men hvis lucid dreaming og UKO hører under betegnelsen astral reise, da er det jo astral reise bare en kategori som kan deles oppi disse to som jeg nevnte og ikke noe eget utenom UKO og LD..??Petroosha skrev:
Nå vet jeg ikke om alle er på astralplanet når de drømmer, ettersom underbevisstheten din skaper omgivelsene dine når du drømmer. Det kan hende at de personene du drømmer om i drømmene dine drømmer om deg også, men du drømmer jo minst 10 drømmer hver natt og jeg har aldri møtt noen som har drømt det samme som meg...
Astralreiser hører til under begge kategoriene lucid dreaming og UKO.
Men astralplanet er en slags felles dimensjon for levende og døde. det er mange forskjellige plan, hvor lengre opp i planene du kommer, jo mer guddommelige er alle åndene. Jeg lurer på om Gud er øverst... hm... selve kilden til alt liv.
hvis man virkelig kan møte andre i en drøm, og dette er et møte som er mer enn en drøm (altså at man befinner seg i samme drøm), er dette et fenomen som kan "bevises", ved en test av begge personer som drømte. men nå drømmer jo folk som man kjenner, og dette pleier som regel ikke å være noe annet enn noe oppdiktet, bare fantasi..