Drømmer, NDO & ut av kroppenLiv etter døden?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Skeptikere vil kansje forklare det med ulike tilstander. Til og med søvnparalyse blir brukt.
Du kan jo spørre BA & co hva de tror. Hallusinasjoner ? Oksygenmangel til hjernen ?
De av oss som har lest en del om NDOèr, eller enda bedre, de som skulle hatt en selv, vet att det er allt for mange faktorer og talløse tråder som ikke er i nærheten av og kunne forklares klinisk slik.
Men her er det alltså ulike oppfatninger. Hvilket i seg er greit.

Du trenger ikke gå lenger en til forumet her for å se lignende.

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... highlight=

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... highlight=
Siden du har trukket meg inn i debatten her, så kan jeg anbefale den andre lenken din her. https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 125#213125
Der synes jeg at jeg kommenterte saken ganske bra. Synd at argumentene ikke ble fulgt opp, men at det heller ble fokusert på min person i oppfølgingen der.

Ellers så har jo Penn & Teller laget en sak om akkurat NDO. http://youtube.com/watch?v=714AS39CQ_I Der viser de hvordan man kan fremkalle NDO, og det viser da også en sannsynlig årsak til en del NDO'er.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg håper det er greit att jeg refererer til deg av og til ?
Det betyr jo bare att det du sier har en vekt.
Jeg er enig med deg att de fleste NDOèr og spøkelseshistorier sikkert har en enkel forklaring.
Men som mannen i filmen du refererer til , Penn og Tellers sier , så sier en att de som ikke tror er ikke bedre en de som har gjort seg opp en bastent mening og faktisk tror dette er metafysisk noe "paranormalt" på så lite grunnlag.
Jeg er enig med ham.

Att jagerpiloter forteller om opplevelser som de mener ligner de som er beskrevet som NDO føyer seg inn i det vi vet, at det er store belastninger som operasjoner eller blodtap f.eks som kan forårsake disse fenomenene. Hva det nå er.
Så har vi en brautende Amerikaner som greit konkluderer med att da er allt bare tull, siden piloter kan få lignende i sentrifugen.

For det første fortalte de i filmen om en lysende korridor. En var høyt oppe i rommet.
Jeg syns disse er litt spinkle til NDOèr og være.
For de andre, hvem er helt sikker på att dette ikke kan være ekte NDOèr ?
Det er en stor påkjenning og være i den sentrifugen, og hvem vet nok til å si hvor mye som skal til og utløse en ekte NDO ?

Det er ikke den store masse med uregjerelige spøkelseshistorier som skal få diktere en konklusjon ang. det paranormale. Det er, la oss kalle det, "kvalitetstilfellene" vi må se på. Det er ikke så mange av dem der dokumentasjonen er god.
Hadde jeg tatt en konklusjon i den ene eller den andre rettningen, hadde jeg ikke hatt behov for og diskutere på forumet her.

En annen link er den om Pamela Reynolds.
Der ser man hvor ulikt man tenker. Det virker att for deg så du syns du har dokumentert godt mot att det var noe sært.
Pamela beskrev med gjentapede øyne og kroppen nedkjølt til døden nær hvordan operasjonsromet var rigget opp, rekkefølgen allt skjedde i, og hun beskrev ett nytt bor/sag som ble brukt, til da ukjent selv for de fleste kirurger.
Hennes første undersøkende kirurg måtte få ett bilde faxet til seg for og se om Pamela beskrev det riktigt. Han hadde ikke sett et slikt før.
Hun beskrev operasjonen som utviklet seg noe uvanlig. Hvor mange det var tillstede og hva de ulike gjorde.Om att de måtte ta blod fra bena siden de vanlige blodlårene ikke ga blod i hennes ekstreme nedkjølte tilstand.

Hun avslutter interesant nok med at, "døden er verdens største løgn".

.
Jeg syns saken om Pamela er interesant og den mangler helt en rasjonel forklaring til dags dato.

Jeg er enig med mannen i Penn & tellers video, at det er like dumt og bestemme seg for ikke og tro, som det er og bastant tro, på så lite grunnlag.
Dette er vi ikke ferdige med.
Antall ord: 516

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Jeg håper det er greit att jeg refererer til deg av og til ?
Jada, men av og til kan det være greit å bli informert. :)
Jeg er enig med deg att de fleste NDOèr og spøkelseshistorier sikkert har en enkel forklaring.
Men som mannen i filmen du refererer til , Penn og Tellers sier , så sier en att de som ikke tror er ikke bedre en de som har gjort seg opp en bastent mening og faktisk tror dette er metafysisk noe "paranormalt" på så lite grunnlag.
Jeg er enig med ham.
Der er jeg helt uenig. Ikke i om personen er bedre eller ikke, men om tankerekken er bedre eller ikke. Den som gjør seg opp en bastant mening utelukker nemlig alle andre muligheter. Både de sannsynlige og de usannsynlige. Den som ikke tror er derimot åpen for muligheter, og kan vurdere deres sannsynlighet uavhengig av tidligere tro.
Att jagerpiloter forteller om opplevelser som de mener ligner de som er beskrevet som NDO føyer seg inn i det vi vet, at det er store belastninger som operasjoner eller blodtap f.eks som kan forårsake disse fenomenene. Hva det nå er.
Så har vi en brautende Amerikaner som greit konkluderer med att da er allt bare tull, siden piloter kan få lignende i sentrifugen.
Hehe, denne brautende amerikaneren, er det Penn Jilette du tenker på? Ja, så lenge vi kan reprodusere NDO i sentrifugen, så er det sannsynlig at det har sammenheng.
For det første fortalte de i filmen om en lysende korridor. En var høyt oppe i rommet.
Det er en stor påkjenning og være i den sentrifugen, og hvem vet nok til å si hvor mye som skal til og utløse en ekte NDO ?
Dette er gjengangere i NDO'er. Tunnell med lys i enden er noe vi ofte hører om.
Det er ikke den store masse med uregjerelige spøkelseshistorier som skal få diktere en konklusjon ang. det paranormale. Det er, la oss kalle det, "kvalitetstilfellene" vi må se på. Det er ikke så mange av dem der dokumentasjonen er god.
Hadde jeg tatt en konklusjon i den ene eller den andre rettningen, hadde jeg ikke hatt behov for og diskutere på forumet her.
Det er nok den store masse som danner standarden for hva NDO er for noe.

Vi må også se på "kvalitetstilfellene". Pamela Reynolds sak er nok en slik.
Der ser man hvor ulikt man tenker. Det virker att for deg så du syns du har dokumentert godt mot att det var noe sært.
Ja, det mener jeg. Jeg mener det er godt dokumentert at hennes opplevelser var helt naturlige og ikke hadde noe med døden å gjøre.
Pamela beskrev med gjentapede øyne og kroppen nedkjølt til døden nær hvordan operasjonsromet var rigget opp, rekkefølgen allt skjedde i, og hun beskrev ett nytt bor/sag som ble brukt, til da ukjent selv for de fleste kirurger.
Hvorvidt hennes øyne var gjentapet har jeg ikke fått bekreftet noe sted, men hun beskrev ikke så mye visuelt. Hun beskrev det hun hørte, noe som stemmer med at hørselen er det siste en mister når en mister bevisstheten.

Denne sagen hun beskrev var en sag som var vanlig å benytte i slike tilfeller, men det ble benyttet en annen slags sag i hennes tilfelle. Hun beskrev med andre ord feil sag.
Hennes første undersøkende kirurg måtte få ett bilde faxet til seg for og se om Pamela beskrev det riktigt. Han hadde ikke sett et slikt før.
Hun beskrev operasjonen som utviklet seg noe uvanlig. Hvor mange det var tillstede og hva de ulike gjorde.Om att de måtte ta blod fra bena siden de vanlige blodlårene ikke ga blod i hennes ekstreme nedkjølte tilstand.
Hennes operasjon varte i mange timer. I 15 minutter var hun kanskje klinisk død. Resten var absolutt levende, men i stor grad bevisstløs.

.
Jeg syns saken om Pamela er interesant og den mangler helt en rasjonel forklaring til dags dato.
Det er mange løgner om døden, men vi er nok uenige om hvilke påstander som er løgn. :)

Det finnes rasjonelle forklaringer på Pam Reynolds sak, og jeg har kommentert dem her.

Still gjerne spørsmål hvis du lurer på noe, eller si fra hvis du mener noe her er feil, så skal jeg forsøke å svare.
Jeg er enig med mannen i Penn & tellers video, at det er like dumt og bestemme seg for ikke og tro, som det er og bastant tro, på så lite grunnlag.
Det er ikke dumt å bestemme seg for ikke å tro, så lenge du ikke bestemmer deg for å tro ikke.

Hvis du ser forskjellen. :)
Antall ord: 871

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

dama og filmen er fake! EOD ! (end of discussion)

btw den matrix effekten på starten gjør hele filmen lol! helt LOL
llolololololol

Professor has left the building
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Professor skrev:dama og filmen er fake! EOD ! (end of discussion)

llolololololol

Hardslående argumenter gitt!
;P
Antall ord: 35
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

Vilma skrev:

llolololololol

;P
u know me:P jeg er kaoz bare når jeg vil, orker ikke å kaste bort krefter her
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Metodisten skrev:Jeg håper det er greit att jeg refererer til deg av og til ?
Jada, men av og til kan det være greit å bli informert. :)
Jeg er enig med ham.
Der er jeg helt uenig. Ikke i om personen er bedre eller ikke, men om tankerekken er bedre eller ikke. Den som gjør seg opp en bastant mening utelukker nemlig alle andre muligheter. Både de sannsynlige og de usannsynlige. Den som ikke tror er derimot åpen for muligheter, og kan vurdere deres sannsynlighet uavhengig av tidligere tro.
Ja det er jo det jeg sier. Jeg er enig med ham som utelukker bastante konklusjoner på så lite grunnlag. Din definisjon av "tro" er ett lite problem for du antar at det er en låst mening heller enn en generøs åpning for andre konklusjoner.
Jeg har ikke problemer med og ha to tanker i hodet samtidigt.

Hehe, denne brautende amerikaneren, er det Penn Jilette du tenker på? Ja, så lenge vi kan reprodusere NDO i sentrifugen, så er det sannsynlig at det har sammenheng.

Det forutsetter att det er ekte NDOèr de har hatt. Det kan vi ikke utelukke.

Dette er gjengangere i NDO'er. Tunnell med lys i enden er noe vi ofte hører om.
Det er nok den store masse som danner standarden for hva NDO er for noe.

Vi må også se på "kvalitetstilfellene". Pamela Reynolds sak er nok en slik.
Ja, det mener jeg. Jeg mener det er godt dokumentert at hennes opplevelser var helt naturlige og ikke hadde noe med døden å gjøre.
Hvorvidt hennes øyne var gjentapet har jeg ikke fått bekreftet noe sted, men hun beskrev ikke så mye visuelt. Hun beskrev det hun hørte, noe som stemmer med at hørselen er det siste en mister når en mister bevisstheten.

Denne sagen hun beskrev var en sag som var vanlig å benytte i slike tilfeller, men det ble benyttet en annen slags sag i hennes tilfelle. Hun beskrev med andre ord feil sag.
Hennes operasjon varte i mange timer. I 15 minutter var hun kanskje klinisk død. Resten var absolutt levende, men i stor grad bevisstløs.

.
Det er mange løgner om døden, men vi er nok uenige om hvilke påstander som er løgn. :)

Det finnes rasjonelle forklaringer på Pam Reynolds sak, og jeg har kommentert dem her.

Still gjerne spørsmål hvis du lurer på noe, eller si fra hvis du mener noe her er feil, så skal jeg forsøke å svare.
Det er ikke dumt å bestemme seg for ikke å tro, så lenge du ikke bestemmer deg for å tro ikke.

Hvis du ser forskjellen. :)
Ja,men du sier en del feil ting.
Pamela hadde øynene tapet igjen siden spasmer og rykkninger kan forekomme under slike operasjoner.
Poenget er att hun ikke beskrev feil sag. Hun beskrev en sag som lignet på hennes elektriske tannbørste.
Den var på denne tiden helt ny i bruk og få hadde sett en sånn.
Hun beskrev den helt rett.
Antall ord: 1010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Professor skrev:
Vilma skrev:

llolololololol

;P
Du hadde kansje "orket og kaste bort krefter" om du satt deg litt inn i hva du snakker om først.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Professor

Innlegg av Professor »

Metodisten skrev:
Professor skrev:
Vilma skrev:

llolololololol

;P
Du hadde kansje "orket og kaste bort krefter" om du satt deg litt inn i hva du snakker om først.
hu er fake liksom! like fake som max mekker!
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Ja,men du sier en del feil ting.
Pamela hadde øynene tapet igjen siden spasmer og rykkninger kan forekomme under slike operasjoner.
Poenget er att hun ikke beskrev feil sag. Hun beskrev en sag som lignet på hennes elektriske tannbørste.
Jeg sier kun at jeg ikke har fått bekreftet om øynene var tapet igjen eller ikke. Det er IKKE feil. Du har heller ikke klart å dokumentere det for meg.

Hun beskrev feil sag.

http://www.near-death.com/experiences/evidence01.html

Her kan du lese historien, og du vil se at hun beskrev en Midas rex bone saw, mens de faktisk brukte en B-1 bone saw.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Jeg sier kun at jeg ikke har fått bekreftet om øynene var tapet igjen eller ikke. Det er IKKE feil. Du har heller ikke klart å dokumentere det for meg.

Hun beskrev feil sag.

Her kan du lese historien, og du vil se at hun beskrev en Midas rex bone saw, mens de faktisk brukte en B-1 bone saw.
Det er ikke helt det historien her beskriver BA.
Jeg skjønner hva du sier, men om de skulle bruke en sag og du forventer deg noe med ett roterende blad, som folk flest vel ville, vil jeg si att jeg selv godt kunne beskrive B-1 bone saw som noe som ligner på en elektrisk tannbørste.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
BA. skrev:

Hun beskrev feil sag.

Det er ikke helt det historien her beskriver BA.
Jeg skjønner hva du sier, men om de skulle bruke en sag og du forventer deg noe med ett roterende blad, som folk flest vel ville, vil jeg si att jeg selv godt kunne beskrive B-1 bone saw som noe som ligner på en elektrisk tannbørste.
Bilde Bilde
Hva en forventer er ikke saken her, poenget er at hun beskrev en type sag som ikke ble brukt ved operasjonen. For alt jeg vet kan hun ha sett en slik sag, og dermed forventet at den ble brukt.
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Jeg forstår ikke hvor du har det fra.
Hun bare sier att den lignet på hennes elektriske tannbørste.
Det syns jeg den gjør. Forsåvidt kunne begge passe den beskrivelsen.

Hun snakker om verktøy som var pakket ut og som lignet noe som hun hadde sett i sin fars verktøys kasse og som hadde slike ulike tupper som passet til .B-1 sagen ligner SVÆRT på ett vanlig verktøy som kommer med sett med tupper. Nemlig det vi kaller elektrikerskrujern. Slikt som er for finere jobber. Jeg hadde glatt sagt det samme som Pamela i den samme situasjonen som hun påstår seg.

Att hun beskrev en annen sag en den som ble brukt, ville betinge att hun kjente til den på førehand.
Det er mulig du tror det, men jeg gjør det ikke.

Skulle hun så ha satt seg inni hvordan disse nye sagene såg ut, så hadde hun vel ikke løyet på seg feil type ? Da hadde hun klart og i det minste og funnet frem til den rette og beskrevet den mest sannsynlig.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Jeg forstår ikke hvor du har det fra.

Hun snakker om verktøy som var pakket ut og som lignet noe som hun hadde sett i sin fars verktøys kasse og som hadde slike ulike tupper som passet til .B-1 sagen ligner SVÆRT på ett vanlig verktøy som kommer med sett med tupper. Nemlig det vi kaller elektrikerskrujern. Slikt som er for finere jobber. Jeg hadde glatt sagt det samme som Pamela i den samme situasjonen som hun påstår seg.

Att hun beskrev en annen sag en den som ble brukt, ville betinge att hun kjente til den på førehand.

Skulle hun så ha satt seg inni hvordan disse nye sagene såg ut, så hadde hun vel ikke løyet på seg feil type ? Da hadde hun klart og i det minste og funnet frem til den rette og beskrevet den mest sannsynlig.
Nå vet jeg ikke annen råd enn å oversette teksten til figur 1, som jeg viste i forrige og flere innlegg tidligere.

"Midas Rex-beinsagen i en kirurgs hånd. Dette er det kirurgiske verktøyet Pam Reynolds så mens hun var ute av kroppen sin, og beskrev senere."

Dette er ikke noe jeg har funnet på selv, det er fra selve "beviset" for liv etter døden.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Metodisten skrev:Jeg forstår ikke hvor du har det fra.

Nå vet jeg ikke annen råd enn å oversette teksten til figur 1, som jeg viste i forrige og flere innlegg tidligere.

"Midas Rex-beinsagen i en kirurgs hånd. Dette er det kirurgiske verktøyet Pam Reynolds så mens hun var ute av kroppen sin, og beskrev senere."

Dette er ikke noe jeg har funnet på selv, det er fra selve "beviset" for liv etter døden.
Ja, og midas rex sagen ser ut som en elektrisk tannbørste til forveksling. Eller ett bits skrujern.
Akkurat slik Pamela snakket om. Pamela har aldri gitt en detaljert beskrivelse utover det som her er nevnt av sagen, så den kan passe alle egentlig som er pennelignende eller sager uten roterende sagblad på tuppen. Det er de med roterende blad som man ser i filmer og på obduksjonssaler.
Skjønner ikke hvor problemet ligger jeg.
Det var foresten masse interesante småhistorier til de linkene.
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links