Fakta, teori & skepsisKilder utelatt fra Bibelen

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

puma/f

Innlegg av puma/f »

BA. skrev:
puma/f skrev:
MikkelRev skrev:
puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?

men kansje jeg heller skulle skrive et resyme????
Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.
Hvorfor skulle jeg gidde det ?
For å være grei og hjelpsom?
Jeg har lest littom disse skriftene ( husker ikke helt i farten om dødehavsrullene også havner under samme navn, om ikke har jeg lest litt om de også.... )
Det gjør de ikke. Dødehavsrullene er en samling bøker som ble funnet etter annn verdenskrig, og inneholder deler fra samtlige bøker (unntatt Esters bok) i GT og over 800 andre tekster.

Mye av dette er forskellige religiøse skrifter og beskrivelse av forskjellige sekters oppfatninger.
MEn for og få best utbytte er det nok smart og lese sjøl og gjøre seg opp sin egen mening i stede for og gå minste motsants veg .....
Tja, hvis man kun er ute etter å vite hva denne videoen inneholder, så bør man vel forholde seg til videoen eller diverse resymeer fra denne?
Så du skal slippe og klippe og lime quotes så har jeg lest om og noe av en god del gamle skrifter med tilknyttning til tidlig kristen dom og jødisk tro....

Og kremt reymer ja, i stede for og gå til kilden og vite hva en snakker om så hører en på "pålitlige kilder" ? en skal alltid gå til kilden for en sak skal en få det korrekte inntrykket. Det kan etterprøves med dette forsøket. Sett ti menensker i en ring i et rom. Hvisk en historie til nr 1 og be denne hviske historien til neste mann.... så når historien har gått rundt be nr 10 fortelle det han hørte.....

En av de værste tinga der er vell en liten oversettelses glipp som gjorde giftmorderske om til trollkvinne... og dermed blei straten på heksebrenning.

Puma/f
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

puma/f skrev:Så du skal slippe og klippe og lime quotes så har jeg lest om og noe av en god del gamle skrifter med tilknyttning til tidlig kristen dom og jødisk tro....

Og kremt reymer ja, i stede for og gå til kilden og vite hva en snakker om så hører en på "pålitlige kilder" ? en skal alltid gå til kilden for en sak skal en få det korrekte inntrykket. Det kan etterprøves med dette forsøket. Sett ti menensker i en ring i et rom. Hvisk en historie til nr 1 og be denne hviske historien til neste mann.... så når historien har gått rundt be nr 10 fortelle det han hørte.....

En av de værste tinga der er vell en liten oversettelses glipp som gjorde giftmorderske om til trollkvinne... og dermed blei straten på heksebrenning.
Her følger jeg deg ikke.

Hva snakker du om? Hvis du har sett videoen, så er en kort resyme fra deg pålitelig nok kilde for meg til å vurdere om det er noe å bruke en time på, om det er noe jeg kjenner litt til fra før, om det er søppel, eller om det er noe jeg bør undersøke bedre.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links