Fakta, teori & skepsisTids og sjelevenn teori! Spennende!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Smack
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Aug 2007 08:28
17

Innlegg av Smack »

madjava skrev:
2k skrev:
madjava skrev:Ein sjelevenn får deg ikkje til å følast heil...spør deg sjølv kva du egentleg savna førut...og spør deg om kva du savner nå...

Veit kva eg snakker om...sjølv om du ikkje liker mi meining rundt sjelevenn. :)
Du vet hva du snakke rom, og jeg sier jeg vet hva jeg snakker om. Ikke avfei meg og jeg avfeier ikke deg :mozilla_wink:
Klart vi må feie litt... :)

Alle savner noko ein og anna gang i livet...men overfor eit vennskap(sjelevenn) vert det feil...eit vennskap som tåler alt...som alltid er der...skaper trygghet...visshet...som ein ikkje treng bekreftelse på i form av å føle seg heil...fordi respekten og ærligheten er sterkare enn normalt...

...denne halve følelsen...tomhetsfølelsen...lengselen...bunner i egen utrygghet...gjerne av psykisk art...og da klamrer ein seg gjerne til den første og beste oppturen i håp om at nå vert alt betre...
Eh..ok. Så skjønner jeg at du aldri har hatt det slik da. Jeg er med på det. Men ikke si du skjønner hva dette bunner i når du ikke ens skjønner åssen tomhet man snakker om her. Kjære deg, feie er ok nok det, men fei gjerne helst i ting du vet hva man snakker om. Dette er jo bare som å feie med en spade...
Antall ord: 240
FY

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Dette diktet jeg mer enn gjerne dedikerer til
en person som er så spesiell og utrolig snill.
Navnet skal her være usagt og det med grunn
hn selv vet hvilket navn som vil ut av min munn.

En sjelelevenn el en sjeletvilling
betyr mer enn all verdens skillling.
Og jeg lover at hn er spesiell for meg
en person som jeg aldri går lei

De egenskaper denne besitter
de er fine som flotteste glitter
egen plass i mitt gamle hjerte hn fikk
ja det understreker jeg med et stort nikk

Min venn for evigheten dette er
og jeg er ufattelig glad det skjer
vi er ment i det store og hele
som gode, rette tvillingsjele

Du vet hvem :mozilla_wink:
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arondo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 03:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: jeg aner ikke?

Innlegg av arondo »

Bra dere finner tråden interesant, for det var det som var meningen med hele tråden :P Bare å fyre løs med spørsmål og andre spekulasjoner/teorier, så kanskje det kommer noe logikk ut av det*? hehe... men i hvertfall!

Takk for all respons og fortsett med jobben! :)
Antall ord: 50
La oss si at du dør, hva skjer med krone-isen da?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Hva om sjelevennen var den som hadde mest like energi-mønster som en selv?

StormS;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

storms skrev:Hva om sjelevennen var den som hadde mest like energi-mønster som en selv?

StormS;)
Storms;

Kan du være så snill å utdype det der litt mer?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Vel, vi er jo energi... alt vi gjør og alt vi tenker er resultat av energi i endring.... kanskje bare kanskje er det slik at akkurat som DNA har vi et energi-mønster..... et mønster som bestemmer alle våre frekvenser for ditt og datt... et register om du vil som styrer. Kanskje bare et tall for styrke/produksjon....

Vi hører jo ofte at det går biologiske dobbelt gjengere... altså de som er svært like... biologisk... vi hører jo om de som er lik i oppførsel....(sosiale forutsetninger etc...) Noen ganger sier vi at du minner meg om noen... men vi kan ikke si hva... kanskje bare måten vedkommende løfter kaffekoppen på.... Vi vet jo om aura.. altså fargene vi har....

Vi hører jo, dere er så like, så god match, så samstemte.... Kanskje er det fordi vår Ying og yang flyter i det samme mønstret... Kanskje sjelevennen har den samme KI....

Jeg bare undres.... ellers så har jeg vel kommet med en annen teori i begynnelsen av denne tråden...

Håper det gav svar ;)

StormS;)
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Litt klarer ble det for meg ja.

Men...
tenker du da at de som er sjelevenner/ tvillinger er like i ett og alt? Seff uten utseende da. Men væremåte, måten man gjør ting på, interesser, osv...?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

De er ikke nødvendigvis like i alt de gjør, men deres energier er slik at der er mer samstemte enn motsatte.... Derfor opplever partene en unik tilhørighet til hverandre fordi de ikke kan finne ting de misliker ved den andre.... De samtstemte energiene gjør og at forståelsen for hverandre går dypere enn den normalt vil gjøre fordi tolkning av ord og kroppsuttrykk vil være svært like...

Som du kanskje vet vil det hver ulike tolkning av: " Unnskyld, hva er klokken...?"

Noen vil svare 21:36 uten å nøle,
andre vil lurer på hva f... vedkommende holder på med...
andre vil lure på hvorfor vedkommende ikke har klokke....
noen vil ta det som et sjekketriks...
noen vil tro at vedkommende er ute etter å stjele klokka...

osv osv osv...

Vi har alle våre ulike forutsetninger for å tolke ting... og jeg mener da at interference er minimal mellom sjelevenner... ( gitt en slik teori da..)

StormS;)
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Takk for at du delte dine interessante tanker rundt dette Storms. Jeg skjønner hva du mener ja. Du er ikke verst på å få frem hva du mener vet du...
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Det så mange muligheter, så mange veier...

Men jeg tror veldig på at noen passer hverandre bedre enn andre... og at helt der ute kan det være noen som kan defineres som sjelevenn...

StormS;)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

ikke 100% sikker på om dette passer inn her..

men hadde en artikkel eg poster her om sjelvenner...
eller litt mer om sjelmøter og sjelvenner'

Ellinor Helen Markaskard skrev:
Sjelemøter

Bilde
av Ellinor Helen Markaskard
elmarka@online.no

Jeg jobber som terapeut og kommer i berøring med historier hvor folk opplever spesielle møter med andre, noen ganger gode møter andre ganger ikke så gode. Ofte blir de sittende igjen med mange spørsmål ut fra et slikt møte. Jeg spør meg da om de har vært i et sjelemøte.

Jeg hadde foredrag en gang om min nær døden opplevelse og en kvinne der fortalte om et spesielt møte hun var vitne til. Det var i en by i en annen verdensdel, hun sto i en butikk og hadde en baby på armen. Babyen gråt utrøstelig, uansett hva hun
gjorde, gråt barnet. Så kom der gående en liten kvinne, og da hun var helt nær,
rakte hun armene mot ungen, og ungen lot seg gli over i hendene hennes. Babyen og kvinnen pludret og lo og hadde det helt fint, slik sto de en stund, og moren til barnet synes at dette var så merkelig at hun ville ta et bilde av ungen og denne kvinnen. Moren synes at alt i situasjonen var merkelig og lot seg ikke forklare. Moren til babyen var sliten
og glad for en pause, mens babyen så ut til å storkose seg sammen med denne nye kvinnen. Etter en stund ga kvinnen babyen tilbake til moren og barnet var rolig og avslappet. Frem til barnet var 4-5 år, pekte det på dette bildet og sa ”mamma”, mens det
smilte opp mot sin mor. Moren til barnet oppfattet hendelsen som et sjelemøte mellom sitt barn og den fremmede kvinnen.

Noen ganger kan vi merke at møtet kan sitte fast i vår kropp og sjel, uten at vi klarer å sette så mange ord på opplevelsen. For den er så vanskelig å beskrive, den må oppleves. Jeg opplever at vi får beskjed når vi er i et slikt møte, eller nærmer oss et slikt møte. Men noen ganger er vi så redd, at frykten står mellom oss og opplevelsen. Det er ikke alt som er like lett å forstå eller å innse at dette som skjer akkurat nå er viktig å få med meg videre.

Hvordan åpner vi oss opp for slik kontakt og møte? Jeg har informasjon fra en kanalisering jeg har fått fra den andre siden. Denne kanaliseringen handler om lengselen til å forenes med et annet menneske i et sjelemøte, det kan være forskjellige ”forhold” mellom mennesker som skal utleves eller utleveres. Selv om du er ”godt gift med kjæresten din”, eller om det handler som historien ovenfor mellom babyen og den fremmede kvinnen.

Bilde

Jeg liker ikke utroskap, for jeg ser så mange fasetter i den, at jeg ønsker ikke å forholde meg til det. Det må være kjempevanskelig å forholde seg til. Men jeg har fått beskjed om sjelemøter, og at de er viktige erfaringer å ta med seg videre, dette er noen ganger så sterkt at det kan merdføre at den enkelte står tilbake og ikke forstår det som skjedde, i et slikt møte. Det er ofte fordi frykten er for stor til å ta informasjonen inn i deg og erkjenne her og nå hva som skjer.

Jeg får beskjed om at dette handler om å bli hel, ikke oppfordring til utroskap.
Samtale med åndevesenene, svarene deres er skrevet i kursiv skrift. Kroppsvesker og spyttsekretet er viktig informasjon i seg selv. Det er slik at informasjon skal sirkulere. Menneskene skal skifte partner når de er klare for nye utfordringer. Men dere bruker mye tid til å flyte i slike situasjoner.

Dere dveler i et flow, til en hendelse trekker dere ut til livet, eller det kommer en situasjon som krever at dere velger. Noen ganger skjer et sterkt møte mellom to sjeler, som skal hente informasjon til seg selv, fra et annet menneske. Dette kan skje via et kyss. Ved kysset, får din ånd og kropp informasjon via sjelen fra det andre mennesket.

Noen ganger forstår vi ikke denne tiltrekningen til et annet menneske og hva den består i. Nå er det slik at dette møtet og tiltrekningen er så sterk at du kan ikke velge i dette møtet. Det som skjer er et sjelemøte. Informasjonen kan bestå i at de ikke fikk tatt farvel med hverandre i et annet liv, og sjelen lengter etter dette, like mye som huden din gjør det.

Det er også andre oppgjør som venter i dette møtet. Noen ganger lar møtet seg ikke romme alle de ting som skal på plass, og noe blir stående på vent til en ny mulighet eller et annet liv, Drivkraften i lengselen kan bli så stor at det kan skaffe problemer i dette livet for deg, dersom du ikke gir etter for ditt indre press for å få til et slikt møte.

Dersom du føler deg forhindret i et slikt møte, fordi du er redd for å svikte din nåværende partner, ta din nåværende partner sammen med deg, og snakk sammen. Snakk sammen, kropp dere sammen for kroppene utveksler informasjon også. Slik kan denne energien slippe deg fri, slippe taket i deg og situasjonen. Uten et slikt møte, blir du ikke fri til å gå videre, og det er hensikten at du skal bli fri fra slike sjelemøter, informasjonen skal på plass og du flyter videre i ditt liv her og nå.

Det er slik at ånden kan stå fast i et problem, fordi de ikke våger å ta de muligheter som kommer opp til deg hele tiden. Noen ganger er det nødvendig at du får reagert ut den
oppsamlede innesperrede energien som har lagrete seg inni deg. Dersom du ikke utløser denne energien, kan du bli hengende fast lengre i en prosess, enn nødvendig.

- Her ser jeg at det kan bli vanskelig, hvordan kan jeg forstå at dette handler om et forhold fra et tidligere liv, og kan det være riktig at jeg skal risikere å miste det jeg har i dette livet her og nå for å leve ut noe som tilhører et tidligere liv…

- Hengi dere til livet, la livet selv ta noen avgjørelser, ha tillit til at det er godt alt
som skjer deg.

- Jeg vet ikke om jeg våger å ta en slik avgjørelse. Jeg kan miste min mann som er det kjæreste jeg har, det er et stort offer for meg. Jeg tror jeg ikke er i stand til å ta den risikoen, så jeg tror at min underbevissthet vil ordne dette. Den ordner det slik at jeg ikke kan treffe slike energi-e-bevegelser gjennom noen…

- Du vet. Du har. Det er slik med de fleste som har åpne filter og som våger å “se”, risikere og leve seg ut. Noen har lukket sine skott og våger ikke kjenne på slike møter, som du selv sier at du vil løse det. Da går også informasjon videre fra deg.

- Jeg er redd for å miste…

- Nei, du er redd for å kreve din rett, til å følge din vei, til å kjenne på den informasjonen
som kommer mot deg. Du er også redd for å møte den andre. Kroppene våre snakker sammen på flere plan, de utveksler informasjon, men der vi utveksler sekreter fra
kroppene, går informasjon direkte over fra mine celler til dine celler for å gi informasjon.

Da vet din kropp hvordan den skal kunne forholde seg til meg fra kroppsplanet.
Den vet hva som er viktig i et møte akkurat nå, den vet hvordan den må forholde seg for å oppnå mitt og ditt ønske i kontakten. Kroppen vet. Den vet hva du trenger her og nå,
den vet hva du har gjort den siste tiden, selvfølgelig vet den om du har byttet informasjon med en tredje part, og kroppen forholder seg deretter.
Hvordan du forholder deg til den andre med ånden, kan være ganske annerledes. Dersom troskap er viktig for deg, vet din sjel om den andre har vært utro, og du har uro. Dersom du selv kobler inn flere deler av deg selv, og vil vite hva som skjer, får du kunnskap. Selv om jeg har inntrykk av at sjelen vet hva som er best fra et annet ståsted, slik får vi den infoen som er nødvendig her og nå, om ikke all info.

Jeg tenker at det er viktig å ha kontakt med kroppen, og jeg spør kroppen min om det er noe jeg vil vite. Kroppen min får informasjon når jeg trår inn i et rom, jeg føler på energiene der og får den informasjonen jeg er åpen selv for å ta inn.
Ergo avhenger det meste av meg selv, hvordan jeg får inn informasjon og hva jeg velger å tenke om den, og hvordan jeg skal forholde meg til den. Slik er vi laget, og det
er opp til meg selv og mitt ansvar hva jeg gjør med det.

:det som var skrevet i kursiv:
”Menneskene skal skifte partner når de er klare for nye utfordringer. Men dere bruker mye tid til å flyte i slike situasjoner. Dere dveler i et flow, til en hendelse trekker dere ut til livet, eller det kommer en situasjon som krever at dere velger.”

”Noen ganger skjer et sterkt møte mellom to sjeler, som skal hente informasjon til seg selv,
fra et annet menneske. Dette kan skje via et kyss. Ved kysset, får din ånd og kropp informasjon via sjelen fra det andre mennesket.”
dette er kopiert fra en PDF fil eg hadde lagret som eg fekk fra en link fra enten noen fra para eller Gaia.. hvem hvor husker eg ikke...
interessant er det vertfall...
Antall ord: 1683
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

2k skrev:
madjava skrev:
2k skrev:
madjava skrev:Ein sjelevenn får deg ikkje til å følast heil...spør deg sjølv kva du egentleg savna førut...og spør deg om kva du savner nå...

Veit kva eg snakker om...sjølv om du ikkje liker mi meining rundt sjelevenn. :)
Du vet hva du snakke rom, og jeg sier jeg vet hva jeg snakker om. Ikke avfei meg og jeg avfeier ikke deg :mozilla_wink:
Klart vi må feie litt... :)

Alle savner noko ein og anna gang i livet...men overfor eit vennskap(sjelevenn) vert det feil...eit vennskap som tåler alt...som alltid er der...skaper trygghet...visshet...som ein ikkje treng bekreftelse på i form av å føle seg heil...fordi respekten og ærligheten er sterkare enn normalt...

...denne halve følelsen...tomhetsfølelsen...lengselen...bunner i egen utrygghet...gjerne av psykisk art...og da klamrer ein seg gjerne til den første og beste oppturen i håp om at nå vert alt betre...
Eh..ok. Så skjønner jeg at du aldri har hatt det slik da. Jeg er med på det. Men ikke si du skjønner hva dette bunner i når du ikke ens skjønner åssen tomhet man snakker om her. Kjære deg, feie er ok nok det, men fei gjerne helst i ting du vet hva man snakker om. Dette er jo bare som å feie med en spade...
Hehe...korleis kan du være sikker på at tomhetsfølelsen har noko med sjelevenn å gjere?
Antall ord: 258
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Madjava;
Åssen kan du være sikker på at den ikke har det?
Sikker på at det er snakk om samme tomhetsfølelse?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links