Solen er bare en av mange kilder å trekke til seg energi fra.Hvis man bare holder rundt ett tre en stund og kjenner etter,så vilman merke at man etterpå har fått litt mer energi.All denne energien i universet kan faktisk brukes til noe annet en å ovese.Man kan få god kontakt med den og trene opp evnene sine til å kanalisere den,slik at man fungerer som en kondensator for disse energiene,jo mer man kan åpne seg for disse,jo mer fylles man med og dess mer er man i stand til å føre videre.Høyfrekvent energi vil føres videre ved aktivering.Etter at energien fra alt vi har rundt oss har blitt forvandlet til fysisk energi av nervesystemet ,de endoktrine kjertlene,og hypofysen har forvandlet lyset til energi,så finnes det en hel mengde ulike måter å utnytte denne på..At du ikke har oppdaget dette,og at du ikke klarer å tro på dette eller la andre tro på det,det er ikke mitt problem :mozilla_smile:Kimbara skrev:Nei, du prøver å snike deg unna spørsmålene mine.open_palm skrev:så du tar ikke til deg energi fra solen om sommeren,gjør den om til energi og blir glad og fornøyd??Det er ikke jeg som gjør dette om til noe vitenskapelig,det er ett vitenskapelig tema.Hvorfor tror du de driver å finner opp lamper som skal påvirke oss på samme måte som sola gjør,slik at vi kan bli lyst på med den lampa om vinteren og motvirke vinterdepresjoner og tretthet osv?Kimbara skrev:Ikke prøv å vri det til noe vitenskapelig.
Det er en kjennsgjerning at solen avgir energi, det vet alle som har gått på skole. Det er derimot IKKE en kjennsgjerning at mennesker er i stand til å kanalisere denne energien gjennom kroppen for å utføre mirakler eller oppleve paranormale evner.
Klart vi tar til oss energi og næring fra solen, men vi kan IKKE kanalisere den ernergien for å heale, lage PSI-baller og gudvethva.
Lys har mye å si for humøret, men det er ikke noen mystisk energi som ligger bak.
Så slutt å vri dette til å ha noe med kjente fakta å gjøre. Du påstår enkelt og greit at du har evnen til å samle opp og kanalisere "energi fra universet", og påstår at dette ikke er psykologisk. Jeg sier at det mest sannsynlig er psykologisk, hvorpå du prøver å spille på at varmen og strålingen fra solen avgir energi. Jeg har aldri påstått at den ikke gjør det, har jeg vel?
Healing og annen alternativ medisin ⇒ lite spørsmål om psi ball
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Antall ord: 440
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- 16
synes da dere skeptikere maser om at vi skal komme med noen vitenskapelige beviser hele tiden jeg men
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Og hvor er de vitenskapelige bevisene dine hen? Du gir ikke noen forklaring på fenomenet du mener å oppleve, du lekser kun opp velkjente doktriner og konverterer dem til å passe inn med din subjektive tolkning av dine opplevelser og følelser.open_palm skrev:synes da dere skeptikere maser om at vi skal komme med noen vitenskapelige beviser hele tiden jeg men
Antall ord: 61
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Hehe ja si hva du vil,tror ikke det er mange her inne som bryr seg uansetKimbara skrev:Og hvor er de vitenskapelige bevisene dine hen? Du gir ikke noen forklaring på fenomenet du mener å oppleve, du lekser kun opp velkjente doktriner og konverterer dem til å passe inn med din subjektive tolkning av dine opplevelser og følelser.open_palm skrev:synes da dere skeptikere maser om at vi skal komme med noen vitenskapelige beviser hele tiden jeg men
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Og hvor var de vitenskapelige bevisene?open_palm skrev:Hehe ja si hva du vil,tror ikke det er mange her inne som bryr seg uansetKimbara skrev:Og hvor er de vitenskapelige bevisene dine hen? Du gir ikke noen forklaring på fenomenet du mener å oppleve, du lekser kun opp velkjente doktriner og konverterer dem til å passe inn med din subjektive tolkning av dine opplevelser og følelser.open_palm skrev:synes da dere skeptikere maser om at vi skal komme med noen vitenskapelige beviser hele tiden jeg men
Det er jo tydeligvis en del som bryr seg, deriblant deg.
Antall ord: 100
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Det paranormale kan ikke sammenlignes med det logiske eller vitenskaplige. Jeg mener at dette er en følelse som kommer av energien man trekker til seg.. meg og mange andre.. Du som aldri har opplevd lignende kan selfølgelig prøve å komme med vitenskapelige forklaringer, men uten å ha opplevd det selv har du ikke peiling Kimbara.. du kan komentere så mye du vil men det vil fortsatt ikke holde mål..
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvis du leser litt lengre opp her vil du se at Open_Palm skriver som om han nettopp hadde kommet med vitenskapelige bevis. Mulig jeg tolket ham feil, men da får det så være.DclxvI skrev:Det paranormale kan ikke sammenlignes med det logiske eller vitenskaplige. Jeg mener at dette er en følelse som kommer av energien man trekker til seg.. meg og mange andre.. Du som aldri har opplevd lignende kan selfølgelig prøve å komme med vitenskapelige forklaringer, men uten å ha opplevd det selv har du ikke peiling Kimbara.. du kan komentere så mye du vil men det vil fortsatt ikke holde mål..
Uansett; en slik ting som Opel_Palm snakker om skal kunne påvises vitenskapelig hvis det forekommer.
Og hvordan vet du at jeg ikke har opplevd liknende? Bare fordi jeg ikke tolker slike opplevelser som paranormale?
Antall ord: 145
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hadde du vikelig følt det og fått til til ville du aldri komentert på denne måten..
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Er det ikke litt vel frekt å si det? Hva vet du om hvordan jeg tenker? Jeg har følt det, men ikke "fått det til", for dette er mest sannsynlig ikke noe å få til. Det er lite som tilsier at dette er noe annet enn psykologisk.DclxvI skrev:Hadde du vikelig følt det og fått til til ville du aldri komentert på denne måten..
Antall ord: 68
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
[quote="DclxvI"][.. du ble kvalm fordet du virkelig antrangte deg? vel.. da har du misforstått.. men skal nemlig ikke antrenge seg i det hele tatt..dette er som en type meditasjon.. og den kvalmen du beskriver er mest sansynlig ikke real.. det er så mange andre følelser involvert (vist du klarer det selvfølgelig) at uten å virkelig har kjent på det, har man ingen peiling på hva dette går ut på..
Det man kjenner er rett og slett altfor sterkt til at det kan bare være "nervesystemet" og fantasi som regjerer.[/quote]
Ikke kvalm av å anstrengte meg for å lage en såkallt "PSI" ball DclxvI, det gjør jeg på sekundet om det er det å gjøre siden det er like umystisk som å puste og la hjertet slå (om man kunne kontrollere det), men for å flytte en stol ved hjelp av tankekraft. Meg og 5 andre. Les inleggene ordentlig før du svarer på dem kjære deg :mozilla_wink:
Virker som om du er litt usikker på denne "evnen" din siden du blir så fryktelig agresiv i innleggene dine. Virker ikke som om du vet hva du prater om. Pluss den lille tingen du sier igjen og igjen; " Du har aldri opplevd det, det er ikke sånn det føles" Hva i alle dager vet du om det? Hvordan kan du i det hele tatt kommentere hvordan andre mennesker opplever en hendelse? Tror du alle andre føler det på akkurat lik måte som deg om de eks slår tåa i en dørstokk? Det finnes like mange reaksjoner på en hendelse som det gjør mennesker i denne verden. Det burde du vite. Din måte å argumentere på vitner om mangel på livserfaring og total fravær av logikk for å dra den litt lenger enn det jeg burde.
Hvor gammel er du egentlig?
Det man kjenner er rett og slett altfor sterkt til at det kan bare være "nervesystemet" og fantasi som regjerer.[/quote]
Ikke kvalm av å anstrengte meg for å lage en såkallt "PSI" ball DclxvI, det gjør jeg på sekundet om det er det å gjøre siden det er like umystisk som å puste og la hjertet slå (om man kunne kontrollere det), men for å flytte en stol ved hjelp av tankekraft. Meg og 5 andre. Les inleggene ordentlig før du svarer på dem kjære deg :mozilla_wink:
Virker som om du er litt usikker på denne "evnen" din siden du blir så fryktelig agresiv i innleggene dine. Virker ikke som om du vet hva du prater om. Pluss den lille tingen du sier igjen og igjen; " Du har aldri opplevd det, det er ikke sånn det føles" Hva i alle dager vet du om det? Hvordan kan du i det hele tatt kommentere hvordan andre mennesker opplever en hendelse? Tror du alle andre føler det på akkurat lik måte som deg om de eks slår tåa i en dørstokk? Det finnes like mange reaksjoner på en hendelse som det gjør mennesker i denne verden. Det burde du vite. Din måte å argumentere på vitner om mangel på livserfaring og total fravær av logikk for å dra den litt lenger enn det jeg burde.
Hvor gammel er du egentlig?
Antall ord: 313
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Min alder er uviktig, det får du vurdere selv.
Jeg er ganske fersk i dette ja, men det føles likevel veldig ekte for meg.. at jeg blir agresiv i komentarene mine er noe som sjer automatisk når jeg blir irritert.. merker det ikke selv og dette beklager jeg.
Dessuten gikk dette på hvor vidt du skulle konsentrere deg og antrenge deg. Jeg har ivertfall hørt at man ikke skal gjøre det.. kan godt være jeg tar feil..
Jeg er ganske fersk i dette ja, men det føles likevel veldig ekte for meg.. at jeg blir agresiv i komentarene mine er noe som sjer automatisk når jeg blir irritert.. merker det ikke selv og dette beklager jeg.
Dessuten gikk dette på hvor vidt du skulle konsentrere deg og antrenge deg. Jeg har ivertfall hørt at man ikke skal gjøre det.. kan godt være jeg tar feil..
Antall ord: 83
Hide post links |
Som sagt for å lage en såkallt PSI ball trengs null konsentrasjon fra min og flere andres sin side.
Når det gjelder anstrengelser så går det på å prøve i ungdommelig overmot sammen med flere venner å prøve å flytte på en stol uten at noen tar på den. Var ikke bare jeg som ble sliten av å nitenke; "flytt deg, flytt deg" Hehe
Uansett er det ikke bra å fortelle mennesker at de aldri har opplevd noe fordi BARE du vet hvordan det er. Dette er sårende, lite gjennomtenkt og engentlig temmelig arrogant. Det vil alltid være mange der ute som kan det du kan like bra om ikke bedre. Som jeg sa tidligere i tråden finnes det like mange reaksjoner på en lik hendelse som det finnes mennesker i verden.
Ellers tror jeg du er sånn rundt 14 år :mozilla_wink: Uten at det er noe galt i det.
Når det gjelder anstrengelser så går det på å prøve i ungdommelig overmot sammen med flere venner å prøve å flytte på en stol uten at noen tar på den. Var ikke bare jeg som ble sliten av å nitenke; "flytt deg, flytt deg" Hehe
Uansett er det ikke bra å fortelle mennesker at de aldri har opplevd noe fordi BARE du vet hvordan det er. Dette er sårende, lite gjennomtenkt og engentlig temmelig arrogant. Det vil alltid være mange der ute som kan det du kan like bra om ikke bedre. Som jeg sa tidligere i tråden finnes det like mange reaksjoner på en lik hendelse som det finnes mennesker i verden.
Ellers tror jeg du er sånn rundt 14 år :mozilla_wink: Uten at det er noe galt i det.
Antall ord: 154
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
14 år ja? tror du det? vel.. ikke så altfor langt fra sannheten... jeg er 15.. men folk pleier faktisk ofte å komentere hvor voksent jeg skriver og formulerer, vist du ser bort i fra mitt lille "aggresjonsproblem".
Jeg har ivertfall aldri lagt meg bort i denne "fjortis" skrivestilen og liker den egentlig svært lite. Jeg ble derfor ganske overasket over at du trodde var så ung.. men men.. det kan jo ha noe med at jeg ikke altid klarer å holde meg saklig
Jeg har ivertfall aldri lagt meg bort i denne "fjortis" skrivestilen og liker den egentlig svært lite. Jeg ble derfor ganske overasket over at du trodde var så ung.. men men.. det kan jo ha noe med at jeg ikke altid klarer å holde meg saklig
Antall ord: 83
Hide post links |
Hehe, du formulerer deg meget bra. Men det er ikke drfor jeg gjettet alderen din til å være 14 :mozilla_wink:
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hehe.. Jeg er også veldig flink til å bli "hatobjekt" på alle forum jeg skriver i uansett hvor.. sjønner ikke hvorfor
Antall ord: 21
Hide post links |