Tenk litt logisk, - selv!Kimbara skrev:Tenk litt logisk da.Qwizleiz skrev:Såså..Skeptikerdama skrev:At det går an å være så naive. Det trådstarter kaller Dikemark er en gammel skole med tilhørende elevinternat. Det har aldri vært pasienter der. En gjeng med tvilsomme individer, ja, og på 70-tallet ble det nok røyka temmelig mye gras og andre stoffer der. Men for alt som er hellig - DET SPØKER IKKE DER OG HAR ALDRI SPØKT DER HELLER. Nå må dere små rampunger slappe av.
For det første - området rundt hjelpepleierskolen er avstengt med hengelås og høye gjerder. Den som går inn der gjør det på egen risiko. Bygningen er direkte helsefarlig, morken og soppbefengt.
For det andre - dersom dere på død og liv vil lete etter noe som ikke finnes - hva med å lete etter fornuft i deres egne hjerner?
For det tredje - dersom dere så inderlig gjerne vil lete etter gamle rare hus som det kanskje eller kanskje ikke spøker i, så oppfordrer jeg dere til å ta en titt på gamle bygdetun, museer, teatre etc.
Jeg sier ikke dette for å ta fra dere engasjementet dere viser - eller jo, det er jo nettopp det jeg gjør. Gjør noe fornuftig i steden.
Det er allment kjent bra å være skeptisk. Men å være så skeptisk at man beskylder alle andre for å bare være naive, - det er ikke ansett som det samme.
Selv om det høres utrolig ut: En skeptisk person kan også bli fanatisk..
Du har intet belegg for å fastslå at det ikke spøker på dette internatet. For å si det enkelt og rett frem: Din mening om dette er akkurat like mye verdt som trådstarter zasha sin motsatte!
Men en ting er jeg enig i: Det finnes mange plasser i Norge som er meget spennende å utforske, med mange slags målsettinger for øye..
Ville bare si til deg her at å ha "for mye" eller "for lite" skepsis, er nok egentlig like illeluktende!
Hvorfor trekkes "spøkelsesjegere" til forlatte sinnsykehus og andre tomme bygg? Fordi det er en skummel atmosfære der. Fordi det er tomt, mørkt og slitt.
Folk trekkes ikke til vanlige hus, sykehus og steder som er befolket, lyse og trivelige, selv om det burde være like mye anlegg for spøkerier der som andre steder.
Dessuten er det på grunn av alle vandrehistoriene, og opplevelser som blir blåst ut av proporsjoner når ungdom overtolker hver minste skygge når de går rundt der, og pisser i buksa når kameraet gir fra seg en lyd de ikke kjenner igjen.
Hvem kan hevde at vitenskapen har bevist at "spøkelser" ikke finnes?
Hvem kan hevde at "paranormalgien" har bevist at spøkelser finner?
Kan du?
At folk beskylder alle andre nn seg selv for å være naive (slik Skeptikerdama her oppe) er det som gjør verden til et mindre hyggelig sted.
Å være for skråsikker er ikke et tenkende menneske verdig, men det skaper grobunn for: Fornedrelse, krig, mord, mobbing og karikaturer..
Hva som skjuler seg i mørket er det bare morket som helt vet, - .. tror jeg. :mozilla_wink: