Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Antarath skrev:Foretrekker de mediene som var med i den danske versjonen. Ei engelsk dame kan jeg minnes.
Marion Dampier Jeans (Halvt dansk halvt engelsk)
Jævelig dyktig kvinne, har kjøpt 2 av bøkene hennes! Ikke lest enda!
Nei, nei, nei..!!!!
Marion er dansk/ norsk, hennes mor var norsk og far dansk, men hun flytta til England som 19 åring. Så henne har vi all grunn til å være ekstra stolt av!!
Det var Marion som "oppdaga" Tone Nilsens" talent" som transemedium.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Tjohei
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18
Innleggav Tjohei »
catweazle skrev:
Tjohei skrev:Jeg så ikke søndagens episode, men jeg skjønner at jeg ikke har gått glipp av noe altså. Så Lilli joiket??? javell?? Det kan vel bli litt vel mye med den dama der. Tror ikke så mye på henne heller, hun overdriver så fryktelig. Glemmer ikke den episoden når de måtte skylle ned i do gang på gang og tømme vann i glass og helle det ut igjen? Lagde et fryktelig liv med det der.
De skulle brukt Grete som var med i Fornemmelse for mord. Hun er fra Bardufoss og knakende flink. Helt utrolig hva den dama kunne!
Noen som vet om forrige episode blir sendt i reprise? tror jeg må se den joiken..
Nanne skrev:hva slags uheldig klipping var han der Olav utsatt for da?
ett eksempel er i den siste episoden der han blir spurt om ånden hadde barn, Det viste seg å være ett "kontrollspørsmål": Regel nr 1: Ikke spør Konrtollspørsmål, dette er ting du vet, og de å da spørre ånden om ting som ånden vet at du vet, er det samme som å håne ånden, og du mfår det svaret som passer spørsmålet, det er også en mulighet for at denne personen hadde barn som ikke var kjent av familien, Hemmelig utenfor ekteskap som familien da ikke viste om, som han ikke viste om før han hadde dødd, men som han etter døden var blitt klar over, og da blir svaret som Olav fikk riktig allikavel. dette ble klippet bort, eller ikke klippet bort for å sette Olav i ett dårlig lys.
forstår du hva jeg mener her? eller er det litt uklart, tror jeg skrev on slike ting etter at episoden var sendt.
Så detaljerte opplysninger Olav gir deg da? JEg trodde nesten du var Olav jeg.. Men jeg skjønner jo at du er Olav's talsperson her inne.. Så flott!
Er nok ikke Olav, men og han har ikke gitt meg flere oplysnionger enn dere har fått, men jeg ser hva som skjer og hva som blir sagt, analyserer situasjonen på skjermen så og si, men det at jeg har studert forskjellige occulte emner gjør meg kansje i stand til å legge til merke ting som andre overser.
Jeg er vel talsperson for de som ikke blir behandlet med den respekt som de fortjener, dvs for de som *tør* å skille seg ut, men som blir hånet på grunnlaget.
Hvem har sagt at ikke yngre gutter kan være mer nøyaktige på klarsyn enn eldre skrukkete kjerringer (mente ikke å støte noen, da alle med klarsyn har min dypeste respekt,uansett alder og kjønn)?
Det er ikke den fysiske alder som er viktig, men alder på sjelen, og sjelen tilen ung gutt kan ofte være eldra enn sjelen til den gamde kjerringa om dere forstår hva jeg mener.
Det kan dermed være at Olav *egentlig* er eldre og har mere erfaring enn f.eks Lilly. men likevel er det folk her som har utalt at Olav er for ung og trenger mere erfaring og bla,bla,bla.
husk: ikke allt/-alle er de det/-de ser ut til/-gir seg ut for -Å være (Stol ikke på det du ser, men på det du føler)
Nanne skrev:hva slags uheldig klipping var han der Olav utsatt for da?
ett eksempel er i den siste episoden der han blir spurt om ånden hadde barn, Det viste seg å være ett "kontrollspørsmål": Regel nr 1: Ikke spør Konrtollspørsmål, dette er ting du vet, og de å da spørre ånden om ting som ånden vet at du vet, er det samme som å håne ånden, og du mfår det svaret som passer spørsmålet, det er også en mulighet for at denne personen hadde barn som ikke var kjent av familien, Hemmelig utenfor ekteskap som familien da ikke viste om, som han ikke viste om før han hadde dødd, men som han etter døden var blitt klar over, og da blir svaret som Olav fikk riktig allikavel. dette ble klippet bort, eller ikke klippet bort for å sette Olav i ett dårlig lys.
forstår du hva jeg mener her? eller er det litt uklart, tror jeg skrev on slike ting etter at episoden var sendt.
Så detaljerte opplysninger Olav gir deg da? JEg trodde nesten du var Olav jeg.. Men jeg skjønner jo at du er Olav's talsperson her inne.. Så flott!
Er nok ikke Olav, men og han har ikke gitt meg flere oplysnionger enn dere har fått, men jeg ser hva som skjer og hva som blir sagt, analyserer situasjonen på skjermen så og si, men det at jeg har studert forskjellige occulte emner gjør meg kansje i stand til å legge til merke ting som andre overser.
Jeg er vel talsperson for de som ikke blir behandlet med den respekt som de fortjener, dvs for de som *tør* å skille seg ut, men som blir hånet på grunnlaget.
Hvem har sagt at ikke yngre gutter kan være mer nøyaktige på klarsyn enn eldre skrukkete kjerringer (mente ikke å støte noen, da alle med klarsyn har min dypeste respekt,uansett alder og kjønn)?
Det er ikke den fysiske alder som er viktig, men alder på sjelen, og sjelen tilen ung gutt kan ofte være eldra enn sjelen til den gamde kjerringa om dere forstår hva jeg mener.
Det kan dermed være at Olav *egentlig* er eldre og har mere erfaring enn f.eks Lilly. men likevel er det folk her som har utalt at Olav er for ung og trenger mere erfaring og bla,bla,bla.
husk: ikke allt/-alle er de det/-de ser ut til/-gir seg ut for -Å være (Stol ikke på det du ser, men på det du føler)
Om jeg skal stole på hva jeg føler, så er jo du Olav da.. Men siden du ikke er han, kan jeg heller ikke stole på hva jeg føler.. hehe skjønner du dilemma mitt?
Jeg eier ikke intuisjon...
Forstår dilemmaet ditt. og gamle gubber er jo tatt med i analogien min..om ikke i skrift.
Jeg brukte bildet med den gamle kjerringa forde det er det de fleste tenker på når ord som synnk og klarsynt--> spåkjerringa med rynker som nermer seg 200 år (minst),
Det er få som tenker at en gutt på 27/28 kan være vel så treffsikker.
la meg fo gi deg ett tankespill:
du oppsøker f.eks Alt.messa og skal snakke med en Klarsynt, du har 4 valg:
Gammel Kjerring med stener sjal og Stotr smykker, Gammel mann asketisk kansje kleddi kappe/kutte, Ung Jente pent kledd, Ung gutt i ungdomsklær.
Kan du være så snill å forklare hvordan køene deres ville vert; hvor mange hadde stått i hvær kø? si at totalen av mennesker er 100 i disse 4 køene, Fordel...
Xirque Zdataan skrev:Forstår dilemmaet ditt. og gamle gubber er jo tatt med i analogien min..om ikke i skrift.
Jeg brukte bildet med den gamle kjerringa forde det er det de fleste tenker på når ord som synnk og klarsynt--> spåkjerringa med rynker som nermer seg 200 år (minst),
Gammel Kjerring med stener sjal og Stotr smykker, Gammel mann asketisk kansje kleddi kappe/kutte, Ung Jente pent kledd, Ung gutt i ungdomsklær.
Kan du være så snill å forklare hvordan køene deres ville vert; hvor mange hadde stått i hvær kø? si at totalen av mennesker er 100 i disse 4 køene, Fordel...
Wis det er 100 mennesker og 4 køer, da kan jeg jo bare dele ant mennesker på 4. Å det blir--- la meg tenke litt... *regne regne* 25 i hver kø det da..
Men om jeg skal gjette på hvor mange det står i køen til han asiatiske godt voksne mannen- si det står 37 der da.. Å 38 hos hun gamle rynkete spådame.. Hos han unge mannen står det vel ca 19 i kø og ca 50 tullete små jenter med stjerner i øynene som tilskuere.( de har jo ikke råd til en kanalisering).. hmmm Da blir det 6 igjen til hun unge jenta som er mest klarsynt av de alle..
Var tankespillet mitt langt ute på viddene nå tro?
Antarath skrev:Foretrekker de mediene som var med i den danske versjonen. Ei engelsk dame kan jeg minnes.
Nei, nei, nei..!!!!
Marion er dansk/ norsk, hennes mor var norsk og far dansk, men hun flytta til England som 19 åring. Så henne har vi all grunn til å være ekstra stolt av!!
Men i bøkene hennes står det dansk/engelsk....??!! Det er det jeg forholder meg til...
At hun er englands mest annerkjente medium! Har hatt tilhold der i maaaaange år, men kan være halvt norsk, men regnes som dansk/engelsk! Jeg gir meg ikke så lett her, amfelia!
STOLTE, det er vi uansett av henne! For et menneske - og medium!
Nei, nei, nei..!!!!
Eller, ok, skal kanksje gi meg, men hun er alltid omtalt som dansk/engelsk, fordi det er de 2 landene som hun har bodd i det meste av sitt liv!
Nei, nei, nei..!!!!
Eller, ok, skal kanksje gi meg, men hun er alltid omtalt som dansk/engelsk, fordi det er de 2 landene som hun har bodd i det meste av sitt liv!
Gi deg eller så sparker jeg deg i balla!!
Marion er faktisk veldig tett knyttet til Norge, og på hjemmesiden hennes har hun både den danske og den norske nasjonalsangen.
Sitat fra Marions hjemmeside:
Jeg er født i Danmark, i Slagelse år 1950. Min mor var nordmand, og min far var dansker. Jeg blev født med min gave at kunne kommunikere med åndeverden og det har altid været en naturlig del af mig.
Jeg rejste til London i 1969 hvor jeg begyndte at arbejde for de spiritistiske kirker I England.
Dette skrev xirque Zdataan:
"Er nok ikke Olav, men og han har ikke gitt meg flere oplysnionger enn dere har fått, men jeg ser hva som skjer og hva som blir sagt, analyserer situasjonen på skjermen så og si, men det at jeg har studert forskjellige occulte emner gjør meg kansje i stand til å legge til merke ting som andre overser.
Jeg er vel talsperson for de som ikke blir behandlet med den respekt som de fortjener, dvs for de som *tør* å skille seg ut, men som blir hånet på grunnlaget."
Det at OM får mye pepper er jo mye pga. at han ikke alltid, behandler andre mennesker med den respekt de fortjener, vil jeg vel heller si, sånn i forbifarta...
Og det tør jeg å si pga. personlige erfaringer med mannen.
Og når det gjelder "uheldig klipping", så går det jo også an for et anerkjent medium å si som sant er," at det var ikke dagen min i dag", for også de dyktigste medium kan ha en blåmandag, og dermed stå bom fast og ikke oppnå noen kontakt.
Man må lære seg litt mer ydmykhet også...
Xirque Zdataan skrev:Forstår dilemmaet ditt. og gamle gubber er jo tatt med i analogien min..om ikke i skrift.
Wis det er 100 mennesker og 4 køer, da kan jeg jo bare dele ant mennesker på 4. Å det blir--- la meg tenke litt... *regne regne* 25 i hver kø det da..
Men om jeg skal gjette på hvor mange det står i køen til han asiatiske godt voksne mannen- si det står 37 der da.. Å 38 hos hun gamle rynkete spådame.. Hos han unge mannen står det vel ca 19 i kø og ca 50 tullete små jenter med stjerner i øynene som tilskuere.( de har jo ikke råd til en kanalisering).. hmmm Da blir det 6 igjen til hun unge jenta som er mest klarsynt av de alle..
Da vet jeg at du forstår hva jeg skal frem til, folks forhåndsdømming pga alder og kjønn, 50 unge jenter som tilskuere Den likte jeg
og som du sa selv: hvem vet hvem av disse som fikk mest tilbake av råd for fremtiden :mozilla_wink:
Da vet jeg at du forstår hva jeg skal frem til, folks forhåndsdømming pga alder og kjønn, 50 unge jenter som tilskuere Den likte jeg
og som du sa selv: hvem vet hvem av disse som fikk mest tilbake av råd for fremtiden :mozilla_wink:
Å analysere noe og samtidig kreve kred for sitt analyseresultat krever nøyaktighet og saklighet.. her ser jeg ikke at Zirque oppfyller krav jeg har til tiltro... det er både fordomsfylt å dømme noen etter alder som du sier.. men her foretar du en generell manøver og bruker betegnelser som gamle kjerringer for å fremheve fordømmelse av en gitt person, fordi du antar folk dømmer han etter alder?
Olav er ikke kun dømt pga alder, men det faktum at han har utvist egenskapers om sømmer seg ikke for en voksen mann som man faktisk er i en alder av 25/26/27 år! disse egenskaper har flere på para erfart på nært hold. Når du krever noe av oss utifra det du mener er fordømmelse uten grunnlag annet enn sjalusi, så må du selv inneha en nyansert sak i det du vil forsvare.. her Olav. Jeg kan ikke se nyanser hos deg som du krever av oss... andre som har kritisert han har også understreket gode sider ved han. Og vi alle er mennesker med dårlige og gode sider. Han kan ikke unngå dette aspektet.
så må du ikke undervurdere enkelte brukere på para.. noen av de er faktisk istand til å sense mer og analysere godt fordi de har paranormale og analytiske evner og kan lukte andre tvers igjennom nettlinja.. på den annen side.. de er feilbarlige også.. det er du også.. ergo må vi være forsiktig med å påstå at hva vi har analysert er det eneste rette.