dannys skrev:Lille Du skrev:
Et spørsmål: hvorfor skal det alltid være på kvelden?
Åndelig aktivitet skjer hele døgnet..men vi merker kanskje mest når det er mørkt.En grunn til dette er at ektoplasma - som er det stoffet åndene bruker til å vise seg frem med - for hverandre og oss - ikke tåler skarpt lys. Derfor føler åndene seg mer komfortable i mørket.
Eh - joda, helt sikkert!
Jeg tror det er av helt andre grunner at mennesker føler en større åndelig aktivitet rundt seg når det er mørkt. Greia er at i mørket skjerpes alle sanser, fordi da må vi bruke andre midler en synet til å orientere oss. I mørket har vi heller ikke fullt så mye kontroll over det som skjer rundt oss, nettopp fordi det er mørkt. (Det behøver ikke være kølsvart av den grunn..)
Fra naturens side er vi skapt slik at vi er mer på vakt i mørket enn til vanlig, i tilfelle "en fiende" skulle dukke opp. Når alle sanser skjerpes, blir folk mer mottakelig for hva det skal være, og det trenger ikke nødvendigvis være en ånd i nærheten bare fordi du føler "noe". For det andre er en god del mennesker vettskremt for mørket (jeg er selv mørkeredd, og forferdelig lettlurt, så tro meg, jeg vet hva jeg snakker om xD) og spenner seg og blir vár for den minste lille lyd, bevegelse, lys osv. Da er det helt klart at på et såpass sagnomsust sted som Lier, hvor nær sagt alle vet at det "spøker", blir man ekstra spent, og formelig venter på at noe utenom det vanlige skal skje.
dannys skrev:LOL 1. Jeg røyker ikke. 2.
Neida. Gjorde noen andre som hadde vært der, det? Dessuten er det et populært tilholdssted for narkomane og alkoholikere, og hvis noen prøver å fortelle meg at sånne folk ikke røyker, så skal jeg le vedkomne opp i fjeset til jeg ikke har mere pust igjen. Dessuten har jeg hørt flere historier om narkomane som skremmer bort spøkelsesjegerne som kommer til Lier.
dannys skrev:2. Det var over 15 grader ute, røyk fra pusten skal vel godt gjøres da...... eller hva tror du?
Ute, ja - men inne? Sånne steder holder vel ikke akkurat all verdens varme, og 15 grader er da heller ikke den behageligste temperaturen jeg kjenner til.
Når alt dette er skrevet ned, skal det være sagt at jo, det er helt klart at det er sterk åndelig aktivitet på Lier. Prøver bare å få deg til å se forskjellen på "lek og alvor" - en skal ikke være
for skeptisk, men heller ikke
for åpen. Det fins en mellomting.