Kanskje den eneste sjansen for å finne svaret på kvifor vi eksisterer og har egen bevisthet, er mens vi lever. Døden kan fort vise seg å berre være slutten, uten noe mer enn en slutt på bevisthet, eksistens osv.Melvin skrev:Det jeg egentlig mente er at det er et metafysisk spørsmål. Man vil ikke kunne få svaret mens man lever fordi man ikke er istand til å forstå det som er utenfor denne verdenen. Et svar på hvorfor vi eksisterer og har egen bevisthet er ikke å finne i verdenen vi lever i idag. Med mindre dere er klare for å godta at vi stammer fra aper og bevishet er noe som kom med evolusjonspakken. Det vil såklart føre oss over på "hvor startet det hele?" og meningen med livet og alt. Så nei, jeg tviler på at noen kommer til å vite svaret før de dør. ..og da mener jeg VITE svaret, ikke tro på at noe er svaret, eksempelvis en religion.
Evolusjonen viser jo at alt liv på jorda har forskjellig bevisthetsnivå. Menneskene har forskjellige bevisthetsnivå gjennom et døgn. Eksistens krever bevisthetsnivå og døden er slutten på bevisthet. Verre er det ikkje, men å godta noe så enkelt er gjerne verre enn verst... :mozilla_laughing: