Den dualiitiske hypotese. Det vanlige problemet med astral projeksjon er at underbevisstheten også kan produsere "drømmeinnhold" samtidig med astralstoff, slike at dette opptrer samtidig. Da blir det vanskelig å identifisere hva som lages av underbevisstheten og ikke. For å unngå dette er det viktig å trene opp "å være klar over" (awareness) og prøve å astral projektere bevisst, slik at det ikke skjer spontantAnneBerit skrev:Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.
Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv!
eller å våkne opp til astral dimensjonen fra drømmer og lucide drømmer.
Visste en at f.eks at en kan astral projektere når som helst og det trenger ikke å skje om natten? Hele trikset er å gjøre det gjennom "søvn paralyse, eller våken søvn". Men dette er kun å gjøre det bevisst etter intensjon, med å holde seg bevisst våken og vente på seperasjonen mellom kroppen og sjelen. Her det store begynner, for nå kan en bevege seg rundt i astral dimensjonen bevisst og etter intensjon og virkelig få et innblikk i hva som foregår bak kulissene. Vi er så mye under influens av underbevissthet at å
astral projektere bevisst krever en del trening i å være mer bevisst på hva en gjør daglig.
Dette er også veien å gå hvis en absolutt vil skaffe seg bedre kunnskaper om den store hemligheten bak liv og død.
Jo mindre underbevisstheten blander seg inn, jo klarere vil en se denne dimensjonen.
Nå kan en reise rundt og snakke med mennesker som allerede er der, også sine guider.