Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Trygge" hjemsøkte steder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Enira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 04:39
18

Innlegg av Enira »

Tom_34 skrev:
Enira skrev:i følge boken "23 salen" ble det gjort doptester, elektrosjokk og div greier på pasientene på lier.
er nok noen av pasientene man kan si at ble pint til døde, på en måte. ble utsatt for så mye at kroppen ikke klarte mer.
Vel...dette blir jo forsåvidt ennå brukt til en viss grad. Og det skjer daglig på alle norske sykehus (kanskje med "motsatt" fortegn dog). Tenk på alle som blir pint for å holde liv i dem fordi legene ikke vil miste pasienter og pårørende ikke vil miste "sine". Tragedier skjer overalt til enhver tid, hadde dette vært grunnlag for hjemsøking så tenk på Hiroshima, Thailand etter tsunamien, World Trade. Litt usammenhengende igjen, men jeg tror dere tar poenget..

du sier noe der.
Antall ord: 137
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Bump med trådens utgangspunkt... :) Ikke meningen å mase! Men lurer fortsatt;)
Diablesse skrev: Nå har det seg sånn at jeg gang på gang har blitt frarådet (ikke bare på forumet her, men i real life også) å dra til f.eks. Lier og disse andre spennende, hjemsøkte stedene. Det eneste stedet i nærheten, er et gammalt, gult hus - eller, det var ihvertfall gult en gang i tiden - som er rimelig forfalt, og hvor ingen har bodd siden 50-tallet. Har funnet gamle brev der og sånn, og visst er huset skummelt, men det er ikke noe spennende! Og jeg hadde jo tenkt meg opp til Dikemark med et par andre, men jeg vil at dere adre her på para, som har noenlunde "erfaringer med spøkelsesjakter" kan peke ut noen plasser som det er rimelig trygt å besøke uten voksne - men som allikevel er litt spennende. Helst noe som er i nærheten av Asker-området, eller Borre/Horten/Åsgårstrand. Tønsberg og Oslo funker også:) Håper noen har noen tips å komme med!
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Hei :o)

Innlegg av Nomia »

suss24 skrev:Hvorfor ikke heller prøve å få med seg noen som kan rense på Lier og Dikemark i stede for å bruke disse stedene som en fornøyelsespark?? Tenk litt på disse "sjelenes" tragiske endelik og hva de må ha opplevd, og ha litt medfølelse! Kan ikke fatte hvordan mennesker kan være så fryktelige å nekte disse "sjelene" hvile slik at de skal ha ett sted å dra på zoo!
Hei suss24!

Ja, jeg er HELT enig med deg, hvorfor kan ikke fler folk samle seg og rense disse stedene slik at sjelene der kan få fred en gang for alle. Jeg og kjæresten min appelerte til dette i dette innlegget, men null respons på det, se link:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=13008

Kjæresten min bor i området Dikemark og vi er ute å går her hver eneste dag og man merker tydelig at det er aktivitet her. Jeg tok noen bilder som man sikkert kan vri og vende forklaringer på, det er helt forståelig.. men tanken bak innlegget var jo også å få motivert emaptiske folk til å stille opp slik at man kan yte hjelp til å få renset opp litt her på Dikemark.

Kanskje du kan føre det videre.. jeg har skrevet endel meldinger til folk jeg vet om og avventer svar foreløpig :mozilla_smile:

Take care :mozilla_smile:

//Nomia
Sist redigert av Nomia på 02 Aug 2007 19:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:23
19
Lokalisering: Oslo

Hei Tom!

Innlegg av Nomia »

Tom_34 skrev:
Enira skrev:i følge boken "23 salen" ble det gjort doptester, elektrosjokk og div greier på pasientene på lier.
er nok noen av pasientene man kan si at ble pint til døde, på en måte. ble utsatt for så mye at kroppen ikke klarte mer.
Vel...dette blir jo forsåvidt ennå brukt til en viss grad. Og det skjer daglig på alle norske sykehus (kanskje med "motsatt" fortegn dog). Tenk på alle som blir pint for å holde liv i dem fordi legene ikke vil miste pasienter og pårørende ikke vil miste "sine". Tragedier skjer overalt til enhver tid, hadde dette vært grunnlag for hjemsøking så tenk på Hiroshima, Thailand etter tsunamien, World Trade. Litt usammenhengende igjen, men jeg tror dere tar poenget..
Hei Tom!

Jeg leste over hva du hadde skrevet og ja selvsagt kan man stille seg kritisk til enhver situasjon, men det at de ansatte brukte pasientene som forsøks kaniner både på Lier og Dikemark er et faktum. Det er tilåmed et eget museum som ligger inne på Dikemark der det er lagt frem alle de grusomme verktøy og behandlingsmetoder som ble brukt på den tiden. Menneskeliv var ikke noe verdt på den tiden der. Jeg kjenner folk som har arbeidet her i mange år og som kjenner historien veldig bra og HVET hva som har skjedd etc.. det finnes sikkert mye stoff på nettet om hva som skjedde både på Dikemark og Lier på den tiden. Ta deg litt tid å titt litt på nettet om dette så vil også du sikkert få en litt annen oppfattning til at dette ikke bare er rent oppspinn.

Man burde kanskje vite før man bastant mener noe annet.. eller hur?
Og ja, som du skriver at grusomheter skjer jo den dag idag overallt, så dette er jo ikke noe nytt. Helt enig med deg der, men det er ingen grunn til å begrave fortidens grusomheter med dagens grusomheter fordet. Grusomhet er grusomhet uansett tidsepoke.

Ha en fin dag videre :mozilla_smile:

Take care :mozilla_smile:

//Nomia
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

suss24 skrev:Hvorfor ikke heller prøve å få med seg noen som kan rense på Lier og Dikemark i stede for å bruke disse stedene som en fornøyelsespark?? Tenk litt på disse "sjelenes" tragiske endelik og hva de må ha opplevd, og ha litt medfølelse! Kan ikke fatte hvordan mennesker kan være så fryktelige å nekte disse "sjelene" hvile slik at de skal ha ett sted å dra på zoo!

Helt ærlig er jeg ikke sikker på om det hadde hjulpet å "rense" stedet. Unnskyld meg, men jeg er bare skeptisk til denslags. Ellers er jeg enig med deg i mye av det du sier.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, vi har allerede begynnt å bygge en liten "hær" som skal prøve på det straks vi får tak i ett skikkelig medium, så nyt grusomhetene disse sjelene har lidd mens dere kan. Forhåpntligvis får disse sjelene hvile snart.

Skriv pm om dere vil være med å prøve!
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Jeg er ny på dette forumet, men har lest en god del av det som står. Jeg er grunnleggende skeptisk til det meste, men jeg VIL gjerne tro - det er bare det at jeg greier ikke uten bevis. Den dagen noen kommer med bevis for spøkelser, gjengangere etc, - ingen ville bli lykkeligere enn jeg.

Jeg bor ca. 1,5 km. fra Dikemark. I går så jeg en video som var lagt ut her (en annen tråd), tatt opp i den gamle hjelpepleierskolen. Det jeg så var noen ungdommer som hadde tatt seg inn et sted de ikke har lov til å være. Bygningen er den nyeste på Dikemark, men gammel nok til å være ubrukelig til bolighus. Hvorvidt det har noe å gjøre med asylmottaket som var plassert der, er irrelevant.
Det som undrer meg er: Hvorfor dikte opp ting som ikke finnes? Har plenty med slekt og venner som har arbeidet og bodd i området hele sitt liv, men ingen av dem - ikke en - har noensinne verken hørt eller sett noe til noe overnaturlig. At en bygning er gammel og slitt betyr ikke at det spøker der.

At dere ønsker at det foregår mystiske ting rundt i området skjønner jeg. Det er også et faktum at mange ulykkelige mennesker døde på Dikemark - antagelig like mange som på andre større sykehus. Ja, det ble foretatt forskning, men ikke i den hensikt å torturere noen. Forskningen har forøvrig kommet andre til gode senere.
Vil dere ha et tips? Likhuset på Dikemark lå i bakken rett nedenfor butikken (Joker)........ Men så mye som jeg har travet rundt der, og ønsket å se noe - hva som helst - bare en bitteliten ånd - men neida.
Fokuser heller på noe mer relevant. Leksene deres, for eksempel.
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Jeg er skeptiker selv jeg og har opplevd lite som kan overbevise meg. Men nå har det seg ånn da, det er ikke alle mennesker som har muligheten til å oppleve noe overnaturlig. Noen av oss er bare sørgelig "normale". Men om det er noen usalige ånder der så må de lide noe helt grusomt, og det blir vl ikke akkurat bedre av at spenningssøkende ungdom drar på safari dit. Derfor prøver jeg og andre å å tak i ett par medium slik at vi i alefall får prøvd å gi disse sjeene ro om det skal vise seg at d er der.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

Det er visst veldig mye snakk om Lier og Dikemark hær inne. Hva med denne siden?

http://pic5.piczo.com/gamle-lier-mental ... ?nsrc=none

:mozilla_tongue:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Har sett værre sider om Lier enn den der.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

Sol@ngelica skrev:Har sett værre sider om Lier enn den der.

Og med det mener du...?

[Synes den siden var ganske bra, jeg.]
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 21:03
18
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Bra og bra..Kommer vel ann på personen som ser.

Helt ærlig talt fra min side: skikkelig tenårings-side med fler skrivefeil pr 2 setninger enn jeg noensinne har sett i en hel stil.

Men,smaken er som baken..delt i to og for skikkelig gode og runde mennesker kanskje delt i litt mer også.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djkim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Aug 2007 18:55
17

Innlegg av djkim »

Tom_34 skrev:
suss24 skrev:Så hvis du eller noen av dine kjære( barn, søsken,foreldre osv) blir torturert på en grusom måte til døde en gang og hjemsøker steder. Så er det helt greit for deg at folk valfarer dit som pilgrimmer for å nyte følgene av deres død og hvine i begeistring?
Hvem har blitt torturert til døde på DIkemark og Lier da?
på lier ble alle pasientene torturert og sjokka i hjel med hjelp av strømm

og til slutt klikka de for de som jobba der og de drepte alle inkl. seg selv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Benytt livet til å leve! Du lever det bare én gang.
Eller...?
Det er bevist at det er live etter døden... :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

gh3tto skrev: på lier ble alle pasientene torturert og sjokka i hjel med hjelp av strømm

og til slutt klikka de for de som jobba der og de drepte alle inkl. seg selv

Er jeg frekk visst jeg sier at jeg ikke tror heeelt på det dær?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links