Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier sykehus!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Sol@ngelica skrev:
sloggi skrev:
Sol@ngelica skrev:Jepp og det måtte flere som var med meg også+ så må jeg huske nok batteri til lommelykta mi, var ikke moro når den gikk tom sist, og det var før vi var ferdig med første etage.
jeg vil gjerne være med neste gang dere reiser... lenge siden nå....

june
Å ja du må være med, vi får prøve å få tatt oss en tur snart :)
Alle vi fjortissa, he he.
Jeg er med....

Amfelia
Antall ord: 89
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Amfelia skrev:
Sol@ngelica skrev:
sloggi skrev:
Sol@ngelica skrev:Jepp og det måtte flere som var med meg også+ så må jeg huske nok batteri til lommelykta mi, var ikke moro når den gikk tom sist, og det var før vi var ferdig med første etage.
jeg vil gjerne være med neste gang dere reiser... lenge siden nå....

june
Å ja du må være med, vi får prøve å få tatt oss en tur snart :)
Alle vi fjortissa, he he.
Jeg er med....

Amfelia
Det er kjempebra :)
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2007 15:14
17
Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,

skeptikere!

Innlegg av linn123 »

Hei dere skeptiere!

Bare lurer litt....hvorfor er dere på paranormal når dere tydeligvis ikke tror på det dere ser??! bare lurer litt... håper på et fornufti svar.....!

Hilsen Linn....
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

dannys skrev:
Lille Du skrev: Et spørsmål: hvorfor skal det alltid være på kvelden?
Åndelig aktivitet skjer hele døgnet..men vi merker kanskje mest når det er mørkt.En grunn til dette er at ektoplasma - som er det stoffet åndene bruker til å vise seg frem med - for hverandre og oss - ikke tåler skarpt lys. Derfor føler åndene seg mer komfortable i mørket.

Eh - joda, helt sikkert!

Jeg tror det er av helt andre grunner at mennesker føler en større åndelig aktivitet rundt seg når det er mørkt. Greia er at i mørket skjerpes alle sanser, fordi da må vi bruke andre midler en synet til å orientere oss. I mørket har vi heller ikke fullt så mye kontroll over det som skjer rundt oss, nettopp fordi det er mørkt. (Det behøver ikke være kølsvart av den grunn..)
Fra naturens side er vi skapt slik at vi er mer på vakt i mørket enn til vanlig, i tilfelle "en fiende" skulle dukke opp. Når alle sanser skjerpes, blir folk mer mottakelig for hva det skal være, og det trenger ikke nødvendigvis være en ånd i nærheten bare fordi du føler "noe". For det andre er en god del mennesker vettskremt for mørket (jeg er selv mørkeredd, og forferdelig lettlurt, så tro meg, jeg vet hva jeg snakker om xD) og spenner seg og blir vár for den minste lille lyd, bevegelse, lys osv. Da er det helt klart at på et såpass sagnomsust sted som Lier, hvor nær sagt alle vet at det "spøker", blir man ekstra spent, og formelig venter på at noe utenom det vanlige skal skje.
dannys skrev:LOL 1. Jeg røyker ikke. 2.
Neida. Gjorde noen andre som hadde vært der, det? Dessuten er det et populært tilholdssted for narkomane og alkoholikere, og hvis noen prøver å fortelle meg at sånne folk ikke røyker, så skal jeg le vedkomne opp i fjeset til jeg ikke har mere pust igjen. Dessuten har jeg hørt flere historier om narkomane som skremmer bort spøkelsesjegerne som kommer til Lier.
dannys skrev:2. Det var over 15 grader ute, røyk fra pusten skal vel godt gjøres da...... eller hva tror du?
Ute, ja - men inne? Sånne steder holder vel ikke akkurat all verdens varme, og 15 grader er da heller ikke den behageligste temperaturen jeg kjenner til.

Når alt dette er skrevet ned, skal det være sagt at jo, det er helt klart at det er sterk åndelig aktivitet på Lier. Prøver bare å få deg til å se forskjellen på "lek og alvor" - en skal ikke være for skeptisk, men heller ikke for åpen. Det fins en mellomting.
Antall ord: 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

ett lite spørsmål: viss man skal prøve og ta opp lyder en plass, kan man fange opp en `ånd` på mobil eller mp3 spiller opptaker? eller må man ha noe high tec utstyr?
Antall ord: 36
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Tror nok det funker med en diktafon.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av linn123 »

skulle ikke tro man trenger high-tec utstyr asså..
litt usikker.... :mozilla_undecided:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av linn123 »

nei lier.....det er det sykaste ste-e jeg har sett...har ikke vært der, men det er videoer rundt omkring av stede...har kjempe lyst til å se der me mine egne øyne en gang ass...noen som blir me? :mozilla_tongue:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jun 2007 22:46
17
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

Dessuten har jeg hørt flere historier om narkomane som skremmer bort spøkelsesjegerne som kommer til Lier.
Åh!? Fortell! :mozilla_laughing: Litt artig at de gjør nytte for seg på den måten. Kanskje det hadde vært en idé å spørre noen av de narkomane om de plages av åndelig aktivitet? Hadde vært litt interessant å høre.

Jeg aner ingenting om stedet og hørte ikke om det før jeg kom hit til forumet. Det er mye blandede innlegg om folks opplevelse av stedet og det kan godt komme av at noen er mer sensitive enn andre. Både på godt og vondt. Menneskehjernen er faktisk i stand til å "iscenesette" saker og ting(kan nesten minne litt om placebo-effekten), så jeg er derfor svært skeptisk til noen av historiene. Og de som drar dit for å kjenne på åndelig aktivitet etter å ha hørt om det herfra får automatisk en forventning om at noe skal skje. Den beste måten å kjenne åndelig aktivitet på er når den kommer helt uventet på deg. (Som da jeg lå i en jakthytte midt oppe på snaufjellet og våknet midt på natten av at noen gikk fram og tilbake på gulvet foran sengen.) Først da vet du helt sikkert at du kan kjenne det til alle tider.

Ikke misforstå meg. Jeg er ikke en hardnakket forkjemper for den rasjonelle forklaring og er åpen for det paranormale - jeg har sett en del ting som tilsier at det er mer mellom himmel og jord. Men det er forskjell på paranormal aktivitet og hjerne-"pek" som kommer av de høye forventningene man har til at det skal skje noe. Man vil så gjerne at man skal kjenne noe at plutselig så gjør man det fordi hjernen oppfyller ønsket ditt.

Så vær litt mer skeptisk til hva dere ser og hører, samtidig som dere ikke utelukker det paranormale totalt. Balanse folkens! :mozilla_wink: Det går ann å være skeptisk selv om man er åpen, og man kan også være åpen selv om man er skeptisk.
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

sahre skrev:
Dessuten har jeg hørt flere historier om narkomane som skremmer bort spøkelsesjegerne som kommer til Lier.
Åh!? Fortell! :mozilla_laughing: Litt artig at de gjør nytte for seg på den måten. Kanskje det hadde vært en idé å spørre noen av de narkomane om de plages av åndelig aktivitet? Hadde vært litt interessant å høre.
Haha! Ingen vits i å spørre. Narkomane både ser og opplever ting uten at det trenger å være ånder i bildet;)

Forresten kan jeg bekrefte at det er åndelig aktivitet i bygningene, har vært der sammen med en klarsynt og hun kunne se "vakter" - menn i hvit frakk - som gikk på utsiden av bygningen (den som ligger innerst i skogen), hun så noen pasienter i rullestol, og i vinduene kunne hun se noen som tittet fram,som bare ville skøye med oss.. Inne i gangene var det ikke så mye,men i trappa og rundt hovedinngangen var det masse ånder...
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jun 2007 22:46
17
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

Forresten kan jeg bekrefte at det er åndelig aktivitet i bygningene, har vært der sammen med en klarsynt og hun kunne se "vakter" - menn i hvit frakk - som gikk på utsiden av bygningen (den som ligger innerst i skogen), hun så noen pasienter i rullestol, og i vinduene kunne hun se noen som tittet fram,som bare ville skøye med oss.. Inne i gangene var det ikke så mye,men i trappa og rundt hovedinngangen var det masse ånder...
Godt mulig det er aktivitet der. Jeg aner ikke. Men du har ikke bekreftet åndelig aktivitet ved å si at du var der sammen med en klarsynt som så at det var aktivitet der. Men det blir jo en svært vanskelig å jobb og faktisk dokumentere det med håndfaste bevis, så vi som ikke har vært der er bare nødt til å velge mellom å tro og ikke tro. Jeg vil ikke velge før jeg har sett stedet med egne øyne - og det blir nok ikke med det første... om det blir noe av i det hele tatt.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

sahre skrev:
Godt mulig det er aktivitet der. Jeg aner ikke. Men du har ikke bekreftet åndelig aktivitet ved å si at du var der sammen med en klarsynt som så at det var aktivitet der. Men det blir jo en svært vanskelig å jobb og faktisk dokumentere det med håndfaste bevis, så vi som ikke har vært der er bare nødt til å velge mellom å tro og ikke tro. Jeg vil ikke velge før jeg har sett stedet med egne øyne - og det blir nok ikke med det første... om det blir noe av i det hele tatt.
enig med deg, klarsynte sier ofte det man ønsker å høre.. ihvertfall når det gjelder spørsmålet: "tror du det spøker her?" så er ALLTID svaret "ja"..
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Selvsagt.
Og, jeg også kunne beskrevet stedet på samme måte som den "sålalte klarsynte" :roll:
Antall ord: 16
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2005 18:33
19
Har takket: 1 gang

Re: skeptikere!

Innlegg av Carcharoth »

linn123 skrev:Hei dere skeptiere!

Bare lurer litt....hvorfor er dere på paranormal når dere tydeligvis ikke tror på det dere ser??! bare lurer litt... håper på et fornufti svar.....!

Hilsen Linn....
Fordi det å være skeptisk er ikke det samme som å være totalt avvisende ;) Ingen er tjent med et forum der alle er enige med hverandre i alt. Da ville man aldri fått inn nye meninger, nye impulser eller nye tanker.
Antall ord: 76
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev:klarsynte sier ofte det man ønsker å høre.. ihvertfall når det gjelder spørsmålet: "tror du det spøker her?" så er ALLTID svaret "ja"..
feil....jeg har hørt klarsynte si "her kjenner jeg ingen energi" også...så det spøker ikke overalt hvor de klarsynte fornemmer.....
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links