Dårlig spørsmål, I know

men vil gjerne høre din mening...
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Nå går vel egentlig ikke Big Bang-teorien ut på at alt oppstod helt plutselig fra ingenting. Ihvertfall ikke nyere teorier. Man har en teori som går ut på at Universet ekspanderer og trekker seg sammen, omtrent som kosmiske hjerteslag i enorme dimensjoner, og at Big Bang er begynnelsen og slutten på et slikt hjerteslag. All materien i universet samlet i et lite punkt ekspanderer seg voldsomt.wicced skrev:Big bang teorien er i hvertfall ute på viddene...
hehhehe
Nå får jeg vel noen på nakken her snart.
jeg tror at energi kan "gå over" til materie, men ikke at energi kan oppstå eller bli borte... Ergo oppstod ikke alt sånn plutselig...
Vitenskapen er fyllt med en del selvmotsigelser, eller hur?
Det er ennå ingen som har kommet og forklart meg hvordan jeg tar feil (eventuelt).
Så det venter jeg bare på.
Hide post links |
Akkurat den der har slått meg også..... hvis vitenskapen sier at energi aldri blir borte men omdannes til noe annet... så hvorfor ikke kan den tanken være reell på energi på et annet nivå?wicced skrev:jeg tror at energi kan "gå over" til materie, men ikke at energi kan oppstå eller bli borte... Ergo oppstod ikke alt sånn plutselig...
Hide post links |
hehehe... skjønner ikke helt hvor den planeten kom inn.... men jaja.snuppedilla skrev:Akkurat den der har slått meg også..... hvis vitenskapen sier at energi aldri blir borte men omdannes til noe annet... så hvorfor ikke kan den tanken være reell på energi på et annet nivå?wicced skrev:jeg tror at energi kan "gå over" til materie, men ikke at energi kan oppstå eller bli borte... Ergo oppstod ikke alt sånn plutselig...
hva om du skal bli en planet du også hehe???
Hide post links |
gud/guande/skapern/what ever you like to name it hadde ei hei dudnrans fyllekuleBoo=) skrev:Hvordan tror du universet og alt ble skapt?
Dårlig spørsmål, I know![]()
Hide post links |
Hide post links |
Sol@ngelica skrev:Håper virkelig h*n hadde fylleangst dagen etter...
Hide post links |
Wolla??? sikker...puma/f skrev:gud/guande/skapern/what ever you like to name it hadde ei hei dudnrans fyllekuleBoo=) skrev:Hvordan tror du universet og alt ble skapt?
og alle veit jo at en gjør dumme ting i fylla
wolla! og du har unvierset med rubb og rake!!!
puma/f
Hide post links |
Ta det med ruuuu.. ikke la deg begrense av diverse lover ... prøv heller å forestille deg hvilken planet du kunne tenkt deg å være, åssen den skulle være og hvem skulle bo i denwicced skrev:hehehe... skjønner ikke helt hvor den planeten kom inn.... men jaja.snuppedilla skrev:Akkurat den der har slått meg også..... hvis vitenskapen sier at energi aldri blir borte men omdannes til noe annet... så hvorfor ikke kan den tanken være reell på energi på et annet nivå?wicced skrev:jeg tror at energi kan "gå over" til materie, men ikke at energi kan oppstå eller bli borte... Ergo oppstod ikke alt sånn plutselig...
hva om du skal bli en planet du også hehe???
hehe
Også var det jo det med at termodynamikkens 2. lov skurret litt.
(som vi plapra om i tråden "materiens opphav")
...
Og så var det ingen som svarte....
Hide post links |
Hvorfor mener du Big Bang er på viddene?wicced skrev:Big bang teorien er i hvertfall ute på viddene...
hehhehe
Nå får jeg vel noen på nakken her snart.
jeg tror at energi kan "gå over" til materie, men ikke at energi kan oppstå eller bli borte... Ergo oppstod ikke alt sånn plutselig...
Vitenskapen er fyllt med en del selvmotsigelser, eller hur?
Det er ennå ingen som har kommet og forklart meg hvordan jeg tar feil (eventuelt).
Så det venter jeg bare på.
Hide post links |
snuppedilla skrev:Wolla??? sikker...puma/f skrev:gud/guande/skapern/what ever you like to name it hadde ei hei dudnrans fyllekuleBoo=) skrev:Hvordan tror du universet og alt ble skapt?
og alle veit jo at en gjør dumme ting i fylla
wolla! og du har unvierset med rubb og rake!!!
puma/f
fett og bare spaa ass
måtte flire litt, jeg har nettopp rast igjennom en bok som tar for seg ungdomsspråk og slang..
Hide post links |
Hide post links |
Yay, et svar!BA skrev: Hvorfor mener du Big Bang er på viddene?
Big Bang sier ingenting om hva som skjedde før Big Bang. Teorien starter en brøkdel av et sekund etter at Big Bang begynte. Hva som skjedde før dette har vi ikke muligheter for å kontrollere teoriene på. Derfor begynner Big Bang-teorien ved det tidspunkt man har klart å beregne lengst mulig tilbake.
Vitenskapen inneholder mange feil, det er riktig, men man luker bort stadig fler av dem. En påstand om at vitenskapen er full av feil er så mangelfull at man ikke kan motbevise den. Hvis du er litt mer spesifikk på hva du mener er feil, så går det an å vurdere påstanden din også.
Materien og energien som var pakket sammen til en liten ball ventet med å eksplodere til det hadde kjølt seg ned litt?Extrapolation of this expansion back in time yields an initial state in the distant past in which all matter and energy was at an immense temperature and density. This initial state is the key premise of Big Bang theory.
Hide post links |