Hvis denne allerede ligger ute et sted på siden, beklager jeg spamming, men jeg fant den ikke.
http://www.aftenposten.no/viten/article1955666.ece
Dette er litt i tråd med min tro....at vi egentlig bare skifter fokus fra "innsiden" til "utsiden", men likefullt er på plass i kroppen til en hver tid.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Litt nærmere sannheten om UKO eller?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Litt nærmere sannheten om UKO eller?
Antall ord: 54
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Jo, dette ser jo ut til å kunne forklare noe, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forsto konsekvensene her.
Dette virker mer som et forsøk på å lure selvbevisstheten.
Jeg mener den bevisstheten som vet at det er din egen hånd du kikker på. Denne artikkelen peker på muligheten for å lure denne ved å flytte perspektivet for forsøksobjektene.
Jeg ser ikke hvordan den forklarer opplevelsen av å bevege seg ut av kropppen uten at synet eller bevegelser lurer deg.
Det fikk meg forresten til å tenke på en lek vi hadde som barn.
En som ikke visste hva som skulle skje ble satt på en stol, uten kontakt med gulvet. Hendene ble plassert på to "hjelperes" hoder, og "offeret" fikk bind for øynene.
Da "hjelperne" bøyde seg ned, og gikk noen centimeter bakover fikk "offeret" følelsen av å fly opp i luften, og å bevege seg framover.
Jeg mener den bevisstheten som vet at det er din egen hånd du kikker på. Denne artikkelen peker på muligheten for å lure denne ved å flytte perspektivet for forsøksobjektene.
Jeg ser ikke hvordan den forklarer opplevelsen av å bevege seg ut av kropppen uten at synet eller bevegelser lurer deg.
En som ikke visste hva som skulle skje ble satt på en stol, uten kontakt med gulvet. Hendene ble plassert på to "hjelperes" hoder, og "offeret" fikk bind for øynene.
Da "hjelperne" bøyde seg ned, og gikk noen centimeter bakover fikk "offeret" følelsen av å fly opp i luften, og å bevege seg framover.
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Re: Litt nærmere sannheten om UKO eller?
er det umulig å ha fokus på begge deler da på en gang?'Hecate skrev:Hvis denne allerede ligger ute et sted på siden, beklager jeg spamming, men jeg fant den ikke.
Dette er litt i tråd med min tro....at vi egentlig bare skifter fokus fra "innsiden" til "utsiden", men likefullt er på plass i kroppen til en hver tid.
jeg trodde hjernen var ubegrenset jeg hehe...
Antall ord: 75
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Nei, selvfølgelig er ikke det ikke umulig. Det er vel helst det en har i forbindelse med en UKO, utifra min tankegang. Og når en er "på plass i seg selv" så har en bare fokuset der. Likevel har jeg nok sett for mye sci-fi, for jeg tror ikke engang at vi er i en kropp noen gang, men at kroppen bare "leser koden" på en måte og selve "jeg'et" er et helt annet sted....sykt?? Ja, jeg vet, men kan bare ikke noe for at dette er en av de mer logiske teoriene for meg...liker heller ikke å slutte meg til den vanlige brekingen, y'know.snuppedilla skrev:er det umulig å ha fokus på begge deler da på en gang?'Hecate skrev:Hvis denne allerede ligger ute et sted på siden, beklager jeg spamming, men jeg fant den ikke.
Hjernen er nok bare så begrenset som vi "tillater" den å være. Vi bruker jo mer av den enn vi egentlig har grunnlag for å uttale oss om...på lik linje som med genene våre. Vi tror mesteparten av genmaterialet er inaktivt fordi vi ikke vet hvordan resten brukes. But time will show, hehehe
Sist redigert av Hecate på 25 Aug 2007 10:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 243
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Slik jeg forstod det, så var hele poenget med studiet at en skulle se hvordan en reagerte og hvordan hjernen kompenserer. Jeg er åpen for at UKO finnes og at min tankegang er altfor sci-fi, men slik jeg har forstått det esoteriske her, skal en aldri behøve å forlate noe som helst, bare "utvide horisonten."BA. skrev:Jo, dette ser jo ut til å kunne forklare noe, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forsto konsekvensene her.
Antall ord: 207
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Joda, jeg er med på at UKO, som opplevelse, finnes. Også at det ikke er noe som forlater noe som helst her.Hecate skrev:Slik jeg forstod det, så var hele poenget med studiet at en skulle se hvordan en reagerte og hvordan hjernen kompenserer. Jeg er åpen for at UKO finnes og at min tankegang er altfor sci-fi, men slik jeg har forstått det esoteriske her, skal en aldri behøve å forlate noe som helst, bare "utvide horisonten."
Og studien viser jo hvordan man kan gi UKO med visuelle og fysiske påvirkninger. Det synes jeg er fint, for man kan da undersøke UKO kontrollert, men jeg ser ikke at den kan gi noe informasjon om hva som kan forårsake UKO.
Antall ord: 126
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Mekanismen...det er nok interferens mellom hjernebølger....vil jeg anta....uten at jeg har noe som helst grunnlag for å si det hehehe
Antall ord: 23
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Nei ikke sykt og hvorfor er det kun sciense fiction, det kunne vært en ypperlig åndelig tekning.. hva om ditt jeg er overalt og du er bakenfor alt og alle og skaper. hva om alt vi opp fatter som andre og annet, er bare en ting men illusjonen skaper det som noe fragmentert, adskilt?Hecate skrev:Nei, selvfølgelig er ikke det ikke umulig. Det er vel helst det en har i forbindelse med en UKO, utifra min tankegang. Og når en er "på plass i seg selv" så har en bare fokuset der. Likevel har jeg nok sett for mye sci-fi, for jeg tror ikke engang at vi er i en kropp noen gang, men at kroppen bare "leser koden" på en måte og selve "jeg'et" er et helt annet sted....sykt?? Ja, jeg vet, men kan bare ikke noe for at dette er en av de mer logiske teoriene for meg...liker heller ikke å slutte meg til den vanlige brekingen, y'know.snuppedilla skrev:er det umulig å ha fokus på begge deler da på en gang?'Hecate skrev:Hvis denne allerede ligger ute et sted på siden, beklager jeg spamming, men jeg fant den ikke.
Hjernen er nok bare så begrenset som vi "tillater" den å være. Vi bruker jo mer av den enn vi egentlig har grunnlag for å uttale oss om...på lik linje som med genene våre. Vi tror mesteparten av genmaterialet er inaktivt fordi vi ikke vet hvordan resten brukes. But time will show, hehehe
men når vi får en UKO så oppleves det som å være utenfor fordi dette bryter med vår dagsbevssthet og begrensninger vi vanligvis er vant til som en kropp. Hva om det å være i kroppen er en sær drøm for oss hehe.. og når fokuset utvidet til utenfor kroppen så er vi nærmere den totale ubegrensede væren vi kan være.. overalt, men likevel i kroppen uten at det er motstridende?
spennende tanker da
Antall ord: 383
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2007 17:45
- 17
Snuppedilla:
Hva om det å være i kroppen er en sær drøm for oss hehe.. og når fokuset utvidet til utenfor kroppen så er vi nærmere den totale ubegrensede væren vi kan være.. overalt, men likevel i kroppen uten at det er motstridende?
Oi, spennende tanke Snuppe! Den veien har jeg aldri tenkt det!
Ja, hvorfor ikke gå bak sin egen kropp og styre den, som i et
spill, f.eks SIMS. Det skulle da være mulig.
Hm, dette satte noen tanker i sving..
Hva om det å være i kroppen er en sær drøm for oss hehe.. og når fokuset utvidet til utenfor kroppen så er vi nærmere den totale ubegrensede væren vi kan være.. overalt, men likevel i kroppen uten at det er motstridende?
Oi, spennende tanke Snuppe! Den veien har jeg aldri tenkt det!
Ja, hvorfor ikke gå bak sin egen kropp og styre den, som i et
spill, f.eks SIMS. Det skulle da være mulig.
Hm, dette satte noen tanker i sving..
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
hehe kanksje det ikke er så sci-fi for paranormalere, men for resten av den tenkende befolkningen
Jeg heller til å tro at vi er "fjernstyrte" eller som enden av et langt nettverk av utløpere...nesten som dendritter og aksoner på et neuron...og at kjernen er kontrollsenteret, "jeg'et," på en måte....jeg har ikke helt jobbet meg gjennom teorien min ennå *snøft*
La oss si det veldig enkelt, jeg sitter ikke og skriver dette på en stol i huset mitt akkurat nå, det er det bare en fortettet materieklump som ser ut som et menneske som gjør, låst i en lineær tidsramme....
på den annen side er det ennå mye innen molekylærbiologien som jeg ikke klarer helt å forene med min teori....
Jeg heller til å tro at vi er "fjernstyrte" eller som enden av et langt nettverk av utløpere...nesten som dendritter og aksoner på et neuron...og at kjernen er kontrollsenteret, "jeg'et," på en måte....jeg har ikke helt jobbet meg gjennom teorien min ennå *snøft*
La oss si det veldig enkelt, jeg sitter ikke og skriver dette på en stol i huset mitt akkurat nå, det er det bare en fortettet materieklump som ser ut som et menneske som gjør, låst i en lineær tidsramme....
på den annen side er det ennå mye innen molekylærbiologien som jeg ikke klarer helt å forene med min teori....
Antall ord: 129
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2007 17:45
- 17
Interessant Hecate!
Vil gjerne høre det om du skulle finne de svarene!
Vil gjerne høre det om du skulle finne de svarene!
Antall ord: 13
Hide post links |