Drømmer, NDO & ut av kroppendøden forutbestemt?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

livingdeaddoll skrev:jaha, nå skjønner jeg bedre hva du mener appelsin. jo det er klart det at det bevisste jeget har noe å si for livet vi lever nå og alle de forskjellige valgene vi tar. men tror du at hvis man skjener ut altformye fra "planen" at man blir satt på rett spor igjen, om ikke frivillig så kan man bli tvunget fordi livssituasjonen forandrer seg på en eller annen måte? uff, livet hadde vært så mye lettere hvis man visste hva meningen med dette livet var, og hvilke valg som var riktige.
Ja, sjelen har nok sine knep til å få oss på rett kjør.
Antall ord: 109
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

livingdeaddoll skrev:men går det virkelig ann å utsette døden, hvis den er forutbestemt? går det ann å leve på lånt tid? kan et menneskes vilje og stahet få døden til å vente?
Du kan jo prøve hvor langt du kommer med din stahet: Ta en bøtte og fyll den med vann. Så stikker du hodet nedi vannet og av ren stahet holder du det under til du drukner.
Greier du ikke? Velkommen tilbake da..

Et levende vesen stritter imot døden så lenge det har krefter og muligheter til det. Dette er det ingen tvil om overhodet.
Om det finnes mulighet for å utsette døden i sekunder, minutter eller whatever er det ingen som lever som vet. Dette er lettest forklart med at dødsøyeblikket for et individ aldri kan leses om i avisen på forhånd. Bestandig i ettertid..

Dine antakelser om denne damens utsettelse av døden er akkurat det: Antakelser.
Antall ord: 159
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Jeg tror døden er forutbestemt før vi kommer inn i denne verden. Å prøve å holde igjen eller lure døden tror jeg ikke går ann. Når siste sandkornet treffer bunnen av glasset så er dette livet over
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Nostradamus2 skrev: Du kan jo prøve hvor langt du kommer med din stahet: Ta en bøtte og fyll den med vann. Så stikker du hodet nedi vannet og av ren stahet holder du det under til du drukner.
Greier du ikke? Velkommen tilbake da..

Et levende vesen stritter imot døden så lenge det har krefter og muligheter til det. Dette er det ingen tvil om overhodet.
Om det finnes mulighet for å utsette døden i sekunder, minutter eller whatever er det ingen som lever som vet. Dette er lettest forklart med at dødsøyeblikket for et individ aldri kan leses om i avisen på forhånd. Bestandig i ettertid..

Dine antakelser om denne damens utsettelse av døden er akkurat det: Antakelser.
vel nå har jeg ikke tenkt til å ta livet mitt akkurat i dag da, så får spare det vann i bøtte trikset ditt til en annen dag.. du skriver at et levende vesen stritter imot døden så lenge det har krefter og mulighet til det, har du hørt om selvmord? eller om personer som er så deprimerte at de bare legger seg i sin egen seng for å dø? så litt tvil er jo det om det.

antakelser og antakelser, jeg skrev dette for å høre andres meninger om det jeg skrev. ser du ikke at jeg har brukt endel spm. tegn i teksten jeg skrev? åj, det var det en til, ser du? ser du? har ikke hevdet på noen måte at jeg har et fasit svar på noe som helst, liker bare å høre hva andre tror om forskjellige ting.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2004 00:30
20
Lokalisering: Østfold, Halden

...

Innlegg av sahara »

livingdeaddoll skrev:men hvis du tror at våre valg bestemmer når vi dør, hvordan forklarer du et spebarns død? han har vel ikke hatt så msnge valg i livet enda...
Det er da ikke snakk om dette barnet, men menneskene rundt, da er det DE som lærer noe av hendelsen. Vi er alle her for å lære, og å lære bort.
Antall ord: 66
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jeg tror livet vårt til en viss grad er forutbestemt, at døden er bestemt sånn ca på forhånd. Det er mennesker som havner i ulykker hvor dem ikke skulle greid overleve, men som overlever og lever videre, ikke til å tro (det var neppe deres tur enda), og det er også mennesker som dør så til de grader usannsynligt uflaksaktig, liksom. Det var meningen. jeg tror at i hovedtrekk er det meste bestemt. Du skal få et liv med sånne og sånne trekk, lære dette og dette, og vil dø gammel av ditt og datt, liksom. jeg tror man kan velge små stier selv underveis og ta retninger som man velger selv, men hovedpoenget er bestemt på forut. Om døden ikke er bestemt i form av dato og klokkeslett, er den bestemt av hendelse i en ca tid.
TROR JEG
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Re: ...

Innlegg av livingdeaddoll »

sahara skrev: Det er da ikke snakk om dette barnet, men menneskene rundt, da er det DE som lærer noe av hendelsen. Vi er alle her for å lære, og å lære bort.
aha, jeg skjønner :)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Nei...MEN!

Innlegg av sahara »

..
Sist redigert av sahara på 03 Aug 2007 03:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av sahara »

Trodde jeg ikke hadde svart, derfor blank melding.. :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

neeeeeeei. det tror jeg ikke den er.
Antall ord: 7
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

freespirit skrev:neeeeeeei. det tror jeg ikke den er.
Er ikke døden forutbestemt? Hvorfor dør vi da?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)

Innlegg av freespirit »

kraBat skrev:

haha!! Morsom du :mozilla_tongue: Ja, alle skal vi dø. Men jeg tror ikke at jeg er dømt til å dø på en måte og du på en annen..
Antall ord: 49
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Alva26 skrev:Jeg tror livet vårt til en viss grad er forutbestemt, at døden er bestemt sånn ca på forhånd. Det er mennesker som havner i ulykker hvor dem ikke skulle greid overleve, men som overlever og lever videre, ikke til å tro (det var neppe deres tur enda), og det er også mennesker som dør så til de grader usannsynligt uflaksaktig, liksom. Det var meningen. jeg tror at i hovedtrekk er det meste bestemt. Du skal få et liv med sånne og sånne trekk, lære dette og dette, og vil dø gammel av ditt og datt, liksom. jeg tror man kan velge små stier selv underveis og ta retninger som man velger selv, men hovedpoenget er bestemt på forut. Om døden ikke er bestemt i form av dato og klokkeslett, er den bestemt av hendelse i en ca tid.
TROR JEG
Faktisk helt enig, vi vil dra herfra når vi har oppnåd det vi skal gjøre i dette livet, og du selv setter lista høyt elr lavt. Tid må vi bare se helt bort ifra, det hele er en prosses, døden i seg selv er derimot et mer intresangt spørsmål!
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

kraBat skrev:
Allt åldras här på vår planet.
Träd, växter, djur och människor.
Det finns cykler som styr det mesta. Du har cykler i universum och
du har cykler i DNA. Rna vandrar utefter din livsklocka och så länge
du äter rätt och inte råkar ut för oförutsedda händelser går klockan
vidare.

En del bär på arvsmassa där det ligger ett högt värde på ärftliga sjukdomar.
För att motverka detta väljer vi ofta en livskamrat långt utanför släktledet.
Då blandas era genetiska egenskaper och en helt ny individ skapas och med lite
tur kommer det nya barnet att leva sitt liv friktionsfritt.(än har vi inte kartlagt
hela den genetiska koden).

För att förstå hur bla. chock och stress kan orsaka störningar i livsklockan som då
kan utlösa en sjukdom, kan man studera fraktalers förlopp där en oförusedd
händelse leder till ett annorlunda mönster/utseende.

Lär känna din kropp och ha ett sunt näringsintag med harmoniska inslag i ditt liv.
Större händelser/planer kan du med fördel bearbeta i tanken gärna med en
kompletering sblid av ett "mind map". Mind mapen kan med fördel ritas upp som ett träd med hela rotsystemet och utan lövverk. Hjärnan känner då igen sig där grenverket
resp. rotverket svarar för de båda hjärnhalvorna.

För mig har det alltid fungerat bra där jag ritar upp alternativa lösningar i trädet.
Går inte det ena så prövar jag nästa o.sv.

Du är själv herre över din kropp och alla är unika.
Var rädd om dig och lev i harmoni med omgivningen. :mozilla_wink:

VIH
Antall ord: 332
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lea Victoria
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2007 14:20
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Lea Victoria »

kraBat skrev:
Alva26 skrev:Jeg tror livet vårt til en viss grad er forutbestemt, at døden er bestemt sånn ca på forhånd. Det er mennesker som havner i ulykker hvor dem ikke skulle greid overleve, men som overlever og lever videre, ikke til å tro (det var neppe deres tur enda), og det er også mennesker som dør så til de grader usannsynligt uflaksaktig, liksom. Det var meningen. jeg tror at i hovedtrekk er det meste bestemt. Du skal få et liv med sånne og sånne trekk, lære dette og dette, og vil dø gammel av ditt og datt, liksom. jeg tror man kan velge små stier selv underveis og ta retninger som man velger selv, men hovedpoenget er bestemt på forut. Om døden ikke er bestemt i form av dato og klokkeslett, er den bestemt av hendelse i en ca tid.
TROR JEG
Faktisk helt enig, vi vil dra herfra når vi har oppnåd det vi skal gjøre i dette livet, og du selv setter lista høyt elr lavt. Tid må vi bare se helt bort ifra, det hele er en prosses, døden i seg selv er derimot et mer intresangt spørsmål!
Enig jeg og :mozilla_tongue:
Antall ord: 211
" I will alway miss you,
I know you're looking down at me,
I will do you proud of me,
I swear..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links