Holt skrev:For å gjøre en ting helt klart: "Logikk" er noe vi mennesker har blitt lært til å tro på, utifra statistikker og profilerte forskere. Det vil alltid være slik at det de fleste tror på, vil være det mest logiske, uten at man egentlig vil kunne ha noe å underbygge dette med, annet enn at nettopp "det tror alle de andre".
Skeptikerdama: Bare fordi gjennomsnittet velger å ikke tro på ånder og paranormale hendelser, er det uansett ikke rettferdig av deg å avskrive alle påstander som sier det motsatte. Du velger å følge den "logiske" tankegangen, mens andre tror det finnes mer.
Veldig bra. Enig!
Og paradokset da, med å måle aktivitet som "vitenskapen" hevder ikke finnes, med "vitenskapens" instrumenter som bare måler det "vitenskapen" kan måle!
Men så kommer en bitteliten ting jeg må pirke på.
(ikke vondt ment)
Personlig har jeg aldri opplevd noe som tilsier at paranormale aktiviteter er reelt, men det at folk faktisk kan ha "åndeutriver/klarsynt" og denslags som et YRKE, er da nødt til å bety noe.
At folk har noe som yrke betyr ikke at det er noe i det! Det betyr vel bare at det finnes et marked for det! Folk har jo hevdet å drve med alt mulig gjennom tidene som har vist seg å være humbug, og fått solgt det! + status osv osv
Det er ikke slik at jeg ikke utelukker paranormale aktiviteter fordi folk jobber med det. Jeg utelukker ikke paranormale aktiviteter fordi jeg (les nederst)...