Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Reinkarnation statskontrolleres (?)
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2006 21:46
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Danmark
Reinkarnation statskontrolleres (?)
Tibets 'levende buddhaer' må ikke længere lade sig genføde uden tilladelse fra Kinas regering.
De nye regler træder i kraft 1. september og dikterer, at levende buddhaer ('tulkuer') skal indsende en ansøgning til de kinesiske myndigheder om at blive genfødt.
Hvis de undlader at gøre det, er deres reinkarnation ulovlig. Reglerne er 'et vigtigt skridt for at regulere håndteringen af levende buddhaer', skriver det statskontrollerede nyhedsbureau Xinhua.
Kinas kommunistparti er officielt ateistisk, men udøver ikke desto mindre streng kontrol med den tibetanske buddhisme og andre religioner.
I Tibet er de inkarnerede lamaer centrale skikkelser med stor indflydelse, som lader sig genføde igen og igen for at indtage deres positioner fra tidligere liv. De højtstående lamaer genfødes i skikkelse af drengebørn, der først skal identificeres og siden godkendes som ægte reinkarnationer. Myndigheden til at afgøre, hvem der er den sande reinkarnation, giver i sagens natur betydelig magt.
Hmmmmmmmmmmmmmm????
De nye regler træder i kraft 1. september og dikterer, at levende buddhaer ('tulkuer') skal indsende en ansøgning til de kinesiske myndigheder om at blive genfødt.
Hvis de undlader at gøre det, er deres reinkarnation ulovlig. Reglerne er 'et vigtigt skridt for at regulere håndteringen af levende buddhaer', skriver det statskontrollerede nyhedsbureau Xinhua.
Kinas kommunistparti er officielt ateistisk, men udøver ikke desto mindre streng kontrol med den tibetanske buddhisme og andre religioner.
I Tibet er de inkarnerede lamaer centrale skikkelser med stor indflydelse, som lader sig genføde igen og igen for at indtage deres positioner fra tidligere liv. De højtstående lamaer genfødes i skikkelse af drengebørn, der først skal identificeres og siden godkendes som ægte reinkarnationer. Myndigheden til at afgøre, hvem der er den sande reinkarnation, giver i sagens natur betydelig magt.
Hmmmmmmmmmmmmmm????
Antall ord: 162
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jan 2005 16:05
- 19
Ehm såpass ja Og hvordan tenker myndighetene å kontrollere at disse buddhaene ikke reinkarneres?
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
De har litt av en utfordring der...
Likte hjemmesiden din, ThomasH. :mozilla_smile:
Likte hjemmesiden din, ThomasH. :mozilla_smile:
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Hehe, jeg tror de tar seg både vann over hodet, og kjeften for full med å komme med slike retningslinjer !
Reinkarnasjon kan ikke styres av jordiske myndigheter, - DA ville det blitt "sirkus" . . .
Tror det er helt andre "reguleringer" som ligger bak reinkarnasjon, det hele foregår på åndelig plan.
mvh Asbjørn.
Reinkarnasjon kan ikke styres av jordiske myndigheter, - DA ville det blitt "sirkus" . . .
Tror det er helt andre "reguleringer" som ligger bak reinkarnasjon, det hele foregår på åndelig plan.
mvh Asbjørn.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Ja, dette var jo interessant...
At til og med myndighetene skal avgjøre om det er en ekte reinkarnasjon samt hvem det er reinkarnasjon av. Det er jo ganske imponerende, mon tro hvordan de gjør det?
Det jeg lurer mest på egentlig er om disse levende buddhane følger disse retningslinjene, eller om de egentlig driter i om de må ha tillatelse fra myndighetene til noe slikt
At til og med myndighetene skal avgjøre om det er en ekte reinkarnasjon samt hvem det er reinkarnasjon av. Det er jo ganske imponerende, mon tro hvordan de gjør det?
Det jeg lurer mest på egentlig er om disse levende buddhane følger disse retningslinjene, eller om de egentlig driter i om de må ha tillatelse fra myndighetene til noe slikt
Antall ord: 68
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Reinkarnation statskontrolleres (?)
Wow, så interessant.
Dette vil jo si at de kinesiske myndighetene faktisk anerkjenner reinkarnasjon som noe reelt. Og det er jo bra!
Dette vil jo si at de kinesiske myndighetene faktisk anerkjenner reinkarnasjon som noe reelt. Og det er jo bra!
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Hehe. Fint bilde foresten.
Ja, den mennesklige natur. Vi hater og ikke kunne kontrollere allt. Det er så pyton.
Tror ikke den Norske staten heller hadde gått av veien for og sette seg over både Gud og Hvermansen, bokstavelig talt, om de bare kunne.
De hater og ikke kunne eie sannheten.
Som drillsersjanten i filmen full metal jacket sa til rekruttene sin,. Dere får ikke drite uten tilatelse, ja dere får ikke dø engang uten tilatelse.
Klart det irriterer og ikke ha kontroll over allt.
Det er jo som man sier over, litt rart dette til og komme fra en helt ateistisk regjering.
Ja, den mennesklige natur. Vi hater og ikke kunne kontrollere allt. Det er så pyton.
Tror ikke den Norske staten heller hadde gått av veien for og sette seg over både Gud og Hvermansen, bokstavelig talt, om de bare kunne.
De hater og ikke kunne eie sannheten.
Som drillsersjanten i filmen full metal jacket sa til rekruttene sin,. Dere får ikke drite uten tilatelse, ja dere får ikke dø engang uten tilatelse.
Klart det irriterer og ikke ha kontroll over allt.
Det er jo som man sier over, litt rart dette til og komme fra en helt ateistisk regjering.
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hej !
Principielt mener jeg det er forkert at tage patent på noget, som vedrører "universets love" - eller hvordan nu tingene hænger sammen ?
Livets store spørgsmål som: "hvad er meningen med livet ?" - "hvad sker der når vi dør?"
Men det ved Kineserne - eller deres regering - så udemærket.....hahahahaha """
- Jeg fandt bare denne artikel ulidelig morsom, men samtidig med fuld respekt for, at der rent faktisk foregå noget i andre folkeslag, som vi "vesterlændige" har svært ved at forhold os til !
Mvh.
Thomas
www.paranormal-efterforskning.dk
Principielt mener jeg det er forkert at tage patent på noget, som vedrører "universets love" - eller hvordan nu tingene hænger sammen ?
Livets store spørgsmål som: "hvad er meningen med livet ?" - "hvad sker der når vi dør?"
Men det ved Kineserne - eller deres regering - så udemærket.....hahahahaha """
- Jeg fandt bare denne artikel ulidelig morsom, men samtidig med fuld respekt for, at der rent faktisk foregå noget i andre folkeslag, som vi "vesterlændige" har svært ved at forhold os til !
Mvh.
Thomas
www.paranormal-efterforskning.dk
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
"Hecate":....... TAK for din konstruktive kritik af min hjemmeside ! :mozilla_laughing:
"Metodisten":......Ja, sådan ser jeg altså bare ud - og kan IKKE gøre for det! :mozilla_cool:
Mvh.
Thomas
"Metodisten":......Ja, sådan ser jeg altså bare ud - og kan IKKE gøre for det! :mozilla_cool:
Mvh.
Thomas
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Dette høres ut som typiske kommunistiske grep mot religiøs ufoldelse hvis den har elementer som kan true det kommunistiske styresettet i et land. Mer for at det skal virke dempende og kontrollerende enn at de som skaper slike regler virkelig tror det har noen fuksjon, også kan man jo forsikre seg om i etterkant at et menneske som påstår seg reinkarnert fra et tidligere menneske som haddeåndelig verdi, betydning etc ikke skal bli en trussel eller opponent til politiske makten...For loven sier så
Dette høres for meg ut som makt/avmakt og politisk taktikk he he
Dette høres for meg ut som makt/avmakt og politisk taktikk he he
Antall ord: 103
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
Hvor fant du artikkelen hen da?
Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
- Har takket: 1 gang
Ja, det var ikke sarkastisk ment om bildet. Det er kraftfullt og bra.Thomas H skrev:"Hecate":....... TAK for din konstruktive kritik af min hjemmeside ! :mozilla_laughing:
Mvh.
Thomas
Jeg ungår bilder. Heiser bare sjørøverflagget i stedet.
Hjemmesiden din ser kjempekul ut. Skal lese litt der nå.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg fandt artiklen i dagens avis her i DK "Ekstrabladet"skeptikeren skrev:Hvor fant du artikkelen hen da?
www.eb.dk
SNUPPEDILLA: Jeg kan KUN være enig med dig - skønt beslutningen fra kommunistisk side om denne form (endnu een) for statskontrol over frie mennesker, befinder sig på et plan jeg har stor foragt overfor !
METODISTEN: - jeg forstod dig godt.....hahahahaha ! - og takker for opmærksomheden !
Mvh
Thomas.
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2006 00:18
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg tror de rett og slett forbyr å gjennomføre ritualet de bruker til å finne den nye reinkarnerte ungen uten tillatelse fra Beijing.zind skrev:Ja, dette var jo interessant...
At de levende buddhaene har kontroll på om de skal reinkarneres tviler jeg personlig på, men det skal bli interessant å se hva som skjer noen få år etter den nåværende levende buddhaens død om ikke han får tillatelsen sin.
Antall ord: 135
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17