Fakta, teori & skepsis ⇒ Tids og sjelevenn teori! Spennende!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Aug 2007 03:25
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: jeg aner ikke?
Tids og sjelevenn teori! Spennende!
Jeg satt og pratet med en veldig god venn av meg på msn i flere timer, og plutselig fikk jeg lyst til å fortelle om en teori som jeg mente kanskje stemme. Den ble ikke akkurat som jeg ville ha den til, men jeg har prøvd mitt beste
! Her får dere ihvertfall en bitteliten smake bit! Har masse mer! hvis folk synes det virker spennende og at det kanskje ligger noe mer i dette, kan jeg legge ut hele teorien! har paste/copy fra msn til word, så kos dere! ingen navn i teksten, refererer bare til "deg" og "meg". kos dere!
For at sjele venner skal oppstå, så må sjelene ha levd før. Men sjelevenner, er ikke noe alle sjeler er. De må enten har opplevd noe helt vannvittig i et annet liv, kanskje ikke i samme, men forskjellige. Men det jeg tenker på nå, er at sjeler venner har en grense på en måte! Jeg tror det finnes et regne stykke som viser hvor mange sjelevenner det finnes, og at man kan regne på det. okey, her er et eksempel!
La oss si at formelen er slik: 1000 år ganger 1000 år, et sjelepar. Tror ikke du skjønner noe i det hele tatt av hva jeg mener med akkurat det! men jeg mener at "Tiden" er en annen dimensjon. Tiden er egentlig ikke sånn om vi ser den! eller, den er jo det, men at det finnes flere av akkurat denne planeten i flere dimensjoner! Bare i forskjellige tidsperioder. Og av og til, stopper tiden stille, Den må regruppere seg med de andre dimensjonene.
For hvem har ikke sittet ned og sagt " Er klokken så mye? Føltes ut som jeg bare har ligget her i 10 min" men så har han ligget der i 2 timer? skjønner du hva jeg mener? Og det samme gjelder omvendt. At du syntes at klokken har gått kjempe tregt og bare sett på klokken å sagt" Er klokken så lite? Trodde jeg hadde ligget her i flere timer jeg nå",
og dette skjer fordi dimensjonene regrupperer seg meg hverandre, for å komme i riktig bane igjen, skjønner du hva jeg tenker på? eller ikke? hehe.. skjønner deg godt hvis du ikke følger, men bare å spørre om noe!
Og sjele venner, stammer fra forskjellige dimensjoner. Og de kan bare komme til, når dimensjonene venter på hverandre.
ehe, ja, men jeg får aldri forklart det sånn som jeg mener det. akkurat som om jeg ikke skal ha lov til å fortelle om det. Så det har på en måte blitt satt en sperre!
! Her får dere ihvertfall en bitteliten smake bit! Har masse mer! hvis folk synes det virker spennende og at det kanskje ligger noe mer i dette, kan jeg legge ut hele teorien! har paste/copy fra msn til word, så kos dere! ingen navn i teksten, refererer bare til "deg" og "meg". kos dere!
For at sjele venner skal oppstå, så må sjelene ha levd før. Men sjelevenner, er ikke noe alle sjeler er. De må enten har opplevd noe helt vannvittig i et annet liv, kanskje ikke i samme, men forskjellige. Men det jeg tenker på nå, er at sjeler venner har en grense på en måte! Jeg tror det finnes et regne stykke som viser hvor mange sjelevenner det finnes, og at man kan regne på det. okey, her er et eksempel!
La oss si at formelen er slik: 1000 år ganger 1000 år, et sjelepar. Tror ikke du skjønner noe i det hele tatt av hva jeg mener med akkurat det! men jeg mener at "Tiden" er en annen dimensjon. Tiden er egentlig ikke sånn om vi ser den! eller, den er jo det, men at det finnes flere av akkurat denne planeten i flere dimensjoner! Bare i forskjellige tidsperioder. Og av og til, stopper tiden stille, Den må regruppere seg med de andre dimensjonene.
For hvem har ikke sittet ned og sagt " Er klokken så mye? Føltes ut som jeg bare har ligget her i 10 min" men så har han ligget der i 2 timer? skjønner du hva jeg mener? Og det samme gjelder omvendt. At du syntes at klokken har gått kjempe tregt og bare sett på klokken å sagt" Er klokken så lite? Trodde jeg hadde ligget her i flere timer jeg nå",
og dette skjer fordi dimensjonene regrupperer seg meg hverandre, for å komme i riktig bane igjen, skjønner du hva jeg tenker på? eller ikke? hehe.. skjønner deg godt hvis du ikke følger, men bare å spørre om noe!
Og sjele venner, stammer fra forskjellige dimensjoner. Og de kan bare komme til, når dimensjonene venter på hverandre.
ehe, ja, men jeg får aldri forklart det sånn som jeg mener det. akkurat som om jeg ikke skal ha lov til å fortelle om det. Så det har på en måte blitt satt en sperre!
Antall ord: 442
La oss si at du dør, hva skjer med krone-isen da?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Forsto ikke helt dette her, men mulig det er fordi jeg nettopp har stått opp. Hva er bakgrunnen for dette "regnestykket"?
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Marií skrev:Forsto ikke helt dette her, men mulig det er fordi jeg nettopp har stått opp. Hva er bakgrunnen for dette "regnestykket"?
Bakgrunnen er at om man finner disse dimensjonene, så kan man regne ut hvor langt tid de bruker på å sette seg inn i banen igjen, og hvis man finner ut det, kan man da regner det ut med antall dimensjoner, så senere finne ut regnestykke.
Høres sykt ut? Tror egentlig ikke på det selv, men det bare falt meg inn hele teorien en dag. Men det virker jo logisk? eller kanskje ikke, men i hvertfall, er jo verdt å undersøke. Sellom jeg ikke vet hvordan man skal finne det ut jaja, ha en god dag!
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Ble fortsatt litt for tungt til meg dette, i disse tidlige morgentimer , men jeg skal prøve å lese tråden din på nytt senere og se om jeg forstår mer da.
Ha en fin dag du og!
Ha en fin dag du og!
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Re: Tids og sjelevenn teori! Spennende!
Ja...her var det jo mye Hmmm...arondo skrev:Jeg satt og pratet med en veldig god venn av meg på msn i flere timer, og plutselig fikk jeg lyst til å fortelle om en teori som jeg mente kanskje stemme. Den ble ikke akkurat som jeg ville ha den til, men jeg har prøvd mitt beste
Jeg får det ikke helt til å stemme mine teorier, men det er fordi jeg mener at sjelevenner er sjeler som inkarneres på samme planet som oss i de fleste tilfeller og tenker at det sjeldent eller aldri er noen kontakt mellom reinkarnerte på en planet og reinkarnerte på en helt annen planet, selv om de er sjelevenner. Men, kontakten mellom en sjel som ikke er reinkarnert og alt annet... vel, der tror jeg det ligger en del.
Men, det er jo mange som snakker om å ha sett småfolk, alver o.l ...så kanskje det er mulig å se inn i andre dimensjoner ?
Jeg heller mot at det finnes flere dimensjoner, og at vi har feil oppfatning av tid, men akkurat det har jeg gitt opp å skjønne meg på. I allefall foreløpig, men for all del fint om noen kan opplyse meg litt
Antall ord: 596
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Är icke överens med din teori.
En själ är tankevågor/dynamiska energifält.
Tänk på den första livsformen som skapades.
1,2,3 o.s.v
Då förstår du.
1,2,3 o.s.v
Då förstår du.
Antall ord: 35
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
123? skjønte ikke helt hva du mente! Men tusen takk for at viste ingiativ!Dimension skrev:Är icke överens med din teori.
1,2,3 o.s.v
Då förstår du.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
arondo skrev:123? skjønte ikke helt hva du mente! Men tusen takk for at viste ingiativ!Dimension skrev:Är icke överens med din teori.
1,2,3 o.s.v
Då förstår du.
Först skapades ägget.
Sedan kom alla dinos, fiskar m.m.
Allt liv togs sedan bort. (ovan mark)
Djur som levde i världshaven överlevde och det finns fortfarande
vissa arter kvar.
Miljoner och åter miljoner år förflyter, tills man en dag har kunskap
om hur man skapar däggdjur. Så småningom skapades människan.
De första människorna bör dock helt logiskt ha skapats i ägg eller kokong.
Eller så hade man kunskap om hur man kan upplösa och återskapa på
annan plats. Hur som helst så måste en människoliknande varelse ha
skapats på någon "planet".
Själen tillsätts redan i början av mognadsprocessen. Alla själar är egentligen
en liten del av ett dynamiskt energifält. Vi har alla egentligen samma ursprung.
Men som du säkert känner till så får man olika egenskaper och utseenden
när man korsar DNA mellan människor. Och självklart även djur. Titta bara på
hundarna. där finner du många framavlade raser.
Det som för mig fortfarande är en gåta är om man även idagsläget har kunskap
om att upplösa en kropp för återskapning på annan plats. Efter olika böcker jag
läst samt egna livbetingade upplevelser anser jag det som mycket troligt. Med
anledning av det tror jag även att det kommer till mänsklighetens kunnande så
småningom. Vi är dock fortfarande i början av vår kunskapsfas när det gäller
DNA:s alla byggstenar samt den nya nanotekniken som kommer att innebära
stora förändringar.
Jag vill betona att det här är vad jag tror.
Vetenskapen har ju som en bekant en annan tros uppfattning med sin evolutions-
lära. Vilken jag endast ser som ett sätt att på konstlag väg försöka skapa en
historiebild som människor får lära sig i skolan. Det hela är dock inte så riktigt
enkelt. Våra hjärnor är ju skapta med underlaget för vad som är möjligt i
Universet. Och hade evolutionsläran varit den riktiga läran så hade inga opinions
bildningar skett. Det stämmer helt enkelt inte överens med den kunskapsnivå vi
befinner oss i.
Det finns dock många obesvarade frågor ännu och här kommer några.
1. varför 11-års cykler av solstormar
2. varifrån kom H2O till vår planet
3. hur tillverkar man materia från energi
4. svarta hålens tillföringsmönster i olika hopar. (energy strings)
m.m. m.m.
Sen har vi även alla cykler som sker med jämna och olika tidsintervaller.
Ja, det finns många obesvarade frågor fortfarande. Men det är väl det som
gör det så otroligt intressant att leva.
"en själ är något som vi fått till skänks. En gåva att utveckla precis efter dina
egna tankegångar. Den utveckling du ger din själ blir i slutändan det samlade
kunskaps trädet i Universet. Universet blomstrar tack vare dig och du får leva
och utvecklas tack vare Universet".
Antall ord: 587
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Sätt dig in i följande. (hypotetiskt)Free skrev:Spekulasjon*
Kan bara ta med i beräkningarna följande.
Nuvarande kunskapsnivå.
1. du kan klona
2. du kan resa
3. du kommer till en plats lik vår planet och har alla bestånddelar med dig
för att skapa ett första liv.
4. vad säger du till dom första som du skapat. ?
Blir du trovärdig om du säger sanningen eller måste du säga sanningen
med modifikation. ?
----------------------------------------------------------------------------------------
Om någon senare gör samma resa men i det här fallet har forskning och
kunskap kommit längre. Du kan nu upplösa DNA. Du vet hur samtliga bygg-
stenar skall hanteras.
Vad säger du denna gång. ?
Hur förmedlar du tankar. ?
Hur ökar du trovärdigheten. ?
----------------------------------------------------------------------------------------
Som du säkert förstår handlar allt om i vilken kunskapsfas du befinner dig i.
Vi håller just nu på att lära oss om hur vi skall odla specifika orgen för den
enskilde infdividen. Nästa steg kanske är att kunna upplösa och återskapa.
Parallellt med detta pågår förstudier hur vi skall börja bygga "city in space"
samt energitekninken fusion med vår egen sol som förebild.
Tja, det är mycket som är möjligt och vi har lång väg kvar att vandra. :mozilla_wink:
Antall ord: 235
Hide post links |
Hmm, skjønner ikke hva du skal fram til men, virker helt urelevant til hva jeg sa.Dimension skrev:Sätt dig in i följande. (hypotetiskt)Free skrev:Spekulasjon*
Kan bara ta med i beräkningarna följande.
Nuvarande kunskapsnivå.
1. du kan klona
2. du kan resa
3. du kommer till en plats lik vår planet och har alla bestånddelar med dig
för att skapa ett första liv.
4. vad säger du till dom första som du skapat. ?
Blir du trovärdig om du säger sanningen eller måste du säga sanningen
med modifikation. ?
Om någon senare gör samma resa men i det här fallet har forskning och
kunskap kommit längre. Du kan nu upplösa DNA. Du vet hur samtliga bygg-
stenar skall hanteras.
Vad säger du denna gång. ?
Hur förmedlar du tankar. ?
Hur ökar du trovärdigheten. ?
Som du säkert förstår handlar allt om i vilken kunskapsfas du befinner dig i.
Vi håller just nu på att lära oss om hur vi skall odla specifika orgen för den
enskilde infdividen. Nästa steg kanske är att kunna upplösa och återskapa.
Parallellt med detta pågår förstudier hur vi skall börja bygga "city in space"
samt energitekninken fusion med vår egen sol som förebild.
Tja, det är mycket som är möjligt och vi har lång väg kvar att vandra. :mozilla_wink:
Han spekulerer, det er ikke en "Teori", men ren spekulasjon.
Åja, du er det lokale forum trollet ^^
Antall ord: 271
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Angående dette med tidsfølelse....
Dersom du har det ekstremt travelt, så skjer det så mye at du ikke har tid til å registrere tid/hendelse. Det blir så mange inntrykk å bearbeide.
Dersom du gjør noe som ikke skaper de samme inntrykkene jobber heller ikke hjernen likt med å berarbeide inntrykkene, og du får mer tid til å føle på tiden.
Det samme skjer når du sover. Du registrerer ikke på samme måtte.
Du vil sikkert hevde, jammen, jeg har jo ligget på en strand og ikke gjort annet enn å se i skyene, og allikevel fløy tiden av gårde.... Hva tenkte du på da?
Dersom du vil oppleve ekte tid, så skal du la deg selv dessorientere. Sett deg med øreklokke i et helt mørkt rom. Prøv å skriv ned på et ark hva tid du tror det er med jevne mellomrom ( du skal selvsagt ikke se arket og hva du skriver, men om du ønsker kan du gjøre det ). Bare ikke sitt å tell sekunder....
Kanskje vil det gi deg en overraskelse, og en annen forståelse av tid. Tid er en garantert konstant faktor, men opplevelsen av tid er subjektivt.
Det samme gjelder en meter. En meter er en meter... og denne endrer seg ikke over tid eller dimensjon.
Om jeg skulle tilføye noe til din teori, så vil det heller være en ide om parallelle tidssoner.
Tenkt deg et urverk. Du har massevis av tannhjul, store og små. Men av og til møtes det store og det lille tannhjulet. Og akkurat da har begge nøyaktig samme posisjon. Etter dette vil det lille hjulet gå 4 ganger rundt før det store går en gang. Eller sagt på en annen måte... Det lille hjulet ser en film 4 ganger, mens det store bare ser filmen en gang på samme tid. Men på et gitt tidspunkt ser begge det samme, og kanskje da, bare da.... er det at tvillingsjelen kan eksistere/finnes/møttes...
StormS;)
Dersom du har det ekstremt travelt, så skjer det så mye at du ikke har tid til å registrere tid/hendelse. Det blir så mange inntrykk å bearbeide.
Dersom du gjør noe som ikke skaper de samme inntrykkene jobber heller ikke hjernen likt med å berarbeide inntrykkene, og du får mer tid til å føle på tiden.
Det samme skjer når du sover. Du registrerer ikke på samme måtte.
Du vil sikkert hevde, jammen, jeg har jo ligget på en strand og ikke gjort annet enn å se i skyene, og allikevel fløy tiden av gårde.... Hva tenkte du på da?
Dersom du vil oppleve ekte tid, så skal du la deg selv dessorientere. Sett deg med øreklokke i et helt mørkt rom. Prøv å skriv ned på et ark hva tid du tror det er med jevne mellomrom ( du skal selvsagt ikke se arket og hva du skriver, men om du ønsker kan du gjøre det ). Bare ikke sitt å tell sekunder....
Kanskje vil det gi deg en overraskelse, og en annen forståelse av tid. Tid er en garantert konstant faktor, men opplevelsen av tid er subjektivt.
Det samme gjelder en meter. En meter er en meter... og denne endrer seg ikke over tid eller dimensjon.
Om jeg skulle tilføye noe til din teori, så vil det heller være en ide om parallelle tidssoner.
Tenkt deg et urverk. Du har massevis av tannhjul, store og små. Men av og til møtes det store og det lille tannhjulet. Og akkurat da har begge nøyaktig samme posisjon. Etter dette vil det lille hjulet gå 4 ganger rundt før det store går en gang. Eller sagt på en annen måte... Det lille hjulet ser en film 4 ganger, mens det store bare ser filmen en gang på samme tid. Men på et gitt tidspunkt ser begge det samme, og kanskje da, bare da.... er det at tvillingsjelen kan eksistere/finnes/møttes...
StormS;)
Antall ord: 338
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Re: Free
Hmm, skjønner ikke hva du skal fram til men, virker helt urelevant til hva jeg sa.
Vad menar Du !
Jag fick intrycket av att du var intelligent..............
Kan du inte läsa mellan raderna........
Kan du inte se varthän vår utveckling går.............
Mirakel och trolleri : är endast avhängt av kunskapsnivå och olika verktyg
för att förverkliga olika mål.
Om du tycker det är mirakel eller trolleri att kunna klona, skapa specifika
organ, tillverka olika ämnen med interna minnen, använda nano tekniken
för oändliga upprepningar, lösa upp och återskapa olika ämnen, utföra
fjärr healing, göra korncirkel, förflytta utrotnings hotade djurarter till nya
platser, återställa balansen av olika system, oförklarliga händelser. m.m.
Då har jag totalt missuppfattat dig.
Kan du inte skapa dig ett träd för de närmaste 500 åren för att där skönja
våra olika utvecklingsgrenar.
Eller kan du endast föra tanken till dåtid med erhållna "fakta".
Hmm, skjønner ikke hva du skal fram til men, virker helt urelevant til hva jeg sa.
Vad menar Du !
Antall ord: 195
Hide post links |
Vell forskjellen mellom kloning av organer og medisin osv er at, vi kan se virkelige resultater.Dimension skrev:Re: Free
Vad menar Du !
Men healing annet "alternativ" medisin er at det er stort sett placebo effekt. Og jeg har ikke hørt om noen bra dokumenterte tilfeller hvor healing har fikset noen sykdommer eller skader som ikke kunne ha repart seg selv (som feks kreft aids osv)
Kloning og Nanotec er ikke "Mirakler". Ikke på den Kommersielle betyidingen I så fall.
Det er ikke noen "Større makt" bak det. Men Vitenskap
Men jeg er enig, det er avhengig av kunnskaps nivået om personen ser " Gud som flyr"
Eller "helikopter".
Kan hende jeg har misset pointet ditt, men jeg er trøtt og du snakker svensk
Antall ord: 317
Hide post links |
Teori eller ikke...det må da uansett være fantastisk å møte sin sjelevenn eller sjeletvilling?
Antall ord: 16
Hide post links |