Tom_34 skrev:Enira skrev:i følge boken "23 salen" ble det gjort doptester, elektrosjokk og div greier på pasientene på lier.
er nok noen av pasientene man kan si at ble pint til døde, på en måte. ble utsatt for så mye at kroppen ikke klarte mer.
Vel...dette blir jo forsåvidt ennå brukt til en viss grad. Og det skjer daglig på alle norske sykehus (kanskje med "motsatt" fortegn dog). Tenk på alle som blir pint for å holde liv i dem fordi legene ikke vil miste pasienter og pårørende ikke vil miste "sine". Tragedier skjer overalt til enhver tid, hadde dette vært grunnlag for hjemsøking så tenk på Hiroshima, Thailand etter tsunamien, World Trade. Litt usammenhengende igjen, men jeg tror dere tar poenget..
Hei Tom!
Jeg leste over hva du hadde skrevet og ja selvsagt kan man stille seg kritisk til enhver situasjon, men det at de ansatte brukte pasientene som forsøks kaniner både på Lier og Dikemark er et faktum. Det er tilåmed et eget museum som ligger inne på Dikemark der det er lagt frem alle de grusomme verktøy og behandlingsmetoder som ble brukt på den tiden. Menneskeliv var ikke noe verdt på den tiden der. Jeg kjenner folk som har arbeidet her i mange år og som kjenner historien veldig bra og HVET hva som har skjedd etc.. det finnes sikkert mye stoff på nettet om hva som skjedde både på Dikemark og Lier på den tiden. Ta deg litt tid å titt litt på nettet om dette så vil også du sikkert få en litt annen oppfattning til at dette ikke bare er rent oppspinn.
Man burde kanskje vite før man bastant mener noe annet.. eller hur?
Og ja, som du skriver at grusomheter skjer jo den dag idag overallt, så dette er jo ikke noe nytt. Helt enig med deg der, men det er ingen grunn til å begrave fortidens grusomheter med dagens grusomheter fordet. Grusomhet er grusomhet uansett tidsepoke.
Ha en fin dag videre :mozilla_smile:
Take care :mozilla_smile:
//Nomia