Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan dere ta en titt på dette bildet?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hehe, hadde det vært et snøfnugg kunne vi vel alle vært enige om at det hadde vært paranormalt :-)

Mvh Dan
Antall ord: 24
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Det høres litt pussig ut...
Når jeg forestiller meg at det kan lage en så lang stripe på et bilde
På den korte tiden blitsen tar...
Isåfall syns jeg egentlig håret hørtes mer sannsynlig ut.

Skal man være skeptisk så må man vel også være skeptisk til hvordan ting blir forklart rasjonellt... :P
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

Dan skrev:Hehe, jeg har vært her lenger - uten at det betyr noe.

La meg først få presisere at jeg har ingenting i mot hverken deg eller noen andre her inne. Og jeg er av den oppfatning at folk må få lov til å skrive hva de vil om hvem de vil når de vil.

Dog vil jeg gjerne få lov til å påpeke at de fleste saker har minst to sider, og alt for ofte ser vi folk poste innlegg om "orber" og spør om hva dette er for noe. Hvis man da svarer at man tror det er støv, blir man stemplet som "useriøs", men svarer man at man tror det sikkert er energier, får man "heltestatus".

Poenget mitt er da at istedenfor å poste et innlegg og spørre hva andre tror det er, bør man heller la vær hvis man selv har gjort seg opp en mening og ikke aksepterer at andre kanskje har en annen mening enn en selv.

Ellers er det synd du ikke kan høre "tonefallet" i innleggene mine, for de er hverken spydige eller frekke ment. Da er det trist hvis du oppfatter det slik.

På det aktuelle bildet tror jeg som sagt det kan ha vært et støvfnugg som virvler gjennom luften, og befinner seg akkurat i brytningssonen mellom blitz og objektiv i det du tar bildet. At du skal ha laget det i photoshop tror jeg ikke noe på. Skal man først forfalske gjør man det gjerne ordentlig, og det er vel en misoppfatning at ting er så fordømt enkelt å gjøre i shoppen at "alle" gjør det.

Jeg fotograferer en del, opp i mot titusen bilder i året, og har så godt som aldri fått med meg såkalte "orber" heller utenom i spesielt utsatte områder, staller og lignende. Nå er det også en kjensgjerning at enkelte kompaktkameraer er mye mer utsatt for dette fenomenet på grunn av den korte avstanden mellom blitz og objektiv. Og akkurat det bildet du presenterer her har jeg sett lignende av før og da var det nettopp et støvfnugg inne i solblenderen som gjorde det.

Utover dette synes jeg fortsatt ikke det er noe rart man får "rare" følelser på kirkegårder, og jeg har selv vært på kirkeruinene flere ganger til alle døgnets tider, både alene og sammen med andre, og har aldri noensinne opplevd noe rart eller mystisk der. Jeg har også fotografert der ute flere ganger, og har ingenting på noen av bildene mine.

Selv er jeg vel skeptisk til det meste, men jeg har opplevd nok til å vite at man skal ikke avfeie alt som finnes der ute ...

Mvh Dan
Tusen takk Dan! :mozilla_smile: Dette var et mer seriøst svar. Da kan jeg være enig i at det kan ha vært et hår som blafret forbi mens jeg tok bildet.
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

wicced skrev:Jeg har noen spørsmål (Jeg har på ingen måte bestemt meg for hva det kan være for no).

1. Et snøfnugg? inne?
2. "Hårstrået" er gjennomsiktig... (Du kan se armen hennes gjennom det) Jeg ville trodd at man ikke ville kunne se gjennom det hvis det var en tråd eller et strå...
hår kan du se igjenom om det er nerme nokk. men nytter ikke å prøva med øyet fordi at eit hår er for tynt. men det avhenger nokk også på om hårfergen og om håret er ferga tenker eg.
Antall ord: 105
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:
wicced skrev:Jeg har noen spørsmål (Jeg har på ingen måte bestemt meg for hva det kan være for no).

1. Et snøfnugg? inne?
2. "Hårstrået" er gjennomsiktig... (Du kan se armen hennes gjennom det) Jeg ville trodd at man ikke ville kunne se gjennom det hvis det var en tråd eller et strå...
hår kan du se igjenom om det er nerme nokk. men nytter ikke å prøva med øyet fordi at eit hår er for tynt. men det avhenger nokk også på om hårfergen og om håret er ferga tenker eg.
Det har vel med fokus å gjøre. Når fokus er langt fra hårstrået vil man også se det som er bak hårstrået, og det vil få en gjennomsiktig effekt.

På samme måte som litt skitt på brilleglassene eller frontruten ikke sperrer sikten, men gjør sikten utydelig.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Jeg prøvde selv og fant ut at dere har rett :)
Sinnsykt som det strået/ fnugget reflekterte blitsen!
Jeg fikk ikke det til, men så må det vel være et blondt hår på bildet... (ikke brunt, som mitt)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links