Ja, ja, hadde alle hatt din empati. Akk ja, da hadde vi vel grått hele tiden tenker jeg, konstant vondt i magen og skapet fullt av medisiner.suss24 skrev:Ondskapen har mange ansikter. Dem som velger å forlyste seg på andres grusomme skjebner er i min mening onde mennesker. Hadde disse menneskene hatt empatiske evner tilsvarende det dem burde, ville de ha forstått det jævlige som har skjedd der, satt seg inn i dems situasjon og vist offrene den respekten de fortjener. Holdt seg unna, ikke nyte det de har opplevd. Hva hvis det var deg/din bror/din far/ din søste/ ditt barn? Ville du satt pris på den aktiviteten Lier blir utsatt for av spenningskåte mennesker??Ville du ikke heller at sjelene skulle ha fått fred og slutte å lide?
Nå snakker ikke jeg bare om Lier, men om alle slike steder. INGEN burde dra på zoo til slike steder uten å ha den hensikten å prøve å rense stedet. Det er ondskapsfullt og totalt mangel på dømekraft og empati.
Interessant hvordan du *vet* hva folk tenker om Lier når de er der, hvorfor de drar dit, innstillingen deres osv. Si meg - er du synsk eller et eller annet som gjør at du kan lese andres tanker og hensikter? Det må jo være det! Det kan jo ikke være slik at du forutsetter ting du ikke har peiling på!
Skal vi følge din logikk så må vel også dette opplegget med Hvite busser til Auschwitz også opphøre.
"Ingen må dra til slike steder uten å ha den hensikt å rense stedet" !? Ja vel? Hvem fant på den loven, du?