Fakta, teori & skepsisDe paranormale reglene på para

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Vilma skrev:
Hecate skrev:Sikkert bare mine fordommer ;)
Mine og...
Eh... og mine..
Er vel heller det her man at man tillegger en person så mye evner, ja nesten gudestatus. Samt at disse er noen av de mest tilgjengelige og profilerte i de fleste bokhandlere, så her er jeg frekk nok til å si at jeg tenker at de som skryter uhemmet av slike personer er ganske ferske i sin søken... o herlige fordommer :mozilla_sealed:
Antall ord: 74
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
anniren

Innlegg av anniren »

Boken "Vi er ikke alene" f.eks er jo ikke hun som har "skrevet" da.. det er jo leser innlegg fra ukeblad og brev hun har fått.. så det er vel ingen som har gitt henne gude status i den boka der.. jeg har ikke lest isfolket og de andre bøkene..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

flotte regler!
Antall ord: 2
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Regel #14: Ånder forsvinner lettere om en hyrer en betalt utdriver.
Regel #15: En kan godt merke virkning av placebopiller.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

8. Alt Asbjørn sier om orber er riktig.

Hmmmm... tenk om jeg med mine orbe'kunnskaper prøver å "ORBE" noen da ? ;-)

hmmm...Orbe - minner om arbe - og det er iallfall skummelt...

A
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

zind skrev: (13. Viktig: Som nytt medlem på paranormal skal man helst ikke spørre om noe, i hvertfall ikke noe man ikke vet svaret på. Da bør man helst bruke søke-funksjonen de første ukene, så man i allefall er litt opplyst før man begynner å plage de gamle, overbelastede guruene.)

Det kan jeg faktisk være enig i. Jeg gjorde det selv, og jeg har ikke noe imot om andre velger å gjøre det samme.

Asbjørn skrev:
8. Alt Asbjørn sier om orber er riktig.

Hmmmm... tenk om jeg med mine orbe'kunnskaper prøver å "ORBE" noen da ? ;-)

hmmm...Orbe - minner om arbe - og det er iallfall skummelt...

A

Jeg skjelver i nikkersene. :mozilla_wink:
Antall ord: 122
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

anniren skrev:Boken "Vi er ikke alene" f.eks er jo ikke hun som har "skrevet" da.. det er jo leser innlegg fra ukeblad og brev hun har fått.. så det er vel ingen som har gitt henne gude status i den boka der.. jeg har ikke lest isfolket og de andre bøkene..
Kanskje derfor den er ok. Jeg har aldri klart å ta henne seriøst. Vet ikke hva det er, men hun "gjør det ikke" for meg...og jeg har heller aldri tatt i en bok hun har skrevet. Tiltaler meg ikke.
Sylvia er jo skandaløs. At hun har så mye respekt som hun har, skyldes nok heller at hun er manipulativ enn klarsynt. Min assosiasjon til henne er den onde heksa i eventyrene...
Antall ord: 129
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Hecate skrev:Kanskje derfor den er ok. Jeg har aldri klart å ta henne seriøst. Vet ikke hva det er, men hun "gjør det ikke" for meg...og jeg har heller aldri tatt i en bok hun har skrevet. Tiltaler meg ikke.
Sylvia er jo skandaløs. At hun har så mye respekt som hun har, skyldes nok heller at hun er manipulativ enn klarsynt. Min assosiasjon til henne er den onde heksa i eventyrene...
Hvordan kan du da si at du ikke liker henne, om du ikke har tatt i en bok hun har skrevet??

Og hvem er Sylvia?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

anniren skrev:
Hecate skrev:Kanskje derfor den er ok. Jeg har aldri klart å ta henne seriøst. Vet ikke hva det er, men hun "gjør det ikke" for meg...og jeg har heller aldri tatt i en bok hun har skrevet. Tiltaler meg ikke.
Hvordan kan du da si at du ikke liker henne, om du ikke har tatt i en bok hun har skrevet??

Og hvem er Sylvia?
Dette er Sylvia...
http://www.sylvia.org/home/index.cfm
Antall ord: 113
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Svartepus skrev:
anniren skrev:

Og hvem er Sylvia?
Dette er Sylvia...
http://www.sylvia.org/home/index.cfm
hehe, verken sett eller hørt om denne dama..
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

:lol: Veldig bra, Treo!
Du tar en del på kornet her. Nå ventet jeg nesten å lese en masse hat-innlegg... så dårlige tanker har jeg om alle de overtroiske køddene her inne... ;P
Antall ord: 34
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Vel.. selv uten fordommer kan jeg ikke akkurat med hånden på hjerte si at disse to damene det referes til her er noen imponerende tungvektere for meg, i det alternative og åndelige for den saks skyld :mozilla_cool:

PS: jeg har lest noe av Sandemo: ble lei etterhvert
Antall ord: 49
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Selv om jeg, med all min fordomskraft, styrer unna det meste som får masse offentlig omtale, spesielt fra kvinnfolk som jatter og babler i vei om hvor imponert de er, og gjerne yngre mennesker eller de LITT eldre igjen (45+)... spesielt når det gjelder filmer eller bøker... så må jeg også si at Sylvia Brown og Margit Sandemo er navn som klinger kjent i mine ører og ikke mer enn det. Jeg vet litt om hva titlene de har skrevet er. Det sier litt om hvor mye mas det er om disse to personene overalt.
Likevel har jeg aldri lest et kløyva ord fra noen av dem.
Det blir som med "Ringenes Herre" og Dan Brown's "Da Vinci koden", Madeleine og George W. Bush, fotball og annet mediasirkus. Mas.

Hører du ei dame på 52 år, som forøvrig har mer enn tre katter, gjerne bor i et lite hus i skogen, si at en forfatter eller en onsdagsfilm på TV-norge er bra:
Da er det ikke sant. Du vil bli megaskuffet om du ikke er ei forvirret tenåringsjente som har blitt utstøtt av en eller annen grunn, eller om du ikke er 52 år og har mer enn 3 katter selv. Det var dagens fordommer fra meg. Ta det med en klype sukker.
Antall ord: 223
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg har hakket mer tiltro til Margit S enn til Sylvia B, rett og slett fordi Sylvia utstråler noe uærlig og ekkelt (bare se på øynene hennes...). Dessuten har jeg sett nok av filmer fra hennes karriere som medium til å skjønne at hun er et lite sympatisk menneske og et enda mindre troverdig medium...

Margit har jeg bare lest litt om, og da mest i mammas ukeblader nå jeg var liten. Jeg er ganske nøytral mht til Margits historier, men må jo innrømme at alle ukebladhistoriene gjør hennes "evner" til litt for mye mediesirkus...

Jeg støtter meg til teorien om at dem som roper høyest har minst å si...
Antall ord: 116
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg tror Margit kan ha en del og fortelle til de som er i sin spede
begynnelse på sin søken, og til de som i dette livet kun skal lukte
så vidt på det som finnes der ute.
Men til alle de som skal gå litt dypere inn i energien blir det for enkelt
og litt platt. Uten nerve og ressonans.

Når jeg startet min vei begynte jeg i Medium sirkel, ikke forde jeg
følte det var min greie, men forde alle sa at det var der en lærte :mozilla_undecided:

Da måtte jeg selvsagt kjøpe denne boken "vi er ikke alene".
Jeg dro på stranda med boka og begynte å lese.
Selv da, hvor jeg ikke visste noe særlig følte jeg at dette ble for enkelt.
Vel hjemme glemte jeg boka i bilen, og dagen etter hadde noen brutt
seg inn og tatt den med.
Jeg tok det som en av mange signaler på at dette er ikke din vei :D
Det var min erfaring med dama :o
Antall ord: 172
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links