Først og fremst ; Ordet ORB er en rund ting ! Det har ingenting med hverken støv eller energier å gjøre !
En orb er en beskrivelse !
ORB er et engelsk ord ;
At støv beskrives som ORB, er enkelt og greit at det er så nært kamera, at det er ute av fokus, og dermed sees som et uskarpt rundt objekt.
Les litt her :
http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/20/29/
Bildene over, hvor "orbene" har hale, er et typisk eksempel på at det er varmluft på vei opp, som har med seg støv.
Veldig nærmt kroppen til fotografen, og dermed også "stor" . . .
varmen fra kroppen, gjør at lufta beveger seg oppover.
Energi ; vi vet at det finnes både "sylig" og "usynlig" energi ; Se :
http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/113/1/
Vitenskapen har funnet ut at 96% av energien i verdensrommet er såkalt usynlig energi.
Dette er en energi som hverken kan måles eller på annen måte defineres, vi vet bare at den er der.
Jeg tror denne "usynlige" energien kan være forklaring på mange paranormale fenomen, dvs at de paranormale fenomen, defineres som paranormale - fordi vi ikke kan se det...
At det finnes paranormale fenomen ? Ja, jeg er helt overbevist.
Kan vi måle / fotografere ting som er paranormale ? Nja, vi kan kansje se effekter av påvirkning av disse energiene, men da somregel ikke som et rundt ufokusert støvkorn, eller sigarettrøyk som har fått noen artige formasjoner.
AT denne usynlige energien finnes, det vet vi, ikke fordi vi kan måle den, men fordi vi ser at den påvirker andre objekter.
Bildet i artikkelen
http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/113/1/ , om mørk materie, viser dette ;
Man ser at den usynlige energien påvirker lysets vei igjennom rommet.
Den ringen vi ser i dette bildet er i virkeligheten ikke en ring, men mørk materie sin påvirkning av lysets vei frem til oss.
Og dermed bøyes lyset - slik at en mørkere ring oppstår for våre øyne.
Dvs at "noe" påvirker lysets vei til oss, slik at vi ser resultatet av dette " noe" ( mørk materie), men vi kan ikke se selve årsaken ( den mørke materien / energien).
Og DET er det største problemet vi har når det gjelder paranormale ting ; vi kan ikke se det. Og det vi ikke kan se, er også veldig vanskelig å bevise.
Og når vi tenker på det ;
hele universets masse er 100%, og den usynlige massen er 96% - så betyr det faktisk at det eneste vi ser og kan måle er snaue 4 % av alt !
Med andre ord;
At noen opplever paranormale fenomen ? Ja, fordi det er opplevelser av ting jeg tror foregår i de 96% av energier vi ikke kan måle.
Men siden vi ikke kan måle, er det og vanskelig å fotografere !
Det vi KAN oppleve / fotografere, er nok som bildet over viser ; påvirkning av andre ting.
At et ansikt kan vise seg i sigarettrøyk ? Ja, kansje - men at det viser seg som runde kuler ? nja-skeptisk.
Men hva vår hjerne opplever og greier å fange opp av denne usynlige materien, er en annen sak.
Vi må bare finne ut av hvordan dette skal måles, og gjenskapes i laboratorier, før man kan bevise det.
Men at det er der ? ja.
Har selv for mange episoder bak meg til å avskrive det.
men å bevise det ? når vitenskapen ikke greier å bevise 96% av all energi i universet ? ;-)
Tenk litt på det...
mvh Asbjørn