Mick Wild skrev:skeptikeren skrev:Jeg ble litt skuffet over denne filmen, syns ikke den beviste noe som helst.
Kan du fortelle meg det?
Såklart ikke. Du er skeptiker....UANSETT hva folk sier, så kommer du altid til å være fanget i din egen virkelighet.
Og du i din egen virkelighet?
Vi er vel alle fanget av vår egen prosess og virkelighet, hva utgjør forskjellen?
Og igjen.. når man først definerer begrepet Gud... bli enig om det først. er Gud noe adskilt eller er Gud noe i oss og alt av liv?
jeg observerer... og jeg må bare si... bak alle ord klinger eiendomsretten til sannheten.. hva om alle har akkurat den sannhet for den den illusjonen de befinner seg i.
Og hva om det er umulig å forstå den andre fordi man befinner seg på ulike stadier i en prosess vi kaller livet. Vi er så langt mer skapere enn vi er klar over og et liv virker langt.. men kjæra non.. planeten har vart i lang tid i sin fysiske form før den var noe annet, men alltid energi og vi tror vi har på et bittelite nu i løpet av en bevegelse kalt planetens historie tro på at vi forstår alt? Nei... vi går i barnehagen tror jeg.
Istedenfor å krangle om en sannhet mens vi går som søvgjengere kan vi heller starte med oss selv.. og se hva som definerer oss.. hva gjør meg i etthvert møte med et annet menneske, art, hendelse opplevelse og alltid være våkne.. observere oss selv oga ndre.. hva vi vil og ikke vil være.. så vil nok den enkeltes sannhet bli littebitt klarer for hvert skritt.
Vi elsker å krangle og hevde eiendomsrett på sannheten og definisjon av riktig og galt tiltross for at det forstatt kullkastet av evntuelle oppdagelser, erfaringer fra opplevelser, kunnskap etc.. og noen velger fortsatt å krangle og hevde på tross av at de ser på ett "nytt moment"
Husk da.. mennesket er ypperlig til å snu alt så det kan fortsatt støtte gamle og nye, men fortsatt dogmer! Og tror det liker å krangle om det til og med
så må vi også huske.. kompleksitet med alle dets detaljer.. kan også summeres i den største enkelthet... Velg litt innimellom... skal du henge deg opp i detaljer og kun det eller ønsker du også å skape en helhet summasumarum. Dette er ikke kun forskere som gjør...