Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILMEN!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dannys

Innlegg av dannys »

Kimbara skrev: Denne videoen har eg også kommentert tidligere. Man trenger ikke noe kunnskap om digital redigering for å produsere dette, man trenger bare noen medhjelpere og litt utstyr. Legg merke til at ting skjer i den rekkefølgen han filmer.
Legg også merke til at den skålen som tilsynelatende "svever" opp i luften ser ut til å henge i et fiskesnøre eller liknende. Ser man nøye etter når den treffer gulvet vil man se at den "spretter" litt opp igjen på en kunstig måte. Lyset kan man ganske enkelt slå av og på med bryteren, og bildet som beveger seg kan gjøres f.eks. gjennom et hull i veggen eller ved hjelp av fiskesnøre.

Personen som filmer har også en unaturlig høy pusting og pesing, liksom for å understreke at det skjer noe skummelt. Han har dessuten, ifølge filmingen, skrudd på kameraet FØR han tar det opp av kamerabagen, noe som vanskelig lar seg gjøre, både på grunn av at bryteren på de fleste kameraer er av en slik karakter at man må trykke inn en knapp før man skyver bryteren til "on", for så å trykke på rec-knappen. Det vil dessuten på de aller fleste hjemmevideokameraer ta ca 4 sekunder fra man trykker på "rec" til kameraet faktisk går inn i rec-modus. Dessuten innebærer det at han oppbevarte kameraet med batteri og kassett stående i, og linsedekselet av.

Så med litt logisk tenking og enkle fysikkunskaper kommer man nok en gang raskt fram til den konklusjon at videoen er falsk. Bare det at den ligger på YouTube med tittelen "Poltergeist Incident Real footage not fake !" burde jo få det til å ringe noen bjeller.
KAMERAET
Du har helt rett, et kamera er vanligvis ikke "skuddklart" før hverfall 3-4 sekunder etter man har slått det på. - vanligvis. Jeg vet om kameraer som er mye raskere. Men det kunne selvsagt være flere forklaringer, - kanskje han som filmet lot kameraet ligge litt før han turte å ta det opp av bagen..og da kunne det jo være påslått. Merk: man blir jo ikke helt seg selv når man opplever slikt.

FISKESNØRE
er usannsynlig. Hvordan kan man løfte skålen med fiskesnøre i en så rykkete bevegelse,uten at tråden syns, og uten at skjeen faller ut? Jeg har forsøkt noe lignende, og fiskesnøre blir fort synlig på film. Dessuten er det takvifte over, hvordan kan de da feste tråden for å kunne løfte skålen rett opp? Og at skålen spretter istedenfor å knuse når den treffer gulvet,er ikke unaturlig.

BILDET
blir løftet og slått igjen med bevegelser man ikke får til med fiskesnøre. Og jeg tviler på at de lagde hull i veggen til dette formålet...

PUSTING/PESING
er helt normalt i en slik situasjon. Folk reagerer forskjellig, så det holder nok ikke å si at pustingen er skuespill..

YOUTUBE
Dette i seg selv er ingen indikasjon på at filmen er falsk...hvis man har klart å filme en paranormal opplevelse,ville det være helt naturlig å publisere den et sted...og da gjerne et sted hvor filmen blir sett av mange og får omtale. Dessuten kan filmen ha en helt annen opprinnelse, han som har filmet trenger ikke å være den som har lagt den ut....

Dette blir vel uansett bare spekulasjoner... det er vel kun den som står bak denne filmen som kan si om den er falsk eller ekte... Vis meg gjerne en film som DU tror på, så jeg skjønner hva du mener er et reelt opptak av noe lignende..!
Antall ord: 620

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

dannys skrev:
KAMERAET
Du har helt rett, et kamera er vanligvis ikke "skuddklart" før hverfall 3-4 sekunder etter man har slått det på. - vanligvis. Jeg vet om kameraer som er mye raskere. Men det kunne selvsagt være flere forklaringer, - kanskje han som filmet lot kameraet ligge litt før han turte å ta det opp av bagen..og da kunne det jo være påslått. Merk: man blir jo ikke helt seg selv når man opplever slikt.
Hvorfor skulle han holde kameraet i bagen før han "turde ta det opp"? Det er da ikke logisk i det hele tatt. Da er det jo langt mer logisk at han tror det ser mer ekte ut dersom han liksom skynder seg å ta opp kameraet. De fleste vil ikke tenke over hvor mye tid som går med før kameraet er i rec-modus. Og det forklarer heller ikke hvorfor han valgte å skru på kameraet nede i bagen.
dannys skrev: FISKESNØRE
er usannsynlig. Hvordan kan man løfte skålen med fiskesnøre i en så rykkete bevegelse,uten at tråden syns, og uten at skjeen faller ut? Jeg har forsøkt noe lignende, og fiskesnøre blir fort synlig på film. Dessuten er det takvifte over, hvordan kan de da feste tråden for å kunne løfte skålen rett opp? Og at skålen spretter istedenfor å knuse når den treffer gulvet,er ikke unaturlig.
Filmen er rett og slett for komprimert til at et fiskesnøre kan sees. Om de faktisk brukte en fiskestang eller liknende for å få det til, er vanskelig å si, men hvis du ser på bevegelsene til skåla ser du at den henger i noe.
Jeg sa ikke at det er noe merkelig ved at skåler kan sprette opp når de går i gulvet, jeg sa det var noe unaturlig med måten denne skåla spratt på.
dannys skrev: BILDET
blir løftet og slått igjen med bevegelser man ikke får til med fiskesnøre. Og jeg tviler på at de lagde hull i veggen til dette formålet...
Jo, det er lett å få til dette med fiskesnøre. Man drar det ut fra veggen i horisontal retning, så slipper man det, og tyngdekraften ordner resten. Og hva vet du om de ikke har boret hull i veggen? For alt vi vet kan dette være veldig oppmerksomhetssyke mennesker, eller det kan være et hus som skal rives. Det kan til og med være en sekvens fra en amatørfiksjonsfilm til et skoleprosjekt.
dannys skrev: PUSTING/PESING
er helt normalt i en slik situasjon. Folk reagerer forskjellig, så det holder nok ikke å si at pustingen er skuespill..
Her kan de lærde strides, men på meg virket dette veldig påtatt. Selv ikke på videoer fra tsunamikatastrofen et par år tilbake inneholdt så mye pusting. Det er et klassisk overspill.
dannys skrev: YOUTUBE
Dette i seg selv er ingen indikasjon på at filmen er falsk...hvis man har klart å filme en paranormal opplevelse,ville det være helt naturlig å publisere den et sted...og da gjerne et sted hvor filmen blir sett av mange og får omtale. Dessuten kan filmen ha en helt annen opprinnelse, han som har filmet trenger ikke å være den som har lagt den ut....
Joda, du har jo et poeng der, men filmens karakter tatt i betraktning så er dette nok en typisk hoax, som det kryr av på nettet. Ikke veldig imponerende heller.
dannys skrev: Dette blir vel uansett bare spekulasjoner... det er vel kun den som står bak denne filmen som kan si om den er falsk eller ekte... Vis meg gjerne en film som DU tror på, så jeg skjønner hva du mener er et reelt opptak av noe lignende..!
Poenget mitt var at slike filmer enkelt kan lages, og jeg viste til en rekke punkter som viser dette.
Personlig har jeg aldri sett en film jeg tror på, så det kan jeg ikke vise deg. Jeg vil med ganske stor sikkerhet påstå at noe opptak av reelle poltergeist/spøkelser/ånder finnes ikke.
Antall ord: 698
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Kimbara skrev: Personlig har jeg aldri sett en film jeg tror på.
Du er skeptiker, med andre ord.
Kimbara skrev: Jeg vil med ganske stor sikkerhet påstå at noe opptak av reelle poltergeist/spøkelser/ånder finnes ikke.
Det er sikkert mulig, men du vet ikke... Tror du på poltergeist/spøkelser/ånder i det hele tatt a? :mozilla_wink:
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

dannys skrev:
Kimbara skrev: Personlig har jeg aldri sett en film jeg tror på.
Du er skeptiker, med andre ord.
Kimbara skrev: Jeg vil med ganske stor sikkerhet påstå at noe opptak av reelle poltergeist/spøkelser/ånder finnes ikke.
Det er sikkert mulig, men du vet ikke... Tror du på poltergeist/spøkelser/ånder i det hele tatt a? :mozilla_wink:
Ja, jeg er skeptisk.

Nei, jeg vil ikke henge meg opp i noen form for tro på overnaturlige ting. Føløer det blir for enkelt å slå seg til ro med en tro. Jeg vil vite, enkelt og greit. Der mange slår seg til ro med å tro på spøkelser, vil jeg finne mekanismene som ligger bak. Hittil har jeg funnet lite som ikke enkelt lar seg forklare med naturlige/menneskelige årsaker innen foto/video. Resten er jeg i tvil om årsaken til, fordi f.eks. bildet/videoen er av for dårlig kvalitet til å kunne trekke noen særlig konklusjon.

Hvis noe er usikkert, velger jeg å ta de mulige realistiske årsakene og veie dem opp mot de urealistiske. De realistiske vinner selvfølgelig alltid, da de urealistiske bygger på opplagte subjektive holdninger og veldig løstsvevende liksomteorier. Det mest logiske er ofte det mest riktige.

Når det er sagt er det omtrent umulig å etterprøve noen av de argumentene vi bruker, det kommer bare an på om man er villig til å tenke logisk på det.
Antall ord: 241
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Med litt SFX så kan alle bli som Theresa... har gjort det mange ganger :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dikka86

Re: Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILM

Innlegg av dikka86 »

dannys skrev:Denne hendelsen fant sted i Portugal i fjor. Det starter med bilturen hvor en haiker oppfører seg noe merkelig:

http://www.youtube.com/watch?v=C05guW19ddY
Denne hendelsen fant IKKE sted i Portugal i fjor. For det første har videoen ligget på nett i lengre tid enn som så. En annen ting er at jeg har snakket med en person som kjenner igjen klippet fra en film hun så.

Men klippet er ikke noe mindre uhyggelig av den grunn=)
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Har alltid synes dette filmen har vært fake.
Har noen venner som ser denne om og om igjen, de synes antagelig hvis at den er helt super.

Jeg spørte de en gang om de trodde den var fake ?
Nei ! den var ikke fake.
De er like vettskremte som mormora mi! ;)
Antall ord: 52
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Re: Bilulykke forårsaket av gjenferd...helt utrolig! SE FILM

Innlegg av athene1974 »

[quote="dannys"]Denne hendelsen fant sted i Portugal i fjor. Det starter med bilturen hvor en haiker oppfører seg noe merkelig

Jeg vet ikke mye om film, men synes den er ekkel.
Har lest diskusjonen som har pågått over 6 sider.
Hvis filmen er ekte så er det en forferdelig ulykke, hvis den er fake så er den godt laget.
Vandrehistorie eller ei... Jeg tror nok at sånne har skjedd, eller kan skje.
Men som sagt ekkel filmsnutt ingen tvil om det
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

filmen er fake. tror det kom på nyhetene elns..
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Selvfølgelig er den fake, herregud da :mozilla_yell:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

hmmm... blei litt ekstra mørkeredd nå, men det er bare fordi hun sa at det var der hun døde, når hun peker også kikker hun inn i kameraet og roper... men nei, absolutt IKKE overbevist! :mozilla_cool:
Antall ord: 40
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg kan ikke FATTE att dere ikke kan lese allt som er skrevet om denne elendige amatørfilmen først, som er en parodi på dårlig juks, før dere kommenterer på skiten så man ikke blir kvitt tullet.
Ikke trykk på denne trådene mere.

Den er en parodi på mere berømte historier som denne
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=11345

Trykk heller på den.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Summer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 15:09
16

Innlegg av Summer »

Akkurat den filmen om Teresa tror jeg er fake. Men det betyr jo ikke at absolutt ALLE filmer er fake! Venner av meg har vist meg videoer som jeg absolutt tror på!
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det er helt utroligt att denne tråden er her ennå.

En parodi på Amerikanerenes svært berømte hvite haikene dame i Chickago, som forøvrig kan være en fasinerende historie.

Her er det Ungdommer som har gøy med video.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ALJ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 12:48
16
Lokalisering: Sør-Odal

Innlegg av ALJ »

Hmm.. Skikkelig ekkel film, men jeg er like skeptisk til slike filmer, hver gang!
Tror ikke helt på dissa utenlandske filmene som blir lagt ut på YouTybe.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links