Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev:
Gaute skrev:Jeg er ikke i tvil om at dine vitenskapelige kilder er mer skremmende enn mine. Og det er jo ikke rart. Vitenskapen vet ikke at alt er under guddommelig kontroll, de tror at alt er meningsløse tilfeldigheter og katastrofer....slik de tror livet er. Derfor vier vitenskapsmenn livet sitt til å strebe etter å forhindre kataklysmiske "katastrofer", av mangel på tillit til livet...kort og godt. Hadde de bare visst hvor enkelt og bekymringsløst livet er :D
Dette viser jo bare hvor få vitenskapsmenn/kvinner du virkelig kjenner.... #-o
Du skrev nettopp at du sitter på skremmende vitenskapelig informasjon. Er du bekymret selv? Skaper denne informasjonen bekymring i vitenskapsmiljøet ditt? Da har du/dere i så fall ikke tillit til livet og til at dette er under guddommelig kontroll. For det er det...ingenting kan gå galt. Og om noe blir sett på som "galt", så kommer dette også av mangel på tillit til livet.
Nei, i grunnen ikke. For de færreste realister pleier å ta sorgene på forskudd, det er for mange variabler til at en kan slutte katastrofale følger utifra det. Derimot er det ikke sikkert mannen i gata vil takle å få servert A, men ikke B.
Til det andre svaret ditt; jeg kommer aldri til å godta at folk skal dø for åndelige overbevisninger. Jeg ser fler sanne mestere i folk på gata enn i guruer som søkerå bli overbevist via sin tro eller noen utenfor denne dimensjonen. Livet i bilogi er ikke evig i seg selv, folk gjør seg selv vondt ved å begå ugjennomtenkte gjerninger....ja, folk vil alltid dø. Og det har jeg ingen problemer med forsåvidt, det er slik det skal være.
Derimot vil jeg ikke tro at det åndelige, eller kanskje det skinnhellige, vil at folk skal lide eller utslettes for "en ny verden". Lidelse er vi fullstendig kapable til å påføre oss selv...men dette er en diskusjon som vi ikke kommer noen vei med. Og hva jordendringer angår, det eneste som er unormalt er at det er så helsikes forsinket....om det er positivt eller negativt....vet du...jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Gaia og det der mer. Har mistet troen et sted på veien, hun greier seg.... jeg er mer opptatt av at folk skal ha det bra. Og at det er mange som lider allerede, det gjør at jeg føler meg ganske så hjelpeløs, men ikke håpløs. Når alt kommer til alt er vi jo enige i at folk må stå i seg selv for å realisere sitt potensiale, vi er bare uenige om hvordan det skal hentes frem. Jeg mener at en ikke behøver å sprenge grenser for å realisere det i kraft av å være ånd, du mener at det er helt nødvendig med renselse, karma og sånt....jeg ser ikke vitsen i det lenger.....kan hende min tro på mennesket er utopisk, men jeg har ihvertfall intakt. Og det mener jeg er mye viktigere når det kommer til stykket, for det er jo mennesker i relasjoner vi er.....ikke eneboere som har nok med sitt....
Antall ord: 530
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Oj, oj, oj :mozilla_surprised:
Här må jag säga, att luften rensas rejält av era ord.

Glöm inte att jorden och systemet är vårt hem och så länge
jorden är odlingsbar och vi kan njuta av frisk luft, finns också
skaparglädje och framåtanda.

Det är när en ohållbar obalans analkas som tänbara åtgärder förbereds.
Visst, alla har en fri vilja att utforma sitt liv. Men när det är dags för stora
förändringar blir insikten som störst.

Det är så sant, att ingenting är egentligen förbestämt. Men via olika
observationer fås information och en insats i kärlekens tecken förbereds.

11
Antall ord: 122
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Og hva jordendringer angår, det eneste som er unormalt er at det er så helsikes forsinket....om det er positivt eller negativt....vet du...jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Gaia og det der mer. Har mistet troen et sted på veien, hun greier seg.... jeg er mer opptatt av at folk skal ha det bra. Og at det er mange som lider allerede, det gjør at jeg føler meg ganske så hjelpeløs, men ikke håpløs. Når alt kommer til alt er vi jo enige i at folk må stå i seg selv for å realisere sitt potensiale, vi er bare uenige om hvordan det skal hentes frem. Jeg mener at en ikke behøver å sprenge grenser for å realisere det i kraft av å være ånd, du mener at det er helt nødvendig med renselse, karma og sånt....jeg ser ikke vitsen i det lenger.....kan hende min tro på mennesket er utopisk, men jeg har ihvertfall intakt. Og det mener jeg er mye viktigere når det kommer til stykket, for det er jo mennesker i relasjoner vi er.....ikke eneboere som har nok med sitt....
Du bryr deg ikke lenger om dette er positivt eller negativt sier du. Neivel.
Jeg VET at alt som foregår i verden og alt som vil skje - er positivt og helt riktig utifra hver enkelts utvikling. Jeg VET at skapelsen er perfekt, at hver eneste orkan og vulkanutbrudd som har rammet og som kommer til å ramme menneskene på Jorden er like viktig og like nydelig som alt annet i skapelsen. Det finnes ingen meningsløse forferdelige hendelser, det finnes synd på ETT menneske på Jorden i dag. Vi er alle akkurat der vi skal være utifra vår utviklingsvei. Du sier at du ikke tror at vi trenger karma. Karma er loven om at vi høster det vi sår. Det er en universell lov, naturlov, som ingen vesener i universet kommer utenom. Når du integrerer denne loven i bevisstheten, så vil du forstå at det virkelig ikke er synd eller forferdelig at mennesker lider. Det er bare et resultat av et tidligere valg, enten i dette livet eller i tidligere. Det er helt naturlig og uungåelig, og det gir vekst.

Jeg er også opptatt av at folk skal ha det bra. Og vi får det bra i den nye tiden som kommer. Men det må store forandringer til for å riste folk løs fra egoismen. Du mener det ikke er nødvendig å sprenge grenser, men det er jo nettopp dette som er nødvendig om vi mennesker skal komme oss ut av den trygge situasjonen vi har låst oss fast i. Mennesker er så livredde for forandring at de blir nødt til å gå på en smell. Sånn er det bare. Vi får aldri realisert vårt potensiale så lenge vi motsetter oss forandring. Du motsetter deg forandring selv, med den motstanden du viser i forhold til jordendringene. Du orker ikke tanken på at dette KAN skje. Dette er ikke kritikk, jeg bare sier det som det er. Vi får aldri frem vårt eget indre før vi kan omfavne alt i det ytre. Et jordskjelv er også en del av oss, det er også en del av skapelsen. Dette må vi også omfavne og godta, som alle aspekter av vårt indre. Det er ingenting i skapelsen som er separert ifra oss. Så lenge vi tror det, og skyver unna noe i vårt indre eller i det ytre, så vil vi også få opplevelsen av at vi er separert ifra det vi skyver unna. Illusjonen av separasjon manifisterer seg som frykt. Og frykt tiltrekker det vi frykter.

Dette er viktig å forstå. Vår relasjon til medmennesker er revnende likegyldig så lenge vi ikke har relasjonen til oss selv intakt. Vi kan ikke være til hjelp for andre før vi elsker oss selv. Vi kan aldri få tillit til omverdenen så lenge vil ikke har tillit til oss selv. Har vi motstand mot noe i det ytre, vitner det bare om en motstand vi selv har inne i oss. For vi er alle ett, og det er ikke svadapreik. Det finnes ingen "trusler", å tro noe annet er illusjon. Tror vi på ytre trusler så lever vi i usannhet med vårt eget indre som forbinder oss alle med Kilden. Alt er kjærlighet, og vi møter kun kjærlighet når vi elsker alle aspekter av den vi er.

Om du vil unngå jordskjelv og flodbølger....så reflekter over dette. Alt annet er flukt.
Antall ord: 780

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

First Day skrev:Men när det är dags för stora
Sant :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Gaute skrev:
First Day skrev:Men när det är dags för stora
Sant :D
Välkommen tillbaka Gaute. :)
Varför dröjde du så länge.
Har du fördjupat dig i insiktens skola.

Här får du en välkomst hälsning.
"Att kunna kanalisera är en gåva få förunnat. Även länkar kan ta fel.
Krafter finns, mycket, mycket större än vi kan föreställa oss.
När krafter av en sälsynt god och kärleksfull harmoni kan beskådas
blir alla tysta av förvåning. Vi tror och hoppas men, finns han verkligen.
Det är många som blir upplysta i hans väg, inte bara vi utan även andra i
vår omgivning. Olika system kommer och går men vårt system skall få sin
rätt. Varför vi, säger någon. Jo, känslans makt är stor min vän och det du
gör betyder mycket.

De tre, de kan rätt mycket. Men även de kan glömma seder. En tid är
kommen, tror du mig.

Varför nu, undrar många.
Jo, vi har klarat provet utan att förintas". :mozilla_wink:
Antall ord: 209
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Takk for hilsningen, First Day :)

Jo jeg har fordypet meg i livets skole. Jeg har forsaket alt utenfor meg selv en stund...det er da oversikten kommer frem fra vårt indre :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Gaute skrev:
Hecate skrev:Og hva jordendringer angår, det eneste som er unormalt er at det er så helsikes forsinket....om det er positivt eller negativt....vet du...jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Gaia og det der mer. Har mistet troen et sted på veien, hun greier seg.... jeg er mer opptatt av at folk skal ha det bra. Og at det er mange som lider allerede, det gjør at jeg føler meg ganske så hjelpeløs, men ikke håpløs. Når alt kommer til alt er vi jo enige i at folk må stå i seg selv for å realisere sitt potensiale, vi er bare uenige om hvordan det skal hentes frem. Jeg mener at en ikke behøver å sprenge grenser for å realisere det i kraft av å være ånd, du mener at det er helt nødvendig med renselse, karma og sånt....jeg ser ikke vitsen i det lenger.....kan hende min tro på mennesket er utopisk, men jeg har ihvertfall intakt. Og det mener jeg er mye viktigere når det kommer til stykket, for det er jo mennesker i relasjoner vi er.....ikke eneboere som har nok med sitt....
Jeg VET at alt som foregår i verden og alt som vil skje - er positivt og helt riktig utifra hver enkelts utvikling. Jeg VET at skapelsen er perfekt, at hver eneste orkan og vulkanutbrudd som har rammet og som kommer til å ramme menneskene på Jorden er like viktig og like nydelig som alt annet i skapelsen. Det finnes ingen meningsløse forferdelige hendelser, det finnes synd på ETT menneske på Jorden i dag. Vi er alle akkurat der vi skal være utifra vår utviklingsvei. Du sier at du ikke tror at vi trenger karma. Karma er loven om at vi høster det vi sår. Det er en universell lov, naturlov, som ingen vesener i universet kommer utenom. Når du integrerer denne loven i bevisstheten, så vil du forstå at det virkelig ikke er synd eller forferdelig at mennesker lider. Det er bare et resultat av et tidligere valg, enten i dette livet eller i tidligere. Det er helt naturlig og uungåelig, og det gir vekst.

Jeg er også opptatt av at folk skal ha det bra. Og vi får det bra i den nye tiden som kommer. Men det må store forandringer til for å riste folk løs fra egoismen. Du mener det ikke er nødvendig å sprenge grenser, men det er jo nettopp dette som er nødvendig om vi mennesker skal komme oss ut av den trygge situasjonen vi har låst oss fast i. Mennesker er så livredde for forandring at de blir nødt til å gå på en smell. Sånn er det bare. Vi får aldri realisert vårt potensiale så lenge vi motsetter oss forandring. Du motsetter deg forandring selv, med den motstanden du viser i forhold til jordendringene. Du orker ikke tanken på at dette KAN skje. Dette er ikke kritikk, jeg bare sier det som det er. Vi får aldri frem vårt eget indre før vi kan omfavne alt i det ytre. Et jordskjelv er også en del av oss, det er også en del av skapelsen. Dette må vi også omfavne og godta, som alle aspekter av vårt indre. Det er ingenting i skapelsen som er separert ifra oss. Så lenge vi tror det, og skyver unna noe i vårt indre eller i det ytre, så vil vi også få opplevelsen av at vi er separert ifra det vi skyver unna. Illusjonen av separasjon manifisterer seg som frykt. Og frykt tiltrekker det vi frykter.

Dette er viktig å forstå. Vår relasjon til medmennesker er revnende likegyldig så lenge vi ikke har relasjonen til oss selv intakt. Vi kan ikke være til hjelp for andre før vi elsker oss selv. Vi kan aldri få tillit til omverdenen så lenge vil ikke har tillit til oss selv. Har vi motstand mot noe i det ytre, vitner det bare om en motstand vi selv har inne i oss. For vi er alle ett, og det er ikke svadapreik. Det finnes ingen "trusler", å tro noe annet er illusjon. Tror vi på ytre trusler så lever vi i usannhet med vårt eget indre som forbinder oss alle med Kilden. Alt er kjærlighet, og vi møter kun kjærlighet når vi elsker alle aspekter av den vi er.

Om du vil unngå jordskjelv og flodbølger....så reflekter over dette. Alt annet er flukt.
Jeg er glad den sannhet du forfekter er din og den gir deg styrke til å forstå det meningsløse. Jeg er glad vi lever i en tid hvor vi alle kan ha våre meninger og vår forståelse. Desverre er det ikke slik for alle, det å kunne oppleve den frihet det er å mene og tro hva en vil, og ikke minst skrive det.

Dette er din sannheten, og heldigvis ikke min. Og jeg er virkelig glad jeg slipper å måtte "erkjenne" din sannhet som den ene stor sannhet.

Uansett så ligger den en besnærende ide og et slør av en viss fornuft i dette med den kosmiske sammenheng. Men der, og akkurat der skiller våre veier lag.

StormS;)
Antall ord: 905

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

storms skrev:Jeg er glad vi lever i en tid hvor vi alle kan ha våre meninger og vår forståelse. Desverre er det ikke slik for alle, det å kunne oppleve den frihet det er å mene og tro hva en vil, og ikke minst skrive det.

Dette er din sannheten, og heldigvis ikke min. Og jeg er virkelig glad jeg slipper å måtte "erkjenne" din sannhet som den ene stor sannhet.
Nei, jeg vet det. I hele mitt liv har jeg hatt problemer med å si hva mener av frykt for å tråkke andre på tærne. Men det har kun vært min frykt. De siste årene har jeg gått gjennom opplevelser hvor jeg har måtte velge mellom å holde tilbake meningene mine - og dø av sykdom, eller å si det jeg virkelig føler for - og overleve. For kort tid siden fikk jeg et tilsvarende valg, og da var det mer ekstremt. Det gjaldt minutter, og mitt høyere selv tok helt over situasjonen...siden det sto om livet. Men valget om å leve måtte jeg like fullt ta. Slike opplevelser er blitt gitt meg som gaver, og det har gjort meg enda mer sikker på min indre stemme. Nå opplever jeg den friheten det er å mene og skrive akkurat det jeg vil, uten å være redd for andres reaksjoner. Det jeg skriver kommer fra mitt indre, som også er en del av andres indre. Motstand fra andre bunner bare i motstand som de selv har til sitt eget indre. Slik er det bare, og det vet jeg.

Det er herlig ja å slippe å måtte erkjenne noen andres sannhet. Det er frihet. Vi er jo fri i livet, det er ingenting som kreves av oss. Ingen andre kan kreve noe som helst av oss. Lar vi andre bestemme hva vi skal tro, så mister vi kraft. Jeg bestemmer ikke hva andre skal tro, jeg sier det bare som det er slik jeg ser det. Det jeg skriver er bare et speilbilde av dem selv, som de kan gjenkjenne og integrere, eller skyve unna. Hva de velger å gjøre er alltid helt riktig for vedkommende.
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:

Jeg er en rebell i dette universet og får mitt pass påskrevet så det holder fra white eagle her :),men likevel så mener jeg fortsatt at som åndelige vesener har vi et uendelig potensiale. Dersom vi åpner hjertet, behøver ingen å måtte gå den største motstands vei. Det er et valg vi alle tar. Jeg mener ikke det jeg kommer til å si nå vondt, men husker du hva Eric Pearl reagerte på? Folk sa til ham at han hadde lukket hjerte, og han kunne ikke begripe hvordan. Når du sier at mennesker er lukket, har frykt eller motsetter seg endring, så ser jeg litt på deg som de samme som sa det samme til Eric Pearl. For er det ikke slik at hans hjerte allerede var så åpent at han så forbi de menneskelige oppfatningene og forstod essensen i det å være guddommelig? Han åpnet var åpen for sitt potensiale uten nødvendigvis å gjennomgå mer enn en lei influensa og ofre noen kroner på ei spåkone på stranda ;)
Jeg kjenner ikke Dr. Pearl, men jeg har enorm sans for hans enkle tilnærming til dette. Hvorfor skal vi følge den gamle energien og si at veien går tvers gjennom lidelse, når den nye energien sier at alt er i oss. Vi trenger bare å åpne opp og forandre verden i små steg. For det er jo ikke de som er egoistiske som blir rammet uansett, det er jo de fattigste og uskyldige. Det eneste jeg prøver på er å komme med en oppfordring om å unngå ofre, Gaia gjør det hun må, men hvorfor skal hun måtte ta med seg en hel haug uskyldige i prosessen? Er ikke det vi alllerede gjør mot hverandre for å røre opp energiene nok?
Antall ord: 1082
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev: Jeg er en rebell i dette universet og får mitt pass påskrevet så det holder fra white eagle her :),men likevel så mener jeg fortsatt at som åndelige vesener har vi et uendelig potensiale. Dersom vi åpner hjertet, behøver ingen å måtte gå den største motstands vei. Det er et valg vi alle tar.
Ja men det er jo det jeg sier! :D Vi ER åndelige vesener med uendelig potensiale. For å vekke dette potensiale så må vi åpne alle hjertebladene som vi tidligere har holdt lukket pga følelsesmessige "sår" ifra fortiden. Og valgene vi tar, er enten basert på kjærlighet og tillit til livet og det guddommelige i oss, eller vi kan la fastlåste følelser som skygger for sannheten og kjærligheten i vårt indre påvirke oss til et valg i frykt og tvil. Vi må erkjenne alle følelser som vi ikke vil kjenne på og som vi kjemper imot å føle resultatet av i det ytre når vi stritter imot eller unngår situasjoner og/eller mennesker som vekker nettopp disse følelsene. Da kommer forløsningen, og da har vi ikke lenger den motstanden inne i oss som skaper tilsvarende motstand i det ytre.

Mennesker som innlemmer seg i følelsene vil alltid erfare verden utifra disse følelsene. En vond og uforløst opplevelse fra barndommen skaper alltid en vond oppfattelse av virkeligheten. Når alle innkapslede følelser er forløst, når vi inn til kilden, sjelen. Da får vi oversikt over livet og skapelsen slik den virkelig er - perfekt og feilfri, og livet blir en perfekt gjenspeilelse av vår indre viten om dette. Vi får tillit, til alt.
Jeg mener ikke det jeg kommer til å si nå vondt, men husker du hva Eric Pearl reagerte på? Folk sa til ham at han hadde lukket hjerte, og han kunne ikke begripe hvordan. Når du sier at mennesker er lukket, har frykt eller motsetter seg endring, så ser jeg litt på deg som de samme som sa det samme til Eric Pearl. For er det ikke slik at hans hjerte allerede var så åpent at han så forbi de menneskelige oppfatningene og forstod essensen i det å være guddommelig? Han åpnet var åpen for sitt potensiale uten nødvendigvis å gjennomgå mer enn en lei influensa og ofre noen kroner på ei spåkone på stranda ;)
Eric Pearl fulgte sitt kall som var å vekke healingenergiene i mennesker verden over. Og det er jeg takknemlig for. Jeg vil ikke uttale meg om Eric har et lukket hjerte, jeg har aldri hørt noen si det om ham før heller. Men det kan jo være at noen har det. Jeg kjenner flere som kjenner Eric personlig, og jeg har min egen oppfattelse av ham. Men om jeg skal si noe om ham så sier jeg det heller til ham direkte. Hvordan han er som person eller hvordan han driver firmaet er ikke viktig, og uansett så er de fleste av oss i forandring. Den han var i fjor trenger ikke å være den han er i dag. Mennesker vil alltid ledes mot ham dersom det er riktig for deres utvikling, uansett hvor mye av sitt potensiale han har vekket.

Healing er bare en liten brøkdel av vårt guddommelige potensiale, både du og Eric Pearl er mye mer enn det.
Jeg kjenner ikke Dr. Pearl, men jeg har enorm sans for hans enkle tilnærming til dette. Hvorfor skal vi følge den gamle energien og si at veien går tvers gjennom lidelse, når den nye energien sier at alt er i oss. Vi trenger bare å åpne opp og forandre verden i små steg. For det er jo ikke de som er egoistiske som blir rammet uansett, det er jo de fattigste og uskyldige. Det eneste jeg prøver på er å komme med en oppfordring om å unngå ofre, Gaia gjør det hun må, men hvorfor skal hun måtte ta med seg en hel haug uskyldige i prosessen? Er ikke det vi alllerede gjør mot hverandre for å røre opp energiene nok?
Ja...healing er enkelt det. Det er livet også. :)
Alt er i oss, men for å komme inn til essensen av den vi er så MÅ vi erkjenne, godta og elske ALT inne i oss....alle følelser som vi har vanskelig for å omfavne. Når det er et eller annet i det ytre som vi er ukomfortable med, så bunner dette alltid i en motstand vi selv har inne i oss.

Hvor får du "uskyldige ofre" ifra?
Jo, ifra din egen oppfattelse av at død og lidelse er en uting. Jeg har levd i motbakke hele livet jeg, og gått gjennom mye som mange vil si er "lidelse". Men jeg klarer ikke å se på opplevelsene som negative, ALT er gaver som min sjel har ledet meg til for at jeg skulle kunne komme nærmere mitt indre. Folk flest sier "uffda", mens jeg kun ser det positive i det. Jeg hadde aldri vært den jeg er i dag om jeg ikke hadde gått gjennom dyp depresjon, panikkangst, alvorlig sykdom, livstruende situasjoner hvor jeg har måttet følge min indre stemme fremfor andres frykt eller bedrevitenhet for å overleve. osv. Dette har vært min skjebnebestemte livsvei, andre har sin egen livsvei å følge. Lidelser er døråpnere innover, enten vi liker det eller ei. Så lenge vi lever i usannhet med livet/universet/kilden så vil vi alltid møte motstand/lidelser....det er bare slik det er. Vi kan ikke unngå det.

Det er akkurat like viktig at mennesker dør i jordendringene som er på vei som det er at de skal bli født i den nye tiden som kommer. Døden er akkurat like meningsfull som fødselen. Både egoister og fattige skal dø. Det finnes ingen urettferdighet i at enkelte dør før andre....alle dør når tiden er inne for det. Det har ikke nødvendigvis noe med "gale valg" å gjøre at mennesker dør. Ofte har de viktige oppgaver å utføre i et annet liv eller på den andre siden. Det er gode grunner til absolutt alt...inkludert døden.

Døden er nydelig for alle det gjelder, og den kommer når den skal. Den er aldri tilfeldig, og aldri meningsløs. Så enkelt og bekymringsløst er det faktisk. :)
Antall ord: 1088

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Ååå.

Æ e såå gla!!!!!! Æ slapp julebordet i år åsså. Jippiii!!!!

Mænn asså, - næste høust e de slakting ijænn, - dæ seie eiarn hær :mozilla_cry: ..
Antall ord: 26
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kinkseraph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2007 15:21
17

Re: Nibiru 2012

Innlegg av kinkseraph »

Regn skrev:Har lest en del og sett en del filmer som omhandler denne planeten som tydeligvis er vitenskapelig bevist på vei mot jorden. Jeg synes dere skal se hele denne filmen, som er siste del av serien "Are you ready". Ganske interessant spør du meg.

http://www.youtube.com/watch?v=5hI7bbaqEl4

Nibiru skal ikke støte sammen med jorden, men gå ganske nære forbi oss, noe som i stor grad vil påvirke vær og klima på jorden, og forårsake enorme naturkatastrofer.
Når det gjelder skapninger som skal ha/ha hatt sitt hjem på Niribu, vil jeg personlig tro dette bare er en myte, symbolikk..

Film makeren har i hvertfall helt rett i det han får frem mot slutten av filmen, at det er mye regjeringer og myndigheter vet om, men som de prøver å holde så hemmelig som mulig, av frykt for total kaos blant mennesker. Og det er jo det som hadde skjedd.
Hvis ditt yndlingsprogram på TV hadde blitt avbrytt av en ekstra nyhetssending hvor f.eks presidenten i USA forteller deg at nesten hele jordens befolkning stryker med i 2012... Hadde du klart å fortsette å leve "normalt"?

Et fint sitat om enkelte regjeringsmedlemmer:
"Det kan være veldig vanskelig for en person å forstå og erkjenne noe, når hans inntekt er avhengig av at han ikke forstår det."

Hadde vært interessant å høre andres meninger angående temaet Nibiru, og også andre temaer regjeringer skjuler, og 2012 selv om det fins for mange tråder om dette allerede.

Hvor er bevisene, annet en datagrafikk som hvem som helst kan lage? Jeg minner om www.davidicke.com, en side med enda flere av disse "sannhetene".
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 21:17
18
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

ang selve filmen og det første innlegget.
Hvis planeten var 50 billioner år unna i 1983, og så 7 billioner år unna i 1992, vil det si at den reiser med en fart på ca 4,7billioner kilometer i året.. (se del 2 av dokumentaren)
Det vil si at planeten var vel avgårde i 1994........

Sett og lest en del om "planet X" mye logisk som blir sagt, men på dette punktet faller teorien sammen hver gang...

Er tanken at planeten beveger seg saktere og saktere jo nærmere den kommer?
Savner noe som kan gi en forklaring på dette og ikke fore meg med bibelsitater o.l, :)

Syntes det er veldig intresant det som ulike kulturer har sagt om planet x opp igjennom, og det er påfallende at folkeslag som ikke akal ha hatt kontakt med hverandre nevner planet x under forskjellige navn, men de moderne fakta som skal "bevise" dette henger ikke helt på greip syntes jeg
Antall ord: 162
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ernie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2006 10:45
17
Lokalisering: narvik

Innlegg av Ernie »

Jeg leste en plass at nibiru skulle bli en del av vårt solsystem. Så da kan det jo hende at den beveger seg saktere og saktere. :mozilla_undecided:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:Hvor får du "uskyldige ofre" ifra?
Jo, ifra din egen oppfattelse av at død og lidelse er en uting. Jeg har levd i motbakke hele livet jeg, og gått gjennom mye som mange vil si er "lidelse". Men jeg klarer ikke å se på opplevelsene som negative, ALT er gaver som min sjel har ledet meg til for at jeg skulle kunne komme nærmere mitt indre. Folk flest sier "uffda", mens jeg kun ser det positive i det. Jeg hadde aldri vært den jeg er i dag om jeg ikke hadde gått gjennom dyp depresjon, panikkangst, alvorlig sykdom, livstruende situasjoner hvor jeg har måttet følge min indre stemme fremfor andres frykt eller bedrevitenhet for å overleve. osv. Dette har vært min skjebnebestemte livsvei, andre har sin egen livsvei å følge. Lidelser er døråpnere innover, enten vi liker det eller ei. Så lenge vi lever i usannhet med livet/universet/kilden så vil vi alltid møte motstand/lidelser....det er bare slik det er. Vi kan ikke unngå det.

Det er akkurat like viktig at mennesker dør i jordendringene som er på vei som det er at de skal bli født i den nye tiden som kommer. Døden er akkurat like meningsfull som fødselen. Både egoister og fattige skal dø. Det finnes ingen urettferdighet i at enkelte dør før andre....alle dør når tiden er inne for det. Det har ikke nødvendigvis noe med "gale valg" å gjøre at mennesker dør. Ofte har de viktige oppgaver å utføre i et annet liv eller på den andre siden. Det er gode grunner til absolutt alt...inkludert døden.

Døden er nydelig for alle det gjelder, og den kommer når den skal. Den er aldri tilfeldig, og aldri meningsløs. Så enkelt og bekymringsløst er det faktisk. :)
Heldigvis dør de "åndelige" også.
Og hvorvidt folk lever i motbakke er utifra sin egen opplevelse og forståelse av situasjonen. Det er bra at du evner å vokse på dine erfaringer. Det er mange som ikke får den muligheten når bakken skylles vekk under føttene deres. ;)
Vi får håpe på vulkanutbrudd i stedet. Da får vi kanskje bukt med Co2-økningen også :)
Antall ord: 389
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links