Frikadilla skrev:Jeg tror det finnes liv på andre planeter. Har aldri opplevd noe personlig, men det virker bare logisk.
Tror også at det finnes ting her på jorda som jeg ikke er istand til å se/føle. At andre har den evnen er jeg ikke i tvil om.
Men, selv om jeg tror på dette har jeg pr dags dato aldri sett et bilde, hørt en historie eller sett en film som har fått meg til å tenke at jøss... dette er sant.
Er bilde/filmen for uklare setter jeg spørsmålstegn med hvorfor.
Er de for skarpe ser de "menneskeskapte" å redigerte ut.
Etter at vi fikk digetalt kamera å redigerings programmer er det ihvertfall vanskelig å ta noe seriøst.
Er nok en av de som må oppleve noe selv før jeg tror på det... selv om jeg i utgangspunktet tror det finnes... phu. Skjønte du den?
![Tongue out :mozilla_tongue:](./images/smilies/mozilla_tongueout.png)
Visste du, at et filmsekund inneholder 24 bilder? men at vi fremdeles ikke klarer se alt av disse 24 bildene. Dersom du legger til et bilde til, så blir det sublimt. Dvs at vi ikke klarer å registrere det visuelt, men hjernen fanger det opp allikevel. Forskere kom til denne konklusjonen på 60 tallet og på 70 tallet ble ulike sublime reklamer tilført filmer. Dvs hvert 25 bilde viste en Mars sjokelade. Tester viste stor sammenheng mellom hva som ble kjøpt i kiosken i pausene.
Sublime budskap ble forbudt ved lov og det er ikke tillatt i dag med slik markedsføring.
Men tenk deg tilfellet hvor et lys blinker 24 ganger med gult, så et med rødt. Du vil fremdeles bare se gult.... men hjernen vil ane den røde farge....
Det er overhode ikke paranormal, men helt normalt......
Som menneske kan vi bare se et bestemt fargespekter. I ytterste skala ligger ultrafiolet.... (lysbølger).... etter dette kommer fargespekter som vi må ha tekniske hjelpemidler for å se. Det samme gjelder lydbølger....
Vi kan ikke høre en hundefløyte fordi den er utenfor vår frekvens.... men vi kan faktisk registrere den ubevisst. Ane at det er noe der... fordi vi konstant lytter og deler av lydbølgen vil være innenfor vårt register i milliontedels av et nanosekund.
Vi forutsetter alltid at alt skal være lik oss selv og naboen, men kanskje finnes det en egen verden i dette registeret som vi bare kan ane svakt med våre sanser. Kanskje er dette fysisk naturlige dyr/forhold. Men for oss paranormalt fordi vi ikke har satt det inn i en definisjonsbestemt bås.
Kanskje er synet av et spøkelse noe helt annet, en kombinasjon av luftfuktighet, lys og lyd...?