Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:All ære til Gud, og ingen annen!! :mozilla_smile:
Sannsynligvis er det riktigere å si all ære til legene og mange andre.

Hvis denne saken hadde vært i nærheten av slik du beskriver den, så hadde avisene, radio og TV-sendingene vært fulle av intervjuer og reportasjer om denne saken.

Nå kan ikke jeg huske å ha sett noe om den, men du kan kanskje vise en ilnk som hjelper meg med hukommelsen min?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Hvis denne saken hadde vært i nærheten av slik du beskriver den, så hadde avisene, radio og TV-sendingene vært fulle av intervjuer og reportasjer om denne saken.
Jeg kan ikke beskrive hendelsen så sterk som den i virkeligheten var, men har nok fått frem hovedsaken.

Media? journalister? He... nei det har jeg sagt lenge nå at dagens journalister stort sett ikke er gagn i. Ser lite på tv, men når jeg kaster blikket dit iblandt så hører jeg stort sett ikke annet enn "Mulla Krekar" og slikt. :mozilla_wink:
Antall ord: 98
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev: Hvis denne saken hadde vært i nærheten av slik du beskriver den, så hadde avisene, radio og TV-sendingene vært fulle av intervjuer og reportasjer om denne saken.
Jeg kan ikke beskrive hendelsen så sterk som den i virkeligheten var, men har nok fått frem hovedsaken.

Media? journalister? He... nei det har jeg sagt lenge nå at dagens journalister stort sett ikke er gagn i. Ser lite på tv, men når jeg kaster blikket dit iblandt så hører jeg stort sett ikke annet enn "Mulla Krekar" og slikt. :mozilla_wink:
Media kaster seg over enhver historie som handler om sex, prester, alternativt eller paranormalt som ulver.

Hvis det hadde forekommet en dokumentert healingprosess i et norsk sykehus, hadde alt fra Allers, ABCnyheter, Dagbladet, VG, magazinet og alle andre vært der samme dag og hengt over både dama og alle legene med mikrofonstativer og fjernsynskameraer og gud vet hva.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

Jeg har nå lest hele denne tråden og blir (som alltid når jeg er "utsatt" for hyperreligiøse - du må gjerne kalle deg noe annet! - mennesker) litt uggen.. Sikkert flott å kunne ha en sånn suveren ovebevisning om at ting er AKKURAT som det står i den der boka! Men det som slår meg er at denne dømmende guden som velger ut med hard hånd hvem som er verdt å reddes og hvem som skal dø i stor smerte, helt bevisst, må være mer lik "han andre" enn den fantastiske guden du vil han skal være! Å ØNSKE noen en pinefull død som dine ord vil indikere at han gjør er jo intet annet enn ondskap i mine øyne! Og så i tillegg å forlange at alle mennesker skal følge alt han har sagt - og likevel aldri bli bra nok - er mildest talt deprimerende lesning! Jeg kan mye heller leve med en gud som har gitt mennesker fri vilje og står og ser maktløst på hva vi gjør med denne viljen! Tilfeldighetene råder, noen dør, noen overlever! Ikke dermed sagt at jeg skal på noen måte påstå at ikke undre kan skje, men at det sitter en hersker der oppe og peker med sin stolte pekefinger og sier "Denne damen på 84 skal overleve!" før han rett etterpå peker ned på lille Magnus på 3 år og sier "Denne lille gutten skal dø av kreft!" DET TROR JEG RETT OG SLETT IKKE PÅ! Så ond nekter jeg å tro at en gud er! Og hva skal isåfall være hensikten med å utvise en sånn ondskap? Nei, livet er tilfeldigheter og flaks - og av og til ett og annet mirakel! Hva det skyldes...? Tja.. Jeg tror det finnes en guddommelighet, men at dette er en eneherskende jeg-vil-at-alle-skal-frykte-meg Gud? Nei, sorry.....

Dessuten ville det hjelpe mye både på leseligheten og din troverdighet om du sluttet å skrive både titler og fulle "navn" hver gang... Hva med et enkelt "Gud" isteden for "Gud den allmektige fader"? Eller "Jesus" istedenfor "Gud den allmektige faders enebårne sønn Jesus Kristus"? Bare en stille bønn fra meg......
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Hvis det hadde forekommet en dokumentert healingprosess i et norsk sykehus, hadde alt fra Allers, ABCnyheter, Dagbladet, VG, magazinet og alle andre vært der samme dag og hengt over både dama og alle legene med mikrofonstativer og fjernsynskameraer og gud vet hva.
Tror at det er to hovedgrunner til at sykehuspersonell ikke går ut i media med slike helbredelseshendelser. Det første er at de er påbelagt taushetsplikt overfor sine pasienter. Det andre er at når åpenbare mirakler skjer og de ikke kan forstå hva som har ført til helbredelsen som de ikke kunne bistå med, så blir det vanskelig for dem å bare måtte, eller kunne si i media at: Gud gjorde et mirakel der vi og legevitenskapen intet kunne gjøre.

Ligger nok noe der ja.
Antall ord: 136
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Carman skrev:Dessuten ville det hjelpe mye både på leseligheten og din troverdighet om du sluttet å skrive både titler og fulle "navn" hver gang... Hva med et enkelt "Gud" isteden for "Gud den allmektige fader"? Eller "Jesus" istedenfor "Gud den allmektige faders enebårne sønn Jesus Kristus"? Bare en stille bønn fra meg......
Skriver slik jeg kjenner i min ånd at jeg skal skrive. Og her er flere titler på Gud, jeg siterer gjerne:
Jes 9:6 For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig fader, fredsfyrste.
Undrenes tid er ikke forbi. :mozilla_smile:
Antall ord: 119
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Hvis det hadde forekommet en dokumentert healingprosess i et norsk sykehus, hadde alt fra Allers, ABCnyheter, Dagbladet, VG, magazinet og alle andre vært der samme dag og hengt over både dama og alle legene med mikrofonstativer og fjernsynskameraer og gud vet hva.
Tror at det er to hovedgrunner til at sykehuspersonell ikke går ut i media med slike helbredelseshendelser. Det første er at de er påbelagt taushetsplikt overfor sine pasienter. Det andre er at når åpenbare mirakler skjer og de ikke kan forstå hva som har ført til helbredelsen som de ikke kunne bistå med, så blir det vanskelig for dem å bare måtte, eller kunne si i media at: Gud gjorde et mirakel der vi og legevitenskapen intet kunne gjøre.

Ligger nok noe der ja.
Nei, det tror jeg faktisk ikke det ligger noe i..... Beklager om jeg virker veldig kritisk her altså! Har mange kristne venner og respekterer både de som tror og de som ikke tror! Respekterer også din tro! Men ikke det at DU ikke respekterer at andre tror andre ting enn det som er DIN sannhet!

Ønsker dessuten at du kan svare på den andre delen av mitt innlegg, om hvorvidt din Gud er ond eller ikke allmektig. Ikke bare mer blablabla ang navn på den aller helligste opphøyde guddomeligheten..... Beklager altså, men du scorer kun svadapoeng her hos meg!
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Carman skrev:Jeg har nå lest hele denne tråden og blir (som alltid når jeg er "utsatt" for hyperreligiøse - du må gjerne kalle deg noe annet! - mennesker) litt uggen.. Sikkert flott å kunne ha en sånn suveren ovebevisning om at ting er AKKURAT som det står i den der boka! Men det som slår meg er at denne dømmende guden som velger ut med hard hånd hvem som er verdt å reddes og hvem som skal dø i stor smerte, helt bevisst, må være mer lik "han andre" enn den fantastiske guden du vil han skal være! Å ØNSKE noen en pinefull død som dine ord vil indikere at han gjør er jo intet annet enn ondskap i mine øyne! Og så i tillegg å forlange at alle mennesker skal følge alt han har sagt - og likevel aldri bli bra nok - er mildest talt deprimerende lesning! Jeg kan mye heller leve med en gud som har gitt mennesker fri vilje og står og ser maktløst på hva vi gjør med denne viljen! Tilfeldighetene råder, noen dør, noen overlever! Ikke dermed sagt at jeg skal på noen måte påstå at ikke undre kan skje, men at det sitter en hersker der oppe og peker med sin stolte pekefinger og sier "Denne damen på 84 skal overleve!" før han rett etterpå peker ned på lille Magnus på 3 år og sier "Denne lille gutten skal dø av kreft!" DET TROR JEG RETT OG SLETT IKKE PÅ! Så ond nekter jeg å tro at en gud er! Og hva skal isåfall være hensikten med å utvise en sånn ondskap? Nei, livet er tilfeldigheter og flaks - og av og til ett og annet mirakel! Hva det skyldes...? Tja.. Jeg tror det finnes en guddommelighet, men at dette er en eneherskende jeg-vil-at-alle-skal-frykte-meg Gud? Nei, sorry.....
Du ønsker at jeg skal svare på denne delen av ditt innlegg, sier du. Vel, det blir en avsporing fra hva denne tråden handler om, men jeg kan jo si dette: Uten tro er det umulig å tekkes Gud, det leser vi i skriften, og det er sant. Har også fått erfare det.

Om du har lest andre tråder som jeg har deltatt i om dette, så går spørsmål om tro kontra vantro igjen som en rød tråd, for TRO er nøkkelen til å finne frem til Gud. Det går ikke på gjerninger av noe slag, for frelsesverket er fullbragt på Golgata kors, forbannelsens tre.

Når troen er moden fører den frem til frelsesøyeblikket, hvor en blir født Åndelig påny. Da blir vi nyfødte skapninger i Kristus, og vår vandring mot himlenes evige rike har startet. Vi har altså begyndt å gå den smale vei, og har forlatt den brede.

Da jeg vandret på den brede vei hadde også jeg mange vrangforestillinger om Gud, men alt da elsket Han meg, slik Han elsker deg nå, selv om din motvilje nå mot Gud er stor. Men Jesus Kristus ble korsfestet også for dine synder, Carman, og så lenge du lever så står dette kjærlighetsbudskapet klar til å frelse dvs berge deg for evigheten.

Vi har altså to valg: Gud, med alt det innebærer på den smale vei. Og verden, og alt det fører med seg på den brede vei. Valget er opp til den enkelte, Gud tvinger ingen, men opplyser oss om hva følgene tilslutt vil bli ang. hvilke valg vi tar.

En kristen sa til meg en gang at: Om du ser en liten gutt eller jente på en liten trehjulssykkel ned en bakke mot en motorvei og den sikkre død, og du er der og kan forhindre at ulykken er ute, ville du da ikke ha forhindret det? Og slik er det med Gud Fader, han sendte oss sin sønn, Jesus Kristus, slik at vi skulle slippe å gå i fortapelsen. Jesus hadde ikke trengt om å komme ned fra himlenes høye saler, men han gjorde det frivillig, for bare på den måten kunne mennesket oppnå frelse. Han led hån, spott, tortur og tilslutt korsets død, og det på tross av at Han var uskyldig.
Apgj 4:12 Og det er ikke frelse i noen annen; for det er heller ikke noget annet navn under himmelen, gitt blandt mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst.
Antall ord: 752
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Tror at det er to hovedgrunner til at sykehuspersonell ikke går ut i media med slike helbredelseshendelser. Det første er at de er påbelagt taushetsplikt overfor sine pasienter. Det andre er at når åpenbare mirakler skjer og de ikke kan forstå hva som har ført til helbredelsen som de ikke kunne bistå med, så blir det vanskelig for dem å bare måtte, eller kunne si i media at: Gud gjorde et mirakel der vi og legevitenskapen intet kunne gjøre.

Ligger nok noe der ja.
Det er ikke bare sykehuspersonalet som ville gått ut med dette. Både damen selv, alle hennes pårørende, de som ba, andre pasienter ved sykehuset, og et utall andre ville ha snakket om det, og så ville en eller annen avis ha fanget opp saken og skrevet om den.

Taushetsplikten gjelder pasienten. Sykehuspersonalet har full anledning til å snakke om situasjoner de opplever, men de må ikke nevne navn eller andre ting som kan avsløre hvem pasienten er.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

misty-gutt skrev: Du ønsker at jeg skal svare på denne delen av ditt innlegg, sier du. Vel, det blir en avsporing fra hva denne tråden handler om, men jeg kan jo si dette: Uten tro er det umulig å tekkes Gud, det leser vi i skriften, og det er sant. Har også fått erfare det.

Om du har lest andre tråder som jeg har deltatt i om dette, så går spørsmål om tro kontra vantro igjen som en rød tråd, for TRO er nøkkelen til å finne frem til Gud. Det går ikke på gjerninger av noe slag, for frelsesverket er fullbragt på Golgata kors, forbannelsens tre.

Når troen er moden fører den frem til frelsesøyeblikket, hvor en blir født Åndelig påny. Da blir vi nyfødte skapninger i Kristus, og vår vandring mot himlenes evige rike har startet. Vi har altså begyndt å gå den smale vei, og har forlatt den brede.

Da jeg vandret på den brede vei hadde også jeg mange vrangforestillinger om Gud, men alt da elsket Han meg, slik Han elsker deg nå, selv om din motvilje nå mot Gud er stor. Men Jesus Kristus ble korsfestet også for dine synder, Carman, og så lenge du lever så står dette kjærlighetsbudskapet klar til å frelse dvs berge deg for evigheten.

Vi har altså to valg: Gud, med alt det innebærer på den smale vei. Og verden, og alt det fører med seg på den brede vei. Valget er opp til den enkelte, Gud tvinger ingen, men opplyser oss om hva følgene tilslutt vil bli ang. hvilke valg vi tar.

En kristen sa til meg en gang at: Om du ser en liten gutt eller jente på en liten trehjulssykkel ned en bakke mot en motorvei og den sikkre død, og du er der og kan forhindre at ulykken er ute, ville du da ikke ha forhindret det? Og slik er det med Gud Fader, han sendte oss sin sønn, Jesus Kristus, slik at vi skulle slippe å gå i fortapelsen. Jesus hadde ikke trengt om å komme ned fra himlenes høye saler, men han gjorde det frivillig, for bare på den måten kunne mennesket oppnå frelse. Han led hån, spott, tortur og tilslutt korsets død, og det på tross av at Han var uskyldig.
Apgj 4:12 Og det er ikke frelse i noen annen; for det er heller ikke noget annet navn under himmelen, gitt blandt mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst.
Sorry, men dette er fremdeles bare svada og ikke et svar på det jeg spurte om! Dessuten bruker jeg uforholdsmessig lang tid på å finne ut hva du faktisk sier mellom alle de store ordene.... Ville sette STOR pris på om du kunne ta dette som en diskusjon om et tema og ikke som en preken! Ta det som en utfordring!!

Og du mener sikkert at jeg havner i helvete fordi jeg forsaker Gud og alt det der! Men det er fullstendig feil! Jeg har overhode ingen motforestillinger mot Gud! Men derimot tror jeg ikke på DIN versjon av Gud! Jeg mener at DU har vrangforestillinger og motforestillinger mot alt annet enn DIN sannhet! Dessuten tror jeg ikke at det finnes et helvete.... Jeg har kjent en og annen person som har drevet og "dømt folk til å brenne i helvete" og sånne utsagn gjør meg mildest talt kvalm! Verste tilfelle var ei jente jeg gikk sammen med på lærehøgskolen som hadde sin barnetro sånn rimelig intakt. Hun var venn med ei misjonærsnuppe som snakket høyt om Gud i tide og utide. Denne tok for seg min venninne en dag og sa med medlidende stemme "jeg synes det er så trist at du havner i helvete, jeg"! Min venninne ble fryktelig lei seg! Dette har ingenting med medmennesklighet og kristendom å gjøre!

Du sier også at veien til Gud går gjennom tro, ikke gjennom gjerning. Så flott da! Da kan jeg være så ond og gjøre så mange onde gjerninger jeg vil uten at det gjør noe da, bare jeg TROR! Dette forklarer jo mye av det kirkene og de religiøse lederene har gjort mot mennesker opp gjennom tidene.... Å brenne uskyldige mennesker på bålet eller misbruke mengder av små altergutter seksuelt er vel knappest en kristen handling! Men så lenge man tror så er jo alt greit da...?

Men det jeg snakket om i min tråd og som du overhode ikke svarte på var om hvorvidt Gud var ond eller bare hadde mistet kontrollen! Forklar meg du som har har kontroll på skriftens fullstendige innhold og mening hvordan dette har seg! Hvordan velger den allmektige Gud ut sine ofre?? Hvorfor får "din" 84-åring leve, mens det dør små barn som er fullstendig uten synd hvert sekund i døgnet? Og prøv å forklare det så det går an å lese det uten å måtte analysere hver setning! Jeg er sikker på at du ikke snakker sånn som dette med de du har rundt deg hele tiden (for hjelpe og trøste meg så slitsom du må være å snakke med da....), prøv å bruke ditt dagligdagse språk! Takk!
Antall ord: 887

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Tror at det er to hovedgrunner til at sykehuspersonell ikke går ut i media med slike helbredelseshendelser. Det første er at de er påbelagt taushetsplikt overfor sine pasienter. Det andre er at når åpenbare mirakler skjer og de ikke kan forstå hva som har ført til helbredelsen som de ikke kunne bistå med, så blir det vanskelig for dem å bare måtte, eller kunne si i media at: Gud gjorde et mirakel der vi og legevitenskapen intet kunne gjøre.

Ligger nok noe der ja.
Det er ikke bare sykehuspersonalet som ville gått ut med dette. Både damen selv, alle hennes pårørende, de som ba, andre pasienter ved sykehuset, og et utall andre ville ha snakket om det, og så ville en eller annen avis ha fanget opp saken og skrevet om den.

Taushetsplikten gjelder pasienten. Sykehuspersonalet har full anledning til å snakke om situasjoner de opplever, men de må ikke nevne navn eller andre ting som kan avsløre hvem pasienten er.
Det skjer ennå mange mirakler, (hvorfor skulle det nå ikke det?) men de færreste blir omtalt i media. Hovedsaken er at Gud gjør mirakler når en ber i tro for seg selv eller for andre. Har også opplevd at det kan gå lang tid fra en ber og til det en har bedt om skjer, og mangt gjenstår ennå. Her gjelder det å ikke gi opp, men fortsette striden til en når det endelige målet som er sjelenes frelse.

Her er mange mirakler, menesker som er blitt helbredet m m..og bladet - Legedom - er jo også et medium. Her: http://www.mjl.no/art.php?t=v

Men om en vil tro? se det er en annen sak.
Antall ord: 299
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Carman skrev:
misty-gutt skrev: Du ønsker at jeg skal svare på denne delen av ditt innlegg, sier du. Vel, det blir en avsporing fra hva denne tråden handler om, men jeg kan jo si dette: Uten tro er det umulig å tekkes Gud, det leser vi i skriften, og det er sant. Har også fått erfare det.

Om du har lest andre tråder som jeg har deltatt i om dette, så går spørsmål om tro kontra vantro igjen som en rød tråd, for TRO er nøkkelen til å finne frem til Gud. Det går ikke på gjerninger av noe slag, for frelsesverket er fullbragt på Golgata kors, forbannelsens tre.

Når troen er moden fører den frem til frelsesøyeblikket, hvor en blir født Åndelig påny. Da blir vi nyfødte skapninger i Kristus, og vår vandring mot himlenes evige rike har startet. Vi har altså begyndt å gå den smale vei, og har forlatt den brede.

Da jeg vandret på den brede vei hadde også jeg mange vrangforestillinger om Gud, men alt da elsket Han meg, slik Han elsker deg nå, selv om din motvilje nå mot Gud er stor. Men Jesus Kristus ble korsfestet også for dine synder, Carman, og så lenge du lever så står dette kjærlighetsbudskapet klar til å frelse dvs berge deg for evigheten.

Vi har altså to valg: Gud, med alt det innebærer på den smale vei. Og verden, og alt det fører med seg på den brede vei. Valget er opp til den enkelte, Gud tvinger ingen, men opplyser oss om hva følgene tilslutt vil bli ang. hvilke valg vi tar.

En kristen sa til meg en gang at: Om du ser en liten gutt eller jente på en liten trehjulssykkel ned en bakke mot en motorvei og den sikkre død, og du er der og kan forhindre at ulykken er ute, ville du da ikke ha forhindret det? Og slik er det med Gud Fader, han sendte oss sin sønn, Jesus Kristus, slik at vi skulle slippe å gå i fortapelsen. Jesus hadde ikke trengt om å komme ned fra himlenes høye saler, men han gjorde det frivillig, for bare på den måten kunne mennesket oppnå frelse. Han led hån, spott, tortur og tilslutt korsets død, og det på tross av at Han var uskyldig.
Apgj 4:12 Og det er ikke frelse i noen annen; for det er heller ikke noget annet navn under himmelen, gitt blandt mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst.
Sorry, men dette er fremdeles bare svada..
Siden du mener at det jeg skriver "bare er svada" så kan jeg nok ikke hjelpe deg. Men jeg kan jo gi deg et tips om å lese Bibelen selv, og håpe at du vil finne ut av det tilslutt.

Et viktig sitat fra Den Hellige Skrift:
Joh 14:6 Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet; ingen kommer til Faderen uten ved meg.


Slik er det, om vi godtar det eller ei!
Antall ord: 517
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Siden du mener at det jeg skriver "bare er svada" så kan jeg nok ikke hjelpe deg. Men jeg kan jo gi deg et tips om å lese Bibelen selv, og håpe at du vil finne ut av det tilslutt.

Et viktig sitat fra Den Hellige Skrift:
Joh 14:6 Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet; ingen kommer til Faderen uten ved meg.


Slik er det, om vi godtar det eller ei!
Nei, det er ikke sånn for andre enn de som tror på det.
Antall ord: 94
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Carman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 27 Okt 2007 22:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Carman »

Wow! Nå er jeg skikkelig skuffet! Trodde, siden du tross alt er inne på et diskusjonsforum, at du faktisk var villig til å diskutere! Jeg er oppriktig interessert i å høre dine synspunkter på dette og høre hva du mener er forklaringen på ting som skjer i verden! Men siden du ikke overhode er villig til å komme med andre ting enn bibelsitater så må jeg bare komme til den konklusjonen at du faktisk ikke har noe å fare med! ALT du sier er bare tomme ord som kun betyr noe for deg selv og muligens de som har nøyaktig den samme troen som deg selv! Du nekter altså å PRØVE å forklare for noen hva det er du egentlig mener og hvordan ting fungerer! Jeg har gått på skole i 20 år og KAN å lese! Om jeg vil lese bibelvers så kan jeg plukke fram bibelen! Om jeg derimot vil få en tolkning på det som står der så hjelper det ytterst lite om den som påstår å kunne alt om akkurat dette kun greier å si "les bibelen"! Har jeg en elev som ikke forstår hva 2+2 blir så hjelper det ikke vedkommende om jeg sier "les i boka"! Det må forklares - så vedkommende forstår! Uansett hvor banalt lett det måtte virke for en selv! Må si at du er en ELENDIG predikant om du ikke forstår dette! Kan ikke tro du kan omvende en prest til kristendommen engang om dette er alt du kan komme med....

Må si at jeg har hatt MYE mer givende og informerende samtaler med medlemmer av Jehovas Vitne! I det minste er de villige til å diskutere og komme med argumenter for sin tro! Selv om jeg ikke henger meg på deres livssyn heller!

Du synes sikkert jeg er fullstendig håpløs og har sikkert flere ganger ila de siste dagene sukket medlidende over at jeg havner i helvete! Sorry.. men jeg er ikke bekymret over dette! Jeg mener at jeg er et godt menneske! Jeg gjør mitt beste for at de rundt meg skal ha det bra! Jeg følger så langt jeg makter både de 10 bud og ånden i den kristne tro. Jeg har aldri stjålet noe som helst! Jeg ville uten å nøle ofret en masse for å hjelpe både mine medmennesker og andre av Guds skapninger i verden! Men synder jeg? Javisst! Kommer jeg til å slutte å synde? Nei, selvfølgelig ikke! Fortjener jeg å havne i helvete for å være uenig med deg? Fortjener DU å havne i helvete fordi du ikke tar denne sjansen som kommer dalende foran deg til å omvende et av Guds falne lam? Hva sier du når du står foran perleporten og St.Peter spør deg hvorfor du ikke prøvde å omvende denne vilfarne sjelen? Sier du at det varfor slitsomt? At det var for vanskelig? At du ikke gadd? At du ikke greide å bruke setninger som ordrett står i bibelen....? Vi sees sikkert da vettu....
Antall ord: 503

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Carman skrev: Om jeg vil lese bibelvers så kan jeg plukke fram bibelen! Om jeg derimot vil få en tolkning på det som står der så hjelper det ytterst lite om den som påstår å kunne alt om akkurat dette kun greier å si "les bibelen"!
Din frustrasjon om dette later til å være stor. Derfor er det at jeg henviser deg til Bibelen selv. Og er du villig til å la deg lære og å bøye av på din stolthet, da skal du forstå, da skal du lære. Men det avhenger helt og holdent av deg selv.

Jeg har kommet en bit avsted på veien med Jesus, men jeg har ikke påstått noe sted at jeg er ferdigutlært, slik du feilaktig antyder. Det hele er en læringsprosess mens vi lever i denne onde nåværende verden, den som forgår.

Dersom det nå er slik at du virkelig ønsker å lære, la deg frelse, ja søke Gud i sannhet, så MÅ du merke deg disse ord som jeg her siterer fra Bibelen:
Joh 6:45 Det står skrevet i profetene: Og de skal alle være lært av Gud. Hver den som hører av Faderen og lærer, han kommer til meg.
Jeg valgte å tro Gud, lot meg frelse, og er rettferdigjort overfor Gud Fader kun i Jesus Kristus min Herre pga det fullkomne frelsesverket på forbannelsens tre, Gollgata Kors.

Og..bare så det er sagt, Gud er den beste læremester. Det finnes mange andre lærerettninger, men ingen holder i evighetsperspektivet. Derfor er det jeg med god samvittighet henviser deg til Bibelen, og NT, er den delen jeg først vil anbefale.

God Bok!! :mozilla_smile:
Antall ord: 290
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !