Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPoltergeist

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

suss24 skrev:Hehe, det er vel naturlig å tro at "Noe" i denne sammenheng dreier seg om poltergeist siden dette er en poltergeist tråd?
Det kommer vel an på øyet som ser. Men greit, du snakket om poltergeist, og da er jo saken grei.
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Men selv om jeg har vært i tvil noen få ganger har jeg alltid finne en logisk forklaring på "Noe" i en annen sammenheng slik at det også er sagt :mozilla_wink:
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

Jeg så et program på Discovery om det noen kaller poltergeist. Der var det fokus på at vi mennesker gjør dette selv, uten å være bevisst på det. Han foretok scanning av hjernebølger til folk, og sammenlignet disse med tidene poltergeist fenomenene oppstod. Det viste seg at det faktisk var slik, at når vi er stresset, redde eller har f.eks. fysisk vondt, starter dette en prosess i hjernen. Paralelt med den prosessen, startet ting å skje. Bilder ble løftet av veggen, stoler ble skjøvet rundt, og kaffekopper veltet.

Vi bruker bare ca. 30% av hjernen vår. Så hvem vet....
Antall ord: 105
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Fine teorien min med + og - poler :D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sanneh
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 15:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kr.sand

hei

Innlegg av sanneh »

Jeg vet ikke om det er det hadde.
Men om kveldene så kikket jeg rundt i rommet så plutselig går vannmuggen rett gulvet, og den stod mitt på bordet .. det var litt skummelt.. heh
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Poltergeist er energier som er hissige, og som er sterke nok til å flytte på ting o.s.v?
Antall ord: 18
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

freespirit skrev:Poltergeist er energier som er hissige, og som er sterke nok til å flytte på ting o.s.v?
ja :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Professor skrev:
freespirit skrev:Poltergeist er energier som er hissige, og som er sterke nok til å flytte på ting o.s.v?
Dæsken! skikkelig Taz jeg da som klarte å finne det ut heeelt aleine!! x) Props to mee!!!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

freespirit skrev:
Professor skrev:
Dæsken! skikkelig Taz jeg da som klarte å finne det ut heeelt aleine!! x) Props to mee!!!
and watksebuuurt!
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Professor skrev:
freespirit skrev:
Professor skrev:
and watksebuuurt!
hahax)
Har du sett den videoen der de har skrevet norsk tekst til den?
Søk på youtube!

Sorry at vi ødela tråden!
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

freespirit skrev:
Professor skrev:
freespirit skrev:
Professor skrev:
and watksebuuurt!
hahax)
Har du sett den videoen der de har skrevet norsk tekst til den?
Søk på youtube!

Sorry at vi ødela tråden!
haha ja seff :D

faen jeg jeg får alle tråder til å gå offtopic :P haha sorry:P
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

mrs.mystic skrev:Jeg så et program på Discovery om det noen kaller poltergeist. Der var det fokus på at vi mennesker gjør dette selv, uten å være bevisst på det. Han foretok scanning av hjernebølger til folk, og sammenlignet disse med tidene poltergeist fenomenene oppstod. Det viste seg at det faktisk var slik, at når vi er stresset, redde eller har f.eks. fysisk vondt, starter dette en prosess i hjernen. Paralelt med den prosessen, startet ting å skje. Bilder ble løftet av veggen, stoler ble skjøvet rundt, og kaffekopper veltet.

Vi bruker bare ca. 30% av hjernen vår. Så hvem vet....
Har eg og hørt, elelr att vist vi er stressa, redde elller noke san kan vi gjere det sjøl, son når det berømte hadtaket fer ned men egnetlig gjere det ikkje det. sjønna? Men er poltergeist att ting flytta på seg utten att noken er bort i det?
Antall ord: 161
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ebony
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Okt 2007 10:46
17

Innlegg av Ebony »

Nå er jo det slik at ingen vet hva poltergeist er, men de fleste mener at det er menneskene selv som skaper det, ubevisst. De fleste som skaper en poltergeist er barn (jenter) i tennårene, begynnelsen og i puberteten, men voksene og gutter kan også.
Der det er poltergeist aktivitet skjer det mye rart banke og skrape lyder, lyder som kommer fra ingensteds, flytting på møbler og andre ting i husene, dører som blir slengt igjen, lys som slåes av og på, starting av brann, bite, skubbe folk ned trapper, hive ting etter personer, slå, dra i håret, voldta og masse mer..
Nå sies det slik at hvis det er pga har mye innestengt sinne så startes det ofte brann, er det pga man er nedfor og trist å kan det begynne å regne inne i huset.
Når den personen som har skapt poltergeisten forlater huset så blir alt rolig igjen.
Det er faktisk ett sted i historien der en Poltergeist har tatt livet av ett menneske, vet ikke om dere har hørt om the bell witch?
men om det var en poltergeist eller noe annet er opp til enhver av dere å bestemme :mozilla_wink:

Her er faktisk en dokumentar om noen som skapte en poltergeist
http://www.youtube.com/watch?v=ox9lseJP-BA
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links