og for også å nevne det, på den tiden var det også vanlig å sette inn mennesker som gjorde skam på familien på slike steder, selv om de var mentalt friske. Selv om det er like grusomt å gjøre slikt på mentalt syke.

Uansett så har det ikke noe med om det er spøkelser der eller ikke og gjøre, det trodde jeg iallefall du som skeptiker ville forstått. Det har med å gjøre at man skal vise respekt for de døde. Det er ikke greit å bruke slike steder som en forlystelsespark for spenningskåte. Vis respekt for dem som døde der på en slik måte og vis respekt for deres etterlatte. Skjønner ikke at det kan være noe å stille spørsmålstegn med engang?[/quote]

Har for det første aldri vært på Lier asyl, for det andre er jeg fullstendig overbevist om at det IKKE spøker der ettersom jeg kjenner flere som har jobbet der, og for det tredje vet jeg endel om overspente fjortiser. Men jeg vet fortsatt ikke hva du legger i begrepet tortur?
Jeg vet en god del om psykiatriens historie her i landet, og det har jeg da også gitt uttrykk for i flere forskjellige svar, både ang. Lier og Dikemark. Det er ikke noen pen historie, langt i fra. Mange led. Men den "torturen" kom nok ganske mye innenfra. Psykiatrien hadde ikke noe annet valg enn å bruke mennesker som prøvekluter, det ble prøving og feiling. Men det var det de hadde.
Ang. det å vise respekt for de døde - vel, hadde det ligget lik på Lier-asylet ville nok lukta kjentes lang vei. Respekt for døde holder jeg på gravlunder.
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kmellingsen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2008 10:43
16
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kmellingsen »

Leste en artikkel fra en lokal-avis i buskerud her om dagen.(den var noen år gammel). Der sto det at det var blitt stjålet bla. Et foster og andre menneskelige legemer(på glass) derfra. Nå er jeg ikke helt sikker på om det var fra gamle Dikemark eller om det var fra nettopp Lier, men helt forferdelig var det i hvertfall. Det sto at byggene var uten alarm og at det hadde forsvunnet en del ting. Prøvde å finne denne artikkelen igjen men fant den ikke. skal prøve å finne den slik at jeg kan legge den hit slik at alle kan få se den.
Helt horribelt at de lar slike ting ligge igjen i svæææært dårlig lukkede bygninger!!?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kmellingsen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2008 10:43
16
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kmellingsen »

Leste en artikkel fra en lokal-avis i buskerud her om dagen.(den var noen år gammel). Der sto det at det var blitt stjålet bla. Et foster og andre menneskelige legemer(på glass) derfra. Nå er jeg ikke helt sikker på om det var fra gamle Dikemark eller om det var fra nettopp Lier, men helt forferdelig var det i hvertfall. Det sto at byggene var uten alarm og at det hadde forsvunnet en del ting. Prøvde å finne denne artikkelen igjen men fant den ikke. skal prøve å finne den slik at jeg kan legge den hit slik at alle kan få se den.
Helt horribelt at de lar slike ting ligge igjen i svæææært dårlig lukkede bygninger!!?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

kmellingsen skrev:Leste en artikkel fra en lokal-avis i buskerud her om dagen.(den var noen år gammel). Der sto det at det var blitt stjålet bla. Et foster og andre menneskelige legemer(på glass) derfra. Nå er jeg ikke helt sikker på om det var fra gamle Dikemark eller om det var fra nettopp Lier, men helt forferdelig var det i hvertfall. Det sto at byggene var uten alarm og at det hadde forsvunnet en del ting. Prøvde å finne denne artikkelen igjen men fant den ikke. skal prøve å finne den slik at jeg kan legge den hit slik at alle kan få se den.
Ja, dette var på Dikemark, herregud å ta med seg noe sånt også, skjønner ikke vitsen!
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

kmellingsen skrev:Leste en artikkel fra en lokal-avis i buskerud her om dagen.(den var noen år gammel). Der sto det at det var blitt stjålet bla. Et foster og andre menneskelige legemer(på glass) derfra.
ble litt kvalm da jeg leste det lol.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Tenker litt på de som tok det med hjem og kanskje satte det på ei hylle til pynt jeg, *grøss*
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Skjedde for nærmere 7 år siden, her er artikelen:
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1117022.html
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

jeg tenkte mer at de som tæsja de glassgreiene tokk det med hjem og drakk det vannet fosteret lå oppi i . æsj, sikkert derfor jeg ble kvalm
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML: