Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOrb eller skikkelse?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Kimbara skrev:
freespirit skrev:Hallo!
Jeg er bare nødt til å spørre om noe jeg har fundert lenge på..

dukker orber BARE opp på bilder? Eller kan jeg se orber som energier?
Hvis du har fulgt litt med på diverse diskusjoner om "orber" vil du se at jeg har forklart dette gang på gang.

"Orber" kan sees i virkeligheten også, og den enkleste måten er å ta på seg et par støvete solbriller, og se mot en lyskilde, og prøve å fokusere på glasset i brillene. Da vil du en gang for alle skjønne at det er snakk om støv, og ikke energier.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
:D :D :D :D

Lille Du
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

ok..
Ja, jeg er også litt skeptisk til orber.
Men hør nå her. Det jeg mente var om noen kan se energier slik som støv kommer på kameraet? Siden nesten alle ser energier på forskjellig måte!
Jeg kan daglig se "orbelignende" saker (?) daglig.. Uten at jeg har sett på for sterkt lys o.s.v..
Trenger ikke å bli hissig heller da!!
Antall ord: 64
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

freespirit skrev:ok..
Ja, jeg er også litt skeptisk til orber.
Men hør nå her. Det jeg mente var om noen kan se energier slik som støv kommer på kameraet? Siden nesten alle ser energier på forskjellig måte!
Jeg kan daglig se "orbelignende" saker (?) daglig.. Uten at jeg har sett på for sterkt lys o.s.v..
Trenger ikke å bli hissig heller da!!
Er ikke hissig, men dette orbemaset begynner å bli litt latterlig.
Ser man orbeliknende "saker" i virkeligheten uten å ha sett på sterkt lys eller støv slik jeg beskriver, kan det dreie seg om enten såkalte "mygg", som er rester etter dannelsen av blodkar i øyet, og kan sees veldig lett mot lyse overflater, eller det kan være "retina burn" (i mangel av gode norske ord), som er et negativt bilde av en ting du har sett på som "brenner" seg fast på netthinnen i noen sekunder.

Det kan også komme av andre ting, men det er vanskelig å si når jeg ikke vet hvordan disse tingene du ser ser ut.

Også er "energi" et ganske svevende begrep. Energi finnes og brukes overalt rundt oss, og kan sees på mange måter.
Antall ord: 199
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst ; Ordet ORB er en rund ting ! Det har ingenting med hverken støv eller energier å gjøre !
En orb er en beskrivelse !
ORB er et engelsk ord ;
Bilde

At støv beskrives som ORB, er enkelt og greit at det er så nært kamera, at det er ute av fokus, og dermed sees som et uskarpt rundt objekt.
Les litt her :
http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/20/29/

Bildene over, hvor "orbene" har hale, er et typisk eksempel på at det er varmluft på vei opp, som har med seg støv.
Veldig nærmt kroppen til fotografen, og dermed også "stor" . . .
varmen fra kroppen, gjør at lufta beveger seg oppover.

Energi ; vi vet at det finnes både "sylig" og "usynlig" energi ; Se : http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/113/1/
Vitenskapen har funnet ut at 96% av energien i verdensrommet er såkalt usynlig energi.
Dette er en energi som hverken kan måles eller på annen måte defineres, vi vet bare at den er der.
Jeg tror denne "usynlige" energien kan være forklaring på mange paranormale fenomen, dvs at de paranormale fenomen, defineres som paranormale - fordi vi ikke kan se det...

At det finnes paranormale fenomen ? Ja, jeg er helt overbevist.
Kan vi måle / fotografere ting som er paranormale ? Nja, vi kan kansje se effekter av påvirkning av disse energiene, men da somregel ikke som et rundt ufokusert støvkorn, eller sigarettrøyk som har fått noen artige formasjoner.

AT denne usynlige energien finnes, det vet vi, ikke fordi vi kan måle den, men fordi vi ser at den påvirker andre objekter.
Bildet i artikkelen http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/113/1/ , om mørk materie, viser dette ;
Man ser at den usynlige energien påvirker lysets vei igjennom rommet.
Bilde

Den ringen vi ser i dette bildet er i virkeligheten ikke en ring, men mørk materie sin påvirkning av lysets vei frem til oss.
Og dermed bøyes lyset - slik at en mørkere ring oppstår for våre øyne.
Dvs at "noe" påvirker lysets vei til oss, slik at vi ser resultatet av dette " noe" ( mørk materie), men vi kan ikke se selve årsaken ( den mørke materien / energien).

Og DET er det største problemet vi har når det gjelder paranormale ting ; vi kan ikke se det. Og det vi ikke kan se, er også veldig vanskelig å bevise.

Og når vi tenker på det ; hele universets masse er 100%, og den usynlige massen er 96% - så betyr det faktisk at det eneste vi ser og kan måle er snaue 4 % av alt !

Med andre ord;
At noen opplever paranormale fenomen ? Ja, fordi det er opplevelser av ting jeg tror foregår i de 96% av energier vi ikke kan måle.
Men siden vi ikke kan måle, er det og vanskelig å fotografere !
Det vi KAN oppleve / fotografere, er nok som bildet over viser ; påvirkning av andre ting.
At et ansikt kan vise seg i sigarettrøyk ? Ja, kansje - men at det viser seg som runde kuler ? nja-skeptisk.

Men hva vår hjerne opplever og greier å fange opp av denne usynlige materien, er en annen sak.
Vi må bare finne ut av hvordan dette skal måles, og gjenskapes i laboratorier, før man kan bevise det.
Men at det er der ? ja.
Har selv for mange episoder bak meg til å avskrive det.
men å bevise det ? når vitenskapen ikke greier å bevise 96% av all energi i universet ? ;-)

Tenk litt på det...

mvh Asbjørn
Antall ord: 607

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Ja..
Jeg skal tenke litt over det..

Skal også tenke over det som kimbara skrev..
Takk for svar da :D
Antall ord: 19
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

orb er bare en lysspeiling inne i kameralinsen, ikke egentleg noe paranormalt med det synes jeg.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sanne83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Feb 2007 23:22
17

Innlegg av sanne83 »

en periode i høst var det mye åndelig aktivitet i huset vårt hvor jeg bor med mammaen min og to søsken på to og tre år.(jeg bor i annen etg, i en leilighet for meg selv)jeg er 24 år så disse søsknene er skikkelig attpåklatter:)

de var veldig til å peke ut i lufta og prate om "mannen" begge to, og ble skremt ved flere anledninger uten at vi andre så noe spesielt.så var det mye annet som skjedde som jeg var vitne til og.ytterdøren låste seg igjen og opp flere ganger, sko ble satt oppå kjøleskapet(litt moro nesten)lys over hele huset skrudde seg på og av(spes inne på rommet til treåringen når hun skulle sove, og hun lå i senga langt unna lampa)det samme skjedde meg når jeg var i mørkekjelleren for å hente ved..og stearinlys tente seg selv oppe hos meg.ovner ble også satt på full varme på steder hvor barna ikke kunne komme til.

det var et medium her som kunne fortelle oss at det gikk en mann her, på besøk fra åndeverdenen (ikke gjenferd altså)for å passe på de små barna.han ble beskrevet som en middelaldrende piperøykende mann som så litt streng og skummel ut, men var bare god.og beskrivelsen passet godt på min bestefar som døde i huset.

etter dette ble det roligere, men mammaen min så ved et par anledninger en lysende fast(materiell) kule over min lillebrors seng om natta.den var der en stund så hun fikk sett den klart.denne kulen skjønte hun ikke hva var, for hun hadde aldri hørt om orber før. men når jeg leste om orber her på forumet følte jeg at det var dette hun hadde sett.at hans energi var der for å passe på barna enda, men han trengte ikke gjøre så mye for å bli sett og lagt merke til nå som vi visste han var der.

kan legge til at han og mammaen min hadde et litt anstrengt forhold når han levde(han var aldri slem, men hadde litt psykiske problemer), kanskje det var derfor han var så ivrig etter å vise at han brydde seg.dette ble et fryktelig langt innlegg for et lite poeng!hehe :)
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 23:54
18

Innlegg av CoLLecToR »

morten242 skrev:Jeg har blitt fortalt at folk som går igjen er folk som har dødd i ett mørkt rom, sånn som; hvis du faller ned trappa til en mørd kjeller og dør så kommer du til å gå igjen der.. Men jeg vet ikke helt, kan være andre grunner ;)
Det er det latterligste jeg har hørt!

Det er vanskelig å diskutere et slikt emne, fodi ingen har et konkret svar på det.
Derfor blir dette en ord mot ord tråd, eller en slags teori myldring.

Kall meg gal, men jeg tror orber er ånder. Mange som har tatt bilder flere ganger på ett sted, og på f.eks 2 av bildene vises ingenting, men på det tredje er det en orb.
Men, selfølgelig er det meste sikkert støv og refleksjoner, men noen gaanger føles det bare feil å forklare dette på den vantroe måten =D.
Antall ord: 156
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links