Fakta, teori & skepsisReinkarnasjon

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

vampira2002
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2007 10:54
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hemmelig hemmelig tihi

Reinkarnasjon

Innlegg av vampira2002 »

Det er mye som kan tale for og i mot reinkarnasjon.. Folk som har latt seg forskes på via drøm analysering og hypnose sies å være bevis.. Mens det med åndeverdenen ikke helt bestandig passer inn i forklaringer rundt tema.. Min teori er at ja man reinkarneres men noen sjeler har veldig vanskelig for å gi slipp og gå vidre og festes her av deres eller andres grunner .. Lurer veldig på hva folks mening og teorier er rundt reinkarnasjon.. Jeg har min tro i det men sjelden jeg møter noen som har noe formening eller tro på dette..
Og kan det finnes andre metoder å bevise at reinkarnasjon faktisk skjer / har skjedd ?
Antall ord: 112
(b)Vampira2002(/b)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Metodisten »

vampira2002 skrev:Det er mye som kan tale for og i mot reinkarnasjon.. Folk som har latt seg forskes på via drøm analysering og hypnose sies å være bevis.. Mens det med åndeverdenen ikke helt bestandig passer inn i forklaringer rundt tema.. Min teori er at ja man reinkarneres men noen sjeler har veldig vanskelig for å gi slipp og gå vidre og festes her av deres eller andres grunner .. Lurer veldig på hva folks mening og teorier er rundt reinkarnasjon.. Jeg har min tro i det men sjelden jeg møter noen som har noe formening eller tro på dette..
Og kan det finnes andre metoder å bevise at reinkarnasjon faktisk skjer / har skjedd ?
Oppfordrer deg til å søke på forumet med ordet reinkarnasjon, for det er allerede skrevet veldig mye om det.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vampira2002
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2007 10:54
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hemmelig hemmelig tihi

vel

Innlegg av vampira2002 »

er ikke noe galt i at jeg selv vil starte min egen diskusjon er det?
Antall ord: 15
(b)Vampira2002(/b)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links