Drømmer, NDO & ut av kroppenFIRE THE GRID - Fyr opp under nettet! 17 Juli kl. 13.11

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Det var virkelig herlig. Luften var jo så tett at det kjentes som om jeg holdt noe i hendene.

Godt godt godt :) I like.

Og jeg er helt sikker på at du hjalp til, at tankene flakker er helt normalt det.
Sist redigert av Globeline på 17 Jul 2007 14:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ingen Martha Stewart??? Nå ble jeg skuffa :(
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Globeline skrev:Det var virkelig herlig. Luften var jo så tett at det kjentes som om jeg holdt noe i hendene.

Godt godt godt :) I like.

Og jeg er helt sikker på at du hjalp til, at tankene flakker er helt normalt det.
Det kjente jeg også. Men jeg hadde besøk av noen også, så det kan jo ha vært at noen holdt meg i hånden.
Og det gikk så fort, jeg rakk nesten ikke å sette meg ned før det var igang...sprøtt...Sånn ca. kvart på to, tror jeg det var på høyden. Flere som merket noe da?
Antall ord: 106
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Har ikke peiling på hva klokken var til de forskjellige tider. Det gikk i flere bølger følte nå jeg egentlig. Men jeg falt bort i perioder også.

Hørte på de tre sangene som ligger på siden - fy søren, de er flotte jo. Hehe, hørtes liksom ikke sånn ut, men må oppleves.

Kl 14:20 hørte jeg "pling" og tenkte at nå er det ferdig, og reiste meg opp. Det var jo i grunn 10 min for seint, men men. Hehe sikkert greit å holde på litt for lenge. Kanskje de som skulle ringe i klokka også forsvant litt bort i meditasjonen, og ikke klarte ringe tidsnok. :)
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ja, intensiteten gikk litt opp og ned, men plutselig var det som om noe ble stukket hull på, liksom som noe løsnet . Det gikk plutselig så mye lettere og jeg fikk en følelse av dette var klimaks. Jeg skvatt litt av det og kikket på klokken og den var sånn ca. kvart på to....
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

ja, det var absolutt noen høydepunkter der. Kan godt være det var rundt den tiden du sier, jeg fulgte ikke med. Er fortsatt litt "lam" i hodet. Må komme i gang og få kropp og hode til å virke igjen. Dette her var virkelig saker, jeg.... hehe jeg er litt satt ut.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Du er ikke alene om den følelsen. Men faktisk så jobber energien ennå her, så jeg er nok fortsatt pålogget.... :roll:
Antall ord: 22
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Kunne ønske jeg kunne si at jeg hadde samme opplevelsen av "fire the grid" som dere, men jeg var nok ikke konsentrert og fokusert nok. Desverre er det slik at det gjelder for det meste med meg, jeg forsvinner hen i helt andre ting.
Jeg håper noe slikt blit "arrangert" igjen, så jeg kan få sjansen til å være ordentlig med på det. Er litt skuffet over meg selv må jeg si.
Antall ord: 73
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Vilma skrev:Kunne ønske jeg kunne si at jeg hadde samme opplevelsen av "fire the grid" som dere, men jeg var nok ikke konsentrert og fokusert nok. Desverre er det slik at det gjelder for det meste med meg, jeg forsvinner hen i helt andre ting.
Jeg håper noe slikt blit "arrangert" igjen, så jeg kan få sjansen til å være ordentlig med på det. Er litt skuffet over meg selv må jeg si.
Det syns jeg faktisk ikke du trenger å være. Jeg tror, ut fra det du sier om tankene som strømmer i alle retninger - at jeg er litt mer vant med å meditere enn du er. Og derfor plager ikke tankene meg lenger, jeg har lært å bare la de komme og gå. Men jeg forsvinner jo ut i intet og husker ikke særlig mye.

Var langt borte, hørte noe forferdelig bråk og tenkte at det ville være moro om det var torden og lyn, fordi jeg vet at kolleagene mine ville moret seg da. De syns jeg var litt rar som skulle hjem og heale jorden - hehe men de syns det på en fin måte da :) Så tenkte jeg at kanskje det var naboen som hamret i stede - og forsvant bort igjen. Så,, vel jeg ser ikke engler i hvert fall, for å si det sånn.

Og hvis du mediterer og prøver å ikke tenke, så blir det lett mange tanker. Hemmeligheten er å gi slipp og bare la tankene komme som de gjør og bare slappe helt av. :) og dersom det er noe du ikke klarer slutte å tenke på, vel så tenk på det - kanskje det er meningen :)

Du gjorde nok en flott jobb i dag, det er jeg sikker på. Og tro på det, for det er så viktig. Klare å ha tillit.. Faktisk er vel det hemmeligheten med det meste, å klare å ha tillit og tro nok til å bare være. Stole på at det er godt nok og perfekt og funker. For hvis ikke så leter vi så mye at vi ikke klarer kjenne på det - men intensjonen er likevel akkurat like god, sterk og virkningen er perfekt likevel.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Takk skal du ha Globeline!
Du har nok rett i at du er mer erfaren i det å meditere en meg. Jeg trenger øvelse. Og det er jeg klar over. Noen ganger er jeg flink til å samle tankene og fokusere, men ikke denne gangen. Jeg er ikke så erfaren at jeg kan kontrollere så mye enda, bildene kommer i gråskala og er langt borte. Det var en fin måte du beskrev det på, å bare la tankene komme og gå. Det er det de gjør på meg og, men jeg henger meg opp i det og tenker "nei nei nei det skal du ikke tenke på nå!". Det er vel det jeg må gi slipp på, og ikke henge meg opp.
Jeg synes det er utrolig flott at så mange har vært med på dette, og at du gikk hjem fra jobben gjør meg faktisk varm om hjertet. Jeg får på en måte et håp om at det er mulig å gjøre det umulige, å rette opp skaden vi har gjort på vår fysiske verden.
Jeg skal øve meg mer på å meditere, finne min teknikk , og jeg vil "fyre opp nettet" oftere.
Jeg håper flere vil gjøre det samme. Jeg er ny på det meste, og ofte føler jeg meg som en "ny" sjel. Jeg vil gjerne lære, og tror jeg vil gjøre det med tiden.
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

La tankene komme bare. Noen ganger kanskje du egentlig skal "mane" på en spesiell ting under meditasjonen, for så å komme ut på andre siden - ferdig bearbeidet med det temaet ;) ting har ofte en grunn.

Og vil bare bemerke at jeg altså ikke sier jeg er mer erfaren med meditasjon enn deg, bare mer vant med :) meditasjon er så mye. Sitte i ro, kjøre bil, ta et bad, strikke - det som får deg til å slappe av. Og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre.

Men klart at å bare være og kjenne som om hele kroppen smelter og flyter - og alt mulig - det er skikkelig deilig. Og oppskriften er ganske enkelt å ikke prøve så hardt :)

Ha en deilig dag. Jeg er litt oppesen enda :) hehe herlig
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Vilma skrev:Takk skal du ha Globeline!
Du har nok rett i at du er mer erfaren i det å meditere en meg. Jeg trenger øvelse. Og det er jeg klar over. Noen ganger er jeg flink til å samle tankene og fokusere, men ikke denne gangen. Jeg er ikke så erfaren at jeg kan kontrollere så mye enda, bildene kommer i gråskala og er langt borte. Det var en fin måte du beskrev det på, å bare la tankene komme og gå. Det er det de gjør på meg og, men jeg henger meg opp i det og tenker "nei nei nei det skal du ikke tenke på nå!". Det er vel det jeg må gi slipp på, og ikke henge meg opp.
Jeg synes det er utrolig flott at så mange har vært med på dette, og at du gikk hjem fra jobben gjør meg faktisk varm om hjertet. Jeg får på en måte et håp om at det er mulig å gjøre det umulige, å rette opp skaden vi har gjort på vår fysiske verden.
Jeg skal øve meg mer på å meditere, finne min teknikk , og jeg vil "fyre opp nettet" oftere.
Jeg håper flere vil gjøre det samme. Jeg er ny på det meste, og ofte føler jeg meg som en "ny" sjel. Jeg vil gjerne lære, og tror jeg vil gjøre det med tiden.
Du fyrer opp nettet hver gang du har intensjon om å dele av lyset ditt. Energiene forflytter seg langs nettet og vi er forbundet i det. Det viktigste er bare å holde den lyset eller energien og ikke tenke på at en skal sende ditt eller datt eller ikke tenke på noe, for dens saks skyld, energien er intelligent og går dit den skal uansett. Den følger jo nettet, ikke sant?
Antall ord: 310
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Godt skrevet begge to, det hjelper meg å sette ting i riktig sammengeng. Jeg har nok en litt feil oppfattelse av meditasjon, siden jeg ikker er så erfaren, men når jeg tenker på meditasjon ser jeg en buddha i lotusstilling, hehe. Jeg prøver nå å kvitte meg med det bildet, for jeg vet egentlig at meditasjon er så mye.
Takk igjen til dere begge, det er fint å høre fra noen jeg har stor respekt for.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hej, hej
Man blir rörd över att läsa om hur många som engagerat sig för detta.
Här hemma i syd Sverige har det räknats till 1200 blixtar under 45 min.
Enligt meddelandet på radion är det något av ett rekord.
Så, nog kan man säga att "fire the grind" blev att mirakulöst skådespel
på himlen.

Enligt min emotionella förmåga kan jag säga att meddelande har gått fram
i hela det dynamiska fältet och som jag gärna vill kalla Guds emotionella fält.
Även min skyddsängel här hemma har påverkats på ett positivt sätt.
Det känns vill jag lova.
T.o.m. när jag tittade på solen ikväll kunde jag känna hur energin flödade
in i mina fotsulor och vidare genom min kropp.

Vi får väl se den närmaste tiden vad allt innebär för mänskligheten och det
totala systemet främst inom vårt solsystem.
Det initiativ som togs för att kalla till en samlad insats av kärlek till moderjord
hoppas jag upprepas med jämna intervaller fortsättningsvis.

Dom känselkroppar som finns i det emotionella fältet täcker allt liv som finns
inom vårt solsystem. Den kärlek som har förmedlats idag har stärkt banden och
en harmonisk läggning sveper nu över vår planet.

Hoppet är inte förbrukat utan lever i 8 och det dynamiska fältets lugnande
effekt blir tilltagande.

Än en gång tack till alla som medverkat.

True love forever................8
Antall ord: 275
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Det var en nydelig meditasjon som meførte til at jeg sovnet lett ca kvart på to, det var bare så utrolig behagelig og det skjedde en del merkelige ting... jeg hørte og følte flere mennesker og det sprøeste var at før jeg startet meditasjon lå 4 katter og ventet på meg på rommet!!! Det pleier å ligge toppen 2 i det rommet, men da lå 4 av mine 5 katter og ventet på meg og deltok under seansen.. søstra mi syntes det var et sprøtt syn så hun tok bilder av det hele hehe... når jeg var ferdig og sto opp ca 1420, da følte jeg at det var stopp, så satte også kattene igang med å få bevegelse i kroppen sin:D

Det skjedde også senere noe rart med den ene villkatten som er sårt.. men nå har han endelig fred, som om han forsto utgangen av livet sitt...

Jeg er nå i et merkelig lune egentlig... for jeg følte også en del ubehag på vegne av jordkloden, en sorg over så mye skade og slitasje som blir utført... jeg så både vakre ting, men også urovekkende ting, innimellom går det nesten litt rundt i hodet.
Antall ord: 209
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links