Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Pinginyni
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2007 23:28
17
Innleggav Pinginyni »
Alt er ikke logisk.
En kan aldri bevise at det er spøkelser eller at det ikke er spøkelser på et sted.
Og bilder kan ikke vise noenting når det gjelder spøkelser.
Det finnes jo også mange synske. De som er vant med å se gjenferd og ånder osv. Selv de kan ikke bevise at det finnes spøkelser.
Men mange av dere som har skrevet her er så sikre! Prøver å finne en forklaring på alt. Tror at det man kan se, det er det eneste som finnes.
zarsha skrev:hei jeg snakker om dikemark jeg da ikke lier . dikemark er oppe pga det har vert mane der og sattanismiske folk . vi gjikk berre inn alle dørene var ulåste men man må gå inn ettt åpent vindu på skolebygge . og vaktene som jobber derliker og gå der på natten og se . dem har ikke noe i mot om vi er der berre vi oppfører oss . men det som er at det ha komt inn nyre døre og det men ingen er låst .
Skjer sikkert forferdelige ting ved et sykepleier internat.
Ikke noe værre som skjer i et vanlig hus tenker jeg.
Har du egentlig noen bilder eller film derfra siden du nevner ar du har det?
Er ikke noe værre enn å laste det opp!
murmel skrev:Godt vi har sterke mannfolk med oss
Men neste gang skal Sol inn i det rustrøde bygget å.
Kan jeg få bli med da?[/quote]
Neste gang var igår, men det blir igjen en neste gang når det gjelder Lier, og da skal vi gå igjennom alle byggene utennom at noen maser om noe annet, så selvfølgelig skal jeg spørre deg først om du skal være med
Jeg er veldig enig med mye av det skeptikerdama sier..mye går på psyken til folk å lar dem selv tro hva dem vill tro å ikke alltid hva som virkelig er tilfellet av hva ting er.Lar seg lett påvirke av oppdikta historier eller "skummle spøkelses" aktige omgivelser.Det er det ingen tvil om MEN om tillfellet er sånn at Dikemark virkelig spøker er det vell ingen som virkelig vet det 100%? Har det vært noen profesjonelle para etterforskere der for å bekrefte eller avkrefte detta? Da mener jeg ikke synske,medium osv MEN pro paranormale etterforskere som virkelig har bevis å komme med.
Fra hva jeg har sett så er det vell ingen som har noe faste bevis å komme med? Noe bilder ..filmer osv som kan bekrefte at det spøker? zarsha..hvor blir det av denne filmen? Så lenge folk bare hevder at det spøker der basert på hva dem "føler" så holder det ikke.Det må BEVIS på bordet for å fortelle at det spøker der.Ord holder bare ikke.For det er ikke bevis men bare en påstand uten backup å det holder ikke.Hvis man ikke har noe å bevise for det man sier så har man heller ikke noe troverdighet i det man sier.Så igjen..kom med bevis for at det spøker der.Personlig så tviler jeg på om det har spøkt der fra begynnelsen av MEN at det har kommi folk der som har åpnet portaler eller gitt fri gang til ånder å demoner med deres lite vitende og idiot oppførsel vill absolutt ikke være usansynelig.
Såh, hvis vi tar bort det der med disse sinnsyke pasientene som ikke har har holdt seg til der.
vel, kan jo likevel være folk som går igjen der.. gamle skrullete lærere f.eks? Er jo flere skole-internat det spøker på...
[quote]Jeg er veldig enig med mye av det skeptikerdama sier..mye går på psyken til folk å lar dem selv tro hva dem vill tro å ikke alltid hva som virkelig er tilfellet av hva ting er.Lar seg lett påvirke av oppdikta historier eller "skummle spøkelses" aktige omgivelser.Det er det ingen tvil om MEN om tillfellet er sånn at Dikemark virkelig spøker er det vell ingen som virkelig vet det 100%? Har det vært noen profesjonelle para etterforskere der for å bekrefte eller avkrefte detta? Da mener jeg ikke synske,medium osv MEN pro paranormale etterforskere som virkelig har bevis å komme med.
Fra hva jeg har sett så er det vell ingen som har noe faste bevis å komme med? Noe bilder ..filmer osv som kan bekrefte at det spøker? zarsha..hvor blir det av denne filmen? Så lenge folk bare hevder at det spøker der basert på hva dem "føler" så holder det ikke.Det må BEVIS på bordet for å fortelle at det spøker der.Ord holder bare ikke.For det er ikke bevis men bare en påstand uten backup å det holder ikke.Hvis man ikke har noe å bevise for det man sier så har man heller ikke noe troverdighet i det man sier.Så igjen..kom med bevis for at det spøker der.Personlig så tviler jeg på om det har spøkt der fra begynnelsen av MEN at det har kommi folk der som har åpnet portaler eller gitt fri gang til ånder å demoner med deres lite vitende og idiot oppførsel vill absolutt ikke være usansynelig.[/quote]
ja, helt enig!
Hvorfor tar man ikke med seg strøm og varmemålere i samme slengen?
Spørs om det finnes slike proffesjonelle i Norge da... noen burde starte det. I og med at dem kan bevise at det finnes logiske svar på et par ting også.
For å gjøre en ting helt klart: "Logikk" er noe vi mennesker har blitt lært til å tro på, utifra statistikker og profilerte forskere. Det vil alltid være slik at det de fleste tror på, vil være det mest logiske, uten at man egentlig vil kunne ha noe å underbygge dette med, annet enn at nettopp "det tror alle de andre".
Skeptikerdama: Bare fordi gjennomsnittet velger å ikke tro på ånder og paranormale hendelser, er det uansett ikke rettferdig av deg å avskrive alle påstander som sier det motsatte. Du velger å følge den "logiske" tankegangen, mens andre tror det finnes mer.
Personlig har jeg aldri opplevd noe som tilsier at paranormale aktiviteter er reelt, men det at folk faktisk kan ha "åndeutriver/klarsynt" og denslags som et YRKE, er da nødt til å bety noe.
Alle kjenner noen som har opplevd noe uforklarlig.
Holt skrev:For å gjøre en ting helt klart: "Logikk" er noe vi mennesker har blitt lært til å tro på, utifra statistikker og profilerte forskere. Det vil alltid være slik at det de fleste tror på, vil være det mest logiske, uten at man egentlig vil kunne ha noe å underbygge dette med, annet enn at nettopp "det tror alle de andre".
Skeptikerdama: Bare fordi gjennomsnittet velger å ikke tro på ånder og paranormale hendelser, er det uansett ikke rettferdig av deg å avskrive alle påstander som sier det motsatte. Du velger å følge den "logiske" tankegangen, mens andre tror det finnes mer.
Veldig bra. Enig!
Og paradokset da, med å måle aktivitet som "vitenskapen" hevder ikke finnes, med "vitenskapens" instrumenter som bare måler det "vitenskapen" kan måle!
Men så kommer en bitteliten ting jeg må pirke på. (ikke vondt ment)
Personlig har jeg aldri opplevd noe som tilsier at paranormale aktiviteter er reelt, men det at folk faktisk kan ha "åndeutriver/klarsynt" og denslags som et YRKE, er da nødt til å bety noe.
At folk har noe som yrke betyr ikke at det er noe i det! Det betyr vel bare at det finnes et marked for det! Folk har jo hevdet å drve med alt mulig gjennom tidene som har vist seg å være humbug, og fått solgt det! + status osv osv
Det er ikke slik at jeg ikke utelukker paranormale aktiviteter fordi folk jobber med det. Jeg utelukker ikke paranormale aktiviteter fordi jeg (les nederst)...
La minst tre synske/mediumer gå gjennom hele bygningen, vel og merke hver for seg. Få dem til å skrive ned nøyaktig hvor de kjente eller så noe, og beskrive helt nøyaktig hva de så/følte. Deretter kan en skeptiker (kan gjerne gjøre det selv) gå akkurat samme løype, og forsøke helhjertet å kjenne etter om det er noe spesielt å kjenne annet enn støv og skitt.
Dette ville jeg se på som en noenlunde troverdig etterforskning - som riktig nok ikke ville bevise noe, men likevel...
Dersom de tre synskes rapporter stemmer overens (noe jeg tviler sterkt på at de vil gjøre), er det et bedre indisie enn alle disse infantile synserne. Kommentarer?
Skeptikerdama skrev:La minst tre synske/mediumer gå gjennom hele bygningen, vel og merke hver for seg. Få dem til å skrive ned nøyaktig hvor de kjente eller så noe, og beskrive helt nøyaktig hva de så/følte. Deretter kan en skeptiker (kan gjerne gjøre det selv) gå akkurat samme løype, og forsøke helhjertet å kjenne etter om det er noe spesielt å kjenne annet enn støv og skitt.
Dette ville jeg se på som en noenlunde troverdig etterforskning - som riktig nok ikke ville bevise noe, men likevel...
Dersom de tre synskes rapporter stemmer overens (noe jeg tviler sterkt på at de vil gjøre), er det et bedre indisie enn alle disse infantile synserne. Kommentarer?
Kommentar?
Ja, det skal jeg love deg!
Her:
Hahahahahahaha!
Morsomt forslag!
Et håpløst eksperiment, men definitivt et Morsomt forslag!