Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan gjenferd drepe`?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:Og på spørsmålet ditt om jeg virkelig ikke er åpen for at jeg tar feil ang om spirituelle "hendelser" eksisterer eller ikke så vil jeg svare at nei, det er jeg ikke åpen for. Og jeg vil svare deg med et nytt spørsmål.

Dersom du kaster opp og jeg hevder at du tar feil, du kaster ikke opp. Hvor åpen er du da for at du tar feil og jeg har rett?
Først må "kaster opp" definerast slik at begge har samme forutsetningane for å forstå, oppleve og tolke hendinga "kaster opp".

Det å være åpen til ei anna forklaring enn den ein sjølv trur ein opplever, er å være fornuftig skeptisk, fordi sjølv du Globeline vil la deg lure av din egen hjerne i gitte situasjoner, nett som alle oss andre. Er vi da egen og sta, vil vi ikkje godta anna enn det vi trudde vi opplevde. Det er jaffal ikkje åpenhet.
Antall ord: 162
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

BA. skrev:
Globeline skrev:At du føyer til at min empati er liten fordi jeg konfronterer deg med at du ikke handler, som du later til at du ville gjort i andre sammenhenger - det utgjør for meg, noe som er tilnærmet et bevis, på at du gjør akkurat det jeg hevder du gjør i forhold til spiritualitet.

Interessant...
Det er ikke din konfrontasjon som tyder på at du har liten empati. Det er den manglende forståelsen for at andre ikke tenker og handler som deg.

Du har et sett med forutsetninger for å handle slk du gjør. Så tror du andre handler ut fra de samme frutsetningene. Hvis de ikk gjør det, så er det fordi de angler ett eler annet.

Nå er det jeg sm mangler dine erfarnger og je mangler visst ryggrad til å handle.

Dine kunnskper er mangelfulle om situasjoen, men det begrenser deg ikke tiå dømme.

Som sagt, dt var en selskapslek, og hun trdde på dette. Det var inen grunn til å ødelege hennes selvbilde av den grunn.

Jg ga henne ikke feil informasjon, jeg ga ingen infomasjon. Hun valgte selv å fortsette da hun ikke fikk beskjeden om å slutte. Det er det om er cold readin. Å reagere på de bskjedene objektet sender.

Nå det er ringen som skal gi beskjed, er det ikke da mst riktig at jeg lar være å gi eskjeder? Mener du det er å mislede?
ja selvfølgelig er det å mislede når du bevisst unnlater å si ting som de er. Angående empatibiten så er det så forvrengt, som vanlig .- at jeg gidder ikke en gang bruke energi på å besvare det.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Globeline skrev:Og på spørsmålet ditt om jeg virkelig ikke er åpen for at jeg tar feil ang om spirituelle "hendelser" eksisterer eller ikke så vil jeg svare at nei, det er jeg ikke åpen for. Og jeg vil svare deg med et nytt spørsmål.

Dersom du kaster opp og jeg hevder at du tar feil, du kaster ikke opp. Hvor åpen er du da for at du tar feil og jeg har rett?
Først må "kaster opp" definerast slik at begge har samme forutsetningane for å forstå, oppleve og tolke hendinga "kaster opp".

Det å være åpen til ei anna forklaring enn den ein sjølv trur ein opplever, er å være fornuftig skeptisk, fordi sjølv du Globeline vil la deg lure av din egen hjerne i gitte situasjoner, nett som alle oss andre. Er vi da egen og sta, vil vi ikkje godta anna enn det vi trudde vi opplevde. Det er jaffal ikkje åpenhet.

Dette har ikke noe med definisjon å gjøre. Da det kun er noe du sier fordi du har lyst å være med i diskusjonen her. Saken var at om noen kaster opp, og andre sier de ikke gjorde det - så vil den som kaster opp likevel ikke la seg rokke. Derfor vil personen vite hva han gjorde uansett hva forståelse den andre måtte ha av hva han sier.

På samme måte er det at når noen sier de får informasjon uten spekulasjoner, hjernefeil eller cold reading - så vet de at de gjør det, uansett om BA mener det er feil. Hva BA mener er helt uvesentlig, fordi akkurat som du vet om du kaster opp maten din eller ikke, så vil en synsk person vite om h*n får informasjon eller ikke.
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Nov 2007 18:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Susanne. »

Jeg tror ikke gjenferd kan akkuratt "drepe".
Min teori :mozilla_wink:
Antall ord: 11
We are the strange strangers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:ja selvfølgelig er det å mislede når du bevisst unnlater å si ting som de er. Angående empatibiten så er det så forvrengt, som vanlig .- at jeg gidder ikke en gang bruke energi på å besvare det.
Det er det selvfølgelig ikke.

hvis jeg skulle foret henne med informasjon, kunne jeg bare fortalt antall barn og kjønnet med en gang.

Når hun vil bruke hokus pokus for å fnne det ut, så må det da være hokus pokus, og ikke min informasjon som gir utslaget.

Du ser det som et problem at man forsøker å få avklart begrepene før man avfeier andre som vriompeiser. Det er slikt jeg mener tyder på liten empati.

Hvis det er forvrengt, så må du gjerne vise meg hva som er forvrengt ved det.

Jovisst kan det ha med definisjoner å gjøre. Hvor går grensen mellom gulping og oppkast?

Regner alle å spy det samme som å kaste opp, eller er det noen som mener at å spy er en annen grad igjen?

Kanskje noen har et annet ord for fyllespying.

Alt dette kan være andre definisjoner, og det kan være så enkelt som at du kaller det noe annet enn meg.

Iidlertid er dette uvesentlig. Det er ikke selve oppkastet som er vesentlig men hvorfor det ble kastet opp. Opplevelsen er oppkast, og årsaken er den vi er uenige om.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

BA. skrev:
Globeline skrev:ja selvfølgelig er det å mislede når du bevisst unnlater å si ting som de er. Angående empatibiten så er det så forvrengt, som vanlig .- at jeg gidder ikke en gang bruke energi på å besvare det.
Det er det selvfølgelig ikke.

hvis jeg skulle foret henne med informasjon, kunne jeg bare fortalt antall barn og kjønnet med en gang.

Når hun vil bruke hokus pokus for å fnne det ut, så må det da være hokus pokus, og ikke min informasjon som gir utslaget.

Du ser det som et problem at man forsøker å få avklart begrepene før man avfeier andre som vriompeiser. Det er slikt jeg mener tyder på liten empati.

Hvis det er forvrengt, så må du gjerne vise meg hva som er forvrengt ved det.

Jovisst kan det ha med definisjoner å gjøre. Hvor går grensen mellom gulping og oppkast?

Regner alle å spy det samme som å kaste opp, eller er det noen som mener at å spy er en annen grad igjen?

Kanskje noen har et annet ord for fyllespying.

Alt dette kan være andre definisjoner, og det kan være så enkelt som at du kaller det noe annet enn meg.

Iidlertid er dette uvesentlig. Det er ikke selve oppkastet som er vesentlig men hvorfor det ble kastet opp. Opplevelsen er oppkast, og årsaken er den vi er uenige om.
Hun skulle finne kjønnet på barna dine, skulle hun ikke det? Uanset var det du selv som sa du lot henne tro du hadde flere barn. Noe som, sånn sett - fortsatt kan vise seg å skje - eller for det jeg vet så kanskje du har noen svin på skogen.

Definisjoner har ikke noe med saken å gjøre .- det er jeg som stiller spørsmålet og jeg som lager rammene rundt. Det eneste som har noe med saken å gjøre er hva du har gjort for å si at du kastet opp.
men jeg ga ikke inntrykk av at det var ferdig med det, så jeg lot henne fortsette, og hun kunne se kjønnet på enda fler barn enn jeg har.

Hun brukte ubevisst cold reading, og fikk ikke signalet om at dette var siste barn, så hun fortsatte lenger enn riktig.
Her viser at du var bevisst på å gi inntrykk av at du hadde flere barn. Du sier at hun brukte cold reading, og opphøyer dermed deg selv til noe som kan kontrollere hva andre klarer. Dersom hun drev med cold reading ville hun merket skiftet i holdningen din da du ikke hadde flere barn. Den eneste som drev med noe her var deg - som gjorde omvendt cold reading - kanskje vi kan kalde det cold giving? Mens hun, klart og tydelig, utviste normal kommunikasjon. Der kroppspråk er en naturlig del av kommunikasjonen. At du bevisst villeder, det er din greie BA.

Men å tillegge andre negative egenskaper fordi du bevisst manipulerer omgivelsene, det er ikke noe det står stor respekt av. Og det er min personlig mening, som kanskje ikke er så veldig interessant i denne sammenhengen. Det som er mer interessant, eller viktig her, er at du jobber mot deg selv. At du, gjennom dine handlinger, fratar deg selv muligheten til å forstå disse tingene.

Cold reading er et merkelig uttrykk som egentlig kun er å lese kroppsspråk, noe alle gjør, hver eneste dag. Noen er flinkere enn andre. Men så har dette uttrykket blitt laget da, for å ha noe å bruke når noen skal kritiseres for å lese kroppsspråket for mye. Og i stede for å brukes til hva som var meningen med uttrykket, så er det noen som drar det over stokk og stein. Og de som er spirituelle mister plutselig retten til å gjøre normal kommunikasjon, fordi den minste lesning av kroppsspråk da blir sett som cold reading.

Ser du paradoxet i dette? Eller kanskje du ikke vil det - men heller legger det bak øret for bruk i en annen diskusjon?

Det er ikke så nøye. Som sagt - det er ditt liv og dine tanker og dine opplevelser. Men med mindre du virkelig er interessert i å lære mer om dette her, så syns jeg faktisk at kanskje det er på tide du slutter å kreve svar fra andre. Fordi at dersom du ønsker andre skal vurdere og revurdere sine holdninger, så bør du selv gå frem som et godt eksempel.

Og BA, du har ikke rett her. Du tror du har, men du har ikke. Og hvis du aldri vil vite eller forstå, så er det greit. Men fordi at du tillater at du selv går glipp av den delen av livet, så er det rimelig urettferdig av deg å forsøke å gjøre det vanskelig for andre.

Fordi du forvrenger uttrykk og gjennomføringsmetoder på et vis som gjør det vanskeligere å forstå, ikke lettere. På den måten blir du som foreldren som står over barnet og sier "du får det ikke til, du kan ikke, du har ikke peiling, du er idiot, du er talentløs" - for så å be barnet bevise hva det kan.

Er det virkelig slik du ønsker å fremstå? Klart at mange av oss ikke lar seg påvirke av deg. Men tross alt så bruker vi nå energi på å forsøke å vise deg, hjelpe deg til å forstå. Og noen har ikke så mye erfaring og de har ikke så stor trygghet - og der knekker du selvtilliten, big time - er det slik du ønsker å være?

og for oss som forsøker å forklare deg og vise deg veien som du ikke en gang er villig til å forsøke å gå - syns du det er greit å bruke så mye av tiden vår ved å gjøre det samme om og om igjen? Jeg tror ikke at hensikten din er denne. Faktisk.

Og jeg tror heller ikke du tror meg når jeg sier at dette er hva som skjer - fordi jeg tror du vil velge å si at jeg lyver. Eller du vil ikke lenger si at jeg lyver, du vil si at jeg tror det jeg sier men egentlig er det ikke slik.

Det begynner å bli gammelt skjønner du.
Antall ord: 1029

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

BA. skrev:
dannys skrev:Nå føler jeg en trang til å le. Å påstå at de synske kun er "gode løgnere" og pokerfjes som kommer med antydninger og ufullstendige fakta for å "være i nærheten" av det en snakker om....er som å slippe en fis i en kurvstol. Jeg har selv hørt en klarsynt kanalisere og fortelle, og det handler ikke om å se på ansiktsutrykkene til den man snakker med.Hva når de gjør dette på telefon,da? Hvordan kan de da "registrere" at de er på sporet av noe?

Er du en av dem som ikke tror på hypnose heller? Fordi det virker for godt til å være sant, og dermed "vet" du selvsagt at du har rett?
Le ivei, men pass på. Latteren kasette seg i halsen å deg vet du. ;)

Jeg sier ikke det du påstår. Disse løgnene er vel noe du kommer me nå etter at du ar sett jeg ble irritert på Globeline for slike påstander.

Globeline har litt mer å fare med, og gir meg også grunn til å bli irritert istedet for kun overbærende.

Hvis du ikke kunne avløre spåkonen, så må hun selvølgelig være ekte. Du ser ikke muligheten for at du, selveste "dannys", ble lurt av en profsjonell svindler?

På telefonen til 29,90 kr/min får du servert det du helst vil høre. De kan høre no på stemmeleiet ditt, og noe på svarene du gir. De har ikke så mye å gå å, og derfor er e også sterkt kritisert her. De gir nemlig ikke samme gode svar som de riktige spåkonenepå alternativmesser o.l.
Nå er jeg i utgangspunktet kritisk til spåtjenester i likhet med deg, men jeg snakker om de jeg kjenner som har medfødte evner, som verken tjener penger på dette eller søker oppmerksomhet på andre måter, de som kun vil hjelpe folk og aldri har hatt et annet motiv.
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Må bare legge til BA, At jeg vet ikke alt om disse tingene jeg heller. Men jeg vet at de eksisterer. Utvilsomt.

Så det er mitt utgangspunkt. Derfor er jeg så skeptisk til folk som flyr aldeles av gårde i stede for å finne det ut skikkelig. For vi tar mye feil - og ikek alle skiller like godt mellom "det" og de tingene du prater om. Derfor ville alt blitt mye mer konstruktivt dersom vi forsøkte å finne forskjellen i stede for å overdrive ene eller andre siden.

For det finnes - jo - helt sikkert.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
madjava skrev:

Dette har ikke noe med definisjon å gjøre. Da det kun er noe du sier fordi du har lyst å være med i diskusjonen her. Saken var at om noen kaster opp, og andre sier de ikke gjorde det - så vil den som kaster opp likevel ikke la seg rokke. Derfor vil personen vite hva han gjorde uansett hva forståelse den andre måtte ha av hva han sier.

På samme måte er det at når noen sier de får informasjon uten spekulasjoner, hjernefeil eller cold reading - så vet de at de gjør det, uansett om BA mener det er feil. Hva BA mener er helt uvesentlig, fordi akkurat som du vet om du kaster opp maten din eller ikke, så vil en synsk person vite om h*n får informasjon eller ikke.
Hehe...klart definisjonen er viktig. Definisjon vil avgjere om informasjon som nokre påstår dei får, er reellt eller svada.
Antall ord: 327
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Har aldri hørt om ett gjenferd som hadde tatt fram en kniv og stukket ihjel en person, men det går nok ann, INGENTING ER UMULIG. Det er flere personer som har blitt besatt av demoner og forsvunnet...
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Selvfølgelig kan gjenferd drepe, har dere ikke sett The ring og Forbannelsen filmene?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Hehe...klart definisjonen er viktig. Definisjon vil avgjere om informasjon som nokre påstår dei får, er reellt eller svada.
Madjava - skal vi fortsette dette eller skal vi gå tilbake til utgangspunktet. Der JEG stilte et spørsmål - og når jeg sier at definisjonen ikke er viktig så er den faktisk ikke det. JEG vet hva som er hensikten med mitt spørsmål - du vet ikke det. Det var ikke du som stilte spørsmålet, du vet ikke hva jeg vil frem til med spørsmålet.

Når jeg sier at definisjonen ikke er viktig, så er den faktisk ikke det.

du trenger ikke tro meg, det er greit
Men jeg hadde satt pris på at du lot meg få definere det jeg sier. Så skal du få definere det du sier, jeg skal la være å si at du må ha andre hensikter enn du har. Og hadde satt pris på at du lot være å irritere meg på det viset.

For jeg er lei av diverse digresjoner i alle retninger - gidder ikke bruke tid på det - rett og slett. Klart jeg kan la være å svare, men da ender hele tråden med et rot og jeg vil ikke få svar på spørsmålet mitt. Noe jeg nok ikke vil få uansett.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:Hun skulle finne kjønnet på barna dine, skulle hun ikke det? Uanset var det du selv som sa du lot henne tro du hadde flere barn. Noe som, sånn sett - fortsatt kan vise seg å skje - eller for det jeg vet så kanskje du har noen svin på skogen.

Definisjoner har ikke noe med saken å gjøre .- det er jeg som stiller spørsmålet og jeg som lager rammene rundt. Det eneste som har noe med saken å gjøre er hva du har gjort for å si at du kastet opp.
Ja, det stemmer at jeg lot henne tro det. Jeg lot henne også tro hva hun ville om kjønnet på barna mine. Var det også feil? Slik du argumenterer her, så urde jeg kanskje fortalt henne kjønnet med en gang, så hadde hun fått fulltreff med ringen sin.

Jeg vet selv hvor mange barn jeg har, og om jeg har svin på skogen, eller aborter, eller dødfødte barn er uvesentlig or deg, hvis du skal forholde deg til saken her.

Definisjoner og bevissthet er selvsagt viktig. Hvem som stiller spørsmålet er ikke viktig, men det er viktig å sikre seg at man har samme defiisjon på ting.
men jeg ga ikke inntrykk av at det var ferdig med det, så jeg lot henne fortsette, og hun kunne se kjønnet på enda fler barn enn jeg har.

Hun brukte ubevisst cold reading, og fikk ikke signalet om at dette var siste barn, så hun fortsatte lenger enn riktig.
Her viser at du var bevisst på å gi inntrykk av at du hadde flere barn. Du sier at hun brukte cold reading, og opphøyer dermed deg selv til noe som kan kontrollere hva andre klarer. Dersom hun drev med cold reading ville hun merket skiftet i holdningen din da du ikke hadde flere barn. Den eneste som drev med noe her var deg - som gjorde omvendt cold reading - kanskje vi kan kalde det cold giving? Mens hun, klart og tydelig, utviste normal kommunikasjon. Der kroppspråk er en naturlig del av kommunikasjonen. At du bevisst villeder, det er din greie BA.
Nei. Jeg ga ikke inntrykk av at det var flere barn, jeg lot være å gi bskjed om at hun var ferig.

Det er som hesten som kunne regne det. Man hadde en hest som kunne regne, som fobløffet store deler av verden. Så viste det seg at når eieren ikke var tiltede kunne hesten heller ikke regne. Hesten trampet i bakken det antall ganger som resultatet skulle tilsi. Når ikke eieren var tilstede og ubevisst kunne gi beskjed om å stoppe, så klarte heller ikke esten å stoppe når den var ferdig.
Men å tillegge andre negative egenskaper fordi du bevisst manipulerer omgivelsene, det er ikke noe det står stor respekt av. Og det er min personlig mening, som kanskje ikke er så veldig interessant i denne sammenhengen. Det som er mer interessant, eller viktig her, er at du jobber mot deg selv. At du, gjennom dine handlinger, fratar deg selv muligheten til å forstå disse tingene.
Jeg harikke gitt henne noen negative egenskaper, jeg bare brukte henne som eksempel på ubevisst brukav cold reading. Deter du som på død og liv skal gi andre negative egenskaper her.

Ved denne selskapsleken kunne jeg selv observere hvordan hun toket andres kroppsspråk, og fikk forholsvis gode svar, og hvordan hun fkk gale svar da hun ikke fikk et kroppspråk å tolke.
Cold reading er et merkelig uttrykk som egentlig kun er å lese kroppsspråk, noe alle gjør, hver eneste dag. Noen er flinkere enn andre. Men så har dette uttrykket blitt laget da, for å ha noe å bruke når noen skal kritiseres for å lese kroppsspråket for mye. Og i stede for å brukes til hva som var meningen med uttrykket, så er det noen som drar det over stokk og stein. Og de som er spirituelle mister plutselig retten til å gjøre normal kommunikasjon, fordi den minste lesning av kroppsspråk da blir sett som cold reading.

Ser du paradoxet i dette? Eller kanskje du ikke vil det - men heller legger det bak øret for bruk i en annen diskusjon?
For meg er cold reading å lese kroppspråk, og andre detaljr ved personen, bevisst eller ubevisst. Ikke nødvendigvis for svindel, men for å danne seg et bilde av personen. Cold reading kan og blir også brukt til svindel, men ikke alle som bruer cold reading r svindlere for det.
Det er ikke så nøye. Som sagt - det er ditt liv og dine tanker og dine opplevelser. Men med mindre du virkelig er interessert i å lære mer om dette her, så syns jeg faktisk at kanskje det er på tide du slutter å kreve svar fra andre. Fordi at dersom du ønsker andre skal vurdere og revurdere sine holdninger, så bør du selv gå frem som et godt eksempel.
Hehe. Jeg revrderer mine hldninger etter hvert innlegg jeg leser. Hvis det står noe der som jeg synes er bra, tar jeg det med meg videre. Det er måten jeg lærer på her.
Og BA, du har ikke rett her. Du tror du har, men du har ikke. Og hvis du aldri vil vite eller forstå, så er det greit. Men fordi at du tillater at du selv går glipp av den delen av livet, så er det rimelig urettferdig av deg å forsøke å gjøre det vanskelig for andre.
Akkurat her så tror jeg nok at eg har rett, men det er ikke alltid. Stadig kan jeg lære nytt.
Fordi du forvrenger uttrykk og gjennomføringsmetoder på et vis som gjør det vanskeligere å forstå, ikke lettere. På den måten blir du som foreldren som står over barnet og sier "du får det ikke til, du kan ikke, du har ikke peiling, du er idiot, du er talentløs" - for så å be barnet bevise hva det kan.
Det er ikke helt riktig. Se over en gang til og finn feilen(e) selv.
Er det virkelig slik du ønsker å fremstå? Klart at mange av oss ikke lar seg påvirke av deg. Men tross alt så bruker vi nå energi på å forsøke å vise deg, hjelpe deg til å forstå. Og noen har ikke så mye erfaring og de har ikke så stor trygghet - og der knekker du selvtilliten, big time - er det slik du ønsker å være?

og for oss som forsøker å forklare deg og vise deg veien som du ikke en gang er villig til å forsøke å gå - syns du det er greit å bruke så mye av tiden vår ved å gjøre det samme om og om igjen? Jeg tror ikke at hensikten din er denne. Faktisk.

Og jeg tror heller ikke du tror meg når jeg sier at dette er hva som skjer - fordi jeg tror du vil velge å si at jeg lyver. Eller du vil ikke lenger si at jeg lyver, du vil si at jeg tror det jeg sier men egentlig er det ikke slik.

Det begynner å bli gammelt skjønner du.
Jeg ønske å fremstå som ærlig, saklig og etterettelig. Hvordan andre oppfatter meg utover det er ikke så viktig. At mange her tror blindt, og ikk lar seg påvirke av logikk og fakta har jeg sett for lenge siden.

Akkrat i dette innlegget tror jeg ikke du lyver. Jeg tror du mener det du sier her, men at du lyver andre ganger, det er et faktum.
Antall ord: 1256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

dannys skrev:Nå er jeg i utgangspunktet kritisk til spåtjenester i likhet med deg, men jeg snakker om de jeg kjenner som har medfødte evner, som verken tjener penger på dette eller søker oppmerksomhet på andre måter, de som kun vil hjelpe folk og aldri har hatt et annet motiv.
Sannsynligvis er ingen født med slike evner. Det er mange som tror de har dem, men det er, ihvertfall oftest, et resultat av at man husker lettestde gangene man fikk rett, at man har lett for å huske litt feil åde i hva man selv sa/tenkte og hva som var virkeligheten.

Det er gjor mange forsøk på å bevise slike evner, men ingen har noengang klart det.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:
madjava skrev:
Madjava - skal vi fortsette dette eller skal vi gå tilbake til utgangspunktet. Der JEG stilte et spørsmål - og når jeg sier at definisjonen ikke er viktig så er den faktisk ikke det. JEG vet hva som er hensikten med mitt spørsmål - du vet ikke det. Det var ikke du som stilte spørsmålet, du vet ikke hva jeg vil frem til med spørsmålet.

Når jeg sier at definisjonen ikke er viktig, så er den faktisk ikke det.

du trenger ikke tro meg, det er greit
Men jeg hadde satt pris på at du lot meg få definere det jeg sier. Så skal du få definere det du sier, jeg skal la være å si at du må ha andre hensikter enn du har. Og hadde satt pris på at du lot være å irritere meg på det viset.

For jeg er lei av diverse digresjoner i alle retninger - gidder ikke bruke tid på det - rett og slett. Klart jeg kan la være å svare, men da ender hele tråden med et rot og jeg vil ikke få svar på spørsmålet mitt. Noe jeg nok ikke vil få uansett.
Hvem som stiller spørsålet er uvesentlig. Det er viktig å sikre seg at man prater om det samme.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links