Healing og annen alternativ medisinWater

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

mashuu

Innlegg av mashuu »

Qinqong skrev:
jeg vet at du intet vet og at du vet at jeg vet alt....

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAAAA!!!!!!!!!!!!!

latterlige mann.....
Dersom han(?) snakker sant, så vitner dette om en smålig og barnslig person. Dersom han ikke snakker sant så vitner det om en barnslig og latterlig person.

Har jeg misforstått noe her?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Ja, du har helt rett i at jeg rett og slett ikke fatter hva h*n egentlig er ute etter. Enten h*n snakker sant eller ikke.
I uansett tilfelle så kan jeg ikke si at jeg skjønner reaksjonene hans/hennes.
Dere kan uansett ikke klandre meg eller noen som helst andre for å ikke tro på dette her som virker svært så tvilsomt.
Dere (?) bare påstår at det er slik, også blir dere sint (eller hva dere nå blir) for at vi ikke bare tar det for god fisk.
Nei, jeg skjønner det nok ikke.
Det er ganske så mange grader mellom å ikke ta ting for god fisk, og å kalle folk for løgnere. Det er faktisk to helt forskjellige ting.

Så hvis du hadde sagt at det var litt vanskelig å tro fordi så mye tyder på motsatt, og det da er vanskelig å tro på det man ikke får tilgang til. Da kan du regne med at svarene ville blitt av en annen art. Det handler om folkeskikk. Er man ubehøvlet så blir man behandlet slik igjen. Er man respektløs så får man ikke respekt.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

wicced skrev:
Globeline skrev:
wicced skrev:
Jeg har ikke fått med meg noen bygdetullinger som har kommet å forlangt noe som helst. Men "bygdetullingen" ville vært en enda større bygdetulling hvis h*n trodde blindt på alt h*n ble servert på manesjen av sirkusfreaken.

Å kalle folk bygdetullinger ville altså ikke vært for dumt?
Jeg ser du har litt problemer med å forstå QQs reaksjon her. Men det er også med utgangpunkt i at du tenker han lyver. Dersom du åpner opp litt sluser og tenker deg at han faktisk snakker sant, da vil du fort se at hans oppførsel er veldig logisk og lett å forstå
Ja, du har helt rett i at jeg rett og slett ikke fatter hva h*n egentlig er ute etter. Enten h*n snakker sant eller ikke.
Dere kan uansett ikke klandre meg eller noen som helst andre for å ikke tro på dette her som virker svært så tvilsomt.
Dere (?) bare påstår at det er slik, også blir dere sint (eller hva dere nå blir) for at vi ikke bare tar det for god fisk.
Det er lett å ta et utgangspunkt.. om man ikke vet alle sider av saken... skeptikere er også mestere i å ordlegge seg fordel for sitt syn på saken.. men krav på alltid bevis etc... det hjelder ikke bare grandervann.. men alt som er et snev av alternativ vinkel.

Magefølelsen min jobber på høygir nå... alt er ikke tilsynelatende som det ter seg... :mozilla_tongue:

Også må jeg innrømme at det er i overkant absurd og fanatisk så mye "ta rotta på" grander og gud vet hva av alternative ting, det fins på den bloggen... lurer på om fyren har tid til noe, f.eks den lille familien hans?

Noen er luringer og noe er lureri.. DET ER OVERALT det... selv på regnskapskontoret eller i de beste familier og til nyrespesialisten... men å la dette bli en gjenganger og toneangivende for alt man berører innen et felt.. blir litt fanatisk vendetta aktig korstog...

og jeg merker i meg.. den litt lissom journalistiske kritiske objektive språkbruken...den forsterker for meg dette i enda større grad, språk er makt og et imponerende virkemiddel uansett hvor lite man har å fare med....
Antall ord: 399
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Dersom han(?) snakker sant, så vitner dette om en smålig og barnslig person. Dersom han ikke snakker sant så vitner det om en barnslig og latterlig person.

Jeg vet ikke med deg. Men hvis noen kaller meg løgner når jeg prater om ting som betyr noe for meg. da blir jeg også irritert og sinna, syns du er en stor person dersom du syns det er helt greit når folk gjør slik med deg.

Liksom du blir anklagd for noe og forklarer din side, så sier de andre "du er skyldig og du lyver" da opptrer du fortsatt like rolig og uberørt?

Og strengt tatt, hvis jeg skal tillate meg å være litt frekk og personlig her - så vet jo ikke du heller BAs hensikt med dette. Gjør du?
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

wicced skrev: Ja, du har helt rett i at jeg rett og slett ikke fatter hva h*n egentlig er ute etter. Enten h*n snakker sant eller ikke.
Dette var da merkelig.. hvem er du wicced? kona til BA eller den feminine delen av han?

og hvem trakk du inn i fellesbetegnelsen DERE og VI?
Antall ord: 129
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

snuppedilla skrev:
wicced skrev: Ja, du har helt rett i at jeg rett og slett ikke fatter hva h*n egentlig er ute etter. Enten h*n snakker sant eller ikke.
Dette var da merkelig.. hvem er du wicced? kona til BA eller den feminine delen av han?

og hvem trakk du inn i fellesbetegnelsen DERE og VI?
hm...
Det var så mye å svare på her...
Når jeg sier dere, så mener jeg du og qingong, med spørsmålstegnet foran "dere" så mente jeg å spørre om du i tillegg til qingong sier det her om grandervannet. At dere påstår det samme. "Vi" vil si de som ikke tror på det.
Å si "dere" og "vi" er også en måte å liksom vise at det ikke er et personlig angrep, hvis du skjønner. Istedet for jeg og du f.eks.
Jeg kjenner ikke BA i det hele tatt.
Jeg hadde bare lyst til å delta i en diskusjon...
hm...
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Globeline skrev:
wicced skrev:

Jeg vet ikke med deg. Men hvis noen kaller meg løgner når jeg prater om ting som betyr noe for meg. da blir jeg også irritert og sinna, syns du er en stor person dersom du syns det er helt greit når folk gjør slik med deg.

Liksom du blir anklagd for noe og forklarer din side, så sier de andre "du er skyldig og du lyver" da opptrer du fortsatt like rolig og uberørt?

Og strengt tatt, hvis jeg skal tillate meg å være litt frekk og personlig her - så vet jo ikke du heller BAs hensikt med dette. Gjør du?
Nå skjønner jeg hva du mener (tror jeg).
Men jeg skulle trodd at Qinqong ville skjønt at man prøver å provosere han til å slutte å tulle å snakke om temaet istedenfor. Om andre folk hadde sagt at jeg løy av en eller annen grunn så hadde det kommet an på situasjonen hvordan jeg ville ha reagert selv. På et forum på internett tror jeg ikke at jeg hadde tatt det så tungt iom. at de andre personene ikke kjenner meg. Og hvordan skulle de visst bedre uansett?

Grunnen til at jeg ikke tror at Qiqong har forskningsrapporten, er at jeg synes det er usannsynlig at en person som jobber for en seriøs forskningsinstitusjon ville ha gått på internett på et eller annet forum og pratet om hvordan han hadde forskningsrapporten og prøvd å lure folk (eventuelt).
Og når det gjelder respekt og det der, så syns jeg begge sidene i denne diskusjonen ikke akkurat har vært... eksemplariske... :P
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

snuppedilla skrev:
wicced skrev:
Globeline skrev:
wicced skrev:
Jeg har ikke fått med meg noen bygdetullinger som har kommet å forlangt noe som helst. Men "bygdetullingen" ville vært en enda større bygdetulling hvis h*n trodde blindt på alt h*n ble servert på manesjen av sirkusfreaken.

Å kalle folk bygdetullinger ville altså ikke vært for dumt?
Jeg ser du har litt problemer med å forstå QQs reaksjon her. Men det er også med utgangpunkt i at du tenker han lyver. Dersom du åpner opp litt sluser og tenker deg at han faktisk snakker sant, da vil du fort se at hans oppførsel er veldig logisk og lett å forstå
Det er lett å ta et utgangspunkt.. om man ikke vet alle sider av saken... skeptikere er også mestere i å ordlegge seg fordel for sitt syn på saken.. men krav på alltid bevis etc... det hjelder ikke bare grandervann.. men alt som er et snev av alternativ vinkel.

Magefølelsen min jobber på høygir nå... alt er ikke tilsynelatende som det ter seg... :mozilla_tongue:

Også må jeg innrømme at det er i overkant absurd og fanatisk så mye "ta rotta på" grander og gud vet hva av alternative ting, det fins på den bloggen... lurer på om fyren har tid til noe, f.eks den lille familien hans?

Noen er luringer og noe er lureri.. DET ER OVERALT det... selv på regnskapskontoret eller i de beste familier og til nyrespesialisten... men å la dette bli en gjenganger og toneangivende for alt man berører innen et felt.. blir litt fanatisk vendetta aktig korstog...

og jeg merker i meg.. den litt lissom journalistiske kritiske objektive språkbruken...den forsterker for meg dette i enda større grad, språk er makt og et imponerende virkemiddel uansett hvor lite man har å fare med....
For et fantastisk innlegg :lol:
Så nå er det spennende å se om magefølelsen din er synsk eller ikke...
Så full av insinuasjon (eller hva det nå heter) at det nesten er litt creepy.
*le seg skakk*
Antall ord: 437

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

wicced skrev: *le seg skakk*
tor enable??

hahahahahahahahahaha........
Sist redigert av ? på 29 Apr 2007 19:33, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 8
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Nå skjønner jeg hva du mener (tror jeg).
Men jeg skulle trodd at Qinqong ville skjønt at man prøver å provosere han til å slutte å tulle å snakke om temaet istedenfor. Om andre folk hadde sagt at jeg løy av en eller annen grunn så hadde det kommet an på situasjonen hvordan jeg ville ha reagert selv. På et forum på internett tror jeg ikke at jeg hadde tatt det så tungt iom. at de andre personene ikke kjenner meg. Og hvordan skulle de visst bedre uansett?

Grunnen til at jeg ikke tror at Qiqong har forskningsrapporten, er at jeg synes det er usannsynlig at en person som jobber for en seriøs forskningsinstitusjon ville ha gått på internett på et eller annet forum og pratet om hvordan han hadde forskningsrapporten og prøvd å lure folk (eventuelt).
Og når det gjelder respekt og det der, så syns jeg begge sidene i denne diskusjonen ikke akkurat har vært... eksemplariske... :P
Sant nok. Men nå har BA, i åresvis, på diverse forum - gått ut og kalt andre løgnere, ute av stand til å tenke klart og andre lignende ting. Han gjør det konsekvent hver eneste gang et paranormalt tema kommer på banen. Og det er temmelig irriterende og respektløst

for eksempel så tillater han seg å frata oss andre muligheten til å diskutere de tingene vi brenner for. fordi at han, som en irriterende flue som stadig krasjer i øyet ditt, hele tiden kommer med diverse anklager om det ene og det andre.

egentlig burde han kanskje i større grad blitt oversett. Men nå er det ikke slik det er. Og han har et fanatisk forhold til dette. noe som gjør at lunta nok er temmelig kort hos mange. Personlig gidder jeg ikke heller svare på kveruleringen til BA når han setter i gang. Han sier hva som helst for å få andre til å se ut som de ikke vet hva de prater om. Han undervurderer andres intelligens til DE GRADER. Og han opptrer uten empati. Når noen reagerer pleier han ofte skylde på at han er djevelens advokat og sier ting for å¨sjekke ut hva reaksjon han får. Det er temmelig ufint. folk diskuterer ting de er opptatt av, så sitter en dust og kverulerer for å leke med tankene og følelsene demmes .- for å se hvordan de reagerer. Vel, det er grunner til at han i noen tilfeller har lite å gå på

Ellers får BA også mye positive reaksjoner på det positive han gjør. Men å stadig servere usakligheter under skalkeskjul av såkalt saklighet - det er verre enn normal usaklighet - det er bare skammelig frekt.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Globeline:
Jeg har ikke vært på dette forumet så lenge, og jeg har heller ikke lest alle meldingene som BA har skrevet (H*n har vel rundt 5 eller 6 tusen snart). Jeg har heller ikke vært på mange andre forum på nettet. Har lagt merke til at nå og da er det litt på kanten, ja. Men irriterer meg ikke over noen som helst her på forumet (ennå, hehe).
Men jeg må si at jeg syns det er litt irriterende å lese innlegg som flere av de Qinqong har lagt ut f.eks. Og h*n virker overlegen i det h*n skriver også i de innleggene jeg har lest.
Jeg skjønner også hvorfor folk ville irritert seg over BAs innlegg.
Det gjør ikke jeg, ihvertfall ikke så langt. Igjen, jeg har jo som sagt ikke lest alle, da.

Qinqong: hæ?
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:Globeline:
Jeg har ikke vært på dette forumet så lenge, og jeg har heller ikke lest alle meldingene som BA har skrevet (H*n har vel rundt 5 eller 6 tusen snart). Jeg har heller ikke vært på mange andre forum på nettet. Har lagt merke til at nå og da er det litt på kanten, ja. Men irriterer meg ikke over noen som helst her på forumet (ennå, hehe).
Men jeg må si at jeg syns det er litt irriterende å lese innlegg som flere av de Qinqong har lagt ut f.eks. Og h*n virker overlegen i det h*n skriver også i de innleggene jeg har lest.
Jeg skjønner også hvorfor folk ville irritert seg over BAs innlegg.
Det gjør ikke jeg, ihvertfall ikke så langt. Igjen, jeg har jo som sagt ikke lest alle, da.

Qinqong: hæ?
det er lett å se at qq er irritert på ba, så er det om vi forstår at han er det eller ikke. jeg forstår at han er det. På bakgrunn av at jeg tror jeg vet hvorfor, men det kan jo heller ikke jeg vite. Jeg avsluttet forøvrig selv min forrige diskusjon med BA fordi jeg oppfattet kveruleringen på et utålelig nivå og valgte å si javel - for å slippe mer drit.

Det blir for teit og det er for nedverdigende og la andre folk behandle meg på den måten. handler om selvrespekt. Og kanskje andre også reagerer litt slik. så kommer reaksjonen ut på litt forskjellig måte,alt etter dagsform, personlighet og sitausjon.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

men du, ja, du, bør stille deg selv et spørsmål, og det er hva skulle hensikten min være å lyve om at jeg har en rapport, som ikke skulle gi meg noen form for vinning, og fordi jeg som deg er totalt anonym her, og ikke er så ærefull som deg, og jeg ser at du lager et nummer av om jeg er han eller hun, men, som du vet, er jeg en mann, akurat som deg, og har forsøkt å være imøtekommende mot deg, og ser nå, at det på grunn av noen sleivspark fra deg er mennesker som urettmessig er blandet inn i din kampsak, og at dette viser igjen at din research ikke er så veldig bra.
At du har et tvangspsykotisk forhold til dette med Granderprodukter er beundringsverdig, og jeg kan ikke annet enn å glise, men altså, du vet at jeg ikke promoterer Grander sine produkter, men du vet hvorfor jeg ikke gir deg denne via nettet, og du hadde sjansen om du ikke hadde provosert meg til å finne ut av dette, via egen research, og jeg vet at produktene virker, og du kan jo bare ta å teste dette selv, være seg hos Sintef eller vannforsk, og du kan sette deg litt mere inn i dette så kan det hende at du kan forstå prinsippet i dette, men altså, om du ikke evner å benytte et åpent sinn, ja så kan du vel bare kjøpe deg en bon-aqua med masse kullsyre, og nyte denne, for det sier menge forskere at det motvirker dehydrering. Eller??
Antall ord: 265
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Qinqong skrev:men du, ja, du, bør stille deg selv et spørsmål, og det er hva skulle hensikten min være å lyve om at jeg har en rapport, som ikke skulle gi meg noen form for vinning, og fordi jeg som deg er totalt anonym her, og ikke er så ærefull som deg, og jeg ser at du lager et nummer av om jeg er han eller hun, men, som du vet, er jeg en mann, akurat som deg, og har forsøkt å være imøtekommende mot deg, og ser nå, at det på grunn av noen sleivspark fra deg er mennesker som urettmessig er blandet inn i din kampsak, og at dette viser igjen at din research ikke er så veldig bra.
At du har et tvangspsykotisk forhold til dette med Granderprodukter er beundringsverdig, og jeg kan ikke annet enn å glise, men altså, du vet at jeg ikke promoterer Grander sine produkter, men du vet hvorfor jeg ikke gir deg denne via nettet, og du hadde sjansen om du ikke hadde provosert meg til å finne ut av dette, via egen research, og jeg vet at produktene virker, og du kan jo bare ta å teste dette selv, være seg hos Sintef eller vannforsk, og du kan sette deg litt mere inn i dette så kan det hende at du kan forstå prinsippet i dette, men altså, om du ikke evner å benytte et åpent sinn, ja så kan du vel bare kjøpe deg en bon-aqua med masse kullsyre, og nyte denne, for det sier menge forskere at det motvirker dehydrering. Eller??
Jeg vet ikke hvilket kjønn BA er, jeg ville tippet at det var en dame.
BA har ikke hatt noe poeng med om du er en mann eller en dame, det har jeg. Fordi jeg vet man ikke kan vite hva noen er basert på avataren og nicket deres. Jeg har hatt bilde av meg selv her, og dere vet alle at jeg er en jente (ihvertfall de som har sett bildet).
Det er skummelt at jeg kunne gitt meg ut for å være BA, kanskje mest for BA sin del. hehe...
Jeg tror ikke Globeline mente at BA har et tvangspsykotisk forhold til grandervann, men til å diskutere.

Hva er hensikten din med å lyve?
Hva er hensikten din med å eventuelt i det hele tatt si at du har rapporten (hvis du gjør det)?

Jeg kommer bare på en ting og det er at du gjør det for å "vinne" en diskusjon med BA...
Så derfor ville du eventuelt løyet ...

Det er umulig å si!
For alt jeg vet har du kanskje diskutert med h*n på et annet forum?
Antall ord: 448

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:jeg vet at BA er en mann jo ;)
Det gjør du ikke.
snuppedilla skrev:
BA skrev:
snuppedilla skrev:Tvert imot... jeg sliter svært lite.. blir mindre og mindre med åra :mozilla_laughing: gjør du...? slipp det løs BA.. du legger din ære i å være saklig... innimellom er du også usaklig.. må være hardt å tøyle følelsene når du skal svare på innlegg noen ganger og prøve å være saklig... så går det bra lenge.. men så er man bare et menneske. du som mann har sikkert mye som skal ut du å hva????
Jeg prøver å holde meg til å være saklig, men jeg observerer at du ikke gjør det i så stor grad lenger.

Som du selv sier, når man blir usaklig og personlig,. ufin... betyr det at følelser er involvert, og i det siste har du blitt mer personlig og ufin.

Og, ja. Det er vanskelig å være saklig, men ikke å tøyle følelsene, når man skal svare på innlegg som blir veldig personfokuserte og usaklige.
Hmm.. ufin... du er på et forum... på et paranormalt forum... jeg er bare et menneske... ingen opphøyd saklig mester. Du liker å provosere du også gjør du ikke.. du har provosert med en del av dine skråsikre utsang (vanskelig å finne de fordi det går ikke an å finne dine innlegg på para, det irriterer meg, innrømmer jeg glatt he he :mozilla_tongue: )
Hehe. Det klippet jeg fra ditt innlegg, https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 435#234435. Mine skråsikre utsagn er det neppe så mange av. Vel, jeg kan legge fram fakta skråsikkert, men snakker stort sett om sannsynlighet eller grunn til å tro når det gjelder det vi ikke kan vite.
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links