Healing og annen alternativ medisin ⇒ lite spørsmål om psi ball
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2007 17:27
- 17
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 12 ganger
KIMBARA:
Har ikke noe behov for å bruke min energi på å komme til deg.
Kom hit og du vil se.
Kom hit og du vil se.
Antall ord: 19
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
And they that are wise among the people shall instruct the many
UNDERSTANDING IS WISDOM
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Da får jeg gjenta meg selv; hvis du virkelig vil vise fram denne energien, og en gang for alle bevise at dette er virkelig, så får du gjøre det skikkelig.-Pedersen- skrev:KIMBARA:
Kom hit og du vil se.
Da regner jeg med å se deg på nyhetene i nær fremtid?
Antall ord: 66
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Kan du ikke lese?Kimbara skrev:Da får jeg gjenta meg selv; hvis du virkelig vil vise fram denne energien, og en gang for alle bevise at dette er virkelig, så får du gjøre det skikkelig.-Pedersen- skrev:KIMBARA:
Kom hit og du vil se.
Jeg sa akkurat at jeg ikke har noe behov for å bevise noe.
Men du har aldri kjent en sånn form for energi før, å kan da heller ikke uttale deg.
Antall ord: 103
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
UNDERSTANDING IS WISDOM
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du sier du ikke har behov for å bevise noe, men viser noe helt annet. Saken er vel at du ikke har behov for å testes, fordi du er litt redd for at testene viser at det er fint lite paranormalt med det du tror du kan.-Pedersen- skrev:Kan du ikke lese?Kimbara skrev:Da får jeg gjenta meg selv; hvis du virkelig vil vise fram denne energien, og en gang for alle bevise at dette er virkelig, så får du gjøre det skikkelig.-Pedersen- skrev:KIMBARA:
Kom hit og du vil se.
Men du har aldri kjent en sånn form for energi før, å kan da heller ikke uttale deg.
Saken er at jeg HAR kjent denne "energien", men vel vitende om at det ikke er noe paranormalt med dèt, valgte jeg å ikke påstå at jeg kan kanalisere energier gjennom fingrene (f.eks.).
Antall ord: 185
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Kimbara skrev:Du sier du ikke har behov for å bevise noe, men viser noe helt annet. Saken er vel at du ikke har behov for å testes, fordi du er litt redd for at testene viser at det er fint lite paranormalt med det du tror du kan.-Pedersen- skrev:Kan du ikke lese?Kimbara skrev:Da får jeg gjenta meg selv; hvis du virkelig vil vise fram denne energien, og en gang for alle bevise at dette er virkelig, så får du gjøre det skikkelig.-Pedersen- skrev:KIMBARA:
Kom hit og du vil se.
Saken er at jeg HAR kjent denne "energien", men vel vitende om at det ikke er noe paranormalt med dèt, valgte jeg å ikke påstå at jeg kan kanalisere energier gjennom fingrene (f.eks.).
Jeg sa jeg ikke har noe behov for å testes, har ikke noe med å være redd som du sier.
Du har nok ikke kjent denne energien som jeg har.. Har du det, så har du vist at det er ekte..
Og man kanaliserer energi igjennom kroppen, ikke igjennom fingrene
Antall ord: 236
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
UNDERSTANDING IS WISDOM
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ut ifra beskrivelsene her har jeg kjent det jo, saken er at du tolker det som en spirituell kraft, mens jeg går ut ifra den informasjonen jeg har om nervesystemet og psykologien.-Pedersen- skrev:Kimbara skrev:Du sier du ikke har behov for å bevise noe, men viser noe helt annet. Saken er vel at du ikke har behov for å testes, fordi du er litt redd for at testene viser at det er fint lite paranormalt med det du tror du kan.-Pedersen- skrev:Kan du ikke lese?Kimbara skrev:Da får jeg gjenta meg selv; hvis du virkelig vil vise fram denne energien, og en gang for alle bevise at dette er virkelig, så får du gjøre det skikkelig.-Pedersen- skrev:KIMBARA:
Kom hit og du vil se.
Jeg sa jeg ikke har noe behov for å testes, har ikke noe med å være redd som du sier.
Du har nok ikke kjent denne energien som jeg har.. Har du det, så har du vist at det er ekte..
Og man kanaliserer energi igjennom kroppen, ikke igjennom fingrene
Antall ord: 271
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Kimbara.. vist du altdri har kjent energien av en psi- ball kan du så absolutt ikke uttale deg om dette.. det er ikke bare kribling i fingrene.. vist det bare var det skulle jeg sjønne at du tenker at dette er psykisk.. men det er ikke bare det.. det er en overvelmende følelse over hele kroppen... første gangen jeg prøvde følte jeg at jeg mistet kroppen min.. jeg svevde på en måte å var helt vekke...
Etter dette var jeg kvalm i 2 timer.. det var faktisk rett før jeg skulle kaste opp..
Ja det hørest kanskje sykt ut at noe sånt "tull" skal kunne forårsake noe sånt.. men det gjør det faktisk.. grunnen til at dette sjedde med meg er fordi jeg ikke helt tålte den energien fra universet jeg trakk til meg (solen).. så vet du hva Kimbara.. føl en, kjenn på en før du utaler deg! jeg trodde også at dette bare var piss før jeg fikk det til.
DC
Etter dette var jeg kvalm i 2 timer.. det var faktisk rett før jeg skulle kaste opp..
Ja det hørest kanskje sykt ut at noe sånt "tull" skal kunne forårsake noe sånt.. men det gjør det faktisk.. grunnen til at dette sjedde med meg er fordi jeg ikke helt tålte den energien fra universet jeg trakk til meg (solen).. så vet du hva Kimbara.. føl en, kjenn på en før du utaler deg! jeg trodde også at dette bare var piss før jeg fikk det til.
DC
Antall ord: 178
Hide post links |
Som jeg har sagt før...slik psi ball har blitt forklart her er det nok ikke noe overnaturlig med det. Jeg har lekt meg med slikt flere ganger før og det same har flere av mine venner. Ikke har jeg noen evner, ikke har jeg bedt/påkalt noen guder eller gudinner eller noe i den duren.Og jeg kan gjøre det akkurat når jeg vil, uten å meditere osv... Det er kjedelig, men det er nok nærvesystemet ditt som spiller degett puss. Og jeg ble også skikkelig kvalm engang, det var i ungdommelig overmot jeg og noen venner hadde hørt at man kunne flytte objekter med det. Og vi prøvde, naturligvis utenhell. Men jeg ble fryktelig kvalm fordi jeg virkelig, virkelig anstrengte meg..
Så lenge noen viser deg hvordan man skal gjøre kan ALLE mennesker gjøre dette uten å påkalle høyere makter...Hvis ikke de har noen sykommer som hindrer deg i å løfte armene da vel og merke
Så lenge noen viser deg hvordan man skal gjøre kan ALLE mennesker gjøre dette uten å påkalle høyere makter...Hvis ikke de har noen sykommer som hindrer deg i å løfte armene da vel og merke
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jan 2008 17:12
- 16
- Blitt takket: 9 ganger
Det er korrekt, det samme skjedde med meg, bare at jeg ble svimmel.DclxvI skrev:Kimbara.. vist du altdri har kjent energien av en psi- ball kan du så absolutt ikke uttale deg om dette.. det er ikke bare kribling i fingrene.. vist det bare var det skulle jeg sjønne at du tenker at dette er psykisk.. men det er ikke bare det.. det er en overvelmende følelse over hele kroppen... første gangen jeg prøvde følte jeg at jeg mistet kroppen min.. jeg svevde på en måte å var helt vekke...
DC
Jeg kunne enda føle henda mine, men ble svimmel etterhvert og sluttet. Neste gang gikk det mye bedre. Har trodd på det, men aldri fått det bevist, og det fikk jeg da.
Antall ord: 227
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2007 15:48
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
suss24 skrev:Som jeg har sagt før...slik psi ball har blitt forklart her er det nok ikke noe overnaturlig med det. Jeg har lekt meg med slikt flere ganger før og det same har flere av mine venner. Ikke har jeg noen evner, ikke har jeg bedt/påkalt noen guder eller gudinner eller noe i den duren.Og jeg kan gjøre det akkurat når jeg vil, uten å meditere osv... Det er kjedelig, men det er nok nærvesystemet ditt som spiller degett puss. Og jeg ble også skikkelig kvalm engang, det var i ungdommelig overmot jeg og noen venner hadde hørt at man kunne flytte objekter med det. Og vi prøvde, naturligvis utenhell. Men jeg ble fryktelig kvalm fordi jeg virkelig, virkelig anstrengte meg..
Haha.. du ble kvalm fordet du virkelig antrangte deg? vel.. da har du misforstått.. men skal nemlig ikke antrenge seg i det hele tatt..dette er som en type meditasjon.. og den kvalmen du beskriver er mest sansynlig ikke real.. det er så mange andre følelser involvert (vist du klarer det selvfølgelig) at uten å virkelig har kjent på det, har man ingen peiling på hva dette går ut på..
Det man kjenner er rett og slett altfor sterkt til at det kan bare være "nervesystemet" og fantasi som regjerer.
Antall ord: 265
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Så du mener du kan kanalisere energi fra solen gjennom kroppen din? Jeg kan forstå at du tror du har fått til å kanalisere energi, men hvor i all verden har du det fra at du kanaliserer energi fra solen?DclxvI skrev:Kimbara.. vist du altdri har kjent energien av en psi- ball kan du så absolutt ikke uttale deg om dette.. det er ikke bare kribling i fingrene.. vist det bare var det skulle jeg sjønne at du tenker at dette er psykisk.. men det er ikke bare det.. det er en overvelmende følelse over hele kroppen... første gangen jeg prøvde følte jeg at jeg mistet kroppen min.. jeg svevde på en måte å var helt vekke...
DC
Ikke for å være frekk, men det som gjør at mange ler av sånt som du sier er at du/dere er så latterlig spesifikke på saker dere i sannhetens navn ikke har noe grunnlag for å si noe om. Det som er situasjonen her er at du har hatt en fornemmelse av noe du tolker som energier, som gjorde deg "fraværende" og kvalm. Du tolker det dithen at du kanaliserte energi fra universet og ikke tålte denne.
Ja, det er din tolkning, et skudd i mørke, og antakelig den minst sannsynlige årsaken til ditt illebefinnende. Jeg sier ikke dermed at jeg ikke tror deg, eller at det er feil av deg å tro dette, jeg prøver bare å formidle at det mest sannsynlig er psykisk. Det finnes ikke grenser for hva for opplevelser man kan ha på grunn av ens egen hjerne. Husk at den styrer alt i hele kroppen; fra hjerteslag til kjemi og hormoner. Den kan lures, den kan læres, den kan "vaskes". Det er overhodet ikke rart at man fra tid til annen kan ha merkelige opplevelser. Jeg har gjentatte ganger hatt opplevelser som mange lett ville beskrevet som paranormale, så ikke prøv å belær meg om slike opplevelser.
Det er umulig for meg å sette fingeren på akkurat hva årsaken til dette er, men at det er psykisk er jeg overbevist om. Forventningen til energien, lite mat, lite søvn, høyt blodtrykk, lavt blodtrykk, jernmangel, sykdom, medisiner...Det er så mye og mangt som kan virke inn på vår oppfattelse av både vår egen kropp og verden omkring oss.
Antall ord: 492
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Hvor tar du din energi fra da?hvis vi trekker fra solen (din viktigste energi kilde) og universet,så sitter du jaggu ikke igjen med mye må jeg siKimbara skrev:Så du mener du kan kanalisere energi fra solen gjennom kroppen din? Jeg kan forstå at du tror du har fått til å kanalisere energi, men hvor i all verden har du det fra at du kanaliserer energi fra solen?DclxvI skrev:Kimbara.. vist du altdri har kjent energien av en psi- ball kan du så absolutt ikke uttale deg om dette.. det er ikke bare kribling i fingrene.. vist det bare var det skulle jeg sjønne at du tenker at dette er psykisk.. men det er ikke bare det.. det er en overvelmende følelse over hele kroppen... første gangen jeg prøvde følte jeg at jeg mistet kroppen min.. jeg svevde på en måte å var helt vekke...
DC
Ikke for å være frekk, men det som gjør at mange ler av sånt som du sier er at du/dere er så latterlig spesifikke på saker dere i sannhetens navn ikke har noe grunnlag for å si noe om. Det som er situasjonen her er at du har hatt en fornemmelse av noe du tolker som energier, som gjorde deg "fraværende" og kvalm. Du tolker det dithen at du kanaliserte energi fra universet og ikke tålte denne.
Ja, det er din tolkning, et skudd i mørke, og antakelig den minst sannsynlige årsaken til ditt illebefinnende. Jeg sier ikke dermed at jeg ikke tror deg, eller at det er feil av deg å tro dette, jeg prøver bare å formidle at det mest sannsynlig er psykisk. Det finnes ikke grenser for hva for opplevelser man kan ha på grunn av ens egen hjerne. Husk at den styrer alt i hele kroppen; fra hjerteslag til kjemi og hormoner. Den kan lures, den kan læres, den kan "vaskes". Det er overhodet ikke rart at man fra tid til annen kan ha merkelige opplevelser. Jeg har gjentatte ganger hatt opplevelser som mange lett ville beskrevet som paranormale, så ikke prøv å belær meg om slike opplevelser.
Det er umulig for meg å sette fingeren på akkurat hva årsaken til dette er, men at det er psykisk er jeg overbevist om. Forventningen til energien, lite mat, lite søvn, høyt blodtrykk, lavt blodtrykk, jernmangel, sykdom, medisiner...Det er så mye og mangt som kan virke inn på vår oppfattelse av både vår egen kropp og verden omkring oss.
Antall ord: 523
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ikke prøv å vri det til noe vitenskapelig.
Det er en kjennsgjerning at solen avgir energi, det vet alle som har gått på skole. Det er derimot IKKE en kjennsgjerning at mennesker er i stand til å kanalisere denne energien gjennom kroppen for å utføre mirakler eller oppleve paranormale evner.
Det er en kjennsgjerning at solen avgir energi, det vet alle som har gått på skole. Det er derimot IKKE en kjennsgjerning at mennesker er i stand til å kanalisere denne energien gjennom kroppen for å utføre mirakler eller oppleve paranormale evner.
Antall ord: 50
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
så du tar ikke til deg energi fra solen om sommeren,gjør den om til energi og blir glad og fornøyd??Det er ikke jeg som gjør dette om til noe vitenskapelig,det er ett vitenskapelig tema.Hvorfor tror du de driver å finner opp lamper som skal påvirke oss på samme måte som sola gjør,slik at vi kan bli lyst på med den lampa om vinteren og motvirke vinterdepresjoner og tretthet osv?Kimbara skrev:Ikke prøv å vri det til noe vitenskapelig.
Antall ord: 131
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nei, du prøver å snike deg unna spørsmålene mine.open_palm skrev:så du tar ikke til deg energi fra solen om sommeren,gjør den om til energi og blir glad og fornøyd??Det er ikke jeg som gjør dette om til noe vitenskapelig,det er ett vitenskapelig tema.Hvorfor tror du de driver å finner opp lamper som skal påvirke oss på samme måte som sola gjør,slik at vi kan bli lyst på med den lampa om vinteren og motvirke vinterdepresjoner og tretthet osv?Kimbara skrev:Ikke prøv å vri det til noe vitenskapelig.
Klart vi tar til oss energi og næring fra solen, men vi kan IKKE kanalisere den ernergien for å heale, lage PSI-baller og gudvethva.
Lys har mye å si for humøret, men det er ikke noen mystisk energi som ligger bak.
Så slutt å vri dette til å ha noe med kjente fakta å gjøre. Du påstår enkelt og greit at du har evnen til å samle opp og kanalisere "energi fra universet", og påstår at dette ikke er psykologisk. Jeg sier at det mest sannsynlig er psykologisk, hvorpå du prøver å spille på at varmen og strålingen fra solen avgir energi. Jeg har aldri påstått at den ikke gjør det, har jeg vel?
Antall ord: 265
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |