Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dannys skrev:
Hallo....jeg tar bilder i bakgården av et nedlagt mentalsykehus hvor hundrevis har dødd av lidelser og smerte...er det så vanskelig å tro at det skjer paranormale ting der da?
Ja.
unnskyld meg, har du VÆRT der eller?
jeg har vært der 3 ganger og vet med sikkerhet at tapte sjeler går igjen der, ingen tvil.
du skal være VELDIG negativ til det paranormale til å tro det ikke går igjen noe på Lier, om du har vært der selvfølgelig.
Selv skeptikere forandrer meninger etter å ha vært der, tro meg! har vært der når det har skjedd:P
Sol@ngelica skrev:Jepp og det måtte flere som var med meg også+ så må jeg huske nok batteri til lommelykta mi, var ikke moro når den gikk tom sist, og det var før vi var ferdig med første etage.
jeg vil gjerne være med neste gang dere reiser... lenge siden nå....
june
Å ja du må være med, vi får prøve å få tatt oss en tur snart
Alle vi fjortissa, he he.
dannys skrev:Det var forresten med det samme kameraet jeg brukte i Lier sykehus
du kan jo vise oss noen av de andre bildene du tok den dagen, når du ikke fikk dem med?
kanse lettere å tro på da. jeg er fotograf og de bilden tatt ute er regn eller polden, det fanger opp, så du kan ikke samle ligne de bildene med de tok hjemme. tror ikke det er noe overnaturlig, men jeg kan sikkert tro på det første bildet..
Men du vis oss noen av dem andre så skal jeg heller tro deg
Lier er en spennende plass, har vært der noen ganger selv. Jeg veit ikke om du har vært der før så jeg ville bare si at du må passe deg for politiet. De har visst vært der mye i det siste. Bare en liten advarsel. Håper du får en spennende tur dit.
Okai, ja det virker spennende. Takk for advarselen:)
Viking skrev:Hei Pops
Lier er en spennende plass, har vært der noen ganger selv. Jeg veit ikke om du har vært der før så jeg ville bare si at du må passe deg for politiet. De har visst vært der mye i det siste. Bare en liten advarsel. Håper du får en spennende tur dit.
Nå må ikke dette med politiet bli en skremselspropaganda her.De har bla. som oppdrag å avlevere pasienter på Lier.
Lier Sykehus ligger på et åpent område,uten noen form for gjerder eller andre sperrer derfor er det offisielt ikke noe forbud mot å bevege seg på eiendommen der.
Forbudet vil først tre i kraft i det man forsøker å forsere gjerdene rundt de nedlagte avdelingene. Dette er markert med egne skilt.
Korrekt - det er ingen som nekter deg å gå inn på området,utenfor gjerdene...... men hvis du går til den innerste bygningen i skogen er det større sjanse for å komme seg inn usett, der ligger gjerdet helt nede og inngangsdøra står oppe så det skulle være en enkel sak....... det som imidlertid kan være litt skummelt, er å treffe på narkomane, satanister eller andre spøkelsesjegere inne i bygningen..man vet jo aldri;)
Helt sant at det ikke er ulovlig å oppholde seg utenfor sperringene, å vil ikke at folk skal la være å dra på grunn av mye purk. Men tror nok de fleste tar turen for å komme seg inn i bygningene, er jo litt mer spesielt det enn å stå på utsiden av gjerdet.. Er jo litt kjedelig å bli tatt. Er enig med at det er best å prøve seg på den innerste bygningen hvis man vil inn. Der var det dårlig med sperring når jeg var der sist, så kom greit innenfor gjerdet. Men hadde også flaks på den turen, for når jeg skulle ut igjen ble jeg sittende fast i åpningnen i gjerdet, kom meg til slutt igjennom, men da kom også purken. Alt ordnet seg greit, men er som sagt mulig å bli tatt.
dannys skrev:...det som imidlertid kan være litt skummelt, er å treffe på narkomane, satanister eller andre spøkelsesjegere inne i bygningen..man vet jo aldri;)
Ja, for satanister er jo sååå skumle
For ikke å snakke om narkomane og spøkelsesjegere... Jeg ville vært mer redd for å treffe på elgen. Eventuelt fandens oldemor, men hvis man tar med kamferdrops går det helt fint.
Jeg kunne gjerne ha tenkt meg til å være med for å kjenne litt på "stemninga" der og oppleve litt av det alle forteller om. Men jeg er enig med Diablesse i at man må vite forskjellen på lek og alvor. Hvis det går ånder igjen der fortjener de å behandles med respekt, på lik linje med levende mennesker...
Antall ord: 123
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
dannys skrev:...det som imidlertid kan være litt skummelt, er å treffe på narkomane, satanister eller andre spøkelsesjegere inne i bygningen..man vet jo aldri;)
For ikke å snakke om narkomane og spøkelsesjegere... Jeg ville vært mer redd for å treffe på elgen. Eventuelt fandens oldemor, men hvis man tar med kamferdrops går det helt fint.
Jeg kunne gjerne ha tenkt meg til å være med for å kjenne litt på "stemninga" der og oppleve litt av det alle forteller om. Men jeg er enig med Diablesse i at man må vite forskjellen på lek og alvor. Hvis det går ånder igjen der fortjener de å behandles med respekt, på lik linje med levende mennesker...
Du skulle ha hatt muligheten, pus, for det er veldig spesiell stemning deg..., og jeg kan love deg at det gjenget som drar i kveld ikke utøver noe respektløst!! Selv kunne jeg ikke tenke meg og fikle og plukke på ting, jeg bare tar inn stemningen og føler på energiene,
respektløst snakk og tull passer seg ikke på et sted som dette.
Har stor forventning til i kveld, både gruer og gleder meg, har en litt ekkel følelse også, pleier å bakke litt ut når den følelsen kommer, men nå er alt avtalt så jeg får ta det som det kommer, kan jo være at det er fredag den 13. i dag.....
Det ender vel opp med at vi blir ferska og arrestert hele gjenget :mozilla_surprised: ,
Du skulle ha hatt muligheten, pus, for det er veldig spesiell stemning deg..., og jeg kan love deg at det gjenget som drar i kveld ikke utøver noe respektløst!! Selv kunne jeg ikke tenke meg og fikle og plukke på ting, jeg bare tar inn stemningen og føler på energiene,
respektløst snakk og tull passer seg ikke på et sted som dette.
Har stor forventning til i kveld, både gruer og gleder meg, har en litt ekkel følelse også, pleier å bakke litt ut når den følelsen kommer, men nå er alt avtalt så jeg får ta det som det kommer, kan jo være at det er fredag den 13. i dag.....
Det ender vel opp med at vi blir ferska og arrestert hele gjenget :mozilla_surprised: ,
Amfelia
Nesj, dere blir ikke ferska! Jeg skal ta fram heksa i meg i anledning dagen og fremsi en liten beskyttelses-spell mot sinnapolitiet!
Lykke til og god tur! Når jeg blir rik skal jeg reise nedover og bli med! :mozilla_wink:
Antall ord: 306
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her