Drømmer, NDO & ut av kroppenSpontane Ut Av Kroppen Opplevelser

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Shew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2007 20:23
17

Innlegg av Shew »

AnneBerit skrev:Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.

=P~ Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv! :D
Den dualiitiske hypotese. Det vanlige problemet med astral projeksjon er at underbevisstheten også kan produsere "drømmeinnhold" samtidig med astralstoff, slike at dette opptrer samtidig. Da blir det vanskelig å identifisere hva som lages av underbevisstheten og ikke. For å unngå dette er det viktig å trene opp "å være klar over" (awareness) og prøve å astral projektere bevisst, slik at det ikke skjer spontant
eller å våkne opp til astral dimensjonen fra drømmer og lucide drømmer.

Visste en at f.eks at en kan astral projektere når som helst og det trenger ikke å skje om natten? Hele trikset er å gjøre det gjennom "søvn paralyse, eller våken søvn". Men dette er kun å gjøre det bevisst etter intensjon, med å holde seg bevisst våken og vente på seperasjonen mellom kroppen og sjelen. Her det store begynner, for nå kan en bevege seg rundt i astral dimensjonen bevisst og etter intensjon og virkelig få et innblikk i hva som foregår bak kulissene. Vi er så mye under influens av underbevissthet at å
astral projektere bevisst krever en del trening i å være mer bevisst på hva en gjør daglig.

Dette er også veien å gå hvis en absolutt vil skaffe seg bedre kunnskaper om den store hemligheten bak liv og død.

Jo mindre underbevisstheten blander seg inn, jo klarere vil en se denne dimensjonen.
Nå kan en reise rundt og snakke med mennesker som allerede er der, også sine guider.
Antall ord: 453

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Oberon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2006 15:24
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Oberon »

[
Den dualiitiske hypotese. Det vanlige problemet med astral projeksjon er at underbevisstheten også kan produsere "drømmeinnhold" samtidig med astralstoff, slike at dette opptrer samtidig. Da blir det vanskelig å identifisere hva som lages av underbevisstheten og ikke. For å unngå dette er det viktig å trene opp "å være klar over" (awareness) og prøve å astral projektere bevisst, slik at det ikke skjer spontant
eller å våkne opp til astral dimensjonen fra drømmer og lucide drømmer.
Heisann, med fare for å spørre om ting som allerede er debattert, gitt svar på, spurt om en gang til, gitt svar på enda en gang, spurt om igjen, har vekket sure miner fordi det er spurt om igjen osv....så spør jeg. :mozilla_smile:

Hvordan begynne å øve seg på å kunne foreta astralreiser? Det virker som du kan en del om dette Shew....feks gjennom meditasjon e.l.?

Henvis meg gjerne til en gammel tråd eller be meg om for i ******* å bruke søkefunksjonen, men siden det ikke er så lenge siden tråden sist ble besvart så tar jeg sjangsen.
Jeg har muligens hatt en astralreise (ufrivillig) en gang jeg satte meg i søvnparalyse, der jeg "svevde" over en kystlinje med jungel. Plutselig dukker det opp en stor hvit by med fremmedartet arkitektur, litt sci-fi-aktig som solen skinner i.Husker jeg tenkte at dette må være fremtiden. Jeg så derimot ingen vesener eller noe annet levende, og det hele varte ikke så lenge. Husker heller ikke noe om at jeg svevde rundt i kjente omgivelser før denne opplevelsen.

De som har lest om denne opplevelsen min et annt sted, under en søvnparalysetråd, får bære over med min lyst til å lage innlegg :mozilla_smile:
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
KineMor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2007 18:59
17

Innlegg av KineMor »

jeg hadde en skummel ut av kroppen opplevelse!
jeg hadde meditert for å forlate kroppen... jeg trodde ikke samboeren min ville komme hjem på flere timer, så jeg trodde det var safe... men neida, hun slutta tidlig på jobben, jeg lå i senga, eller i alle fall kroppen... jeg i den forstand var et helt annet sted... hadde det ikke vært for at jeg kom jeg i tide til å bli gjenforent med kroppen, hadde jeg kanskje svevd rundt her enda :o det er skummelt...
Antall ord: 83
Mitt Sinn Befinner Seg I En Tilastand Av Filosofisk Tvil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fillefjonka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2007 22:04
17
Lokalisering: bærum

Innlegg av fillefjonka »

Hei ! Jeg har hatt ut av kroppen opplevelse under healing behandling,er det noen som har opplevd dette? :mozilla_smile:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
påsiatte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mar 2007 15:15
17

lurer på

Innlegg av påsiatte »

ofte har jeg et problem når jeg holder på å sovne, like før jeg sovner vokner jeg OPP i ett brast.. skikkelig ekkelt.. så banker hjertet mitt skikkelig hardt.. så sovner jeg :S
Antall ord: 34
ler av det jeg ser, ser det jeg vil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
simsetta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2007 16:42
17

Drøm???

Innlegg av simsetta »

Jeg har opplevd at jeg helt plutselig uten noe forvarsel ble helt *borte* så et blått lys og hørte utydelige lyder, noen som vet hva som kan ha skjedd???
Antall ord: 31
Meningen med livet er et liv med mening.
(-Phenomena-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
simsetta
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: lurer på

Innlegg av simsetta »

påsiatte skrev:ofte har jeg et problem når jeg holder på å sovne, like før jeg sovner vokner jeg OPP i ett brast.. skikkelig ekkelt.. så banker hjertet mitt skikkelig hardt.. så sovner jeg :S
Høres ut nesten som det som skjedde med meg, bare at jeg ikke lå og sov. men var veldig trøtt da!! freaky!!!
Antall ord: 61
(-Phenomena-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
simsetta
Nybegynner
Nybegynner
17

???

Innlegg av simsetta »

Beklager hvis jeg maser mye men trenger virkelig et svar.

Satt og så på tv, var veldig trøtt og holdt nesten på og sovne.
Plutselig ble jeg helt *borte* så bare et spinnende blått lys og hørte rare lyder.
Etterpå var det akkuratt som å vokne opp fra ett mareritt.
Hjertet slo fort og jeg var livredd. Torte ikke å sove etterpå.

Har dere noen kommentarer til hva som kan ha skjedd??
Vær så snill å svar!!!
Antall ord: 78
(-Phenomena-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

skr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2007 04:11
17
Lokalisering: Namsos

Re: Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser

Innlegg av skr »

Maya skrev:Jeg opplevde en gang da jeg hadde lagt meg om kvelden.
At jeg helt plutselig uten noen forvarsel sto på stua til mine foreldre.
Jeg så ikke min far da, men min mor som lå på sofaen og sov med dyna på seg.
Hun ligger aldri med dyna på stua og heller ikke der om natten.
Da dette skjedde om natten.
Det var så rart at jeg spurte henne dagen etter og fikk dette bekreftet.
2 gang var enda merkeligere jeg lå da også i senga og hadde behov for å tenke på min syke far som da levde, jeg hadde da heller ingen forvarsel. men da følte jeg at jeg svevde og ikke hadde kropp" jeg kunne fly på en måte" frem og tilbake gjennom vegger og dører på sykehuset.
Jeg fant han tilslutt på et enerom, der han satt oppreist i sengen og så på meg. Jeg så han både som gammel og ung det vekslet på en måte.
Det var det rareste jeg har vært borti. Ikke mange ukene etter døde han.
Kan noen kommentere dette for meg.
Jeg har lest at ikke alle føler presset i sengen i en ut av kroppen opplevelse.

Det jeg vil vite hvorfor jeg så min far både som gammel og ung samtidig?
trenger noen kommentarer på det?
Maya

Lucid dreaming ?
Antall ord: 230
aill e teit, wack og heilt itn peil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Maya er her ikke lenger, så ikke vent deg noe svar, iallefall ikke fra henne :)
Antall ord: 15
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg tror ikke jeg har hatt UKO, men ofte når jeg ligger helt avslappet, opplever jeg vektløshet og kan fly. Mitt problem er at jeg får et forferdelig magasug, og kjemper meg ned på fast grunn igjen. Så snart jeg er avslappet igjen, begynner jeg å sveve. Jeg klarer ikke å få kontroll på mine "flyveturer", selv om jeg har forsøkt det. Får bare et enormt magesug, noe jeg synes er forferdelig ubehaglig. Blir rett og slett kvalm av det. Noen ganger får jeg ikke sove på grunn av dette. Nå jobber jeg for å kontroll over mine flyturer, men det skal såvisst ikke være lett. Har aldri slått meg at det kan være UKO, men har heller ikke sjekket det. Jeg kan ligge med øynene åpne og se opp i taket, og plutselig er jeg opp under taket og svever gjennom taket eller veggen og ut av huset. Alt er helt tydelig, og jeg har nå flere ganger svevd over rekverket på verandaen. Jeg liker ikke høyder! I allefall har jeg anskaffet meg soverom på førsteplan, for da er det ikke så høyt å falle.
En veninne av meg har UKO opplevelser. Hun fikk det første gang da hennes bror døde av blodkreft. Han var akkurat konfirmert. Hun ble livredd da hun plutselig svevde opp under taket på soverommet sitt. Hun såg seg selv ligge på sengen. I dag har hun lært seg å kontrollere det, og kan utføre UKO når hun selv ønsker det. Like etter at jeg flyttet inn i nybygget enebolig i slutten av år 2000, kom hun på besøk til meg. Det rare var at jeg kunne se henne. Jeg kunne ikke se henne klart, men som en svakt lysende skikkelse. Isblå av farge med en varm glød. Jeg fornemmet at det var henne, for hun sto rett utenfor kjøkkenvinduet mitt. Selvsagt kvapp jeg forferdelig, men jeg bare visste at det var henne. Jeg trodde det var skjedd noe. Litt senere ringte jeg henne og hun bekreftet at hun hadde vært utenfor vinduet og fortalte meg hva jeg hadde gjort. Det stemte alt hun hadde sett, både fargene på veggene, hvilket blad jeg satt å leste i osv. Hun kunne også se at jeg hadde sett henne. Hun syntes det var morsomt. Siden den gang har jeg sett henne flere ganger, og det er like merkelig hver gang.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

Har opplevd det samme før, ein gong når ej va lita, låg i senga mi og så plutselig låg ej ut i senga til mamma og pappa, eg gjekk ut i stova å der satt mamma, eg gjekk in på kjøkkenen tok et glas vatten(var veldig avhengi av vatten på den tida) å gjekk å la meg. Spore mamma om ditta dagen etter å det hadde ikkje sjedd, men ej huska ikkje når eg sovna, følte liksom av eg vokna på rommet deira:s
Antall ord: 88
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Samharah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2007 06:55
17

Innlegg av Samharah »

Ulva skrev:Har hatt en god del spontane UKO opp igjennom årene jeg også... Har aldri helt skjønnt hva som gjør at man får slike spontane ut av kroppen opplevelser...
Har det jevnlig selv jeg..
men medisinsk kalles det nok narkolepsi..
men det betyr ikke at det ikke faktisk skjer og at man kan se enten inn i fremtiden eller hva som har skjedd..
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lea Victoria
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2007 14:20
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Lea Victoria »

Det er mange som har vært i en NÆR DØDEN - opplevelse...
De sier at de opplevde minner fra livet dies, og når de ble reddet kom det lys i "tunnlen":[-o<

Fysikerne vet i dag at den synlige materien ikke er den eneste virkelighet. Vårt synlige univers er bare den lille delen vi er i stand til å se, av en mye, mye større usynlig virkelighet.

Man må for øvrig bare innse hvor ubrukelige de materialistiske forklaringsmodeller er, som hevder at all mental aktivitet i bunn og grunn er kjemiske prosesser i hjernen. Utallige erfaringer beviser det stikk motsatte, som f eks at hukommelsen kan fungere uavhengig av hjernecellene. Et voksende antall vitenskapsmenn ser heller på hjernen som en "mottaker", et enestående kontaktpunkt mellom den immaterielle ånd og materielle kropp.
Antall ord: 136
" I will alway miss you,
I know you're looking down at me,
I will do you proud of me,
I swear..."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Man må for øvrig bare innse hvor ubrukelige de materialistiske forklaringsmodeller er, som hevder at all mental aktivitet i bunn og grunn er kjemiske prosesser i hjernen. Utallige erfaringer beviser det stikk motsatte, som f eks at hukommelsen kan fungere uavhengig av hjernecellene. Et voksende antall vitenskapsmenn ser heller på hjernen som en "mottaker", et enestående kontaktpunkt mellom den immaterielle ånd og materielle kropp.
Leste et tidskrtift at en person de hadde tatt røntgen av hodet ,at der hjernen skulle vært var det bare veske. Men personen var helt normal. Snakket og kunne skrive.
Antall ord: 97
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links