Universet & dets hemmeligheterTeoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer

Innlegg av misty-gutt »

mordecai skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ion+darwin

Det er en krav fra enhver skeptiker; "Bevis meg at Gud eksisterer". Denne dokumentaren gjør nettopp dette og fremlegger de teoretiske og vitenskapelige bevis på guds eksistens på en overbevisende måte.
Ja, en god dokumentar dette her. Tviler ikke på at en Suprim makt, Gud, har skapt alt som er.

- Alt har Gud gjort skjønt i sin tid.
også evigheten har han lagt i
deres hjerte, men likevel kan
mennesket ikke til fulle forstå det
verk Gud gjør, fra begynnelsen
til enden. (Pred 3: 11)
Antall ord: 99
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

skeptikeren skrev:Jeg ble litt skuffet over denne filmen, syns ikke den beviste noe som helst.
Kan du fortelle meg det?

Såklart ikke. Du er skeptiker....UANSETT hva folk sier, så kommer du altid til å være fanget i din egen virkelighet.
Antall ord: 43
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Standard svar det
Antall ord: 3
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Mick Wild skrev:
skeptikeren skrev:Jeg ble litt skuffet over denne filmen, syns ikke den beviste noe som helst.
Kan du fortelle meg det?

Såklart ikke. Du er skeptiker....UANSETT hva folk sier, så kommer du altid til å være fanget i din egen virkelighet.
Hvorvidt man "er" noe, sier ikke nødvendigvis automatisk noe om hvor gjennomført man "er" av det slaget man "er"... eller?
Antall ord: 68
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Mick Wild skrev:
Kan du fortelle meg det?

Og du i din egen virkelighet?
Vi er vel alle fanget av vår egen prosess og virkelighet, hva utgjør forskjellen?
Og igjen.. når man først definerer begrepet Gud... bli enig om det først. er Gud noe adskilt eller er Gud noe i oss og alt av liv?

jeg observerer... og jeg må bare si... bak alle ord klinger eiendomsretten til sannheten.. hva om alle har akkurat den sannhet for den den illusjonen de befinner seg i.

Og hva om det er umulig å forstå den andre fordi man befinner seg på ulike stadier i en prosess vi kaller livet. Vi er så langt mer skapere enn vi er klar over og et liv virker langt.. men kjæra non.. planeten har vart i lang tid i sin fysiske form før den var noe annet, men alltid energi og vi tror vi har på et bittelite nu i løpet av en bevegelse kalt planetens historie tro på at vi forstår alt? Nei... vi går i barnehagen tror jeg.

Istedenfor å krangle om en sannhet mens vi går som søvgjengere kan vi heller starte med oss selv.. og se hva som definerer oss.. hva gjør meg i etthvert møte med et annet menneske, art, hendelse opplevelse og alltid være våkne.. observere oss selv oga ndre.. hva vi vil og ikke vil være.. så vil nok den enkeltes sannhet bli littebitt klarer for hvert skritt.

Vi elsker å krangle og hevde eiendomsrett på sannheten og definisjon av riktig og galt tiltross for at det forstatt kullkastet av evntuelle oppdagelser, erfaringer fra opplevelser, kunnskap etc.. og noen velger fortsatt å krangle og hevde på tross av at de ser på ett "nytt moment"

Husk da.. mennesket er ypperlig til å snu alt så det kan fortsatt støtte gamle og nye, men fortsatt dogmer! Og tror det liker å krangle om det til og med ;)

så må vi også huske.. kompleksitet med alle dets detaljer.. kan også summeres i den største enkelthet... Velg litt innimellom... skal du henge deg opp i detaljer og kun det eller ønsker du også å skape en helhet summasumarum. Dette er ikke kun forskere som gjør...
Antall ord: 414
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Free

Innlegg av Slettet_Free »

Skrudde den av med en gang jeg hørte "By chance".
Bare de 2 ordene beviser hvor lite de vet om evolusjon.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

skeptikeren skrev:Standard svar det
Ikke så lett å stadig komme med nye svar på en fastlåst, standard reaksjon vet du ;)
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

lol !!!! in your face!!!!
Antall ord: 4
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Holder på å lese "Gud, en vrangforestilling" av Richard Dawkins, glimrende bok forøvrig. Der tar han i rette med kreasjonistene på en måte som jeg ikke greier å gjengi her. Men evolusjon har ikke bare med tilfeldigheter å gjøre, men enda mer med naturlig utvalg. Darwin, vet dere.
Når det kommer til å "bevise" at Gud finnes - hvorfor skal man bevise at noe ikke finnes? Jeg er fullt i stand til å provosere samtlige kristne, det er bare det at de blir så j-- sure når jeg gjør det. Men si meg: Hva var før Gud? Altså, om det er sånn at Gud skapte verden, da må han altså være den største skaperen. Men hvem skapte Gud? Og hvorfor tror ikke dyr på Gud?
Det er bare mennesker som har behov for å tro på noe større enn seg selv. Si meg, er vi ikke gode nok som det er?
Arnulf Øverland sa: "Noe er større enn deg. Det er bjerge med sne".
Synes det var så godt sagt...
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Skeptikerdama skrev:Holder på å lese "Gud, en vrangforestilling" av Richard Dawkins, glimrende bok forøvrig. Der tar han i rette med kreasjonistene på en måte som jeg ikke greier å gjengi her. Men evolusjon har ikke bare med tilfeldigheter å gjøre, men enda mer med naturlig utvalg. Darwin, vet dere.
Når det kommer til å "bevise" at Gud finnes - hvorfor skal man bevise at noe ikke finnes? Jeg er fullt i stand til å provosere samtlige kristne, det er bare det at de blir så j-- sure når jeg gjør det. Men si meg: Hva var før Gud? Altså, om det er sånn at Gud skapte verden, da må han altså være den største skaperen. Men hvem skapte Gud? Og hvorfor tror ikke dyr på Gud?
Det er bare mennesker som har behov for å tro på noe større enn seg selv. Si meg, er vi ikke gode nok som det er?
Arnulf Øverland sa: "Noe er større enn deg. Det er bjerge med sne".
Synes det var så godt sagt...
Det er heldigvis ikke så mange kreasjonister her i Norge, selv om vi har ihvertfall et troll som kommer innimellom her på forumet. Problemet er adskillig større i USA, der man til stadighet går rettens vei for å fjerne evolusjonslæren eller gjøre kreasjonisme til naturfag.

Hva var før Gud? Det kan vel enhver teist/deist svare på. Gud har alltid eksistert, hun er fra evig til evig.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

gud finnes ikke for fan!!!!!!!!!
Antall ord: 5
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

RedFox skrev:gud finnes ikke for fan!!!!!!!!!
Gjennomtenkt.
Antall ord: 8
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvorfor leter en alltid etter den kristne guden? Hva om kristendommen tar feil?
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18

Innlegg av Schnugaf »

Orket ikke å se filmen, men hvordan kan man bevise at en usynlige mann langt oppe i himmelen med høyere makter enn oss kan eksistere?
Det går nemlig ikke.
Antall ord: 30
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Nov 2006 04:42
18

Innlegg av ChopSuey »

om det så er et intelligent vesen der ute så ikke la noen teite religioner gi dere dems vrangforestillinger av det da, kanskje du til og med er litt gud selv og ikke bare en slavende engel :)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links