Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva slags beviser trenger DU?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hva slags beviser trenger DU?
Jeg tror det finnes liv på andre planeter. Har aldri opplevd noe personlig, men det virker bare logisk.
Tror også at det finnes ting her på jorda som jeg ikke er istand til å se/føle. At andre har den evnen er jeg ikke i tvil om.
Men, selv om jeg tror på dette har jeg pr dags dato aldri sett et bilde, hørt en historie eller sett en film som har fått meg til å tenke at jøss... dette er sant.
Er bilde/filmen for uklare setter jeg spørsmålstegn med hvorfor.
Er de for skarpe ser de "menneskeskapte" å redigerte ut.
Etter at vi fikk digetalt kamera å redigerings programmer er det ihvertfall vanskelig å ta noe seriøst.
Er nok en av de som må oppleve noe selv før jeg tror på det... selv om jeg i utgangspunktet tror det finnes... phu. Skjønte du den?
Tror også at det finnes ting her på jorda som jeg ikke er istand til å se/føle. At andre har den evnen er jeg ikke i tvil om.
Men, selv om jeg tror på dette har jeg pr dags dato aldri sett et bilde, hørt en historie eller sett en film som har fått meg til å tenke at jøss... dette er sant.
Etter at vi fikk digetalt kamera å redigerings programmer er det ihvertfall vanskelig å ta noe seriøst.
Er nok en av de som må oppleve noe selv før jeg tror på det... selv om jeg i utgangspunktet tror det finnes... phu. Skjønte du den?
Antall ord: 150
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Jeg også tror det finnes liv på andre planeter. Det tror jeg fordi det er så vanvittig mange planeter der ute, og ut fra det lille vi har sett rundt oss her vi er, så har vi funnet flere planeter det kunne vært grunnlag til at liv skulle kunne dannes.
Hvis det skulle dukke opp nye elementer som skulle tilsi at det er usannsynlig med liv andre steder i universet, så ville jeg akseptert dette.
Det er ingen rasjonelle grunner til å tro at det finnes sjeler, ånder, spøkelser eller andre overnaturlige ting, så det tror jeg ikke på.
Jeg trenger ikke beviser for å tro noe stemmer, jeg trenger bare sannsynlighet.
Hvis det skulle dukke opp nye elementer som skulle tilsi at det er usannsynlig med liv andre steder i universet, så ville jeg akseptert dette.
Det er ingen rasjonelle grunner til å tro at det finnes sjeler, ånder, spøkelser eller andre overnaturlige ting, så det tror jeg ikke på.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
så det er langt mer sannsynlig at det fins liv på andre planeter enn paranormale aktiviteter? det er lettere å tro på dette enn sjelen?BA. skrev:Jeg også tror det finnes liv på andre planeter. Det tror jeg fordi det er så vanvittig mange planeter der ute, og ut fra det lille vi har sett rundt oss her vi er, så har vi funnet flere planeter det kunne vært grunnlag til at liv skulle kunne dannes.
dette virker motstridende....hvor rasjonelt er det egentlig tro på "Aliens".... for 10 år siden ville folk ledd av deg BA, akkurat som du idag ler av de som tror på spøkelser....
Antall ord: 171
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Dette med sannsynlighet.Det er vel fler mennesker som hevder sjelens eksistens enn romveseners, hvis man tar i betraktning hvor mange mennesker i verden som hevder sjelens eksistens, er det ikke da en viss sannsynlighet for at den er virkelig?BA. skrev:Jeg også tror det finnes liv på andre planeter. Det tror jeg fordi det er så vanvittig mange planeter der ute, og ut fra det lille vi har sett rundt oss her vi er, så har vi funnet flere planeter det kunne vært grunnlag til at liv skulle kunne dannes.
Antall ord: 154
Hide post links |
Re: ....
green eyes skrev:Dette med sannsynlighet.Det er vel fler mennesker som hevder sjelens eksistens enn romveseners, hvis man tar i betraktning hvor mange mennesker i verden som hevder sjelens eksistens, er det ikke da en viss sannsynlighet for at den er virkelig?BA. skrev:Jeg også tror det finnes liv på andre planeter. Det tror jeg fordi det er så vanvittig mange planeter der ute, og ut fra det lille vi har sett rundt oss her vi er, så har vi funnet flere planeter det kunne vært grunnlag til at liv skulle kunne dannes.
Men vi har ikke noe bevis på at sjelen finnes. Men vi har bevis på at finnes liv I universet. IE Jorda. Og når vi betrakter hvor stort universet er, og hvor mange solsystemer det er. Og når vi finner planter som kan/kunne ha støttet liv. Så øker sansynligheten for liv I resten av universet.
Det er ikke en sannsynlighet at sjelen er virkelig. Fordi det ikke er noe bevis for det. Eller noen grunn til at den skulle ha funnes. Hva er det sjelen gjør? Hva er dens funksjon?
Bare fordi kanskje et flertall er religiøse eller spirituelle på et vis så gjør det ikke noe mer virkelig.
Antall ord: 273
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Folk ler av meg i dag også, og du gjør ditt ytterste for at de skal gjøre det.snuppedilla skrev:så det er langt mer sannsynlig at det fins liv på andre planeter enn paranormale aktiviteter? det er lettere å tro på dette enn sjelen?
dette virker motstridende....hvor rasjonelt er det egentlig tro på "Aliens".... for 10 år siden ville folk ledd av deg BA, akkurat som du idag ler av de som tror på spøkelser....
Det er overhodet ikke motstridende. Frank Drake satte opp en ligning som skal kunne gi sannsynligheten for sivilisert liv andre steder i universet. Beklageligvis vet vi ikke verdiene som skal inn i denne likningen, så vi kan ikke beregne sannsynligheten, men ut ifra røffe overslag kan vi si at sannsynligheten er stor.
For ti år siden visste vi ikke så mye om universet som vi gjør i dag. Noen av verdiene i Drakes likning har vi fått bedre overslag på enn vi hadde for ti år siden. Vi har f.eks. funnet at det har vært flytende vann på Mars, vi har funnet andre planeter med muligheter for liv.
Som sagt er det rasjonelle grunner til å tro det finnes liv andre streder, men det finnes ikke rasjonelle grunner til å tro at det finnes noen sjel.
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: ....
Sannsynlighet er ikke en demokratisk avgjørelse.green eyes skrev:Dette med sannsynlighet.Det er vel fler mennesker som hevder sjelens eksistens enn romveseners, hvis man tar i betraktning hvor mange mennesker i verden som hevder sjelens eksistens, er det ikke da en viss sannsynlighet for at den er virkelig?
Hvor mange som tror det ene eller andre endrer ikke sannsynligheten. Sannsynligheten for at Jesus eksisterte var større den gang man kunne ta på ham, men da var det bare hundretalls som kjente til hans eksistens. Nå kjenner milliarder til hans eksistens, mens nå må vi kun basere oss på evangelienes eldgamle fortellinger.
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Tja, jeg tror jeg ville hatt beviser som kunne sette spor etter seg...
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Re: Hva slags beviser trenger DU?
Visste du, at et filmsekund inneholder 24 bilder? men at vi fremdeles ikke klarer se alt av disse 24 bildene. Dersom du legger til et bilde til, så blir det sublimt. Dvs at vi ikke klarer å registrere det visuelt, men hjernen fanger det opp allikevel. Forskere kom til denne konklusjonen på 60 tallet og på 70 tallet ble ulike sublime reklamer tilført filmer. Dvs hvert 25 bilde viste en Mars sjokelade. Tester viste stor sammenheng mellom hva som ble kjøpt i kiosken i pausene.Frikadilla skrev:Jeg tror det finnes liv på andre planeter. Har aldri opplevd noe personlig, men det virker bare logisk.
Sublime budskap ble forbudt ved lov og det er ikke tillatt i dag med slik markedsføring.
Men tenk deg tilfellet hvor et lys blinker 24 ganger med gult, så et med rødt. Du vil fremdeles bare se gult.... men hjernen vil ane den røde farge....
Det er overhode ikke paranormal, men helt normalt......
Som menneske kan vi bare se et bestemt fargespekter. I ytterste skala ligger ultrafiolet.... (lysbølger).... etter dette kommer fargespekter som vi må ha tekniske hjelpemidler for å se. Det samme gjelder lydbølger....
Vi kan ikke høre en hundefløyte fordi den er utenfor vår frekvens.... men vi kan faktisk registrere den ubevisst. Ane at det er noe der... fordi vi konstant lytter og deler av lydbølgen vil være innenfor vårt register i milliontedels av et nanosekund.
Vi forutsetter alltid at alt skal være lik oss selv og naboen, men kanskje finnes det en egen verden i dette registeret som vi bare kan ane svakt med våre sanser. Kanskje er dette fysisk naturlige dyr/forhold. Men for oss paranormalt fordi vi ikke har satt det inn i en definisjonsbestemt bås.
Kanskje er synet av et spøkelse noe helt annet, en kombinasjon av luftfuktighet, lys og lyd...?
Antall ord: 449
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Eller kanskje gjenferd/spøkelser er rundt oss hele tiden, iform av energier som opererer på en frekvens vi ikke kan oppfatte bevisst? På samme måte som at noe av lyd og lys ikke oppfattes av oss uten at vi bruker spesielle hjelpemidler, må kanskje gjenferd dokumenteres ved hjelp av annet utstyr enn bare vanlige kamera og lydopptakere?storms skrev: Kanskje er synet av et spøkelse noe helt annet, en kombinasjon av luftfuktighet, lys og lyd...?
Som du sier hører vi ikke hundefløyter, men vi kan ane at noe er der. På samme måte kan det hende at det er med gjenferd; vi ser/hører dem vanligvis ikke, men innimellom bare vi føler/aner at vi ser/hører noe der, om så bare i et lite sekund... Hvem vet?
Antall ord: 137
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Eh-hmm. http://www.snopes.com/business/hidden/popcorn.aspstorms skrev:Visste du, at et filmsekund inneholder 24 bilder? men at vi fremdeles ikke klarer se alt av disse 24 bildene. Dersom du legger til et bilde til, så blir det sublimt. Dvs at vi ikke klarer å registrere det visuelt, men hjernen fanger det opp allikevel. Forskere kom til denne konklusjonen på 60 tallet og på 70 tallet ble ulike sublime reklamer tilført filmer. Dvs hvert 25 bilde viste en Mars sjokelade. Tester viste stor sammenheng mellom hva som ble kjøpt i kiosken i pausene.
Sublime budskap ble forbudt ved lov og det er ikke tillatt i dag med slik markedsføring.
Men tenk deg tilfellet hvor et lys blinker 24 ganger med gult, så et med rødt. Du vil fremdeles bare se gult.... men hjernen vil ane den røde farge....
Det er overhode ikke paranormal, men helt normalt......
Som menneske kan vi bare se et bestemt fargespekter. I ytterste skala ligger ultrafiolet.... (lysbølger).... etter dette kommer fargespekter som vi må ha tekniske hjelpemidler for å se. Det samme gjelder lydbølger....
Vi kan ikke høre en hundefløyte fordi den er utenfor vår frekvens.... men vi kan faktisk registrere den ubevisst. Ane at det er noe der... fordi vi konstant lytter og deler av lydbølgen vil være innenfor vårt register i milliontedels av et nanosekund.
Vi forutsetter alltid at alt skal være lik oss selv og naboen, men kanskje finnes det en egen verden i dette registeret som vi bare kan ane svakt med våre sanser. Kanskje er dette fysisk naturlige dyr/forhold. Men for oss paranormalt fordi vi ikke har satt det inn i en definisjonsbestemt bås.
Kanskje er synet av et spøkelse noe helt annet, en kombinasjon av luftfuktighet, lys og lyd...?
Jeg antar dette er hva du tenker på.
Kan trommehinnen registrere raskere frekvenserenn 20 000 Hz? Jeg trodde faktisk det var deen som ble mindre elastisk med årene, og derfor eldre ikke hører så høye frekvenser lengre.
Antall ord: 348
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Ja BA, det var denne formen for sublim-markedsføring jeg tenkte på.
En annen variant er bruk av et og samme ord flere ganger i en lengre tekst....
Selvsagt er det mye diskusjoner om emnet...
Men la oss si det på en annen måte.. du ser noe så raskt at du ikke kan si helt sikkert hva det var.... Har du sett det? Ja eller nei...
Regresjonshypnose blir ofte brukt i etterforskninsgsammenheng for å fremkalle bilder og se disse en gang til. Om du skjønner vinklingen min.
Om du tar et bilde med et 8 mb digitalkamera, så inneholder det så mye informasjon at du ikke se det om det er i 10x10 cm. Men om du blåser det opp til 1x1 meter.....
Hjernen fyller også ut manglende informasjon som en raid harddisk, men hva er det faktiske manglende bit?
Noen her hadde en link til et bilde som var invert, når du snudde det i ulike vinkler fikk du fantastiske bilder, men det var fremdeles en helt definert enhet.... (et bilde av et ansikt i invert)
Poenget mitt er at mye kanskje kan forklares helt logisk.
StormS;)
Men la oss si det på en annen måte.. du ser noe så raskt at du ikke kan si helt sikkert hva det var.... Har du sett det? Ja eller nei...
Regresjonshypnose blir ofte brukt i etterforskninsgsammenheng for å fremkalle bilder og se disse en gang til. Om du skjønner vinklingen min.
Om du tar et bilde med et 8 mb digitalkamera, så inneholder det så mye informasjon at du ikke se det om det er i 10x10 cm. Men om du blåser det opp til 1x1 meter.....
Hjernen fyller også ut manglende informasjon som en raid harddisk, men hva er det faktiske manglende bit?
Noen her hadde en link til et bilde som var invert, når du snudde det i ulike vinkler fikk du fantastiske bilder, men det var fremdeles en helt definert enhet.... (et bilde av et ansikt i invert)
StormS;)
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jo, jeg skjønte jo det ut fra resten av innlegget, men slik jeg forstår det brukte du et ugyldig argument for en riktig konklusjon.storms skrev:Ja BA, det var denne formen for sublim-markedsføring jeg tenkte på.
StormS;)
Denne reklamen var visst virkningsløs, men man kan oppfatte mye som man ikke er klar over, og dette kan gi merkelige opplevelser.
Antall ord: 243
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Ja, særlig når en skal legge seg om kvelden....
Antall ord: 11
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Hecate skrev:Ja, særlig når en skal legge seg om kvelden....
Antall ord: 13
Hide post links |