Det høres ut som en meget god plan.storms skrev:Nettopp Krull,
Derfor må en sette opp en rekke påstander og fysisk måle disse. Eksempelvis tegne et kart over bygningen og mål temperatur i alle rom for å se etter spesielle avvik. Dernest bør en måle elektromagnetiske felt, for å utelukke forhold som gamle strømbokser, magnetiske felt i vegger osv.... Ditt forslag om utladningstid er også bra.
Alt burde dokumenteres på video.
Derfor mener jeg at det bør være et team som
- 1 eller 2 personer med video og båndopptager ( emi )
- 1 eller 2 personer med tekniske utstyr og ansvar for å måle/dokumentere
- 1 eller 2 personer med "åndelig kontakt/klarsyn etc"... helst personer med forskjellig utgangspunkt
- 1 referanseperson (en som blir med helt i siste liten uten referanser til hverken paranormalt eller lier... f.eks en venn/venninne av noen, helst over 20 år)
Som jeg nevnte bør alt dokumenteres på video og redigeres til et endelig opptak som vi bør legge fritt-tilgjengelig for intresserte.
Jeg har leste alle trådene om Lier og gjengangeren er ofte 16 åringer ute en kveldsstund. Det skulle være synd om en "skikkelig undersøkelse" ikke ble gjort før de river stedet. Det hadde også vært intressant å se om en kunne få historier fra narko/uteliggermiljøet, fordi så vidt meg bekjent gjennom disse trådene har enkelte rom blir brukt av disse.
StormS;)
Det har vært litt for mange kjedsommelige støvbilder derifra synes jeg.
Litt for mange som sier at batteriene tappes, uten å gjøre noe for å få det på film etc.
Hvis jeg får sjans til å være med, så har jeg både multimeter og bra videocamera.