Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Viking skrev:Hei

For meg høres disse lysvesnene du får beskjeder av ut som hjelpere. Vet ikke om du får konkrete beskjeder, men hvis du gjør det så er det jo flott. Da kommuniserer du jo med hjelperne dine, å det er ikke alle som får til dette. Jeg har jevlig kontakt med min hjelper, han viser seg for meg, men sliter med å skjønne hva han vil meddele. Så hvis du klarer å kommunisere så er det flott.

Mvh

Viking
Jeg må innrømme at jeg også ynes det er vanskelig å kommunisere med dem, men noen ganger er det de sier meg veldig klart og tydelig. Jeg hadde en katt engang som forsvant brått. Vi lette er den i flere dager, uten hell. Det var veldig ulikt denne katten å bare forsvinne, for han fo fulgte meg og min yngste sønn. Når veslegutten var lei seg, satt alltid pusen tett ved hans side og nektet å fjerne seg. Husker godt en episode i barnehagen, det er noen år siden, men da var det noen 2. klassinger som drev og plaget på mindre unger. Akkurat denne gangen var det min sønn. Plutselig var pusen der ved hans side og den knurret og oppførte seg som en hund. Nå var katten svær fra før, men så enda større ut ettersom pelsen reiste seg og han flekket tenner mot de som plaget min sønn.
Det var bhg-personalet som fortalte dette til meg, men tilbake til lysvesnene. Jeg hadde savnet katten i ca en uke, og en natt kom den største av lysvesnene i en drøm. Da hørte jeg klart og tydelig at denne sa: "Den er innestengt i rommet uten vinduer". Lysvesene fortalte meg også at pusen voktet meg og min sønn, at han var der for oss. Lysvesenet snakket ikke med stemme, men jeg hørte det klart og tydelig inn i mitt hode. Jeg viste automatisk at denne sterke energien(det er slik jeg oppfatter lysvesnene)mente jordkjelleren til min nabo.
Jeg bråvåknet, og det var som om det mørke rommet skinte av et svakt lysskjer. Syntes det var rart siden det var om vinteren og bekmørkt ute. Men jeg sto opp og kledde på meg. Gikk over til naboen og snek meg bort til jordkjelleren. Hadde ikke før åpnet luken, før hørte jeg en svak, svak mjauing. Stakkars pus! Han var skinnmager og dehydret. Orket ikke å gå. Jeg bar ham hjem og matet ham med vann på en liten spiseskje.

Jeg har mange ganger tenkt på denne hendelsen i ettertid, og synes det er ganske utrolig hele greia! Men hadde det ikke vært for lysvesenet, hadde jeg sannsynligvis ikke funnet katten i livet. Etter den hendelsen, vek ikke katten far neg en eneste gang uten at han ble tvunget til det.
Antall ord: 485

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Smack
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 16 Aug 2007 08:28
17

Innlegg av Smack »

Globeline skrev:
2k skrev:omg...Globeline...ser du mine hjelpere å?
Nei. Dessverre - og sånn sett, heldivis for det. Det er bare noen ganger.

Eller, ok da - du har en på høyre siden, en... mer vanlig hjelper vil jeg si. En mann av normal størrelse med mørke normale klær på seg. Kanskje en avdød eller noe slik. Mann, mørk eller blond i håret - si gjerne kommunefarget. Kort, men langt ved ørene. Ikke sikkert han er kortvokst, men han er en kraftig fyr. Egentlig tror jeg han er litt liten faktisk.... haha kanskje eskimo - men nå .. nei, vet ikke.

Jeg kan ikke drive i det der med mindre det kommer av seg selv. blir så rotete. men han er fremtredende uansett
Tusen takk! Setter pris på det!
Antall ord: 133
FY

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viking
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 20 Okt 2006 15:07
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Viking »

Flott historie Magnolia :mozilla_laughing:

Ble vel mer eller mindre overbevist nå om at dette er hjelperen din. Koselig å høre at du får så konkret hjelp, er ikke alle som klarer å tyde hva hjelperne mener. Må jo være fint å vite at du har fler som passer på deg :mozilla_laughing:

Mvh

Viking
Antall ord: 55
Mer mellom himmel å jord enn vi vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Globeline skrev:
magnolia skrev:
Globeline skrev:
magnolia skrev:Jeg har aldri klart å oppnå kontakt med hjelperne mine. Har ikke følt at de er i nærheten av meg en gang. O. Moldestad prøvde å hjelpe meg,men han klarte det ikke. Han mener at jeg har noen usedvanlig sterke energier rundt meg, og at jeg i besittelse av en veldig sterk personlighet, men kunne ikke fortelle meg noe mer. Han syntes det var merkelig, men kunne som nevnt ikke si mer. Betyr dette at ikke alle har hjelpere?
Men det kan jeg fortelle deg. Du har en stor, sterk kvinne på din venstre side. Englelignende. Så stor og sterk at jeg et øyeblikk var usikker på om det var mann eller kvinne. Høy, blond, langt hår - kjole eller noe annet lignende.

Sterk, sterk, sterk - minner mye om justice i tarotkortene. Hvit kvinne. (må vel kanskje være det med lyst hår da, når jeg tenker etter)

Hvordan kan du vite dette? Er det en engel, for lysvesnene ligner engler, men den ene er mye støre og mektigere enn de andre.
Det er som om hun holder på noe, en lykt eller noe. Merkelig. Kanskje det sier noe om hvem hun er, jeg vet ikke. Du har ellers flere hjelpere bak deg og over på høyre siden,. men de blir små i forhold. kan ikke si noe om hvor mange eller hvem osv.
Nei si det. Jeg "ser" henne... Det hender innimellom. Kan godt være hun er lysvesen - hun er spesiell. Sterk. det er et navn der også, eller et ord i hvert fall - men jeg får det ikke til. Noe på A kanskje, hvis det sier deg noe. Men jeg er usikker. ai.... nei - vet ikke
Hei Globeline! Du er flink!!! Det stemmer at den største har et navn som begynner på A men jeg er ikke så sikker på akkurat hvordan navnet er, men jeg tror at det består av 6-8 tegn. Jeg så navnet engang i den ene drømmen, men klarer ikke å huske det.
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Da kan det kanskje stemme at det er Adriel da? Jeg syns bare det ble så sært at jeg trodde det var feil. Eller Auriel.
Sist redigert av Globeline på 18 Aug 2007 20:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Lille Du skrev:Flink du er da Globeline. Skjulte egenskaper as.. :)
Prøv deg på meg da :mozilla_tongue:
Neida, ikke skjulte egenskaper det. Har alltid gjort slikt jeg. Men dessverre. det kommer når det kommer :) selv om din også er på venstresiden. Eller, en er der.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Globeline skrev:Da kan det kanskje stemme at det er Adriel da? Jeg syns bare det ble så sært at jeg trodde det var feil. Eller Auriel.
Er usikker, håper jeg får se det en gang til. Da skal jeg skrive det ned!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Viking skrev:Flott historie Magnolia :mozilla_laughing:

Ble vel mer eller mindre overbevist nå om at dette er hjelperen din. Koselig å høre at du får så konkret hjelp, er ikke alle som klarer å tyde hva hjelperne mener. Må jo være fint å vite at du har fler som passer på deg :mozilla_laughing:

Mvh

Viking
Ja, synes det er greitt å ha disse energiene med meg. Men det er ikke alltid de sier noe til meg. Når jeg foreksempel er bekymret for noe, eller er redd, da er de bare der. Som om de ønsker at jeg skal vite at de er med meg. Jeg blir alltid rolig. Selv om jeg ikke har sett noe i våken tilstand har jeg følt nærver, men jeg har ikke følt at det er hjelpere eller guider. Trodde at man automatisk følte det slik om det var hjelperen????Men jeg har hatt noen konkrete opplevelser opp gjennom livet der lysvesnene har vært til stede.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

magnolia skrev:
Viking skrev:Flott historie Magnolia :mozilla_laughing:

Ble vel mer eller mindre overbevist nå om at dette er hjelperen din. Koselig å høre at du får så konkret hjelp, er ikke alle som klarer å tyde hva hjelperne mener. Må jo være fint å vite at du har fler som passer på deg :mozilla_laughing:

Mvh

Viking
Ja, synes det er greitt å ha disse energiene med meg. Men det er ikke alltid de sier noe til meg. Når jeg foreksempel er bekymret for noe, eller er redd, da er de bare der. Som om de ønsker at jeg skal vite at de er med meg. Jeg blir alltid rolig. Selv om jeg ikke har sett noe i våken tilstand har jeg følt nærver, men jeg har ikke følt at det er hjelpere eller guider. Trodde at man automatisk følte det slik om det var hjelperen????Men jeg har hatt noen konkrete opplevelser opp gjennom livet der lysvesnene har vært til stede.
Men hva er da forskjell på hjelpere å lysvesen? Jeg tror det er samme greia, og at man ikke kan skille det ene fra det andre. Det er bare noe som er blitt moderne å gjøre. Ting henger sammen og danner en helhet. Det er ikke så enkelt at man har avdøde som hjelpere og engler til gudier eller lignende. Det avhenger av hva vi trenger, hvilken prosess vi er i, hva vi selv driver med. Dersom vi hjelper andre mennesker trenger vi kanskje sterkere hjelpere som kan hjelpe oss å være objektive, enn hvis vi er i ferd med å utvikle oss selv - og det varierer jo fra dag til dag og forskjellige perioder i livet.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg kaller dem lysvesen fordi de alltid er omgitt av lys som jeg oppfatter som klare, sterke og rene energier. Om de er mine hjelpere, ja kanskje er de det, men jeg trodde at man fikk vite det om de hadde vært hjelpere. Jeg har ikke fått vite det, men oppfatter lysvesnene som kjærlige og mektige energier. Bare jeg tenker på disse drømmene, føler jeg ro i meg og ting blir lettere for meg. Rart, det være seg om jeg skal opp til eksamen eller f. eks skal holde et foredrag. Når jeg tenker på dem, forsvinner all bekymring.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Spennende..

Innlegg av Pianisten »

Hei hei :) Jeg har veldig lyst til å få kontakt med hjelperen/e mine! Men jeg vet liksom ikke helt hvordan, og en ting jeg lurer på, er om kanskje de har prøvd å kontakte meg de siste to nettene..det er har vært lyder i dørhåndtakene mine, det er som om noen tar dørhåndaket opp og ned og opp og ned igjen..som om de skal gå inn døren, men ombestemmer seg, og ikke åpner døren..by the way, så har jeg to dører på rommet mitt. Den ene går inn til en bod, mens den andre går ut til trappenedgangen..
Det jeg EGENTLIG skulle fram til var om det går an å lage egne søkepinner, og visst det går..hvordan? Og visst en av dere vil være så snille, og bare prøve å se hjelperen/e mine..? Da hadde jeg blitt overlykkelig!:)
Takk på forhånd :)
Antall ord: 160
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maa22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 02 Jun 2007 18:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Maa22 »

wow.. klarer du virkelig å se hjelperne, Globeline? det syntes jeg er utrolig! jeg har vel altid lurt på hvem som er min hjelper, men eg redd for å prøve noe... føler det er litt skummelt. :P har hatt en opplevelse, men det er lenge siden.. det var mørkti rommet, og uansett om jeg lukket øynene eller ikke, var det et ansikt jeg så hele tiden... er ikke sikkert dette har noe med dette å gjøre, men kunne det kanskje har vært min hjelper?? og kan hjelpere snakke til oss? fordi nå nylig syntes jeg at noen sa mitt navn mens jeg lå i sengen........ og det var bare jeg der nede---
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Sorry folkens. Men det er ikke slik det virker for meg. Hadde det gjort det så ville jeg nok ikke uttalt meg i en tråd på paranormal :) for å si det slik. Jeg får det jeg får, og leter jeg etter ting som ikke kommer, da blir det bare rot og tull.

Det kommer det som skal komme. Til gjengjeld, når jeg lar være å søke etter informasjon som faktisk ikke er der, så kan jeg stole på det som kommer.

Men det blir i utgangspunktet ikke mer hjelpeseing i denne tråden, med mindre noen plutselig finner ut at de vil vise meg noe som jeg bør fortelle til en eller annen :)
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Spennende..

Innlegg av Viking-gutt »

IdaSofie skrev:Det jeg EGENTLIG skulle fram til var om det går an å lage egne søkepinner, og visst det går..hvordan?
Her står det hvordan man lager egne:
http://www.albanet.se/sokevinkelbilder.htm

Og her litt info om søkepinner:
http://www.albanet.se/sokevinkler.htm
Antall ord: 51
Bilde

For hver dag, og på alle måter, blir man bedre,bedre og bedre. Det gjelder alle!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maa22
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 02 Jun 2007 18:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Maa22 »

takk for linkene ;)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links