Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGammle lier psykehus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

storms skrev:Nettopp Krull,

Derfor må en sette opp en rekke påstander og fysisk måle disse. Eksempelvis tegne et kart over bygningen og mål temperatur i alle rom for å se etter spesielle avvik. Dernest bør en måle elektromagnetiske felt, for å utelukke forhold som gamle strømbokser, magnetiske felt i vegger osv.... Ditt forslag om utladningstid er også bra.

Alt burde dokumenteres på video.

Derfor mener jeg at det bør være et team som

- 1 eller 2 personer med video og båndopptager ( emi )
- 1 eller 2 personer med tekniske utstyr og ansvar for å måle/dokumentere
- 1 eller 2 personer med "åndelig kontakt/klarsyn etc"... helst personer med forskjellig utgangspunkt
- 1 referanseperson (en som blir med helt i siste liten uten referanser til hverken paranormalt eller lier... f.eks en venn/venninne av noen, helst over 20 år)

Som jeg nevnte bør alt dokumenteres på video og redigeres til et endelig opptak som vi bør legge fritt-tilgjengelig for intresserte.

Jeg har leste alle trådene om Lier og gjengangeren er ofte 16 åringer ute en kveldsstund. Det skulle være synd om en "skikkelig undersøkelse" ikke ble gjort før de river stedet. Det hadde også vært intressant å se om en kunne få historier fra narko/uteliggermiljøet, fordi så vidt meg bekjent gjennom disse trådene har enkelte rom blir brukt av disse.

StormS;)
Det høres ut som en meget god plan.

Det har vært litt for mange kjedsommelige støvbilder derifra synes jeg.
Litt for mange som sier at batteriene tappes, uten å gjøre noe for å få det på film etc.
Hvis jeg får sjans til å være med, så har jeg både multimeter og bra videocamera.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Det ene bildet som er tatt i en korridor, hvor det er "röyk" i mellom kameraet og menneskene ligger ute på forumet her fra för.Tatt av en annen person uten de menneskene i bildet.Röyken på de to bildene er identisk.Desverre finner jeg det ikke...
Antall ord: 50
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Simenx

Re: Gammle lier psykehus

Innlegg av Simenx »

Plu2 skrev:Det var rare greier, håper det går bra med deg. Jeg bor i lier, ikke så langt ifra psykiatisk huset. Har tenkt til å ta meg en tur ned dit med noen kamerater. Har lest en del om det, så ser fram til å dra dit og se hva som egentlig er der. Men kan du gi meg noen tips på hva slags utstyr jeg burde ha med? Skal dit når det er natt :mozilla_innocent:
Plu2
Hei, takk for svaret og interesen du har vist meg. Ja nå er det bedere med meg, er utskrevet og hjemme igjen. Healing, samtaler med profesjonele og rensinger. Har frigjort meg fra suget etter og reise inn ditt, dragningen er borte og jeg skal iallefall aldri mer inn der. Og jeg syntes du skal droppe turen du også min venn.
Hvis du ikke vet hva du driver med. Jeg tror (i allefall fra min side) at det kicke man leter ettr kan få en for høy pris for deg personlig. Det er mange rare tanker som vil fylle hodet ditt der inne. Så mitt råd er dropp turen. Nå skal det heldigvis rives uansett. (tror det skulle starte nå i mai). Ang utstyr. Digital tempratur måler, Lommelyktter, digital kamra, gammeldags båndopptaker. Vet det finnes en net shop men finner ikke igjen adressen igjen der de selger pakker med utsyr. Infraødt lys og masse annet.
Lykke til min venn. Vær forstiktig. Send meg en pm om du appsolutt må inn der da og fortell meg hvordan det gikk, hva du føler etter besøket.
Beste ønsker og varm klem fra SimenX. www.stigx.com
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Simenx

Kick

Innlegg av Simenx »

Aron skrev:Jeg har tenkt litt på det faktum at mange av pasientene som ble innlagt på Lier Sykehus jo kom dit fordi de hadde sterke psykiske problemer. Om noen døde der vet jeg ikke, men en må bare anta at de energier som nå finnes der ble skapt av mennesker som ikke ble friske igjen, og som helt inn i døden ikke visste hva som skjedde med dem, eller hvor de befant seg..... og hvorfor.
Så; hva skjer egentlig med sjelene til sterkt sinnsforvirrede personer? Finnes det noen måte å hjelpe dem på? Eller skal de for alltid kun være underholdningsobjekter for mennesker som er på leting etter et "kick" som de kan skryte av senere? Og vil man ta sjansen på å bli påvirket av energier etter sinnslidende mennesker?
Jeg tror også at de som vil besøke Lier Sykehus på forhånd bør ha bestemt seg for hvorfor de vil dit, hva de ønsker vite eller finne ut av, og om det kan komme noe godt utav det.

Kunne de ikke heller gjøre en innsats for de mange av våre sinnslidende mennesker som idag er innestengt på slike institusjoner?

Hei Aron.
Tusen takk for din interese og et saklig godt svar. For min del er letingen etter et "Kick" over. Jeg skal ikke inn verken ditt eller andre steder.
Det er mange som prøver og gjøre noe for de sinnslidende i dag. Joar Tranøy ( forsker innen psykologi) jobber ustanslig med slikt, men avisene nekket og trykke hans innlegg eneste avisen som faktisk tør trykke er "Friheten" Joar har egen hjemme side der han skriver sinne fakta rett ut http://www.geocities.com/jordotradini/ staten har regaert på siden hans selvfølgelig og nekter som vanlig med egen opprettet siden : http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/do ... ?id=373218 .
Lykke til videre i livet min venn. Du virker som en sunn foruftig mann med gode tanker. Ønsker deg allt vell. Simenx www.stigx.com
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Simenx

Forbud

Innlegg av Simenx »

Dan skrev:Nå er det faktisk forbudt å gå inn der.

Og ved å oppfordre andre til det, oppfordrer man faktisk andre til å begå lovbrudd også.

Mvh Dan
Ja det er forbudt og gå inn på området og inn i selve bygget. Har vært det en god stund. Nå har de spikret igjen med hjern og plank for og holde folk ute derfra. Uansett skal det heldigvis rives nå. En skaplett i Norsk psykiatrisk historie blir borte.
Stedet burde hller bygges om til et museum om norsk psykiatrisk historie etter min mening. Hvise hvor mye lidelse og mishandling, overgrepp og makt misbrukk som har foregått.
Jeg er ingen ridder av verken lov eller moral men oppfordrer da ingen til og dra ditt heller da. Om det hjemmesiden min med vei forklaringwww.stigx.com osv du sikter til. Man har en egen frihett og må ta sine egene valg her i livet.
Ønsker deg all lykke i fremtiden vennen.
simenx
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hei Simenx :)
godt å høre at du selv advarer andre mot stedet, spesielt fordi du har erfart hvordan dte er å dra dit selv.

Det kan hende en med et lyst og blidt sinn kan komme og dra derfra uten helt store merknader, men er det vits å prøve å finne ut?

Som du sier et slags kick/behov, men det er mange andre måter å få utløp for sine behov på enn akkurat Lier?
Antall ord: 74
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Simenx

Snuppedilla

Innlegg av Simenx »

snuppedilla skrev:Hei Simenx :)
godt å høre at du selv advarer andre mot stedet, spesielt fordi du har erfart hvordan dte er å dra dit selv.

Det kan hende en med et lyst og blidt sinn kan komme og dra derfra uten helt store merknader, men er det vits å prøve å finne ut?

Som du sier et slags kick/behov, men det er mange andre måter å få utløp for sine behov på enn akkurat Lier?
:mozilla_smile: Så sant som sagt kjære snuppedilla.
Takk for alle råd og veiledning, hjelp under en tung periode. Du løftet meg opp.
Lykke til videre
-simenx- www.stigx.com
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvorfor er det ingen som viser litt medmenskelighet og prøver å rense dette stedet i stede for å gå på safari?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Snuppedilla

Innlegg av snuppedilla »

Simenx skrev:
snuppedilla skrev:Hei Simenx :)

:mozilla_smile: Så sant som sagt kjære snuppedilla.
Takk for alle råd og veiledning, hjelp under en tung periode. Du løftet meg opp.
Lykke til videre
-simenx- www.stigx.com
Alltid der for deg vettu ;) jeg stikker en tur innom snart og sjekker ut nye uteinnventaret ditt... du har værsegod å ha klar kaffi hehe
Antall ord: 136
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links