Nå føler jeg en trang til å le. Å påstå at de synske kun er "gode løgnere" og pokerfjes som kommer med antydninger og ufullstendige fakta for å "være i nærheten" av det en snakker om....er som å slippe en fis i en kurvstol. Jeg har selv hørt en klarsynt kanalisere og fortelle, og det handler ikke om å se på ansiktsutrykkene til den man snakker med.Hva når de gjør dette på telefon,da? Hvordan kan de da "registrere" at de er på sporet av noe?BA. skrev:Dette er et annet spørsmål enn du opprinnelig hadde, mn jeg skal likevel forsøke å besvare dtte også.dannys skrev:Ja, men når de kan fortelle i detaljer hvordan et hus eller en plass har sett ut tidligere, gjengi en person - noen ganger ved navn til og med, beskrive hva personen drev med i livet sitt, jobb, familierelasjoner, ikke minst hva som var dødsårsaken...DA skal det betydelig mer enn flaks til for å treffe spiker'n på hodet asså.BA. skrev:Så mange ganger som åkalt klrsynte prøver seg på de samme områdene skulle det vært fantastisk om de ikke e gang imellom sie det samme.dannys skrev:Et lite spørsmål til skeptikerne.
Ofte skjer det at flere klarsynte opplever de samme tingene på et gitt sted, uten å kjenne til historien - eller å ha vært i kontakt med hverandre på forhånd. Når en klarsynt kommuniserer med åndeverden kommer dessuten informasjon som senere viser seg å stemme, og som til og med kan dokumenteres.
Finnes det en naturlig forklaring på dette?
Prøv å bevar forstanden, og gi et saklig godt argumentert svar.
Stort sett har de forskjellige forklaringer alle sammn, men pga tåkeprat og inkluderende ormuleringer s er det ofte overlapp i deres forklaringer.
F.eks. vil man ofte høre "nder vann". Det sier egentlg ingenting, og kan bety alt fra på bunnen v et vann og til at det er skyer ovenfor eller at det høyere opp i fjellsiden er et vann. Sliksett er dette en beskrivelse som gr stor sansynlighet for treff, og som mange såkalt klarsynte vil benytte seg av. Da il også beskrivelsen samsvare for flere såkalt klarsynte.
Cold reading har jeg beskevet i en annen tråd, og det er rett og slett at en registrerer detaljer ved den en snakker med. F.es. vil en kunne se reaksjoner når en er i nærheten av korrekt beskrivele. Da kanen rusle ltt rundt grøten og ved enkle grep sveive innom de vanligste fargene, og ut fra raksjonene peile seg inn på rikige farger.
Dt er en mulighet for såkalt klarsynte til å gi korrekte beskrivelser. Det er kke flaks vi snakker om, men evnen til å se detaljer hos intervjuobjektet.
En rask ls prat før seansen kan ogs gi verdifull nformasjon.
Er du en av dem som ikke tror på hypnose heller? Fordi det virker for godt til å være sant, og dermed "vet" du selvsagt at du har rett?