Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerkan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 335
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

Kimbara skrev:
FEUER skrev:
Kimbara skrev:
open_palm skrev:Hehe du klarte ikke å holde deg kimbara...En liten fin en med vranglære måtte du ha med
Hva gjør du egentlig i denne tråden?
hva gjør du i tråden her da? gjør narr av folk som tror
på hjelpere?
Jeg burde vel egentlig holde meg for god til å kommentere dette, men det blir så fantastisk dumt det du påstår at jeg ikke kan la det ligge.

*sukk*...Hvordan mener du jeg narr av folk her?
du er skeptiker. ikke vont ment men,hva tenker du om de som tror på hjelpere :mozilla_foot:
at de er helt fra vettet! :mozilla_sealed:
Antall ord: 115
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:
du er skeptiker. ikke vont ment men,hva tenker du om de som tror på hjelpere :mozilla_foot:
at de er helt fra vettet! :mozilla_sealed:
Nei, og det har jeg heller aldri påstått. Les litt igjennom postene her, så ser du at jeg har forklart mitt ståsted mange ganger :)
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Angående det her med å kalle BA og kimbara for skeptikere..Jeg er også veldig skeptisk,det må jeg være fordi det er en masse mennesker som prøver å tjene penger på åndelighet uten egentlig å ha noe godt produkt,og det finnes mange som bare er ute etter å lure folk til å tro noe de selv har funnet på for å få makt over disse..En skeptiker i mine øyne er en som er forsiktig og ettertenksom,men som fremdeles er åpen for å prøve nye ting.En skeptiker for meg er ikke en som fornekter andres synspunkter og meninger,han bare er forsiktig med å ta de til seg.Fordi om han er skeptiker så betyr ikke det at han må uttrykke dårlig skjult forakt ovenfor de han diskuterer med eller meningene deres fordi en skeptiker kan fremdeles ha kunnskaper om etikk og moral..Dette kan jeg ikke si om hverken BA eller kimbara, i mine øyne er de ikke skeptikere,de er "VIL IKKE`RE",eller nektere..Det er en forskjell på en skeptiker og på en som ikke vil..Og nei kimbara og BA jeg følger ikke alltid dette med etikk og moral når jeg driver gjøn med innleggene deres så det trenger dere ikke å bemærke :mozilla_wink:
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Dj_Devil skrev:Eg har mange ganger selv hatt en diskusjon her uten å gå på person. Men har opplevd mange ganger å få slengt i tryne noe annet.
Eksempel:
madjava skrev:Om det er vanskelig å sjå samanhengen her, så får du spørre hjelperen din om kanskje h*n kan utlede dette litt betre for deg...og hjelper ikkje hjelperen får du heller prøve litt sunn fornuft...
Eg har bare sakt at eg tror på hjelpere. Å tro på en hjelper og det å påstå at eg sitter alene i mitt rom å prater til en hjelper er 2 forkjellige ting. Eg har aldri sakt i denne tråden eller andre at eg driver å prater med hjelpere.
Så det var et forsøk på selv å kaste drit.
Var ikkje meint slik du oppfatter det...blir bare så lei av at alt ein påpeiker skal dras ut av proposjoner og vriast om til noko anna enn det som er meint eller fakta...så om du ikkje forsto meg kunne du søke svar i den rekkefølga eg rekna for gitt at du ville gjort sia du tror på hjelpere...at du pålegger meg å ha sagt at du "prater" med hjelpere får du stå for sjølv da det igjen er å dra det eg seie ut av proporsjoner...og ein ting til...at du påstår at eg med dette sitatet kaster drit finner eg meg ikkje i...det får du pokker meg ete i deg...
Antall ord: 250
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

FEUER skrev:
Kimbara skrev:
FEUER skrev:
Kimbara skrev:
open_palm skrev:Hehe du klarte ikke å holde deg kimbara...En liten fin en med vranglære måtte du ha med
Hva gjør du egentlig i denne tråden?
hva gjør du i tråden her da? gjør narr av folk som tror
på hjelpere?
Jeg burde vel egentlig holde meg for god til å kommentere dette, men det blir så fantastisk dumt det du påstår at jeg ikke kan la det ligge.

*sukk*...Hvordan mener du jeg narr av folk her?
du er skeptiker. ikke vont ment men,hva tenker du om de som tror på hjelpere :mozilla_foot:
at de er helt fra vettet! :mozilla_sealed:
Sorry men må si det.
Å være skeptiker i seg selv er ikke auto at man gjør narr av ting.
Bare ser det fra en vinkel du selv ikke ser det fra.
Det er en skeptiker.
Selv om di er ofte mye mer sta enn resten ;) Å lar seg lett hisse opp :p
Antall ord: 169
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

madjava skrev:
Dj_Devil skrev:Eg har mange ganger selv hatt en diskusjon her uten å gå på person. Men har opplevd mange ganger å få slengt i tryne noe annet.
Eksempel:
madjava skrev:Om det er vanskelig å sjå samanhengen her, så får du spørre hjelperen din om kanskje h*n kan utlede dette litt betre for deg...og hjelper ikkje hjelperen får du heller prøve litt sunn fornuft...
Eg har bare sakt at eg tror på hjelpere. Å tro på en hjelper og det å påstå at eg sitter alene i mitt rom å prater til en hjelper er 2 forkjellige ting. Eg har aldri sakt i denne tråden eller andre at eg driver å prater med hjelpere.
Så det var et forsøk på selv å kaste drit.
Var ikkje meint slik du oppfatter det...blir bare så lei av at alt ein påpeiker skal dras ut av proposjoner og vriast om til noko anna enn det som er meint eller fakta...så om du ikkje forsto meg kunne du søke svar i den rekkefølga eg rekna for gitt at du ville gjort sia du tror på hjelpere...at du pålegger meg å ha sagt at du "prater" med hjelpere får du stå for sjølv da det igjen er å dra det eg seie ut av proporsjoner...og ein ting til...at du påstår at eg med dette sitatet kaster drit finner eg meg ikkje i...det får du pokker meg ete i deg...
OK :)
Antall ord: 253
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:Angående det her med å kalle BA og kimbara for skeptikere..Jeg er også veldig skeptisk,det må jeg være fordi det er en masse mennesker som prøver å tjene penger på åndelighet uten egentlig å ha noe godt produkt,og det finnes mange som bare er ute etter å lure folk til å tro noe de selv har funnet på for å få makt over disse..En skeptiker i mine øyne er en som er forsiktig og ettertenksom,men som fremdeles er åpen for å prøve nye ting.En skeptiker for meg er ikke en som fornekter andres synspunkter og meninger,han bare er forsiktig med å ta de til seg.Fordi om han er skeptiker så betyr ikke det at han må uttrykke dårlig skjult forakt ovenfor de han diskuterer med eller meningene deres fordi en skeptiker kan fremdeles ha kunnskaper om etikk og moral..Dette kan jeg ikke si om hverken BA eller kimbara, i mine øyne er de ikke skeptikere,de er "VIL IKKE`RE",eller nektere..Det er en forskjell på en skeptiker og på en som ikke vil..Og nei kimbara og BA jeg følger ikke alltid dette med etikk og moral når jeg driver gjøn med innleggene deres så det trenger dere ikke å bemærke :mozilla_wink:
Denne beskrivelsen av skeptikere kan jeg i stor grad gå god for.

Man er forskitig og ettertenksom, men fremdeles åpen for å prøve nytt. Tja, forsiktig har vel ikke noe med skepsis å gjøre, men ellers så er man åpen for å tenke nytt, uten å akseptere spekulasjoner uten videre.

Man fornekter ikke synspunkter eller meninger, man kan argumentere imot, men man må akseptere at andre har andre meninger enn en selv.

Man uttrykker ikke dårlig skjult forakt. Dette har ikke med skepsis å gjøre, det har med folkeskikk å gjøre.

Nå passer denne beskrivelsen dårlig på deg, slik jeg kjenner deg i diskusjonene her, mens den ser ut til å stemme med både Kimbara og meg. En liten kommentar til dette med forakt. Vis meg gjerne et innlegg der jeg uprovosert har vist forakt, for det tror jeg ikke har skjedd, men som tilsvar til andres nedlatenhet eller forakt har jeg til stadighet vist dette.
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
open_palm skrev:Angående det her med å kalle BA og kimbara for skeptikere..Jeg er også veldig skeptisk,det må jeg være fordi det er en masse mennesker som prøver å tjene penger på åndelighet uten egentlig å ha noe godt produkt,og det finnes mange som bare er ute etter å lure folk til å tro noe de selv har funnet på for å få makt over disse..En skeptiker i mine øyne er en som er forsiktig og ettertenksom,men som fremdeles er åpen for å prøve nye ting.En skeptiker for meg er ikke en som fornekter andres synspunkter og meninger,han bare er forsiktig med å ta de til seg.Fordi om han er skeptiker så betyr ikke det at han må uttrykke dårlig skjult forakt ovenfor de han diskuterer med eller meningene deres fordi en skeptiker kan fremdeles ha kunnskaper om etikk og moral..Dette kan jeg ikke si om hverken BA eller kimbara, i mine øyne er de ikke skeptikere,de er "VIL IKKE`RE",eller nektere..Det er en forskjell på en skeptiker og på en som ikke vil..Og nei kimbara og BA jeg følger ikke alltid dette med etikk og moral når jeg driver gjøn med innleggene deres så det trenger dere ikke å bemærke :mozilla_wink:
Denne beskrivelsen av skeptikere kan jeg i stor grad gå god for.

Man er forskitig og ettertenksom, men fremdeles åpen for å prøve nytt. Tja, forsiktig har vel ikke noe med skepsis å gjøre, men ellers så er man åpen for å tenke nytt, uten å akseptere spekulasjoner uten videre.

Man fornekter ikke synspunkter eller meninger, man kan argumentere imot, men man må akseptere at andre har andre meninger enn en selv.

Man uttrykker ikke dårlig skjult forakt. Dette har ikke med skepsis å gjøre, det har med folkeskikk å gjøre.

Nå passer denne beskrivelsen dårlig på deg, slik jeg kjenner deg i diskusjonene her, mens den ser ut til å stemme med både Kimbara og meg. En liten kommentar til dette med forakt. Vis meg gjerne et innlegg der jeg uprovosert har vist forakt, for det tror jeg ikke har skjedd, men som tilsvar til andres nedlatenhet eller forakt har jeg til stadighet vist dette.
Det ser man i så og si hver eneste tråd som er her inne,og jeg er ikke den eneste som har blitt obs på dette,så jeg ser ikke helt vitsen med at jeg skal lete frem alle disse innleggene,du kan jo bare gå tilbake og lese dine egne innlegg med litt mer åpne øyne.Hvorfor jeg ikke er skeptiker må du nok også forklare meg.<og også hvordan dere kan være skeptikere så lenge du er enig i at en skeptiker er åpen for nye ting,da du ikke er så mye som en liten smule åpen for det paranormale..
Antall ord: 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:
Det ser man i så og si hver eneste tråd som er her inne,og jeg er ikke den eneste som har blitt obs på dette,så jeg ser ikke helt vitsen med at jeg skal lete frem alle disse innleggene,du kan jo bare gå tilbake og lese dine egne innlegg med litt mer åpne øyne.
Det blir kanskje lettere å se hva du mener hvis du kan gi et konkret eksempel?
Antall ord: 76
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:Det ser man i så og si hver eneste tråd som er her inne,og jeg er ikke den eneste som har blitt obs på dette,så jeg ser ikke helt vitsen med at jeg skal lete frem alle disse innleggene,du kan jo bare gå tilbake og lese dine egne innlegg med litt mer åpne øyne.Hvorfor jeg ikke er skeptiker må du nok også forklare meg.<og også hvordan dere kan være skeptikere så lenge du er enig i at en skeptiker er åpen for nye ting,da du ikke er så mye som en liten smule åpen for det paranormale..
Det er ting som er blitt sagt så mange ganger her, at mange tror det.

For det første så er jeg åpen for å se gode bevis for det paranormale. Ingen problem med det, men historier er ikke bevis. Som jeg har vist mange ganger, så kan vi bli lurt av omstendighetene, og vår oppfattelse er ikke alltid i samsvar med virkeligheten.

Se selv på disse innleggene du selv henviser til, og se etter hvor jeg avviser muligheten for det paranormale. Det vil du neppe finne.

Ut fra hva du har skrevet her, så kan jeg ikke se om du er skeptiker eller ikke. Det er bare usakligheter og avsporinger du har holdt på med. Jeg tror ikke du har skrevet om hjelpere i ett eneste innlegg, og kan derfor ikke vurdere om du er skeptisk eller ikke.

"forskitig og ettertenksom" Nei, det stemmer ikke med mitt inntrykk. Du er hurtig inn for å kritisere uten å tenke særlig, noe som viser seg da du som regel får svar på tiltale.

"fornekter ikke synspunkter eller meninger" Tja, dette har jeg som sagt ikke sett noe fra eller til i denne tråden.

"uttrykker ikke dårlig skjult forakt" Nei, det passer overhodet ikke.
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

BA: en ting jeg ser "antydning" til i begge leire er en slags fanatisk trass. Dette gjelder minst like mye for skeptikerne som for "troende".
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Tom_34 skrev:BA: en ting jeg ser "antydning" til i begge leire er en slags fanatisk trass. Dette gjelder minst like mye for skeptikerne som for "troende".
Hehe. Det gjør du nok.

Det som diskuteres er uenighetene. Det man kan være enige om blir fort forbigått, og dermed synes "trassen" desto bedre. :D
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

BA. skrev:
Tom_34 skrev:BA: en ting jeg ser "antydning" til i begge leire er en slags fanatisk trass. Dette gjelder minst like mye for skeptikerne som for "troende".
Hehe. Det gjør du nok.

Det som diskuteres er uenighetene. Det man kan være enige om blir fort forbigått, og dermed synes "trassen" desto bedre. :D
Sant...og uten trass hadde dette (og andre fora) blitt en smule døde... :-)

Fint å se du ennå holder koken forresten. ;-)
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Tom_34 skrev:
BA. skrev:
Tom_34 skrev:BA: en ting jeg ser "antydning" til i begge leire er en slags fanatisk trass. Dette gjelder minst like mye for skeptikerne som for "troende".
Hehe. Det gjør du nok.

Det som diskuteres er uenighetene. Det man kan være enige om blir fort forbigått, og dermed synes "trassen" desto bedre. :D
Sant...og uten trass hadde dette (og andre fora) blitt en smule døde... :-)

Fint å se du ennå holder koken forresten. ;-)
Velkommen tilbake ;)
Antall ord: 84
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Dj_Devil skrev:
Tom_34 skrev:
BA. skrev:
Tom_34 skrev:BA: en ting jeg ser "antydning" til i begge leire er en slags fanatisk trass. Dette gjelder minst like mye for skeptikerne som for "troende".
Hehe. Det gjør du nok.

Det som diskuteres er uenighetene. Det man kan være enige om blir fort forbigått, og dermed synes "trassen" desto bedre. :D
Sant...og uten trass hadde dette (og andre fora) blitt en smule døde... :-)

Fint å se du ennå holder koken forresten. ;-)
Velkommen tilbake ;)
Jo takk...får se hvor lenge jeg blir denne gangen. :-)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links