Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnation statskontrolleres (?)

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2006 21:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark

Reinkarnation statskontrolleres (?)

Innlegg av Thomas H »

Tibets 'levende buddhaer' må ikke længere lade sig genføde uden tilladelse fra Kinas regering.

De nye regler træder i kraft 1. september og dikterer, at levende buddhaer ('tulkuer') skal indsende en ansøgning til de kinesiske myndigheder om at blive genfødt.

Hvis de undlader at gøre det, er deres reinkarnation ulovlig. Reglerne er 'et vigtigt skridt for at regulere håndteringen af levende buddhaer', skriver det statskontrollerede nyhedsbureau Xinhua.

Kinas kommunistparti er officielt ateistisk, men udøver ikke desto mindre streng kontrol med den tibetanske buddhisme og andre religioner.

I Tibet er de inkarnerede lamaer centrale skikkelser med stor indflydelse, som lader sig genføde igen og igen for at indtage deres positioner fra tidligere liv. De højtstående lamaer genfødes i skikkelse af drengebørn, der først skal identificeres og siden godkendes som ægte reinkarnationer. Myndigheden til at afgøre, hvem der er den sande reinkarnation, giver i sagens natur betydelig magt.

Hmmmmmmmmmmmmmm???? :mozilla_undecided:
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Ehm såpass ja :) Og hvordan tenker myndighetene å kontrollere at disse buddhaene ikke reinkarneres?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

De har litt av en utfordring der...
Likte hjemmesiden din, ThomasH. :mozilla_smile:
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hehe, jeg tror de tar seg både vann over hodet, og kjeften for full med å komme med slike retningslinjer !

Reinkarnasjon kan ikke styres av jordiske myndigheter, - DA ville det blitt "sirkus" . . .

Tror det er helt andre "reguleringer" som ligger bak reinkarnasjon, det hele foregår på åndelig plan.

mvh Asbjørn.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ja, dette var jo interessant...
At til og med myndighetene skal avgjøre om det er en ekte reinkarnasjon samt hvem det er reinkarnasjon av. Det er jo ganske imponerende, mon tro hvordan de gjør det? :mozilla_undecided:

Det jeg lurer mest på egentlig er om disse levende buddhane følger disse retningslinjene, eller om de egentlig driter i om de må ha tillatelse fra myndighetene til noe slikt
Antall ord: 68
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Reinkarnation statskontrolleres (?)

Innlegg av jon blund »

Wow, så interessant.

Dette vil jo si at de kinesiske myndighetene faktisk anerkjenner reinkarnasjon som noe reelt. Og det er jo bra!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hehe. Fint bilde foresten.

Ja, den mennesklige natur. Vi hater og ikke kunne kontrollere allt. Det er så pyton.
Tror ikke den Norske staten heller hadde gått av veien for og sette seg over både Gud og Hvermansen, bokstavelig talt, om de bare kunne.
De hater og ikke kunne eie sannheten.

Som drillsersjanten i filmen full metal jacket sa til rekruttene sin,. Dere får ikke drite uten tilatelse, ja dere får ikke dø engang uten tilatelse.

Klart det irriterer og ikke ha kontroll over allt.
Det er jo som man sier over, litt rart dette til og komme fra en helt ateistisk regjering.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

Hej !

Principielt mener jeg det er forkert at tage patent på noget, som vedrører "universets love" - eller hvordan nu tingene hænger sammen ?
Livets store spørgsmål som: "hvad er meningen med livet ?" - "hvad sker der når vi dør?"

Men det ved Kineserne - eller deres regering - så udemærket.....hahahahaha """ :D
- Jeg fandt bare denne artikel ulidelig morsom, men samtidig med fuld respekt for, at der rent faktisk foregå noget i andre folkeslag, som vi "vesterlændige" har svært ved at forhold os til !

Mvh.
Thomas
www.paranormal-efterforskning.dk
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

"Hecate":....... TAK for din konstruktive kritik af min hjemmeside ! :mozilla_laughing:

"Metodisten":......Ja, sådan ser jeg altså bare ud - og kan IKKE gøre for det! :mozilla_cool:

Mvh.
Thomas
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Dette høres ut som typiske kommunistiske grep mot religiøs ufoldelse hvis den har elementer som kan true det kommunistiske styresettet i et land. Mer for at det skal virke dempende og kontrollerende enn at de som skaper slike regler virkelig tror det har noen fuksjon, også kan man jo forsikre seg om i etterkant at et menneske som påstår seg reinkarnert fra et tidligere menneske som haddeåndelig verdi, betydning etc ikke skal bli en trussel eller opponent til politiske makten...For loven sier så :mozilla_tongue:

Dette høres for meg ut som makt/avmakt og politisk taktikk he he :D
Antall ord: 103
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Hvor fant du artikkelen hen da?
Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Thomas H skrev:"Hecate":....... TAK for din konstruktive kritik af min hjemmeside ! :mozilla_laughing:

"Metodisten":......Ja, sådan ser jeg altså bare ud - og kan IKKE gøre for det! :mozilla_cool:

Mvh.
Thomas
Ja, det var ikke sarkastisk ment om bildet. Det er kraftfullt og bra.
Jeg ungår bilder. Heiser bare sjørøverflagget i stedet.

Hjemmesiden din ser kjempekul ut. Skal lese litt der nå.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thomas H
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Thomas H »

skeptikeren skrev:Hvor fant du artikkelen hen da?
Jeg fandt artiklen i dagens avis her i DK "Ekstrabladet"
www.eb.dk

SNUPPEDILLA: Jeg kan KUN være enig med dig - skønt beslutningen fra kommunistisk side om denne form (endnu een) for statskontrol over frie mennesker, befinder sig på et plan jeg har stor foragt overfor !

METODISTEN: :D - jeg forstod dig godt.....hahahahaha ! - og takker for opmærksomheden !

Mvh
Thomas.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2006 00:18
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

zind skrev:Ja, dette var jo interessant...
At til og med myndighetene skal avgjøre om det er en ekte reinkarnasjon samt hvem det er reinkarnasjon av. Det er jo ganske imponerende, mon tro hvordan de gjør det? :mozilla_undecided:

Det jeg lurer mest på egentlig er om disse levende buddhane følger disse retningslinjene, eller om de egentlig driter i om de må ha tillatelse fra myndighetene til noe slikt
Jeg tror de rett og slett forbyr å gjennomføre ritualet de bruker til å finne den nye reinkarnerte ungen uten tillatelse fra Beijing.

At de levende buddhaene har kontroll på om de skal reinkarneres tviler jeg personlig på, men det skal bli interessant å se hva som skjer noen få år etter den nåværende levende buddhaens død om ikke han får tillatelsen sin.
Antall ord: 135
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Her er en liten gutt som ikke spurte noen...

http://uk.youtube.com/watch?v=_EWwzFwUOxA
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links